Tamiya Wild One buizenframe
+5
Hoggy
Boussini
broadsword1986
Bas
johndecal
9 plaatsers
Pagina 1 van 1
Tamiya Wild One buizenframe
Dit weekend ben ik aan een nieuw projectje begonnen. Ik had reeds een tijdje een Tamiya Wild One in de kast staan waar nog niks mee gebeurd was. Omdat de Axial zo goed als "af" is en ik de smaak van het maken van buizenframes goed te pakken heb, heb ik beslist de WO ook op te bouwen met een (zelf) gemaakt buizenframe.
Ik heb eerst de Tamiya voor een deel met de originele stukken opgebouwd zodat ik gemakkelijker de nodige maten kan nemen.
Nadien wat gemeten, gefantaseerd, geplooid en gelast en ondertussen is de basis van wat het frame moet worden al "samengesteld".
Er is nog heel veel werk aan de winkel en jammer genoeg zal ik de komende dagen geen tijd hebben, maar van zodra er vooruitgang is post ik wel "iets"
grtz,
Johan
Ik heb eerst de Tamiya voor een deel met de originele stukken opgebouwd zodat ik gemakkelijker de nodige maten kan nemen.
Nadien wat gemeten, gefantaseerd, geplooid en gelast en ondertussen is de basis van wat het frame moet worden al "samengesteld".
Er is nog heel veel werk aan de winkel en jammer genoeg zal ik de komende dagen geen tijd hebben, maar van zodra er vooruitgang is post ik wel "iets"
grtz,
Johan
johndecal- Initiate
- Aantal berichten : 62
Re: Tamiya Wild One buizenframe
Dit ziet er alvast zeer strak uit. Maar ga je dan een heel chassis samenstellen, of het bestaande chassis erin steken?
Bas- Beyond salvation
- Aantal berichten : 2649
Het is de bedoeling het volledige chassis en eventueel de body(panelen) zelf te bouwen. Enkel de wielophanging en de transmissie zullen deels overgenomen worden.
grtz,
Johan
grtz,
Johan
johndecal- Initiate
Verdikke dat ziet me er wel heel interessant uit zeg!
broadsword1986- Initiate
- Aantal berichten : 84
hmm deze volg ik best even
Boussini- Addict
- Aantal berichten : 2050
Gezien dat bij een FAV of de Wild One de battery pack alleen langs onder in het chassis kan worden ingebracht vermoed ik dat Johan geen gebruik gaan maken van het originele badtub chassis, ben alvast benieuwd waar en hoe de battery pack zijn plaats gaat krijgenBas schreef:Dit ziet er alvast zeer strak uit. Maar ga je dan een heel chassis samenstellen, of het bestaande chassis erin steken?
Hoggy- Addict
- Aantal berichten : 1466
Sjiek hoor, ziet er allesinds stevig uit
tamiya2000- Regular
- Aantal berichten : 638
zonet weer een wat verder geknutseld, de foto's zullen misschien morgen volgen.
Wat de batterij betreft denk ik dat deze ongeveer op dezelfde plaats zal komen, er is in elk geval ruimte genoeg. Ik ben er wel nog niet uit hoe ik ze ga vastzetten...
Wat de batterij betreft denk ik dat deze ongeveer op dezelfde plaats zal komen, er is in elk geval ruimte genoeg. Ik ben er wel nog niet uit hoe ik ze ga vastzetten...
johndecal- Initiate
Zoals beloofd enkele prentjes van de werkzaamheden. De komende dagen zal er jammer genoeg geen "knutseltijd" zijn.
johndecal- Initiate
Dat begint er al een beetje op te gelijken, ik ben benieuwd naar het het eindgewicht van het buizenframe
Hoggy- Addict
zeer knap werk!
Boussini- Addict
- Aantal berichten : 2050
Vandaag heb ik genoten van een dagje verlof en heb dus verder kunnen werken aan het frame dat nu zo goed als "af" is qua bouw. Nu nog enkele uren investeren in het opkuisen van het laswerk.
Ik twijfel of ik het frame een "kleurtje" ga geven of gewoon blank laten en vernissen, tips zijn welkom...
Volgend weekend doen we (hopelijk) verder.
Ik twijfel of ik het frame een "kleurtje" ga geven of gewoon blank laten en vernissen, tips zijn welkom...
Volgend weekend doen we (hopelijk) verder.
johndecal- Initiate
Ik denk dat blank vernissen wel knap zal zijn. Het is in elk geval een zeer geslaagd project!
Bas- Beyond salvation
Wow, heel knap werk.
N
N
Nobody- Addict
- Aantal berichten : 875
Maandag heb ik de laswerken afgerond en dinsdag ging het frame in de verf
Ik vond het resultaat best geslaagd maar...als snel bleek dat de verf (hammerite) ondanks het feit dat ze was aangebracht volgens de voorschriften van de firma (licht opschuren, goed ontvetten met speciale metaalontvetter, en dan enkele lagen verf erop (primer was NIET nodig...)) toch niet hecht op de inox.
Dan maar weer alles verwijderd.
Een uurtje later en een halve fles aceton verder zijn we weer waar we vertrokken
Na wat opzoekingswerk blijkt dat voor inox wel degelijk een 2komponenten epoxyprimer nodig is voor goede resultaten. Gezien de kostprijs en het feit dat deze primer niet direct in kleine verpakkingen te vinden is zal het frame voorlopig naakt blijven.
Als er toch iemand een goede (betaalbare en efficiënte) tip zou hebben, laat maar komen
Ik vond het resultaat best geslaagd maar...als snel bleek dat de verf (hammerite) ondanks het feit dat ze was aangebracht volgens de voorschriften van de firma (licht opschuren, goed ontvetten met speciale metaalontvetter, en dan enkele lagen verf erop (primer was NIET nodig...)) toch niet hecht op de inox.
Dan maar weer alles verwijderd.
Een uurtje later en een halve fles aceton verder zijn we weer waar we vertrokken
Na wat opzoekingswerk blijkt dat voor inox wel degelijk een 2komponenten epoxyprimer nodig is voor goede resultaten. Gezien de kostprijs en het feit dat deze primer niet direct in kleine verpakkingen te vinden is zal het frame voorlopig naakt blijven.
Als er toch iemand een goede (betaalbare en efficiënte) tip zou hebben, laat maar komen
johndecal- Initiate
Poederlak zou een degelijk alternatief kunnen zijn, het chassis van mijn John Boyer Bronco is gepoederlakt en het kan tegen een stootje.
Hoggy- Addict
Ik wou juist hetzelfde zeggen, poederlakken zal wel een heel mooi resultaat geven. Maar het zal wel wat kosten, waarschijnlijk...Hoggy schreef:Poederlak zou een degelijk alternatief kunnen zijn, het chassis van mijn John Boyer Bronco is gepoederlakt en het kan tegen een stootje.
Bas- Beyond salvation
Bedankt voor de tip, ik dacht dat poederlakken alleen voor grotere stukken gebruikt wordt...
Ik ga eens zoeken in de omgeving van het Gentse en me informeren nopens de prijs.
Ik ga eens zoeken in de omgeving van het Gentse en me informeren nopens de prijs.
johndecal- Initiate
Poederlak is in bijna alle kleuren krijgen en zwart en rood wordt heel courant gebruikt en dus kan het geen probleem zijn om dit samen met andere stukken mee te spuiten en zo kan de prijs wel meevallen.Bas schreef:Ik wou juist hetzelfde zeggen, poederlakken zal wel een heel mooi resultaat geven. Maar het zal wel wat kosten, waarschijnlijk...Hoggy schreef:Poederlak zou een degelijk alternatief kunnen zijn, het chassis van mijn John Boyer Bronco is gepoederlakt en het kan tegen een stootje.
Als je een minder courante kleur zou kiezen dan kan de prijs ook iets duurder zijn.
P.S. Rood of middenblauw zou ook we tof staan op het chassis en ook in de stijl van de Wild One passen.
Hoggy- Addict
In afwachting van het (eventueel) poederlakken van het frame heb ik de Wild One vandaag toch maar eens opgebouwd.
Momenteel is het nog de "NAKED versie", maar al bij al vind ik hem persoonlijk zo ook al heel geslaagd.
Ik heb zonet een kleine test gedaan binnenshuis en hij rijdt in elk geval fluisterzacht.
De 17.5T sensored motor zal zeker en vast krachtig genoeg zijn en door het wat zwaardere frame lijkt de vering ook haar werk te zullen doen.
Morgen toch maar eens buiten testen....
En dan eens kijken of we nog een passend "kostuum" gaan maken;)
Momenteel is het nog de "NAKED versie", maar al bij al vind ik hem persoonlijk zo ook al heel geslaagd.
Ik heb zonet een kleine test gedaan binnenshuis en hij rijdt in elk geval fluisterzacht.
De 17.5T sensored motor zal zeker en vast krachtig genoeg zijn en door het wat zwaardere frame lijkt de vering ook haar werk te zullen doen.
Morgen toch maar eens buiten testen....
En dan eens kijken of we nog een passend "kostuum" gaan maken;)
johndecal- Initiate
Wow, ziet er knap uit!
Gekleurd frame zou het inderdaad wel helemaal af maken.
Gekleurd frame zou het inderdaad wel helemaal af maken.
Cornholio- Addict
- Aantal berichten : 1151
Pagina 1 van 1
Permissies van dit forum: