RC Trial
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

CC01 sturen probleempje, wie kan helpen.?

+2
Boussini
Touareg
6 plaatsers

Ga naar beneden

CC01 sturen probleempje, wie kan helpen.?  Empty CC01 sturen probleempje, wie kan helpen.?

Bericht van Touareg za 4 aug 2012 - 11:41

Hoi,

Ik heb mijn cc01 eens flink verwend. Heel wat hop ups erop gezet. Was voor een dummy een puzzel maar zie zitten erop en op 1 ding na ben ik zeer tevree. Alleen de sturing die al beroerd was is niet verbeterd. Als ik de auto op blokken heb staan is de stuuruitslag links en rechts gewoon goed. Maar als hij in de middenstand staat heeft hij wel speling na links en rechts toe, weet niet of dat hoort? Maar als de auto op de grond staat blijft er niks over van de stuuruitslag. Heb alleen de alusteering vervangen voor de rest is er niks verandert voor. Kortom hoe kan het dat de stuuruitslag met en zonder servo goed is van de grond maar op de grond doet hij het niet.

Ik heb alles aangedraaid, schoongemaakt allerlei standen en variaties van de te verstellen stangen.
Hoop dat mijn uitleg en vraag duidelijk is, weet niet de juiste benamingen hiervoor. Maar zou erg geholpen zijn.

Foto's zijn ter verduidelijking.
Foto's 1 speling
CC01 sturen probleempje, wie kan helpen.?  IMG_20120804_112536
CC01 sturen probleempje, wie kan helpen.?  IMG_20120804_112545

Foto 2 stuuruitslag van de grond
CC01 sturen probleempje, wie kan helpen.?  IMG_20120804_112602
CC01 sturen probleempje, wie kan helpen.?  IMG_20120804_112553

Foto 3 stuuruitslag op de grond
CC01 sturen probleempje, wie kan helpen.?  IMG_20120804_112633
CC01 sturen probleempje, wie kan helpen.?  IMG_20120804_112645

Hoop dat iemand dit probleem weet op te lossen. Ik als dummy weet niet wat ik nog kan doen om het te verbeteren.
Alvast bedankt voor het kijken.

Groetjes Cees
Touareg
Touareg
Regular
Regular

Aantal berichten : 666
Woonplaats : Amsterdam

Terug naar boven Ga naar beneden

CC01 sturen probleempje, wie kan helpen.?  Empty Re: CC01 sturen probleempje, wie kan helpen.?

Bericht van Boussini za 4 aug 2012 - 11:56

heb je nog de originele servo saver als hevel?
die gooi ik er meestal vantussen en gebruik een 10kg sterke servo, met rechtstreekse hevel, dat helpt veel,
alsook de schroefjes van de alu steering kit (asje naar de servo toe ) vervang ik door inbusschroeven met een kartelringetje zodat ze niet uit elkaar komen Smile
Boussini
Boussini
Addict
Addict

Aantal berichten : 2050
Woonplaats : Kortenaken

Terug naar boven Ga naar beneden

CC01 sturen probleempje, wie kan helpen.?  Empty Re: CC01 sturen probleempje, wie kan helpen.?

Bericht van Touareg za 4 aug 2012 - 12:19

Boussini schreef:heb je nog de originele servo saver als hevel?
die gooi ik er meestal vantussen en gebruik een 10kg sterke servo, met rechtstreekse hevel, dat helpt veel,
alsook de schroefjes van de alu steering kit (asje naar de servo toe ) vervang ik door inbusschroeven met een kartelringetje zodat ze niet uit elkaar komen Smile

Hier zoals de servo en hevel zijn. Hier zijn geen hop up voor gebruikt.
Probleem zou dus kunnen zijn, de kracht van de servo zou het kunnen zijn en de teveel aan speling van de servo in de houder tijdens het besturen? ? CC01 sturen probleempje, wie kan helpen.?  IMG_20120804_121730 ook maar gelijk de onderkant erbij, heb je alles gezien. CC01 sturen probleempje, wie kan helpen.?  IMG_20120804_123103
Touareg
Touareg
Regular
Regular

Aantal berichten : 666
Woonplaats : Amsterdam

Terug naar boven Ga naar beneden

CC01 sturen probleempje, wie kan helpen.?  Empty Re: CC01 sturen probleempje, wie kan helpen.?

Bericht van Boussini za 4 aug 2012 - 13:16

gooi de originele servohevel der maar uit, of je kan hem met epoxie samenkleven, dan is je probleem opgelost Smile, enkel oppassen dan dat je de traxxas servo niet de kop afknalt , heb een soortgelijke setup in de lease yota
Boussini
Boussini
Addict
Addict

Aantal berichten : 2050
Woonplaats : Kortenaken

Terug naar boven Ga naar beneden

CC01 sturen probleempje, wie kan helpen.?  Empty Re: CC01 sturen probleempje, wie kan helpen.?

Bericht van Touareg za 4 aug 2012 - 19:31

Boussini schreef:gooi de originele servohevel der maar uit, of je kan hem met epoxie samenkleven, dan is je probleem opgelost Smile, enkel oppassen dan dat je de traxxas servo niet de kop afknalt , heb een soortgelijke setup in de lease yota

Welke is dat precies?, de verlengbare met kogelkoppen stangetje of de zwartedop met hendel op de servo?
Touareg
Touareg
Regular
Regular

Aantal berichten : 666
Woonplaats : Amsterdam

Terug naar boven Ga naar beneden

CC01 sturen probleempje, wie kan helpen.?  Empty Re: CC01 sturen probleempje, wie kan helpen.?

Bericht van crissypaint za 4 aug 2012 - 20:07

als er op het alugedeelte speling zit ( zoals bij mij het geval was )het gedeelte van de alu as en het armpje dat je erop plaats met de twee vlakke kantjes ,gewoon groene locktite op doen en terug monteren ,goed laten drogen en gedaan speling op alu stuurupgrate
crissypaint
crissypaint
Addict
Addict

Aantal berichten : 1448
Woonplaats : ninove

Terug naar boven Ga naar beneden

CC01 sturen probleempje, wie kan helpen.?  Empty Re: CC01 sturen probleempje, wie kan helpen.?

Bericht van Boussini za 4 aug 2012 - 21:02

de zwarte dop op de servo Wink

die vervang je best met een vaste enkeldelige arm,
mits hij nieuw opgebouwd is denk ik niet dat er al speling zit op de alu parts, dat komt later wel Laughing
Boussini
Boussini
Addict
Addict

Aantal berichten : 2050
Woonplaats : Kortenaken

Terug naar boven Ga naar beneden

CC01 sturen probleempje, wie kan helpen.?  Empty Re: CC01 sturen probleempje, wie kan helpen.?

Bericht van Touareg za 4 aug 2012 - 21:40

crissypaint schreef:als er op het alugedeelte speling zit ( zoals bij mij het geval was )het gedeelte van de alu as en het armpje dat je erop plaats met de twee vlakke kantjes ,gewoon groene locktite op doen en terug monteren ,goed laten drogen en gedaan speling op alu stuurupgrate

Dit is herkenbaar. Ga locktite bestellen, maar welke? Thanks. Wel Raar, spiksplinternieuwe alu steering en dan al speling


Laatst aangepast door Touareg op za 4 aug 2012 - 21:54; in totaal 2 keer bewerkt
Touareg
Touareg
Regular
Regular

Aantal berichten : 666
Woonplaats : Amsterdam

Terug naar boven Ga naar beneden

CC01 sturen probleempje, wie kan helpen.?  Empty Re: CC01 sturen probleempje, wie kan helpen.?

Bericht van Touareg za 4 aug 2012 - 21:44

Boussini schreef:de zwarte dop op de servo Wink

die vervang je best met een vaste enkeldelige arm,
mits hij nieuw opgebouwd is denk ik niet dat er al speling zit op de alu parts, dat komt later wel Laughing
Thanks, dat zijn twee dingen die het kunnen zijn. Speling alusteering en een nieuwe servo en hevel. Net andere servo gehaald & locktite hadden ze niet maar ga ik ook nog halen. En dan is mijn cctje weer ok verwacht ik.
Touareg
Touareg
Regular
Regular

Aantal berichten : 666
Woonplaats : Amsterdam

Terug naar boven Ga naar beneden

CC01 sturen probleempje, wie kan helpen.?  Empty Locktite, welke

Bericht van Touareg za 4 aug 2012 - 22:08

Bij muco hadden ze het niet en bij Conrad hebben ze een hele reeks 73soorten.
Locktite is een merk en niet een product, wist ik veel. Dacht ff bestellen klaar.
Maar welke moet ik hebben om de alusteering speling vast te zetten, schroefborging of epox of metaal geschikte secondenlijm met harde stijfheid. Wel een paar goede woordwaardes voor scrabble zeg.
Maar welke locktite kunnen jullie aanbevelen? Thanks alvast
Touareg
Touareg
Regular
Regular

Aantal berichten : 666
Woonplaats : Amsterdam

Terug naar boven Ga naar beneden

CC01 sturen probleempje, wie kan helpen.?  Empty Re: CC01 sturen probleempje, wie kan helpen.?

Bericht van Bas za 4 aug 2012 - 22:25

Ik koop normaal de 243, die hebben ze gewoon bij een autoparts dealer (bvb auto5) of in een brico ofzo. Redelijk duur voor wat het is maar met een klein busje kom je een eeuwigheid toe, je moet maar héél weinig gebruiken.

CC01 sturen probleempje, wie kan helpen.?  289510-Enhanced_Loctite_243_Threadlocker
Bas
Bas
Beyond salvation
Beyond salvation

Aantal berichten : 2649
Woonplaats : Edegem

Terug naar boven Ga naar beneden

CC01 sturen probleempje, wie kan helpen.?  Empty Re: CC01 sturen probleempje, wie kan helpen.?

Bericht van Touareg za 4 aug 2012 - 22:32

Bas schreef:Ik koop normaal de 243, die hebben ze gewoon bij een autoparts dealer (bvb auto5) of in een brico ofzo. Redelijk duur voor wat het is maar met een klein busje kom je een eeuwigheid toe, je moet maar héél weinig gebruiken.

CC01 sturen probleempje, wie kan helpen.?  289510-Enhanced_Loctite_243_Threadlocker

Thanks, helemaal geholpen. Zeer bedankt. Stond op t punt de auto t raam uit te gooien.
Touareg
Touareg
Regular
Regular

Aantal berichten : 666
Woonplaats : Amsterdam

Terug naar boven Ga naar beneden

CC01 sturen probleempje, wie kan helpen.?  Empty Re: CC01 sturen probleempje, wie kan helpen.?

Bericht van Arjan za 4 aug 2012 - 22:47

boutjes van de stuurset ook vast zetten

servo saver tussen uit gooien dan zou der geen speling meer op mogen zitten.

heb jij je fusee al met een dremel bewerkt voor meer stuur uitslag?
Arjan
Arjan
Regular
Regular

Aantal berichten : 259
Woonplaats : Kesteren Holland

Terug naar boven Ga naar beneden

CC01 sturen probleempje, wie kan helpen.?  Empty Re: CC01 sturen probleempje, wie kan helpen.?

Bericht van Touareg za 4 aug 2012 - 22:55

Arjan schreef:boutjes van de stuurset ook vast zetten

servo saver tussen uit gooien dan zou der geen speling meer op mogen zitten.

heb jij je fusee al met een dremel bewerkt voor meer stuur uitslag?

Ik heb hier en daar wat ruimte extra vrij gemaakt om schafen te voorkomen en voor meer stuur uitslag.
Maar moet eerlijk zijn dat ik nie weet wat een fusee is, ben zoals gezegd een dummy nog.
Touareg
Touareg
Regular
Regular

Aantal berichten : 666
Woonplaats : Amsterdam

Terug naar boven Ga naar beneden

CC01 sturen probleempje, wie kan helpen.?  Empty Re: CC01 sturen probleempje, wie kan helpen.?

Bericht van Boussini za 4 aug 2012 - 23:15

lees dan even het cc voor dummies topic! daar staan goeie tips in
Boussini
Boussini
Addict
Addict

Aantal berichten : 2050
Woonplaats : Kortenaken

Terug naar boven Ga naar beneden

CC01 sturen probleempje, wie kan helpen.?  Empty Re: CC01 sturen probleempje, wie kan helpen.?

Bericht van Touareg za 4 aug 2012 - 23:17

Boussini schreef:lees dan even het cc voor dummies topic! daar staan goeie tips in
Ben je net voor, leek me handiger dat eerst maar eens te doen. Dank Bas en jij voor de tutorial. Blijkt dat ik deze al gedremeld had, dus top. Al met al moet mijn karretje met jullie tips weer top gaan sturen. Thanks
Touareg
Touareg
Regular
Regular

Aantal berichten : 666
Woonplaats : Amsterdam

Terug naar boven Ga naar beneden

CC01 sturen probleempje, wie kan helpen.?  Empty Re: CC01 sturen probleempje, wie kan helpen.?

Bericht van crissypaint zo 5 aug 2012 - 6:13

Boussini schreef:de zwarte dop op de servo Wink

die vervang je best met een vaste enkeldelige arm,
mits hij nieuw opgebouwd is denk ik niet dat er al speling zit op de alu parts, dat komt later wel Laughing
@ boussini : ga je moeten tegenspreken vriend,heb er al twee geplaatst en na een ritje was er al speling om den alu Crying or Very sad
na een druppel borgmiddel en goe laten drogen,heb ik tot nu toe geen probleem meer Wink
crissypaint
crissypaint
Addict
Addict

Aantal berichten : 1448
Woonplaats : ninove

Terug naar boven Ga naar beneden

CC01 sturen probleempje, wie kan helpen.?  Empty Re: CC01 sturen probleempje, wie kan helpen.?

Bericht van Boussini zo 5 aug 2012 - 8:28

hebt ge gelijk in, dermee dat ik de kruisschroefkes vervang en een kartelrondel toevoeg, heb al gemerkt dat ik meerdermal moest locktiten met de standaard schroefkes,
Boussini
Boussini
Addict
Addict

Aantal berichten : 2050
Woonplaats : Kortenaken

Terug naar boven Ga naar beneden

CC01 sturen probleempje, wie kan helpen.?  Empty Re: CC01 sturen probleempje, wie kan helpen.?

Bericht van rataplan zo 5 aug 2012 - 8:41

Daarvoor dient de cc01 voor dummies he

Om dummies te helpen .

Ben blij dat hij nu en dan tog nog word gebruikt


Cctje is in goeie handen
rataplan
rataplan
VRCP Crew
VRCP Crew

Aantal berichten : 1120
Woonplaats : Merksem

Terug naar boven Ga naar beneden

CC01 sturen probleempje, wie kan helpen.?  Empty Probleem verholpen

Bericht van Touareg zo 5 aug 2012 - 21:57

Alle schroeven, boutenvervangen met stevige iets bredere dan standaard. Alles vastgezet vastgedraaid rechtgebogen en aangetikt. En een directe hevel voor de servo. Hierna wielen rechtgezet, schokbrekers gelijk gezet dat het chassis pas staat en vroem vroem. Scheur na rechts, directe na links, recht achteruit en drift in haarspeldbocht.

Kortom al jullie tips gelezen en uitgevoerd (alleen de locktite nog niet, komt binnen).
En hij stuurt weer als een zonnetje. Wel bizar vreemd, koop je een nieuwe alu steering en moet je van alles vervangen en aanpassen. Nou genoeg gevloekt, hij doet het weer mijn cctje. Zo ken ik hem weer en geniet ik van hem.

CC01 sturen probleempje, wie kan helpen.?  IMG_20120805_213452

Thanks luitjes
Touareg
Touareg
Regular
Regular

Aantal berichten : 666
Woonplaats : Amsterdam

Terug naar boven Ga naar beneden

CC01 sturen probleempje, wie kan helpen.?  Empty Re: CC01 sturen probleempje, wie kan helpen.?

Bericht van rataplan zo 5 aug 2012 - 22:02

Super ben blij voor je . Nu alleen maar genieten
rataplan
rataplan
VRCP Crew
VRCP Crew

Aantal berichten : 1120
Woonplaats : Merksem

Terug naar boven Ga naar beneden

CC01 sturen probleempje, wie kan helpen.?  Empty Re: CC01 sturen probleempje, wie kan helpen.?

Bericht van Boussini zo 5 aug 2012 - 22:10

leuk dat het opgelost is Smile
Boussini
Boussini
Addict
Addict

Aantal berichten : 2050
Woonplaats : Kortenaken

Terug naar boven Ga naar beneden

CC01 sturen probleempje, wie kan helpen.?  Empty Re: CC01 sturen probleempje, wie kan helpen.?

Bericht van Touareg zo 5 aug 2012 - 23:20

Boussini schreef:leuk dat het opgelost is Smile

Erg bedankt, ik ga nog wel locktit voor de speling op de alusteering gebruiken. Maar heel weinig, meer preventief om de kleine speling nu niet meer te laten worden. Loop gelijk dan ook de loslopertjes na met die tite, dan is dat ook opgelost. Nogmaals erg bedankt
Touareg
Touareg
Regular
Regular

Aantal berichten : 666
Woonplaats : Amsterdam

Terug naar boven Ga naar beneden

CC01 sturen probleempje, wie kan helpen.?  Empty Re: CC01 sturen probleempje, wie kan helpen.?

Bericht van Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum