Speedrun Exploration Assocation
+9
Fabber
lampje22
Bas
Frakke393
LazyFatCat
nilsken
tamiyatony
Skiep
Hoggy
13 plaatsers
RC Trial :: RC Algemeen :: Te Land
Pagina 2 van 2
Pagina 2 van 2 • 1, 2
Re: Speedrun Exploration Assocation
heb dit op net gevonden denk dat het hier wel van toepassing is
http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/__25088__Multi_Function_R_C_Car_Speed_Meter.html
http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/__25088__Multi_Function_R_C_Car_Speed_Meter.html
Fabber- Initiate
- Aantal berichten : 80
Had net een mailtje van Hobbyking... ze hebben nu een Turnigy 5000 speed competitie.
unlimited en 2cell (7.2v) klasses.
en tot $5000 prijzengeld (als je de 261kph verbreekt).
Deelname met gebruik van de hierboven gemelde snelheidsmeter dacht ik.
unlimited en 2cell (7.2v) klasses.
en tot $5000 prijzengeld (als je de 261kph verbreekt).
Deelname met gebruik van de hierboven gemelde snelheidsmeter dacht ik.
gebruik de Quanum gps v2 logger... helaas wel een kleine $52 en int.warehouse.
http://hobbyking.com/hobbyking/store/__36111__Quanum_GPS_Logger_V2_with_Backlit_LCD_Display_NEO_6_U_Blox.html?strSearch=quanum%20gps
http://hobbyking.com/hobbyking/store/__36111__Quanum_GPS_Logger_V2_with_Backlit_LCD_Display_NEO_6_U_Blox.html?strSearch=quanum%20gps
Overigens waarschijnlijk wel handig een gyro in je wagen te bouwen voor zo'n speedrun. houd hem dan zelf (redelijk) recht uit... HK heeft die ook..
Hey J-C, dat is hier een beetje stil zeg, welke plannen heb jij nu voor de heel nabije toekomst ?
desmoboy- Regular
- Aantal berichten : 483
Als je echt snel wil is dit het recept. 3.5 sensored en boost compleet open. Sneller op 2s zal je niet gaan. Haal je zo de 100km/h mee.
Sonny- Regular
- Aantal berichten : 338
rollout charts zijn je vriend
Boussini- Addict
- Aantal berichten : 2050
Vertel eens wat meer B., wat is dat voor iets? Je maakt mij wel benieuwd.Boussini schreef:rollout charts zijn je vriend
Hoggy- Addict
- Aantal berichten : 1466
een rollout chart is een tabel die een theoretisch zicht bied op de te behalen snelheid bij een gegeven gearing en bandendiameter,
lijkt mij wel een handig gegeven voor de snelheid te optimaliseren voor speed runs, dubbel handig als der regeltjes zijn hoe die snelheid mag behaald worden
lijkt mij wel een handig gegeven voor de snelheid te optimaliseren voor speed runs, dubbel handig als der regeltjes zijn hoe die snelheid mag behaald worden
Boussini- Addict
Ha,heel interessant B.
Ik had zelfs nog nooit gehoord over regels en waar zou ik die kunnen vinden ???
Dat zou een heel waardevolle bijdrage kunnen zijn hier.
Ik had zelfs nog nooit gehoord over regels en waar zou ik die kunnen vinden ???
Dat zou een heel waardevolle bijdrage kunnen zijn hier.
Hoggy- Addict
- Aantal berichten : 1466
Boussini schreef:een rollout chart is een tabel die een theoretisch zicht bied op de te behalen snelheid bij een gegeven gearing en bandendiameter,
Interessant, dus meten is weten. LoL
desmoboy- Regular
t'is een belangrijk gegeven voor het gebruik van de motor te beïnvloeden,
een gearing van 1.xxx kan op meerdere mogenlijkheden bekomen worden,
voor eenzelfde gegeven eindgearing is het mogenlijk om de tandwielen en wieldiameter af te stellen met verschillende verloopcurves om eenzelfde eindsnelheid te behalen
gegeven het feit dat een motor uitgerust met een klein pignon minder moeite moet doen en sneller op optimaal toerental loopt dan een motor uitgerust met een groot pignon, met als nadeel een "veel" agressiever accelererende auto en "tactisch" minder stroom nodig heeft om de het optimaal toerental te behalen,
zie het als een v8 en een grasmaaier motor die een set kruiwagen wielen moet aandrijven
gegeven dat ze allebei ( omloopsnelheid van de banden ) eenzelfde topsnelheid hebben en behalen,
de v8 gaat waarschijnlijk 20 setjes nodig hebben bij volgas, terwijl het kantenmaaierke veel conservatiever is met het materiaal ,de v8 moet niet eens moeite doen en is instant op snelheid terwijl het kantenmaaierke der rustig ook wel komt...
dan kan je nog uitwijden naar dynamische balans van roterende delen etc. maar daar is google je vriend voor
een gearing van 1.xxx kan op meerdere mogenlijkheden bekomen worden,
voor eenzelfde gegeven eindgearing is het mogenlijk om de tandwielen en wieldiameter af te stellen met verschillende verloopcurves om eenzelfde eindsnelheid te behalen
gegeven het feit dat een motor uitgerust met een klein pignon minder moeite moet doen en sneller op optimaal toerental loopt dan een motor uitgerust met een groot pignon, met als nadeel een "veel" agressiever accelererende auto en "tactisch" minder stroom nodig heeft om de het optimaal toerental te behalen,
zie het als een v8 en een grasmaaier motor die een set kruiwagen wielen moet aandrijven
gegeven dat ze allebei ( omloopsnelheid van de banden ) eenzelfde topsnelheid hebben en behalen,
de v8 gaat waarschijnlijk 20 setjes nodig hebben bij volgas, terwijl het kantenmaaierke veel conservatiever is met het materiaal ,de v8 moet niet eens moeite doen en is instant op snelheid terwijl het kantenmaaierke der rustig ook wel komt...
dan kan je nog uitwijden naar dynamische balans van roterende delen etc. maar daar is google je vriend voor
Boussini- Addict
Thanks Boussini
desmoboy- Regular
Ik heb zo een chart op me gsm. Gebruik em eig enkel om me ratio te berekenen maat kan eig alles.
Sonny- Regular
Iemand deze al eens gezien? Wel een interessant gegeven...
http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/turnigy5000.asp
Bas- Beyond salvation
- Aantal berichten : 2649
Bas schreef:Iemand deze al eens gezien? Wel een interessant gegeven...
Leuk, iets voor hoggy
desmoboy- Regular
moest ik ne sponsor vinden voor de gear zou ik wel ne shot willen wagen
Boussini- Addict
Boussini schreef:moest ik ne sponsor vinden voor de gear zou ik wel ne shot willen wagen
maar de hoofdprijs is dan ook voor u sponser zeker?
die mag de sponsor hebben,
ik ben al content met de "bragging rights" ma 50/50 zou ook wel leuk zijn
ik ben al content met de "bragging rights" ma 50/50 zou ook wel leuk zijn
Boussini- Addict
Denk ultieme setup gevonden te hebben wil je voor het record gaan. Die nieuwe trf f1. 2.5t motor met boost compleet open. En batterij met zo hoog mogelijke c.
Sonny- Regular
Pagina 2 van 2 • 1, 2
RC Trial :: RC Algemeen :: Te Land
Pagina 2 van 2
Permissies van dit forum: