Mitsubishi Pajero Tommi Makinen Works edition
+17
raf77
shadow2709
SuzukiSamurai
Hoggy
Silverpijl (Eddy)
Ranger Joe
Toyobart
StefCross
beire
Nobody
Boussini
Tamiya1970
tamiya2000
Cornholio
axialjohan
Bas
nilsken
21 plaatsers
Pagina 1 van 3
Pagina 1 van 3 • 1, 2, 3
Mitsubishi Pajero Tommi Makinen Works edition
Heykes,
eerst een korte inleiding voor we aan het eigenlijk bouwverslag beginnen.
Waarom een CC-01?
Mijn allereerste 4x4 was een CC-01. Open diffjes, snelle motor en enorm plezant op het juiste terrein. Ondertussen staat deze als een leeg chassis in de kast te blinken.
Daarna kwam de 3-speed
En ietsjes verbouwd
Omdat ik daar eigenlijk niet tevreden van was de Axial SCX10
En ondertussen heeft deze al een nieuw jasje gekregen.
Heb ook nog RC4WD experiment gehad
Ook de vrouw wou meerijden, dus maar een FJ40 gebouwd
Toen met veel geluk een Hilux op een CC-01 te pakken gekregen
Zelf Crazy Dog is al komen meespelen.
Maar het meeste plezier, omdat het rijden net iets moeilijker is, heb ik tot op heden beleefd van CC-01 Hilux en eigenlijk de FJ40 van de vrouw.
Ondertussen al veel geleerd van de CC-01'tjes, en sinds de FJ40 van de vrouw verkocht is begon het te jeuken. Ik moest en zou nu eindelijk eens mijn droom Pajero bouwen, die wel uit de kast mag. Maar wou ook ineens alles technisch meenemen om tot mijn perfecte CC te komen. Perfectie bestaat niet, en is voor iedereen anders. Maar dit is hoe ik het eens wil doen.
Waarom een Pajero Tommi Makinen Works edition?
Eerst een vooral waarom een Pajero. Zoals reeds gezegd, het was de eerste die ik had.
Ten tweede bestond er vroeger in België de " Tour de Belgique Tout-Terrain". In de jaren 80 een ongelooflijk populaire race. 4x4's werden hevig getuned tot snelle karren, maar ze moesten wel nog goeie offroaders zijn. Die gasten ploeterden overal door. Klasse is ook regelmatig gewonnen door Daihatsu's, Toyota's en noem maar op. Echter toen de Pajero uitkwam, bestond de klasse niet meer. En ik heb stiekem altijd gedroomd van deze race ooit te kunnen rijden met de betreffende Pajero.
Waarom Makinen? Tja, hij Mitsubishi hebben het WRC lang genoeg gedomineerd. Dus, kan ik me wel inbeelden dat dit ook weer eens uitdaging had kunnen zijn voor Tommi.
Maar vanaf nu, bouwverslag!
eerst een korte inleiding voor we aan het eigenlijk bouwverslag beginnen.
Waarom een CC-01?
Mijn allereerste 4x4 was een CC-01. Open diffjes, snelle motor en enorm plezant op het juiste terrein. Ondertussen staat deze als een leeg chassis in de kast te blinken.
Daarna kwam de 3-speed
En ietsjes verbouwd
Omdat ik daar eigenlijk niet tevreden van was de Axial SCX10
En ondertussen heeft deze al een nieuw jasje gekregen.
Heb ook nog RC4WD experiment gehad
Ook de vrouw wou meerijden, dus maar een FJ40 gebouwd
Toen met veel geluk een Hilux op een CC-01 te pakken gekregen
Zelf Crazy Dog is al komen meespelen.
Maar het meeste plezier, omdat het rijden net iets moeilijker is, heb ik tot op heden beleefd van CC-01 Hilux en eigenlijk de FJ40 van de vrouw.
Ondertussen al veel geleerd van de CC-01'tjes, en sinds de FJ40 van de vrouw verkocht is begon het te jeuken. Ik moest en zou nu eindelijk eens mijn droom Pajero bouwen, die wel uit de kast mag. Maar wou ook ineens alles technisch meenemen om tot mijn perfecte CC te komen. Perfectie bestaat niet, en is voor iedereen anders. Maar dit is hoe ik het eens wil doen.
Waarom een Pajero Tommi Makinen Works edition?
Eerst een vooral waarom een Pajero. Zoals reeds gezegd, het was de eerste die ik had.
Ten tweede bestond er vroeger in België de " Tour de Belgique Tout-Terrain". In de jaren 80 een ongelooflijk populaire race. 4x4's werden hevig getuned tot snelle karren, maar ze moesten wel nog goeie offroaders zijn. Die gasten ploeterden overal door. Klasse is ook regelmatig gewonnen door Daihatsu's, Toyota's en noem maar op. Echter toen de Pajero uitkwam, bestond de klasse niet meer. En ik heb stiekem altijd gedroomd van deze race ooit te kunnen rijden met de betreffende Pajero.
