RC Trial
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Electrisch probleempje met Axial SCX-10

3 plaatsers

Ga naar beneden

Electrisch probleempje met Axial SCX-10 Empty Electrisch probleempje met Axial SCX-10

Bericht van slashplayer vr 5 jul 2013 - 16:48

Zondag nog even gereden zonder probleem, weekje op de kast gestaan en nu...
bij achteruitrijden niet continu rijden.

op de regelaar (type AE-1) brandt normaal een groen ledje, bij vooruit rijden brandt dit continu rood. bij achteruit rijden brandt dit onderbroken rood.

de auto stottert als het ware achteruit.

iemand een idee ?
heb al geprobeerd om Lipo en Nimh verschil te zien, maar resultaat is zelfde.

dit is dus nog een SCX10 van de eerste generatie.

THX
Stijn
slashplayer
slashplayer
Regular
Regular

Aantal berichten : 377
Woonplaats : Lint

Terug naar boven Ga naar beneden

Electrisch probleempje met Axial SCX-10 Empty Re: Electrisch probleempje met Axial SCX-10

Bericht van Skiep vr 5 jul 2013 - 17:32

Heb je in de modder of water gereden?

Heb je eventueel reserve onderdelen, zo kan je uitwisselen en de probleem factor opsporen. Eventueel een andere ontvanger erin en testen met andere zender/ontvanger combo.
Houdt het probleem aan, motor los maken en snel een andere aansluiten. Zelfde symptoom? zo ja is de regelaar stuk/ontregeld, indien niet, komt het probleem van de motor.

In mijn geval ging de auto niet meer voor of achteruit, bleek uiteindelik de motor vol modder en spul te zitten. Motor uitgespoeld met kraantjes water en in gespoten met WD40, probleem opgelost.

Er is nog 1 ding waar ik plots aan denk, mij Y link was een keer los gekomen achteraan (van de ophanging), toen wou hij wel nog achteruit, maar deed hij ook vreemde bokkesprongen in vooruit. Kan misschien ook jouw probleem zijn, maar dan met de voorste Y link, gezien de symptomen omgekeerd zijn Wink.

Skiep
Regular
Regular

Aantal berichten : 300
Woonplaats : Halle

Terug naar boven Ga naar beneden

Electrisch probleempje met Axial SCX-10 Empty Re: Electrisch probleempje met Axial SCX-10

Bericht van Bas vr 5 jul 2013 - 21:10

Hey Stijn

De tips van Skiep hierboven zijn zeker al waardevol, moet je zeker bekijken. Daarna zou ik eens proberen je regelaar opnieuw te initialiseren (afstellen) volgens de handleiding, en je ontvanger opnieuw te pairen met je zender.

Het kan zelfs iets onnozels zijn als een trim op je zender die meer naar voor staat dan bij het afstellen... Je kan ook nagaan of de batterijen van je zender nog voldoende vol zijn.
Bas
Bas
Beyond salvation
Beyond salvation

Aantal berichten : 2649
Woonplaats : Edegem

Terug naar boven Ga naar beneden

Electrisch probleempje met Axial SCX-10 Empty Re: Electrisch probleempje met Axial SCX-10

Bericht van slashplayer za 6 jul 2013 - 7:33

Merci !
gaan we straks proberen.

ik heb nog een TEU-101 liggen vanuiteen Tamiya kit. dacht die er ook eens aan te hangen en al eens te kijken wat dat geeft.
maar ik ga toch eerst eens proberen om de regelaar opnieuw op te starten en de zender-ontvanger.
nu valt mijne euro.. ik ben de laatste keer moeten stoppen omdat mijn zender-accu te laag stond.

ik laat het resultaat nog weten.

grtz
stijn
slashplayer
slashplayer
Regular
Regular

Aantal berichten : 377
Woonplaats : Lint

Terug naar boven Ga naar beneden

Electrisch probleempje met Axial SCX-10 Empty Re: Electrisch probleempje met Axial SCX-10

Bericht van slashplayer za 6 jul 2013 - 17:34

Gelukkige slashplayer hier !

alles werkt weer zoals voorheen.
Eerste stap : zender-ontvanger binden : geen resultaat
tweede stap : regelaar losgemaakt en opnieuw gekoppeld : geen resultaat
eens de TEU-101BK van Tamiya ertussen gestoken : alles werkt !
voor de nieuwsgierigheid eens terug de Axial regelaar ertussen gezet, en nu werkt die weer zoals het hoort...

misteries van de electronica ? voor mij in ieder geval wel...

de andere opties ivm slijk en vuil heb ik niet echt moeten overwegen aangezien ik nogal 'ne propere' ben Twisted Evil 

Merci voor de types gasten !
op deze manier blijft het zeker een leuke hobby !!

grtz
stijn
slashplayer
slashplayer
Regular
Regular

Aantal berichten : 377
Woonplaats : Lint

Terug naar boven Ga naar beneden

Electrisch probleempje met Axial SCX-10 Empty Re: Electrisch probleempje met Axial SCX-10

Bericht van Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum