Ervaringen Axial SCX10
4 plaatsers
RC Trial :: RC Trial Talk :: Technisch
Pagina 1 van 1
Ervaringen Axial SCX10
Bij deze, wie heeft ervaring met deze wagen, de moeite om aan te schaffen?? Pro's - Cons?
groetjes
groetjes
tamiya2000- Regular
- Aantal berichten : 638
Re: Ervaringen Axial SCX10
Volgens mij alleen maar pros.
Als ge echt wil scalen is hij misschien iets te groot en de originele kap is in lexan. Maar verder niks dan lof over deze chassis.
Mocht hem iets goedkoper zijn had ik er al 2 :p
Ooh en de puristen zeggen soms dat het te gemakkelijk is. Maw hij geraakt zonder veel moeite door het ruigste terrein.
Als ge echt wil scalen is hij misschien iets te groot en de originele kap is in lexan. Maar verder niks dan lof over deze chassis.
Mocht hem iets goedkoper zijn had ik er al 2 :p
Ooh en de puristen zeggen soms dat het te gemakkelijk is. Maw hij geraakt zonder veel moeite door het ruigste terrein.
Skiep- Regular
- Aantal berichten : 300
Bedankt voor de klare uitleg
tamiya2000- Regular
Ik ben het eens met Skiep... een SCX10 is uniek in zijn klasse. Een CC-01 kan daar in de verste verte niet aan tippen (alhoewel dit óók een leuk chassis is hoor!)
tamiyatony- Regular
- Aantal berichten : 491
Maar die 2 vergelijken is eigenlijk ook niet eerlijk. De cc is meer scale, meer uitdaging. En met een hard body eigenlijk ook mooier. Als je een hard body op een scx wil kom je al gauw tot de conclusie dat het chassis net iets te groot is voor de body.
Skiep- Regular
maw als je voor scale gaat, de CC01 eerste keus... het blijft moeilijk dat twijfelen :p
tamiya2000- Regular
Mja dat begrijp ik maar al te goed. Daarom ook dat iedereen hier meer dan 1 chassis heeft
Ik vind de cc zonder twijfel de mooiste. Je kan een mooie scx maken maar dat is veel werk en het gaat vaak ten koste van de prestaties. Een hard body op scx assen is vaak te smal en het zwaartepunt gaat naar omhoog. Hoger zwaartepunt doet je vaker kantelen. Net zoals bij die highlift modellen.
But at the end of the day it's all a matter of personal taste.
Ik vind de cc zonder twijfel de mooiste. Je kan een mooie scx maken maar dat is veel werk en het gaat vaak ten koste van de prestaties. Een hard body op scx assen is vaak te smal en het zwaartepunt gaat naar omhoog. Hoger zwaartepunt doet je vaker kantelen. Net zoals bij die highlift modellen.
But at the end of the day it's all a matter of personal taste.
Skiep- Regular
scx10 is echt recht uit de doos al een pak plezier zonder aanpassingen.
als je dan toch in de verleiding geraakt zijn er heel veel leuke onderdelen te vinden. of zelf te maken.
ik heb zo de links vervangen met alu exemplaren enz.
mijn CC-01 is ook leuk, maarvraagt wel wat aanpassingen om scale te rijden vind ik.
succes met de keuze.
grtz
stijn
als je dan toch in de verleiding geraakt zijn er heel veel leuke onderdelen te vinden. of zelf te maken.
ik heb zo de links vervangen met alu exemplaren enz.
mijn CC-01 is ook leuk, maarvraagt wel wat aanpassingen om scale te rijden vind ik.
succes met de keuze.
grtz
stijn
slashplayer- Regular
- Aantal berichten : 377
Soortgelijke onderwerpen
» Hoe zelf links te maken, bijvoorbeeld axial scx10 honcho
» Lipo saddle pack ervaringen gevraagd
» axial scx10 schudden/stotteren vooras
» Axial scx10 Hilux Honcho project.
» SCX10 Defender D90
» Lipo saddle pack ervaringen gevraagd