Waarom Makinen? Tja, hij Mitsubishi hebben het WRC lang genoeg gedomineerd. Dus, kan ik me wel inbeelden dat dit ook weer eens uitdaging had kunnen zijn voor Tommi.
Maar vanaf nu, bouwverslag!
nilsken- Addict
- Aantal berichten : 1346
Re: Mitsubishi Pajero Tommi Makinen Works edition
Beginnen bij het begin!
Je krijgt een nieuwe bouwdoos in huis, waar Mr T veel zorg aan besteed heeft.
Het eerste wat je doet? Check de zaag erin goddeke
Maw, de befaamde Lego blok eraf. Ik wou wel niet te ver gaan, daar ik de originele bevestiging van de body wou behouden.
Dan moet je uiteraard ook een beetje prullen om er terug een plaatje tegen te krijgen.
Ik heb ervoor gekozen, om dit onder de onderplaat van de ophanging te bevestigen. Dus nog een beetje materiaal weghalen, alsook de betreffende steuntjes op het chassis een beetje inkorten.
Dan beginnen met een dun alu plaatje (1,5 mm). Traanplaat uiteraard. Waarom zo dun? Vind het zicht afgrijselijk van te dikke plaatjes vooraan. En misschien komen er nu mooi deukjes in tijdens het knotsen.
En het plaatje op het chassis
Ben zelf relatief tevreden al zeg ik het zelf!
Je krijgt een nieuwe bouwdoos in huis, waar Mr T veel zorg aan besteed heeft.
Het eerste wat je doet? Check de zaag erin goddeke
Maw, de befaamde Lego blok eraf. Ik wou wel niet te ver gaan, daar ik de originele bevestiging van de body wou behouden.
Dan moet je uiteraard ook een beetje prullen om er terug een plaatje tegen te krijgen.
Ik heb ervoor gekozen, om dit onder de onderplaat van de ophanging te bevestigen. Dus nog een beetje materiaal weghalen, alsook de betreffende steuntjes op het chassis een beetje inkorten.
Dan beginnen met een dun alu plaatje (1,5 mm). Traanplaat uiteraard. Waarom zo dun? Vind het zicht afgrijselijk van te dikke plaatjes vooraan. En misschien komen er nu mooi deukjes in tijdens het knotsen.
En het plaatje op het chassis
Ben zelf relatief tevreden al zeg ik het zelf!
nilsken- Addict
Ziet er al mooi uit!
Bas- Beyond salvation
- Aantal berichten : 2649
Deze ga ik volgen!
Leuk project, succes!
Groeten Johan
Leuk project, succes!
Groeten Johan
axialjohan- Regular
- Aantal berichten : 304
Ziet er super uit!
Ook leuk geschreven, dergelijke bouwdraadjes zijn tof om te lezen. Ik kijk uit naar het vervolg.
(Alleen op de derde foto zie ik eigenlijk niet wat je bedoeld, maar kan ook aan mij liggen natuurlijk )
Ook leuk geschreven, dergelijke bouwdraadjes zijn tof om te lezen. Ik kijk uit naar het vervolg.
(Alleen op de derde foto zie ik eigenlijk niet wat je bedoeld, maar kan ook aan mij liggen natuurlijk )
Cornholio- Addict
- Aantal berichten : 1151
Aangezien het voetbal is, en ik een van de weinige ben die dat op deze planeet niet volgt nog een beetje verder gebouwd.
Het eerste dat me opviel aan deze kit is dat de tandwieltjes tegenwoordig zwart zijn, en dat ze harder zijn dan vroeger. Dit is dan ook de rere van de rere van de originele. Maw, degene met de 105 regelaar. Ben wel benieuwd hoe lang een standaard alu motor tandwiel het gaat volhouden
Uiteraard GPM stuurkitje gestoken
GPM Alu C-hub gestoken. Had geen zin om veel te vijlen aan de plastieke C-hubs. Bodemplaat ook wat aangepast, om zeker niet in de problemen te komen met de sturing. Dit omdat ik hem iets ga verhogen ten opzichte van standaard.
En de volledige voorkant ineen gestoken. Ook GPM stuurblokken en CVD's geplaatst. Waarom allemaal verschillende kleuren? Gewoon de goedkoopste kleuren genomen. Scheelt behoorlijk veel op een volledige set
Achteraan voor de oplossing van Junfac gegaan. Die van GPM vind ik maar niks, daar ze moeilijk met de originele dempers te gebruiken is. Heb nu het kitje met de bodemplaat besteld, ziet er goed uit maar of ze lang gaat blijven steken durf ik nog niet zeggen.
Op de achteras ziet het er alleszins prima uit!
En tot slot, als de achteras aan het chassis bevestigd is
Tot de volgende update!
Het eerste dat me opviel aan deze kit is dat de tandwieltjes tegenwoordig zwart zijn, en dat ze harder zijn dan vroeger. Dit is dan ook de rere van de rere van de originele. Maw, degene met de 105 regelaar. Ben wel benieuwd hoe lang een standaard alu motor tandwiel het gaat volhouden
Uiteraard GPM stuurkitje gestoken
GPM Alu C-hub gestoken. Had geen zin om veel te vijlen aan de plastieke C-hubs. Bodemplaat ook wat aangepast, om zeker niet in de problemen te komen met de sturing. Dit omdat ik hem iets ga verhogen ten opzichte van standaard.
En de volledige voorkant ineen gestoken. Ook GPM stuurblokken en CVD's geplaatst. Waarom allemaal verschillende kleuren? Gewoon de goedkoopste kleuren genomen. Scheelt behoorlijk veel op een volledige set
Achteraan voor de oplossing van Junfac gegaan. Die van GPM vind ik maar niks, daar ze moeilijk met de originele dempers te gebruiken is. Heb nu het kitje met de bodemplaat besteld, ziet er goed uit maar of ze lang gaat blijven steken durf ik nog niet zeggen.
Op de achteras ziet het er alleszins prima uit!
En tot slot, als de achteras aan het chassis bevestigd is
Tot de volgende update!
nilsken- Addict
Junfac setje ziet er inderdaad véél beter uit dan dat van GPM, staat bij mij ook nog op het lijstje om ooit eens te vervangen...
Welke motor heb je erin gelegd?
Al een idee welke andere electronica je gaat gebruiken?
Welke motor heb je erin gelegd?
Al een idee welke andere electronica je gaat gebruiken?
Als ik deze foto zo zie kan ik me inbeelden dat je regelmatig gaat blijven vaststeken op dat randje daar vanonder...nilsken schreef:
Cornholio- Addict
- Aantal berichten : 1151
Dit komt zeker goed, ik blijf dit ook volgen. En ik volg ook geen voetbal
tamiya2000- Regular
- Aantal berichten : 638
Ah, was het voetbal vandaag?
Die alu stukken kan je deanodiseren he, dan zijn ze gewoon allemaal zilver
Die alu stukken kan je deanodiseren he, dan zijn ze gewoon allemaal zilver
Bas- Beyond salvation
Precies de stukken in de castic soda en ze worden blank
Het chassis gaat er al goed uitzien zo!
De voorkant vind ik ook mooi aangepast,staat erg mooi op schaal met die dunne traanplaat.
Het chassis gaat er al goed uitzien zo!
De voorkant vind ik ook mooi aangepast,staat erg mooi op schaal met die dunne traanplaat.
Ik denk het, van horen zeggen :pBas schreef:Ah, was het voetbal vandaag?
tamiya2000- Regular
ah voila ge hebt het zelf al uitgevist :p
ziet der goed uit!
deanodiseren gewoon in ontstopper voor 5 min en dan schoonpoetsen, neemt wel sterkte weg van het materiaal
ziet der goed uit!
deanodiseren gewoon in ontstopper voor 5 min en dan schoonpoetsen, neemt wel sterkte weg van het materiaal
Boussini- Addict
- Aantal berichten : 2050
Dat ziet er pico bello uit.
N
N
Nobody- Addict
- Aantal berichten : 875
Iepskes,
iedereen al mercikes voor de reacties.
In ieder geval, vind de verschillende kleurtjes alu eigenlijk nog wel geinig en heb geen zin om ze in de ovenreiniger te smijten. Deze build moet vooruit gaan maw.
Gisteren nog een beetje verder geknutseld (ze gaan naar het schijnt naar Brazilië)
Naakt chassis
En dan een opdrachtje:
Welke velgen bandjes staan het beste?
De zwarte met 1.9, ofwel de witte 1.55. De witte zijn wel iets breder, en naar mijn gevoel misschien ook iets te breed.
Let wel, body moet nog wel een beetje omhoog. Maar mag 's nachts niet met de dremel werken van de familie
En dan vooraan, rechts is 1.9 en links 1.55
Nu snel dremel nemen, body verhogen en dan vooral de dremel in de body smijten!
Dus met wat geluk vandaag nog een update
iedereen al mercikes voor de reacties.
In ieder geval, vind de verschillende kleurtjes alu eigenlijk nog wel geinig en heb geen zin om ze in de ovenreiniger te smijten. Deze build moet vooruit gaan maw.
Gisteren nog een beetje verder geknutseld (ze gaan naar het schijnt naar Brazilië)
Naakt chassis
En dan een opdrachtje:
Welke velgen bandjes staan het beste?
De zwarte met 1.9, ofwel de witte 1.55. De witte zijn wel iets breder, en naar mijn gevoel misschien ook iets te breed.
Let wel, body moet nog wel een beetje omhoog. Maar mag 's nachts niet met de dremel werken van de familie
En dan vooraan, rechts is 1.9 en links 1.55
Nu snel dremel nemen, body verhogen en dan vooral de dremel in de body smijten!
Dus met wat geluk vandaag nog een update
nilsken- Addict
ziet er al goed uit, dan is die van mij echt wel basic, maar goed, stap per stap bij mij, mijn kennis van CC's is nog niet te uitgebreid
ik volg dit zeker op!
grz
ik volg dit zeker op!
grz
beire- Initiate
- Aantal berichten : 65
Post eens wat foto's eh, dan kunnen we volgen hoe ver je staatbeire schreef:ziet er al goed uit, dan is die van mij echt wel basic, maar goed, stap per stap bij mij, mijn kennis van CC's is nog niet te uitgebreid
ik volg dit zeker op!
grz
nilsken- Addict
Bijde setjes wielen zijn mooi, maar persoonlijk zou ik de zwarte gebruiken.
Die witte velgen zie je best wel vaak,
Groeten Johan
Die witte velgen zie je best wel vaak,
Groeten Johan
axialjohan- Regular
Vind 1.9 persoonlijk iets te groot
tamiya2000- Regular
Leuk project !!
Veel succes verder :-)
Veel succes verder :-)
StefCross- Addict
- Aantal berichten : 860
Ik vind de 1.55s de beste!
Bas- Beyond salvation
scale gezien komen de 1.55's der altijd beter uit
leuke build, ik ben benieuwd wat je gaat vinden van de gpm bodemplaat,
leuke build, ik ben benieuwd wat je gaat vinden van de gpm bodemplaat,
Boussini- Addict
- Aantal berichten : 2050
Kogel is door de kerk. Het gaan de 1.9's worden. Ik laat ze gewoon in het zwart staan, helpt altijd ter camouflage dat de velgen eigenlijk te groot zijn.
De 1.55's zijn mooier, maar het rubber is iets breder en de offset van de velg is iets groter. Hierdoor zou ik de body ofwel teveel moeten omhoog zetten, ofwel teveel materiaal van de spatborden moeten weghalen om ervoor te zorgen dat we kunnen sturen zonder de spatborden te raken met de band.
Dus mercikes voor de meningen heren, maar het is de techniek die bepaald heeft. Ben wel eens benieuwd of die Scale doctor's van SDI grip gaan hebben. Want veel profiel staat daar eigenlijk niet op
De 1.55's zijn mooier, maar het rubber is iets breder en de offset van de velg is iets groter. Hierdoor zou ik de body ofwel teveel moeten omhoog zetten, ofwel teveel materiaal van de spatborden moeten weghalen om ervoor te zorgen dat we kunnen sturen zonder de spatborden te raken met de band.
Dus mercikes voor de meningen heren, maar het is de techniek die bepaald heeft. Ben wel eens benieuwd of die Scale doctor's van SDI grip gaan hebben. Want veel profiel staat daar eigenlijk niet op
nilsken- Addict
Welke velgen zijn die zwarte 1.9's ?
Pro bezig , ik volg ook
Pro bezig , ik volg ook
Toyobart- Addict
- Aantal berichten : 1186
Ik ben eigenlijks ook best wel nieuwschierig naar die sdi banden.
Hopelijk presteren ze goed!
Groeten Johan
Hopelijk presteren ze goed!
Groeten Johan
axialjohan- Regular
Update met fotomateriaal volgt vanavond. Ondertussen is de body ook niet meer kunnen ontsnappen aan mijn vriendje "den Dremel"!
Maar eerste eventjes antwoorden op een aantal vragen:
@Cornholio: Motor is LRP Crawler 3 55T met Savox MG servo en Axial AE-2 regelaar (fantastische regelaar naar mijn bescheiden mening) en alles aan Spektrum
@Toyobart: Velgen zijn van RC4WD, steken origineel onder de Gëlande (lees defender)
Had de bandjes voor het defender project gekocht, en aangezien dat nog steeds niet klaar is er toch voor gekozen om ze onder Pajero al eens te testen.
Maar eerste eventjes antwoorden op een aantal vragen:
@Cornholio: Motor is LRP Crawler 3 55T met Savox MG servo en Axial AE-2 regelaar (fantastische regelaar naar mijn bescheiden mening) en alles aan Spektrum
@Toyobart: Velgen zijn van RC4WD, steken origineel onder de Gëlande (lees defender)
Had de bandjes voor het defender project gekocht, en aangezien dat nog steeds niet klaar is er toch voor gekozen om ze onder Pajero al eens te testen.
nilsken- Addict
Pagina 1 van 3 • 1, 2, 3
Pagina 1 van 3
Permissies van dit forum: