RC Trial
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Speedrun Exploration Assocation

+9
Fabber
lampje22
Bas
Frakke393
LazyFatCat
nilsken
tamiyatony
Skiep
Hoggy
13 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

Speedrun Exploration Assocation Empty Speedrun Exploration Assocation

Bericht van Hoggy za 6 jul 2013 - 22:31

Behind the frontiers of speed


De evolutie van de techniek staat niet stil en er worden nog iedere dag nieuwe motoren, ESC en batterijen ontwikkeld die nog beter en duurzamer presteren en natuurlijk zijn we nieuwsgierig naar de prestaties van die nieuwe technologie en gaan we op zoek naar hoever we de grens kunnen verleggen.

Dit topic staat open voor iedereen die zich waagt aan experimenten waarbij men de topsnelheid van een bepaalde RC car pobeert te verleggen, dus heb je zin om door de geluidsmuur te gaan dan mag u hiervan een verslag plaatsen en misschien steekt iedereen wel iets van op, het kan alleen maar leuk worden Very Happy 

EEN BELANGRIJKE REGEL: Om het overzichtelijk te houden en de speedrun experimenten niet door elkaar te laten lopen heeft het experiment dat aan bod is absolute voorrang Exclamation 
er mag pas een nieuw experiment aangebracht worden als het lopende experiment ten einde loopt of wordt onderbroken waar bij er uitdrukkelijk groen licht wordt gegeven voor een volgend experiment Exclamation 

Alles duidelijk manne Question  als er vragen zijn; shoot


Ready to take off Question

Enige tijd geleden heb ik voor het eerst de overstap van NiNH/brusched naar lipo/brushless gemaakt en tot mijn grote verbazing waren de prestaties stukken beter dan dat je met beste NiNH/brushed combo in de beste omstandigheden kan bekomen, ik stelde niet alleen vast dat je stukken sneller kan rijden maar de rijtijd was ook onvoorstelbaar langer. Natuurlijk bleef de nieuwsgierigheid naar meer niet uit en wou ik ook de snelheidslimiet hoger leggen en vooral heel accuraat opmeten maar hoe Rolling Eyes Question 

Speedrun Exploration Assocation NEW002

Proefvar......heeuuuu...konijn voor dit experiment: een DT02 Rising Storm, niet meteen een evidente keuze maar ik ben benieuwd wat er met een zo klein mogelijke spur en het grootst mogelijke motortandwiel uit dit chassis van snelheid te persen valt

Speedrun Exploration Assocation NEW003

Een RC Plus brushless motor/ESC werd in het DT02 chassis gelepeld waarvan ik tot nu toe heel tevreden van ben Cool 

Speedrun Exploration Assocation NEW001

Een stel Proline Dirt Hawgs met een diameter van 90 mm werd als heel geschikt schoeisel bevonden voor onder de Rising Storm. Een band met een iets grotere diameter dan de Tamiya banden en en met vooral een zachter compound die heel goede grip geeft .

Speedrun Exploration Assocation Speedrunexplorations003_zpsd294232a

Je hebt niks aan snelheid hoe hoog die ook is als je die niet accuraat kan opmeten en daarvoor bestaan er verschillende telemetrische systemen om dit vast te leggen. meestal wordt er nogal gortig met de pet naar gesmeten en met zo hoog mogelijk cijfers gegooid om zoveel mogelijk te imponeren maar zelden worden de bewijzen op tafel gelegd Mad 
De Venom Speedmeters worden zeldzaam en zijn nog moeilijk te vinden maar ik had deze nog nagelnieuw in mijn bezit maar ik heb enorme twijfels over de accuraatheid van dit meettoestel omdat het zich baseert op het toerental en wieldiameter wat op zich een nauwkeurige meeting kan weergeven maar in de praktijk zorgt luchtweerstand en bodemgesteldheid voor een zekere afwijking voor de snelheidsmeeting. Bas heeft hier ervaring mee en kan waarschijnlijk hier veel meer over uitweiden Wink 
Bij de bouw van de Rising Storm werd er niet echt in gewichtsbesparing geïnvesteerd maar eerder in het esthetische waarbij het aspect gewicht niet echt belangrijk was. Nochtans is een zo laag mogelijk gewicht van de wagen belangrijk voor een speedrun. Het gewicht van de Venom speed meter: 14 Gram

Speedrun Exploration Assocation Speedrunexplorations004_zpse443b0e0

Mijn uitverkoren snelheidsmetingtoestel : Een oude GPS waarvan het het gewicht meer dan het tienvoudige oversteeg van het gewicht van de Venom speed meter, maar liefst 190 Gram Shocked 
Heel absurd en tegen alle wetten van de logica in misschien, een zware wagen nog zwaarder maken om een speedrun te rijden maar mijn inziens kon ik geen idealer toestel bedenken om een nauwkeurige snelheidsmeeting te verrichten en een nauwkeurige meeting in een speedrun is belangrijker dan het aspect gewicht Exclamation 

Speedrun Exploration Assocation Speedrunexplorations002_zps944473c4

Een GPS is belang niet zo compact als de Venom Speed Meter en inbouwen was geen optie dus werd deze gewoon met goeie elastieken op de achterspoiler gemonteerd en werd er snel een schietgebedje gepreveld om de Rising Storm niet op zijn dak te leggen Razz
Op de bovenste balk leest u de maximum gepresteerde snelheid: 63,1 Km/u
Nu kan men discussiëren dat er op een GPS ook een afwijking zit, als ik met mijn auto volgens mijn GPS 120 Km/u rijd dan lees ik op de boordcomputer van mijn wagen 125 Km/u af en als u volgens uw boordcomputer 120 Km/u rijdt zal je op uw GPS ongeveer 112 Km/u aflezen. Punt is; kan ik nu ook beweren dat ik nu net geen 70 Km/u gehaald heb Rolling Eyes Snelheid ziet er misschien niet zo spectaculair uit maar het rijden ervan was dat op zn minst wel wat zelfs een gezonde dosis stress opleverde.
De ultieme grens of speed is nog niet bereikt en in de toekomst kijk ik uit naar een snellere Brushless combo maar ik zet alvast het licht op groen voor het volgende experiment, ga jullie gang manne en hou de brokken heel Very Happy


Laatst aangepast door Hoggy op zo 7 jul 2013 - 16:15; in totaal 1 keer bewerkt (Reden : correctie publicatiefout)
Hoggy
Hoggy
Addict
Addict

Aantal berichten : 1466
Woonplaats : Gullegem

Terug naar boven Ga naar beneden

Speedrun Exploration Assocation Empty Re: Speedrun Exploration Assocation

Bericht van Skiep zo 7 jul 2013 - 8:27

Nice, ik meet tot nu toe mijn snelheid met behulp van mijn vorige smartphone. K heb eerst getest in vergelijking met de km teller in de wagen, zit heel wat vertraging op, maar geeft min of meer hetzelfde resultaat.

Maar de adrenaline die je krijg van zo een microraket te zien voorbij vliegen Very Happy

Skiep
Regular
Regular

Aantal berichten : 300
Woonplaats : Halle

Terug naar boven Ga naar beneden

Speedrun Exploration Assocation Empty Re: Speedrun Exploration Assocation

Bericht van tamiyatony zo 7 jul 2013 - 11:28

Nu kan men discussiëren dat er op een GPS ook een afwijking zit, als ik met mijn auto volgens mijn GPS 120 Km/u rijd dan lees ik op de boordcomputer van mijn wagen 114 Km/u af en als u volgens uw boordcomputer 120 Km/u rijdt zal je op uw GPS ongeveer 125 Km/u aflezen. Punt is; kan ik nu ook beweren dat ik nu net geen 70 Km/u gehaald heb Rolling Eyes Snelheid ziet er misschien niet zo spectaculair uit maar het rijden ervan was dat op zn minst wel wat zelfs een gezonde dosis stress opleverde.

Het zou eigenlijk omgekeerd moeten zijn... Als je op je teller van je auto 120 Km/u rijd, zou je GPS bv. 115 of 110 km/u moeten aanduiden. Normaal gezien is de GPS het meest correct. En tellers van auto's mogen wettelijk gezien nooit minder aanduiden dan wat je echt rijdt; vandaar meestal een hogere aanduiding op je dashboard dan dat je écht rijd.
tamiyatony
tamiyatony
Regular
Regular

Aantal berichten : 491
Woonplaats : Antwerpen

Terug naar boven Ga naar beneden

Speedrun Exploration Assocation Empty Re: Speedrun Exploration Assocation

Bericht van nilsken zo 7 jul 2013 - 12:31

Dan moet je toch geen Land Rover Defender kopen. Als die op teller 100 zegt, ga er dan maar vanuit dat je GPS 105 zegt! Of heeft dat iets te maken met het feit dat de bandjes die er nu ondersteken groter zijn dan de originele Laughing 
nilsken
nilsken
Addict
Addict

Aantal berichten : 1346
Woonplaats : Mortsel

Terug naar boven Ga naar beneden

Speedrun Exploration Assocation Empty Re: Speedrun Exploration Assocation

Bericht van LazyFatCat zo 7 jul 2013 - 12:42

Leuk topic, had ooit het plan een DF-01 boven de 100 proberen te krijgen... Shocked
LazyFatCat
LazyFatCat
Regular
Regular

Aantal berichten : 268
Woonplaats : Den Haag, Nederland

http://tamiyaweb.com/

Terug naar boven Ga naar beneden

Speedrun Exploration Assocation Empty Re: Speedrun Exploration Assocation

Bericht van Hoggy zo 7 jul 2013 - 16:38

Bedankt Tony Speedrun Exploration Assocation 4078649926 

Om mij te wijzen op een joekel van een publicatiefout Speedrun Exploration Assocation Forumsmiley701
Dit heb ik inmiddels gecorrigeerd

LazyFatCat schreef:Leuk topic, had ooit het plan een DF-01 boven de 100 proberen te krijgen... Shocked

Heeuu Edo....... beschik jij misschien over telepathische gaven Shocked Question 

Een TopForce zit inderdaad nog in de planning net zoals een F201 maar eerst komt er een DF03 aan de beurt en er zijn een hoop spulletjes van Seidel onderweg om die op punt te zetten maar daar later meer over in een ander topic dat nog in de planning staat. Ook zit er nog een andere brushless combo set in de pijplijn om de lat wat hoger te kunnen leggen.
De GPS valt wat te lomp uit maar deze diende hier vooral om het principe aan te tonen. Ik ben nog op zoek naar een compacter en lichter GPS systeem waarvan de enige criteria is dat het snelheden van boven de 120 KM per uur kan vastleggen dus als er iemand iets dergelijks kent dan ben ik uiteraard heel dankbaar voor een vruchtbare tip cheers Ik heb mij laten vertellen dat er systemen (GPS trackers Question ) bestaan die kleiner zijn dan een klein zakhorloge bvb. maar ik heb nog niks gevonden

Skiep schreef:Nice, ik meet tot nu toe mijn snelheid met behulp van mijn vorige smartphone. K heb eerst getest in vergelijking met de km teller in de wagen, zit heel wat vertraging op, maar geeft min of meer hetzelfde resultaat.

Maar de adrenaline die je krijg van zo een microraket te zien voorbij vliegen Very Happy

Hoi Skiep

Ik had geloof ik in uw showroom ook al gelezen dat je uw snelheden opmeet en vroeg me af hoe u dat aanpakt en dat is nu duidelijk en eerlijk gezegd vind ik dit een beter alternatief dan die Garmin GPS van mij, vooral lichter en compacter maar ik heb geen afgedankte smartphone en om mijn smartphone te beantwoorden terwijl die aan meer dan 60 Km/u voorbij zoeft ben ik niet handig genoeg Razz 
Ik reed maar aan iets meer dan 63 Km/u en u aan 85 en inderdaad dan gaan de vlinders de buik wel gieren want bij dergelijke snelheid hoeft er bij een fractie van een seconde niet veel verkeerd te gaan om het zootje met stoffer en blik samen te vegen. Ben ook benieuwd hoever ik kan gaan met de Dirt Hawg's want gisteren veranderen die in pancake's door het hoog toerental die ze maken om die snelheid te bekomen.
Hoggy
Hoggy
Addict
Addict

Aantal berichten : 1466
Woonplaats : Gullegem

Terug naar boven Ga naar beneden

Speedrun Exploration Assocation Empty Re: Speedrun Exploration Assocation

Bericht van Frakke393 zo 7 jul 2013 - 20:20

Wel eens leuk om te lezen. Wat ik me nog afvraag Hoggy (of heb ik erover gelezen) is op welk cellen aantal je gereden hebt?

Ook vraag ik me af hoe je rcplus (en dan vooral de 4 pole) bevalt. Ik had een rcplus setje (120A) en dat heeft er al snel de brui aan gegeven op 3s. Wel een goede service. Binnen gedaan en gewoon mogen ruilen. Heb wel gekozen om wat op te leggen en een mamba max pro setje aan te schaffen. Vertrouwen was een beetje weg
Frakke393
Frakke393
VRCP Crew
VRCP Crew

Aantal berichten : 877
Woonplaats : Diest

Terug naar boven Ga naar beneden

Speedrun Exploration Assocation Empty Re: Speedrun Exploration Assocation

Bericht van Skiep zo 7 jul 2013 - 20:51

Om het ballooning effect tegen te gaan heb ik langs buiten fijne visdraad rond de band (in de regengroeven) gewikkeld. Meerdere wikkelingen vormen een meer dan voldoende sterke band en met een druppel seconde lijm blijven ze op plaats. Sommigen tapen ze langs binnen, maar deze oplossing is sneller en even effectief Very Happy

Als je echt wil kan je een simpele smartphone kopen, android bijvoorkeur en dan een speedometer app erop. Zo blijft het gewicht en de prijs beperkt. Je hoeft geen Samsung galaxy S4 te gebruiken he, de simpelste phone met gps antenne volstaat Wink

Aaah nu begint het te kriebelen om de merv uit te halen en te zien of er nog meer uit te persen valt Very Happy

Skiep
Regular
Regular

Aantal berichten : 300
Woonplaats : Halle

Terug naar boven Ga naar beneden

Speedrun Exploration Assocation Empty Re: Speedrun Exploration Assocation

Bericht van Bas zo 7 jul 2013 - 21:48

Ik heb inderdaad ooit eens een dragster gebouwd (heb hem nog steeds) op basis van m'n F103GT, en die ging volgens de speed meter van Venom 108. Afwijking is daar wel minimaal, omdat het over mousse bandjes ging - die blazen niet op. De venom werkt zoals een fiets-snelheidsmetertje: één omwenteling is zoveel millimeter, dat geef je in in het ding, en dan meet en vermenigvuldigt hij. Natuurlijk niet even nauwkeurig als een GPS...
http://www.killerkip.be/tf103gt.php

Ik heb ook ooit m'n gravel hound 'wat' aangepast, en daaruit kwam 90kph, gemeten op de snelheidsmeter van de wagen. Gewoon een rustige weg gezocht, vriendin aan het stuur en ik aan de zender... Is trouwens dezelfde gravel hound die bij de laatste WTT over de modderpoel vloog - het ding heeft al een aardig palmares.

Aanpassingen waren, als ik het me goed herinner: speed gears van de TT01 + een zeer grote pinion (28T ofzo). Dan een dikke motor erin (zwarte acto power van Tamiya) en gewoon gaan. O ja, ik hed hem ook 2WD gemaakt door voorste diff en aandrijflijn eruit te halen.

De eerste was m'n group C, die met dezelfde zwarte acto power motor, 8 cellen, en een zware tandwielverhouding de toenmalige 'fun comp' op Rumst domineerde - maar de concurrentie nam het spel niet serieus genoeg: gewoon een 4WD touring car met een zware motor erin...

Wat beeldmateriaal bij de blabla:
http://www.killerkip.be/filez/drag03.wmv
http://www.killerkip.be/filez/drag02.avi
http://www.killerkip.be/filez/drag01.avi
Bas
Bas
Beyond salvation
Beyond salvation

Aantal berichten : 2649
Woonplaats : Edegem

Terug naar boven Ga naar beneden

Speedrun Exploration Assocation Empty Re: Speedrun Exploration Assocation

Bericht van Skiep zo 7 jul 2013 - 21:58

lol op een 1 vaks baan moet je geen speedruns proberen met een mini revo, ook al is hij klein, hij heeft veel plaats nodig Very Happy
Hoogst waarschijnlijk zal je er ook een enorme rush van gekregen hebben, en die smalle baan maakt het alleen maar spannender.
Gratz met de resultaten Wink

Hoe zit het eigenlijk met de wegligging van jouw chassis Hoggy? Valt dat wat mee? Het is naar mijn mening een extra uitdaging om een 'offroad' voertuig zo snel te maken.


Laatst aangepast door Skiep op zo 7 jul 2013 - 22:02; in totaal 1 keer bewerkt

Skiep
Regular
Regular

Aantal berichten : 300
Woonplaats : Halle

Terug naar boven Ga naar beneden

Speedrun Exploration Assocation Empty Re: Speedrun Exploration Assocation

Bericht van Hoggy zo 7 jul 2013 - 22:00

Ha Frakke bedankt Very Happy 

Een beetje leesvoer kan inderdaad leuk zijn maar het vraagt wel een beetje moeite Very Happy 

Een niet onbelangrijk element natuurlijk die cellen, ik had er tijdens de run een 4000 Mah 3S 25C disch./50C Burst in steken van RC Plus ook maar er is er eentje van 35 C op komst en ik vermoed dat dit ook nog enkele extra Km/u gaat opleveren

Van het RC Plus combosetje ben ik heel tevreden want dit heeft tot nu toe heel behoorlijk gepresteerd.
Ik rij er dan ook alleen maar mee op grote parkings  en ga er niet mee gaan bashen. Een lichte duim op de gasstick is ook aangewezen want het is verleidelijk meteen vol gas te gaan en zo heb ik ook een set dogbone's gewoon dwars door getorst dus is het beter geleidelijk aan gas te geven.

Bedankt voor de tips Skiep Speedrun Exploration Assocation 4078649926 

Goed gezien van die visdraad en ik had er nog niks van gehoord en ga ik zeker eens proberen.
Een ander alternatief is schuimrubber want op de streek hier is Solidor een schuimrubberproducent actief en tijdens mijn competitieperiode met buggy on carpet lieten we daar onze moesen banden maken en die reden echt goed.

Een goedkope GSM ga ik mij niet aanschaffen, ik ben eerder op zoek naar compactere systemen en ga ik mijn licht eens opsteken in de fietssector wat die te bieden heeft, alleen vrees ik dat daar het maximale aantal Km/u beperkt is Rolling Eyes 

Pas op als het begint te kriebelen hé Skiep, daar moet je iets aan doen Laughing
En besmettelijk, benieuwd welke uitwerking dit op Bas zal hebben als hij dit allemaal leest Wink
Hoggy
Hoggy
Addict
Addict

Aantal berichten : 1466
Woonplaats : Gullegem

Terug naar boven Ga naar beneden

Speedrun Exploration Assocation Empty Re: Speedrun Exploration Assocation

Bericht van Frakke393 zo 7 jul 2013 - 22:43

Ja zo'n 4 pole op 3 cellen hebben al wel wat kracht vermoed ik ha ha!!
De rijders van ons team (BMX) hebben zo een fietscomputer. Kan je enorm veel dingen mee instellen en de Km/h zal geen probleem vormen. Alleen is dat nog steeds met een sensor op de spaken. Hoe je dat moet oplossen bij een rc auto weet ik niet goed. vrees dat de meeste fietscomputers nog steeds met dat systeem werken!!
Frakke393
Frakke393
VRCP Crew
VRCP Crew

Aantal berichten : 877
Woonplaats : Diest

Terug naar boven Ga naar beneden

Speedrun Exploration Assocation Empty Re: Speedrun Exploration Assocation

Bericht van Bas zo 7 jul 2013 - 23:22

Wel de Venom kan je instellen in millimeters ipv centimeters, en je moet een klein magneetje op een draaiend onderdeel bevestigen. Niet evident, dus.
Bas
Bas
Beyond salvation
Beyond salvation

Aantal berichten : 2649
Woonplaats : Edegem

Terug naar boven Ga naar beneden

Speedrun Exploration Assocation Empty Re: Speedrun Exploration Assocation

Bericht van tamiyatony ma 8 jul 2013 - 7:19

Nu begint het te kriebelen om mijn DF-03 terug boven te halen... Heb daar ook dezelfde Dirt Hawgs opliggen, maar dan vooraan ook de brede banden Cool  Gecombineerd met een 120A Esc, 4 Pole 4000KV motor en een 3S 3600mAh 35C batterij ging die als een raket Laughing 
De theoretische maximum snelheid (berekend via een excel-file; gewoon alle vertandingen en de diameter van de banden ingeven) was ong. 75 km/u. Maar dat was met een klein motortandwiel...
tamiyatony
tamiyatony
Regular
Regular

Aantal berichten : 491
Woonplaats : Antwerpen

Terug naar boven Ga naar beneden

Speedrun Exploration Assocation Empty Re: Speedrun Exploration Assocation

Bericht van Hoggy ma 8 jul 2013 - 10:25

Be my guest Tony Very Happy 

Ik ben 2 DF-03's aan het klaar zetten waarvan er eentje een beetje wordt gepimpt (daar later meer over) en de nodige onderdelen voor een speedrun zijn ook onderweg dus ben ik benieuwd wat u er kan uithalen van snelheid en vooral hoe jij uw snelheid zonder theorestische tabellen hier gaat bewijzen scratch 

Skiep schreef:
Gratz met de resultaten Wink

Hoe zit het eigenlijk met de wegligging van jouw chassis Hoggy? Valt dat wat mee? Het is naar mijn mening een extra uitdaging om een 'offroad' voertuig zo snel te maken.

Thanks Skiep Speedrun Exploration Assocation 4078649926 

Afstellen voor wegligging is altijd een beetje experimenteren maar het voornaamste is om het chassis af te stellen zodat er nog een bodemvrijheid is van ongeveer 10 a 20 mm( hoe lager, hoe beter). ook is het belangrijk om de ophanging af te stellen zodat het niet gaat gaan zwalpen dus een iets zwaardere olie in de shocks vertraagt de veerwegbeweging en zorgt voor een stabieler rijgedrag.
Bij de eerste testfase's van de Rising Storm merkte ik bij zig-zagtesten dat deze nogal graag het voorwiel van de grond lichte dus heb ik in de achterste shocks de damperolie vervangen door zwaardere olie en extra spacers bij de veren gestoken en dan bleven de 4 pootjes mooi aan de grond Basketball 
Het is belangrijk om eerst een chassis stabiel te krijgen vóór dat je echt aan een speedrun begint anders is het inderdaad niet te besturen en heb je heeeel veel plaats nodig.

Hoi Frakke Wink 

zoals u die fietscomputers beschrijft werken die net op hetzelfde principe als de Venom Speedmeter, op de outdrive van een gearbox dient u een magneetje te bevestigen en aan de gearbox een sensor en zo wordt  aan de hand van het ontwikkelde toerental de snelheid berekend zoals Bas al aangaf. Ik ga zeker niet betwisten als daar een afwijking op zit, zeker niet maar de factoren aerodynamica, vlak/helling en rolweerstand kunnen wel van invloed zijn voor de meetresultaten van de ontwikkelde snelheid, dit escaleert naargelang de snelheid word opgedreven en met een GPS meetsysteem worden die factoren buiten spel gezet.

Heeuuu.......Bas

Begint het nog niet weer te kriebelen om uw pogingen verder te zetten Question 
Het is alweer een hele tijd geleden en de techniek heeft ondertussen ook niet stil gezeten.
Hoggy
Hoggy
Addict
Addict

Aantal berichten : 1466
Woonplaats : Gullegem

Terug naar boven Ga naar beneden

Speedrun Exploration Assocation Empty Re: Speedrun Exploration Assocation

Bericht van LazyFatCat ma 8 jul 2013 - 14:43

SkyRc GPS Speed Meter

Ongeveer 6.5x4cm (en 41 gram). Vanaf zo'n 60 euro op eBay. Cool

Speedrun Exploration Assocation GPS-web-720x480
LazyFatCat
LazyFatCat
Regular
Regular

Aantal berichten : 268
Woonplaats : Den Haag, Nederland

http://tamiyaweb.com/

Terug naar boven Ga naar beneden

Speedrun Exploration Assocation Empty Re: Speedrun Exploration Assocation

Bericht van lampje22 di 9 jul 2013 - 23:33

Klein BT GPS muis op je wagen steken en op je mobiel/tablet kan je hem dan live uitlezen. En terug vinden LOL

lampje22
Initiate
Initiate

Aantal berichten : 115
Woonplaats : Heerhugowaard, NL

http://nshome.nl

Terug naar boven Ga naar beneden

Speedrun Exploration Assocation Empty Re: Speedrun Exploration Assocation

Bericht van Hoggy wo 10 jul 2013 - 16:18

lampje22 schreef:Klein BT GPS muis op je wagen steken en op je mobiel/tablet kan je hem dan live uitlezen. En terug vinden LOL

You catch my attention Niels

Wat bedoel je precies met "klein BT GPS muis" Question Question Question Graag meer info, link of foto aub.

@ Edo
Thanks voor de link, ziet er al stukken beter en lichter uit dan de Garmin GPS en de specs zien er ook ver van slecht uit maar nog iets compacter zou wenselijk zijn voor de inbouw in een wagen Idea 
Hoggy
Hoggy
Addict
Addict

Aantal berichten : 1466
Woonplaats : Gullegem

Terug naar boven Ga naar beneden

Speedrun Exploration Assocation Empty Re: Speedrun Exploration Assocation

Bericht van lampje22 wo 10 jul 2013 - 17:19

Denk aan zo iets
ebay gps muis
ebay item 261233208199

lampje22
Initiate
Initiate

Aantal berichten : 115
Woonplaats : Heerhugowaard, NL

http://nshome.nl

Terug naar boven Ga naar beneden

Speedrun Exploration Assocation Empty Re: Speedrun Exploration Assocation

Bericht van Hoggy di 23 jul 2013 - 19:55

Nog maar pas begonnen aan een hele reeks speedruns met heel wat verschillende wagens op het programma en dan zorgt onderstaand filmpje voor andere inspiratie, de velodrome in Roubaix is weer de locatie bij uitstek voor een aanval op het record.



20 April 2013 – Melbourne, Australia – Successful Guinness World Record attempt. David Stevens from www.rcformula1.com.au sets a new world record with his F1 RC car (Tamiya F104 v2 with LRP electronics and a large capacity battery from Maxamps.com). The old record was 23.726km set in France in 2009. The new record is 38.284km which is 61% longer!
Hoggy
Hoggy
Addict
Addict

Aantal berichten : 1466
Woonplaats : Gullegem

Terug naar boven Ga naar beneden

Speedrun Exploration Assocation Empty Re: Speedrun Exploration Assocation

Bericht van Skiep di 23 jul 2013 - 20:05

Hoggy schreef:Nog maar pas begonnen aan een hele reeks speedruns met heel wat verschillende wagens op het programma en dan zorgt onderstaand filmpje voor andere inspiratie

20 April 2013 – Melbourne, Australia – Successful Guinness World Record attempt. David Stevens from www.rcformula1.com.au sets a new world record with his F1 RC car (Tamiya F104 v2 with LRP electronics and a large capacity battery from Maxamps.com). The old record was 23.726km set in France in 2009. The new record is 38.284km which is 61% longer!

Ik ben niet mee. Dit filmpje heeft eigenlijk toch eerder te maken met endurance dan met topspeed?
Een mooi strook asfalt, lekker plat en lang is toch voldoende?

K heb destijds ook naar filmpjes gekeken van in australie waar een modelwagen in een cirkel rijd en ongeloofelijke snelheden haalt. Maar dat is niet echt wat mij een kick geeft...

Skiep
Regular
Regular

Aantal berichten : 300
Woonplaats : Halle

Terug naar boven Ga naar beneden

Speedrun Exploration Assocation Empty Re: Speedrun Exploration Assocation

Bericht van Hoggy di 23 jul 2013 - 20:16

Speedruns gaan inderdaad niet samen met lange afstand-uithouding Skiep maar als we doorheen alle uitdagingen van de speedruns geraken dan kan lange afstand een ander doel worden, dus zijn we nog een tijdje zoet met plannen maken Idea 
Hoggy
Hoggy
Addict
Addict

Aantal berichten : 1466
Woonplaats : Gullegem

Terug naar boven Ga naar beneden

Speedrun Exploration Assocation Empty Re: Speedrun Exploration Assocation

Bericht van Skiep di 23 jul 2013 - 20:28

Ja k heb het een tweede keer gelezen en mijn fout ingezien. Je zei duidelijk andere inspiratie. My bad Wink

Hoe staat het met de topsnelheid inmiddels? Mijn merv davert bijna uit de kast om te laten zien wat ze kan. Zodra het mag gaat ze ervoor. Doel triple digits. Maar meer daarover als jij klaar bent. Zoals gevraagd in je start post Wink

Skiep
Regular
Regular

Aantal berichten : 300
Woonplaats : Halle

Terug naar boven Ga naar beneden

Speedrun Exploration Assocation Empty Re: Speedrun Exploration Assocation

Bericht van Hoggy di 23 jul 2013 - 20:44

Skiep schreef: Mijn merv davert bijna uit de kast om te laten zien wat ze kan. Zodra het mag gaat ze ervoor. Doel triple digits. Maar meer daarover als jij klaar bent. Zoals gevraagd in je start post Wink
Be my geust Skiep en ga gerust uw gang, het licht staat op

Speedrun Exploration Assocation 3107652651
groen Wink

Ik ben benieuwd welk systeem u gaat gebruiken om uw snelheid hier aan te tonen Suspect 
Hoggy
Hoggy
Addict
Addict

Aantal berichten : 1466
Woonplaats : Gullegem

Terug naar boven Ga naar beneden

Speedrun Exploration Assocation Empty Re: Speedrun Exploration Assocation

Bericht van Skiep wo 24 jul 2013 - 20:34

Nu nog ff aan het genieten van een welverdiende vakantie, zodra ik terug ben ga k er mij tegen leggen. Mocht iemand anders inmiddels al een projectje klaar staan hebben, laat het weten, dan wacht ik wel iets langer Very Happy

En dat geeft me wat extra tijd om misschien nog wat onderdelen te bestellen ^^

Skiep
Regular
Regular

Aantal berichten : 300
Woonplaats : Halle

Terug naar boven Ga naar beneden

Speedrun Exploration Assocation Empty Re: Speedrun Exploration Assocation

Bericht van Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Terug naar boven


 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum