Exit Hummer, enter Bronco!
+15
shadow2709
KYOTOY
Toyobart
Nobody
ivanrc
axialjohan
Frakke393
marc b
desmoboy
Boussini
Hoggy
Cornholio
Sonny
tamiya2000
Bas
19 plaatsers
Pagina 1 van 3
Pagina 1 van 3 • 1, 2, 3
Exit Hummer, enter Bronco!
... En ik ben weer vertrokken met een nieuw projectje...
Al jaren heb ik de Hummer op m'n SCX staan. Mooie body, maar toch zijn er een paar zaken die me storen:
- De kleur is de kleur van het plastiek, wat goed is tegen krassen maar je ziet het ook wel, komt wat goedkoop over.
- De body is heel zwaar, zeker met het interieur en alle lichtjes erop.
- Bijgevolg ligt het zwaartepunt ook zeer hoog...
- Binnenin is alles nogal krap, als de body een beetje scheef staat raakt het interieur m'n spurgear.
- De wielbasis is sterk ingekort tov een standaard SCX. Een beetje langer zou ze wel mogen zijn, maar dan moet de body hierop aangepast zijn.
Dus... Een nieuwe body. En dan liefst een lexan (gewicht) met een iets langere wielbasis. Ik wou eerst de Axial Wrangler, omdat die gewoonweg prachtig is. Maar na het uitzoeken van de prijzen bleek dat het op €140 (+ verzending) ging komen. Dat vond ik wat veel voor een lexan body, dus zou het iets anders worden.
Uiteindelijk ben ik terecht gekomen om de Bronco van Proline. Die is niet helemaal scale (hij is te lang en uit verhouding tov de echte) maar heeft wel de juiste wielbasis en sporing, biedt voldoende ruimte voor de wielen, en heeft de looks die ik zoek. Bovendien is hij zeer goedkoop, als ik hem dan verpest kan ik nog slapen daarna
Deze week kwam de body aan, en heb ik hem even op het chassis gepast. Ik zou de wielbasis'n zo'n 2-3 cm kunnen verlengen, wat ongeveer de originele SCX lengte zal zijn.
Ik nam er ook een rally-interieur van Tamiya bij, die zijn namelijk terug uitgebracht. Ik weet niet of ik deze ga gebruiken, ik zou liever Lara terug in de Bronco zetten. Maar hij past in ieder geval perfect in de body - en weegt niks.
Het plan voor deze body is hem ongeveer zo te maken:
Hiervoor ga ik een techniek gebruiken die ik gevonden heb op Scalebuildersguild.com. Het eindresultaat moet er dan ongeveer zo uitzien, maar dan met mijn kleurencombinatie:
Hiervoor heb ik alvast een arsenaal verfjes ingeslagen, aangezien het toch een grote body is...
Er zullen ook nog andere verbeteringen aan de wagen gebeuren: de wielbasis wordt aangepakt, de bumpers worden verbeterd, er komt een cover over de spur, de plaatsing van de batterij wordt herzien, etc... Hier al iets dat al binnen is gekomen:
Uiteraard is er ook wat onderzoek gebeurd naar de looks van het geheel, hieronder nog een paar filmpjes van afgewerkte modellen:
Al jaren heb ik de Hummer op m'n SCX staan. Mooie body, maar toch zijn er een paar zaken die me storen:
- De kleur is de kleur van het plastiek, wat goed is tegen krassen maar je ziet het ook wel, komt wat goedkoop over.
- De body is heel zwaar, zeker met het interieur en alle lichtjes erop.
- Bijgevolg ligt het zwaartepunt ook zeer hoog...
- Binnenin is alles nogal krap, als de body een beetje scheef staat raakt het interieur m'n spurgear.
- De wielbasis is sterk ingekort tov een standaard SCX. Een beetje langer zou ze wel mogen zijn, maar dan moet de body hierop aangepast zijn.
Dus... Een nieuwe body. En dan liefst een lexan (gewicht) met een iets langere wielbasis. Ik wou eerst de Axial Wrangler, omdat die gewoonweg prachtig is. Maar na het uitzoeken van de prijzen bleek dat het op €140 (+ verzending) ging komen. Dat vond ik wat veel voor een lexan body, dus zou het iets anders worden.
Uiteindelijk ben ik terecht gekomen om de Bronco van Proline. Die is niet helemaal scale (hij is te lang en uit verhouding tov de echte) maar heeft wel de juiste wielbasis en sporing, biedt voldoende ruimte voor de wielen, en heeft de looks die ik zoek. Bovendien is hij zeer goedkoop, als ik hem dan verpest kan ik nog slapen daarna
Deze week kwam de body aan, en heb ik hem even op het chassis gepast. Ik zou de wielbasis'n zo'n 2-3 cm kunnen verlengen, wat ongeveer de originele SCX lengte zal zijn.
Ik nam er ook een rally-interieur van Tamiya bij, die zijn namelijk terug uitgebracht. Ik weet niet of ik deze ga gebruiken, ik zou liever Lara terug in de Bronco zetten. Maar hij past in ieder geval perfect in de body - en weegt niks.
Het plan voor deze body is hem ongeveer zo te maken:
Hiervoor ga ik een techniek gebruiken die ik gevonden heb op Scalebuildersguild.com. Het eindresultaat moet er dan ongeveer zo uitzien, maar dan met mijn kleurencombinatie:
Hiervoor heb ik alvast een arsenaal verfjes ingeslagen, aangezien het toch een grote body is...
Er zullen ook nog andere verbeteringen aan de wagen gebeuren: de wielbasis wordt aangepakt, de bumpers worden verbeterd, er komt een cover over de spur, de plaatsing van de batterij wordt herzien, etc... Hier al iets dat al binnen is gekomen:
Uiteraard is er ook wat onderzoek gebeurd naar de looks van het geheel, hieronder nog een paar filmpjes van afgewerkte modellen:
Bas- Beyond salvation
- Aantal berichten : 2649
Re: Exit Hummer, enter Bronco!
Erg mooie body, dit ga ik volgen met veel plezier.
vraagje, wat doe je met de Hummer body???
vraagje, wat doe je met de Hummer body???
tamiya2000- Regular
- Aantal berichten : 638
In de kast stekentamiya2000 schreef:...vraagje, wat doe je met de Hummer body???
Bas- Beyond salvation
Vind de kleur wel geslaagd bas!
Sonny- Regular
- Aantal berichten : 338
Ben curieus... wist niet dat je zo een talent bent met verf...
Cornholio- Addict
- Aantal berichten : 1151
En dan waren ze met 2.......2 kleine Bronco's
Doet me denken aan " 10 kleine negers " maar dan niet in destructieve richting......
Zo te zien wordt dit weer een bouwverslag om vingers en duimen van af te likken, kortom een culina........heeuuu literair hoogstandje en leesvoer van de bovenste plank
Ik heb zo'n vermoeden waar u de mosterd haalde voor uw inspiratie..........
1 Kleine Bronco reed eens een meeting (10 kleine negers)
...........en dat beschouw ik als een complimentje en tevens getuigt het ook van uw goede smaak
Dit verklaart ook uw verhoogde interesse voor mijn Bronco maar u heeft me wel op het verkeerde been gezet door te doen geloven dat u reeds een Lexan versie van de Hummer had om de huidige te vervangen.
Best wel een toepasselijke foto hierboven; "Bronco coming up, Hummer goes down" terwijl hij ons nog eens uitwuift met zijn achterpootje
Ook van de hand van Bas, een meesterwerkje als je het mij vraagt waar heel wat tijd en passie is aan besteed
Doet me denken aan " 10 kleine negers " maar dan niet in destructieve richting......
Zo te zien wordt dit weer een bouwverslag om vingers en duimen van af te likken, kortom een culina........heeuuu literair hoogstandje en leesvoer van de bovenste plank
Ik heb zo'n vermoeden waar u de mosterd haalde voor uw inspiratie..........
1 Kleine Bronco reed eens een meeting (10 kleine negers)
...........en dat beschouw ik als een complimentje en tevens getuigt het ook van uw goede smaak
Dit verklaart ook uw verhoogde interesse voor mijn Bronco maar u heeft me wel op het verkeerde been gezet door te doen geloven dat u reeds een Lexan versie van de Hummer had om de huidige te vervangen.
Best wel een toepasselijke foto hierboven; "Bronco coming up, Hummer goes down" terwijl hij ons nog eens uitwuift met zijn achterpootje
Ik weet wel beter Cornholio maar misschien had u onderstaande gemistCornholio schreef:Ben curieus... wist niet dat je zo een talent bent met verf...
Ook van de hand van Bas, een meesterwerkje als je het mij vraagt waar heel wat tijd en passie is aan besteed
Hoggy- Addict
- Aantal berichten : 1466
Eigenlijk heb ik de inspiratie voor de Bronco gehaald bij een (slechte) film: Harold and Kumar go to white castle. Daar rijdt de 'baddie' met een oranje bronco...
Bovendien is het één van de weinige scaler-bodies met een voldoende lange wielbasis voor de SCX...
Bovendien is het één van de weinige scaler-bodies met een voldoende lange wielbasis voor de SCX...
Bas- Beyond salvation
Ondertussen is de Bronco-body gespoten! Voor meer details verwijs ik naar de 2 how-to's die ik daarvan maakte:
Lexan bodies spuiten - Part 1
Lexan bodies spuiten - Part 2: de buitenkant
Het chassis is al geserviced, de wielbasis is aangepast, de body gepast. De bescherming zit over het spur gear, de server is geplastidipped. Volgende stap is het maken van deftige body-mounts. Er moeten uiteraard ook nog een hoop details gebeuren aan de body.
Ik heb ook de (langere) punisher shafts besteld, nieuwe dempers, en nog wat kleine zaken.
Bedoeling is ook vanalles te braseren, maar daar ben ik nog niet toe gekomen.
Lexan bodies spuiten - Part 1
Lexan bodies spuiten - Part 2: de buitenkant
Het chassis is al geserviced, de wielbasis is aangepast, de body gepast. De bescherming zit over het spur gear, de server is geplastidipped. Volgende stap is het maken van deftige body-mounts. Er moeten uiteraard ook nog een hoop details gebeuren aan de body.
Ik heb ook de (langere) punisher shafts besteld, nieuwe dempers, en nog wat kleine zaken.
Bedoeling is ook vanalles te braseren, maar daar ben ik nog niet toe gekomen.
Bas- Beyond salvation
mijn thumbs up heb je al
ziet der goed uit
ziet der goed uit
Boussini- Addict
- Aantal berichten : 2050
Ik zou het niet beter zeggenBoussini schreef:mijn thumbs up heb je al
ziet der goed uit
desmoboy- Regular
- Aantal berichten : 483
ziet er heel goed en mooie uit,mag zeker gezien worden
marc b- Regular
- Aantal berichten : 242
Enorm geslaagd, chapeau
tamiya2000- Regular
- Aantal berichten : 638
Mooi project bas!
Ziet er goed uit!
Groeten Johan
Ziet er goed uit!
Groeten Johan
axialjohan- Regular
- Aantal berichten : 304
Ni mis, ma vond uwe Hummer mooier.
ivanrc- Regular
- Aantal berichten : 419
Dat komt precies in orde.
N
N
Nobody- Addict
- Aantal berichten : 875
Hoeveel plastidip heb je daarvoor nodig... voor zo'n server ?
Toyobart- Addict
- Aantal berichten : 1186
... Dat heeft em weer gezien, zenne :pToyobart schreef:Hoeveel plastidip heb je daarvoor nodig... voor zo'n server ?
Bas- Beyond salvation
gotta love the mighty Bronco ! één van mijn favorieten , mooi
KYOTOY- Initiate
- Aantal berichten : 88
Vandaag een voormiddag verlof én geen babysit-plicht, dus heb ik eens wat proberen te braseren. Eerste job: verlenging van het chassis voor bevestiging van de bumper. Hieronder een paar fotootjes om al een idee te krijgen, uiteraard voorlopig vastgezet met tape.
De bumper zal met vijsjes bevestigd worden voorlopig, omdat die waarschijnlijk nog vervangen zal worden door een ander exemplaar.
Ondertussen ben ik ook bezig aan de body-bevestiging - daarover later meer...
De bumper zal met vijsjes bevestigd worden voorlopig, omdat die waarschijnlijk nog vervangen zal worden door een ander exemplaar.
Ondertussen ben ik ook bezig aan de body-bevestiging - daarover later meer...
Bas- Beyond salvation
ah , de body bevestiging , altijd interessant
Toyobart- Addict
- Aantal berichten : 1186
mooi stukje werk
koper ? de foto's geven precies een geelachtige kleur weer
koper ? de foto's geven precies een geelachtige kleur weer
Boussini- Addict
- Aantal berichten : 2050
ziet er prachtig uit in het oranje
btw bass welke banden zitten onder je bronco het zijn dat type banden met die tekening dat ik zoek
en op welke site vind je ze
mvg
btw bass welke banden zitten onder je bronco het zijn dat type banden met die tekening dat ik zoek
en op welke site vind je ze
mvg
shadow2709- Regular
- Aantal berichten : 222
Geen koper maar messing
De banden komen van RC4WD en zijn uitstekend: Rock Stompers
Helaas worden die niet meer gemaakt, vrees ik...
De banden komen van RC4WD en zijn uitstekend: Rock Stompers
Helaas worden die niet meer gemaakt, vrees ik...
Bas- Beyond salvation
Pagina 1 van 3 • 1, 2, 3
Soortgelijke onderwerpen
» Hummer H2 (op SCX10)
» tamiya hummer
» CC01 Hummer H2 -- Nee, het wordt een Chevy Silverado Police
» Hummer 6x6, klaar voor Edegem!
» HG P408 1/10 rc Hummer with metal suspension
» tamiya hummer
» CC01 Hummer H2 -- Nee, het wordt een Chevy Silverado Police
» Hummer 6x6, klaar voor Edegem!