RC Trial
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Hoe te beginnen aan een custom auto

5 plaatsers

Ga naar beneden

Hoe te beginnen aan een custom auto Empty Hoe te beginnen aan een custom auto

Bericht van pieterjan81 wo 23 mei 2012 - 13:41

Hallo allemaal. Nu heb op de wtt het mankat project van timmy overgenomen. Het is een cr-01 op een custom chassis. Nu wil ik mijn fj40 body hierop plaatsen. Maar niet gewoon er op zetten, ik wil er zoiets van maken http://www.ttora.com/forum/showthread.php?t=171547
Maar nu heb ik geen enkel idee hoe ik hier zou aan moeten beginnen Embarassed Het is de eerste keer dat ik zoiets ga proberen maken dus alle tips zijn welkom!
Alvast bedankt!

Pj

pieterjan81
Initiate
Initiate

Aantal berichten : 115
Woonplaats : lovenjoel

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe te beginnen aan een custom auto Empty Re: Hoe te beginnen aan een custom auto

Bericht van Boussini wo 23 mei 2012 - 14:05

custom builden is feitelijk een wetenschap van vallen en opstaan,
je bouwt, breekt af herdenkt en ontwerpt, daarna rebuilden herbouwen enz, totdat je tevreden bent,
bekijk welke technieken je wilt gebruiken en probeer zoveel mogenlijk te weten te komen hierover,
vergeet nooit dat google je vriend is Wink
Boussini
Boussini
Addict
Addict

Aantal berichten : 2050
Woonplaats : Kortenaken

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe te beginnen aan een custom auto Empty Re: Hoe te beginnen aan een custom auto

Bericht van rataplan wo 23 mei 2012 - 14:27

tja ik denk dat daarmee alles is gezegd

en wie ni waagt ni wint

ook de leden hier zullen gerust tips kunnen geven mocht je ergens vastzitten en er niet uit komen

en geef de moed niet op
en lezen lezen en lezen

rataplan
rataplan
VRCP Crew
VRCP Crew

Aantal berichten : 1120
Woonplaats : Merksem

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe te beginnen aan een custom auto Empty Re: Hoe te beginnen aan een custom auto

Bericht van magic2002 wo 23 mei 2012 - 15:13

het is het leukste als je veel zelf bedenkt. zoals al gezegd met vallen en opstaan. Maar om je toch een beetje(veel) op weg te helpen lees het onderstaand topic eens door: en ik denk dat je voor wat je wil een hoop ideetjes kan opdoen :

http://scalebuildersguild.com/forum/showthread.php?17262-The-Mangler-Jeep-YJ-a-JKRC-WALL-Compilation
magic2002
magic2002
VRCP Crew
VRCP Crew

Aantal berichten : 617
Woonplaats : Ossendrecht

https://www.facebook.com/VRCP1

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe te beginnen aan een custom auto Empty Re: Hoe te beginnen aan een custom auto

Bericht van pieterjan81 do 24 mei 2012 - 0:06

Ik denk dat jullie mij misschien verkeerd begrepen hebben Embarassed
Ik heb een cr-01 en van daar uit wil ik zo een tube chassis maken. Maar ik weet niet hoe dat ik er mee aan de slag moet.
Bij die build maakt hij alles zelf (zelfs zijn assen precies). Ik ben al heruime tijd aan het denken maar weet totaal niet hoe te beginnen. Ik ben echt vreselijk in van die toestanden omdat ik het vaak gewoon niet "zie" Embarassed

Pj

pieterjan81
Initiate
Initiate

Aantal berichten : 115
Woonplaats : lovenjoel

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe te beginnen aan een custom auto Empty Re: Hoe te beginnen aan een custom auto

Bericht van Boussini do 24 mei 2012 - 8:24

zoals ik al zei;

google is je vriend!,

onderzoek eerst zelfbouw tubers en de technieken die hiermee gemoeid gaan,

daarna is creatief wezen de boodschap Smile
Boussini
Boussini
Addict
Addict

Aantal berichten : 2050
Woonplaats : Kortenaken

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe te beginnen aan een custom auto Empty Re: Hoe te beginnen aan een custom auto

Bericht van magic2002 do 24 mei 2012 - 15:40

het geen je ons laat zien in je link is een 1 op 1... zoiets wil je van je cr 01 maken.. het topic wat ik je laat zien is een rc model zoals je eigenlijk wil.. althans zo begrijp ik het. nabouwen van een ander is een begin als je zelf niets kunt verzinnen, beter goed gestolen als slecht verzonnen.
ik zeg niet dat je de auto in het topic moet nabouwen, maar zoals al gezegd google is je beste vriend, zoektermen als "cr 01 tuber" leveren altijd iets op en daaruit kun je ideeen opdoen hoe zelf te beginnen..
magic2002
magic2002
VRCP Crew
VRCP Crew

Aantal berichten : 617
Woonplaats : Ossendrecht

https://www.facebook.com/VRCP1

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe te beginnen aan een custom auto Empty Re: Hoe te beginnen aan een custom auto

Bericht van bialbero za 30 jun 2012 - 17:17

begin met een "mock up", dus zet alle delen die je zeker op je auto wilt, ongeveer op z'n plek.
dus je 2 assen en centerboite zijn een goed begin.
als je geen ervaring hebt met de geometrie van de ophanging, kopieer dan de geometrie (alle links, inclusief hoe lang ze zijn en onder welke hoek ze staan) van een bestaande auto. bepaal of je liggende of staande shocks wilt.
nu heb je al een hele hoop punten waaruit je chassis gaat bestaan: montagepunten van 2x4 links, 2 shocks en je centerboite.
wil je nu een body gebruiken, dan heb je eigenlijk alles wat je nodig hebt, wat je eraan toevoegt is enkel voor de looks (bvb chassisrails) of functioneel (rc-trays, battery-tray)
enkel deze punten verbinden met elkaar en de body en je chassis is klaar (simpel uitgelegd en 't moet natuurlijk voldoende sterk zijn)
Wil je een exochassis (een tuber dus) dan moet het ook nog eens mooi zijn, de juiste uitstraling hebben.
'k heb zelf ook nog nooit een tube-chassis gemaakt, maar 't lijkt mij dat je er in principe op 2 manieren naar kan kijken (om daarna een mengvorm te maken waarschijnlijk)
Zo zie ik het: ofwel maak je dwars-spanten (een stuk of 5-6 zijn genoeg om een eenvoudige autovorm te maken) die je in langsrichting met elkaar verbindt, ofwel maak je 2 langs-spanten (zijkanten dus) die je in de breedte met elkaar verbindt.
Met een spant bedoel ik een deel dat je eerst maakt (een soort submontage dus)
ik zou altijd voor dwars-spanten gaan, lijkt mij dat je zo een mooiere vloeiender lijn gaat bekomen. 2 zijkanten verbinden lijkt altijd een beetje op een autootje dat uit karton gevouwen is.

'k hoop dat m'n uitleg ten eerste duidelijk is, en dat, als je aan mijn geratel uitgeraakt, je er iets mee bent; succes

bialbero
Initiate
Initiate

Aantal berichten : 56
Woonplaats : A'pen

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe te beginnen aan een custom auto Empty Re: Hoe te beginnen aan een custom auto

Bericht van Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum