1/32 Hooben Perkasa Navy Patrol Torpedo Vessel
+5
Touareg
gunther
Sonny
Bas
karel47
9 plaatsers
RC Trial :: RC Algemeen :: Ter zee
Pagina 1 van 1
1/32 Hooben Perkasa Navy Patrol Torpedo Vessel
machtige boot , moet er is aan beginnen 3 motoren
alle foto's komen van Hooben site
de kwaliteit van de gegoten delen is subliem
alle foto's komen van Hooben site
de kwaliteit van de gegoten delen is subliem
karel47- Regular
- Aantal berichten : 743
Re: 1/32 Hooben Perkasa Navy Patrol Torpedo Vessel
Waw! Knap ding! En knappe koffer ervoor, ook
Bas- Beyond salvation
- Aantal berichten : 2649
is tikkeltje 96cm langer dan de Robbe PT15
de assen zijn erg basic ga die vervangen door betere op kogellagers
de kit is standaard 2 motorig , de echte perkasa had 3 gasturbines dus deze krijgt 3 motors en 3 bronzen schroeven als aandrijving
bij mijn romp is het binnenste al verwijderd , is meer dan ruim genoeg om elke rc combinatie te dragen en tegen topspeed over het water te jagen
de assen zijn erg basic ga die vervangen door betere op kogellagers
de kit is standaard 2 motorig , de echte perkasa had 3 gasturbines dus deze krijgt 3 motors en 3 bronzen schroeven als aandrijving
bij mijn romp is het binnenste al verwijderd , is meer dan ruim genoeg om elke rc combinatie te dragen en tegen topspeed over het water te jagen
karel47- Regular
knap bootje ;D
Sonny- Regular
- Aantal berichten : 338
mss een rare vraag maar aan dek ,is die schuine af lopende kant typisch voor dit schip ??
gunther- Initiate
- Aantal berichten : 112
Mooi, ben benieuwd hoe jij hem gaat bouwen.
Touareg- Regular
- Aantal berichten : 666
gunther schreef:mss een rare vraag maar aan dek ,is die schuine af lopende kant typisch voor dit schip ??
ja dit is een snelle interventie torpedojager , er komt belgische vlag op ... is typisch voor dit soort schepen, die kwamen met hun voorfront volledig los van het wateroppervlakte
hier is foto van de echte Perkasa
karel47- Regular
als dit de enige is met deze opbouw , dan liggen er 2 in de haven van Antwerpen , je kan ze zien van op de viaduct recht over de lotto arena ( sportpaleis )
gunther- Initiate
dat zal moeten lukken werden door de britse en malaisian navy gebruikt is al tijdje geleden heb je er foto van ?
karel47- Regular
gunther heeft gelijk er liggen er daar twee en denk wel dat ze van het zelfde type zijn,heb ze ook al een paar keer zien liggen
mus13- Regular
- Aantal berichten : 461
dan zijn het waarschijnlijk amerikaanse torpedoboten heb al op internet gekeken daar staan geen perkasa's op , heb jij er foto's van?
karel47- Regular
nee heb er geen foto's van
mus13- Regular
- Aantal berichten : 461
kijk is op deze links , volledige beschrijving van de inhoud en wat geschiedenis
http://vosper-perkasa.com/estore/product_info.php?products_id=49
The Perkasa was the lead boat of a class of four vessels built by Vosper Thornycroft in Southampton for the Royal Malaysian navy in 1967. Four others were built for the Royal Navy.
The original was powered by three Rolls Royce Proteus gas turbine engines of 4250HP each, giving a maximum speed of 54 Knots. Two smaller diesel engines were used for slow speed manouevring.
Armament consisted of one 40mm Bofors gun, one twin 20mm Oerlikon, anti-aircraft machine gun and four 21" torpedos on side mounts.
The model has a blow moulded hull with integral deck, giving great strength, durabilty and effectice waterproofing. The top cabin and detail parts are made of injected styrene and etched brass, which build up into an amazingly detailed representation of this powerful torpedo boat. This is a true 'builders' model that will give the owner many satisfying hours of detailed construction and result in a finished boat to be proud of. If you have built a detailed, scale, plastic model before, there will be no surprises (other than nice ones!). Although the vast majority of the detail is already there in the kit, there is still scope for the owner to add something more. If you decide to fit a third motor system to make her really scale, please remember that you will need an ESC of at least 100A and the rudders will have a reduced effect.
Detailed information is given on the box for the paint colours to be used, plus a diagram in the instructions of where they go. Further reference can be made to the colour photographs on the box.
The kit is supplied with two 550 size, brushed motors plus mounts, shafts and propellers. A compatible ESC will be available as an optional item. All you will then need is basic 2-Channel radio and a 6 cell Nimh battery pack of around 2500mAh or more. We recommend the KMS 80A Twin Marine ESC, Hi-Energy 6 cell 3300mAh Nimh and Sanwa Dash Saber radio.
A range of optional items will be available soon such as;
1) Torpedo Launch (yes, the torpedos are driven!!)
2) Turret Rotation
3) Light system
4) Sound generator
link naar het launch torpedo systeem voor de 1/32 RC perkasa torpedoboat
http://hooben.com/index.php?cPath=39_66
http://vosper-perkasa.com/estore/product_info.php?products_id=49
The Perkasa was the lead boat of a class of four vessels built by Vosper Thornycroft in Southampton for the Royal Malaysian navy in 1967. Four others were built for the Royal Navy.
The original was powered by three Rolls Royce Proteus gas turbine engines of 4250HP each, giving a maximum speed of 54 Knots. Two smaller diesel engines were used for slow speed manouevring.
Armament consisted of one 40mm Bofors gun, one twin 20mm Oerlikon, anti-aircraft machine gun and four 21" torpedos on side mounts.
The model has a blow moulded hull with integral deck, giving great strength, durabilty and effectice waterproofing. The top cabin and detail parts are made of injected styrene and etched brass, which build up into an amazingly detailed representation of this powerful torpedo boat. This is a true 'builders' model that will give the owner many satisfying hours of detailed construction and result in a finished boat to be proud of. If you have built a detailed, scale, plastic model before, there will be no surprises (other than nice ones!). Although the vast majority of the detail is already there in the kit, there is still scope for the owner to add something more. If you decide to fit a third motor system to make her really scale, please remember that you will need an ESC of at least 100A and the rudders will have a reduced effect.
Detailed information is given on the box for the paint colours to be used, plus a diagram in the instructions of where they go. Further reference can be made to the colour photographs on the box.
The kit is supplied with two 550 size, brushed motors plus mounts, shafts and propellers. A compatible ESC will be available as an optional item. All you will then need is basic 2-Channel radio and a 6 cell Nimh battery pack of around 2500mAh or more. We recommend the KMS 80A Twin Marine ESC, Hi-Energy 6 cell 3300mAh Nimh and Sanwa Dash Saber radio.
A range of optional items will be available soon such as;
1) Torpedo Launch (yes, the torpedos are driven!!)
2) Turret Rotation
3) Light system
4) Sound generator
link naar het launch torpedo systeem voor de 1/32 RC perkasa torpedoboat
http://hooben.com/index.php?cPath=39_66
karel47- Regular
jij hebt gezegd dat dit de enige zijn met deze rare vorm van opbouw he , ik zeg enkel dat er twee boten met zo een opbouw liggen in de haven van Antwerpen ,
Kijk evt eens met google earth , liggen ter hoogte van sportpaleis
Kijk evt eens met google earth , liggen ter hoogte van sportpaleis
gunther- Initiate
in 't lobroekdok liggen inderdaad 2 torpedoboten, of het dezelfde zijn weet ik niet, ze lijken er wel erg op.
enkele jaren geleden waren ze in het nieuws omdat ze vastlagen in het slib.
ze zijn dan verplaatst van een hoek naar 't midden van het dok.
je kan ze zien liggen met google, niet te missen want ze liggen naast elkaar.
bialbero- Initiate
- Aantal berichten : 56
ok bedankt maatje
op googlemaps gekeken herken geen torpedo boten erop, is dat niet een foto van 2j geleden zoals streetmaps ?
op googlemaps gekeken herken geen torpedo boten erop, is dat niet een foto van 2j geleden zoals streetmaps ?
Laatst aangepast door karel47 op zo 28 okt 2012 - 19:14; in totaal 1 keer bewerkt
karel47- Regular
bialbero schreef:in 't lobroekdok liggen inderdaad 2 torpedoboten, of het dezelfde zijn weet ik niet, ze lijken er wel erg op.
Voila ik vermoed dat dit ze zijn;https://maps.google.be/maps?q=Lobroekdok,+Antwerpen&hl=nl&ll=51.233512,4.432568&spn=0.000982,0.001725&sll=51.09623,4.227975&sspn=1.009042,1.766052&oq=Lobroekdok&hnear=Lobroekdok&t=h&z=19
Ik dacht eerst dat Gunther de P902 Liberation van de Belgische marine bedoelde maar de satelietfoto laat duidelijk zien dat het om andere schepen gaat
Hoggy- Addict
- Aantal berichten : 1466
yep, dat zijn ze. als jullie echt willen kan ik er wel eens fotos van gaan maken, ik woon vlakbij.
bialbero- Initiate
bialbero schreef:yep, dat zijn ze. als jullie echt willen kan ik er wel eens fotos van gaan maken, ik woon vlakbij.
Tof voorstel Kurt, ik denk dat er daar wel meer nieuwsgierig naar zijn en mischien zorgen die plaatjes voor extra inspiratie voor Karel
Hoggy- Addict
ja dat zijn torpedoboten , curieus welke uitvoering
als je dat wilt doen zou tof zijn
als je dat wilt doen zou tof zijn
karel47- Regular
1/32 scale en zo'n coole boot , precies nog iets voor mij
Toyobart- Addict
- Aantal berichten : 1186
ja is eigenlijk spotgoedkope kit je moet is bij axels modelbaushop kijken daar haalde ik de mijne ook ... je mag me gerust vernoemen bij je bestelling géén probleem
karel47- Regular
'k kwam er vandaag voorbij (natuurlijk geen fototoestel bij ) maar toch al een kijkje genomen....ze zien er niet al te best uit, stilaan 2 lege rompen is een goede beschrijving...
Morgen staat er hier wat afstelwerk aan 't motooke op 't programma, met testrit die ik zal combineren met een omwegje om wat fotoos te nemen.
Morgen staat er hier wat afstelwerk aan 't motooke op 't programma, met testrit die ik zal combineren met een omwegje om wat fotoos te nemen.
bialbero- Initiate
iemand al foto's ???????
gunther- Initiate
vreemde dingen aan de hand op dit forumgunther schreef:iemand al foto's ???????
als je inlogt op uw reply zie je een fractie van een seconde 2 foto's om dan meteen weer te verdwijnen
Hoggy- Addict
Soortgelijke onderwerpen
» Flyvefisken 1/50 Billing Boats - Flex 300 klasse Danish Marine Vessel
» Scx10 met Nissan Patrol body
» Scx10 met Nissan Patrol body
RC Trial :: RC Algemeen :: Ter zee
Pagina 1 van 1
Permissies van dit forum: