RC Trial
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

another Willy, the 4x4 edition

+4
magic2002
nilsken
schippertje
Boussini
8 plaatsers

Pagina 2 van 3 Vorige  1, 2, 3  Volgende

Ga naar beneden

another Willy, the 4x4 edition  - Pagina 2 Empty Re: another Willy, the 4x4 edition

Bericht van Boussini do 5 jan 2017 - 0:59

weer een avondje voorbij, weer een paar kleine detailtjes derbij...
het geheel begint stilaan bij elkaar te komen,

het helmpje heeft een beetje kleur opgelopen, en dankzij de wet van murphy en een schuurpapiertje ga ik geen prestine shiny helmet doen, maar eentje die al jaren goed gebruik heeft moeten doorstaan...

another Willy, the 4x4 edition  - Pagina 2 Ehhqi8

na een tweede ronde weerselementen en ongelukjes...

another Willy, the 4x4 edition  - Pagina 2 4k8ojc

another Willy, the 4x4 edition  - Pagina 2 2egh4hx

another Willy, the 4x4 edition  - Pagina 2 50l3lc

het is altijd een goede zaak om vrouwelijk schoon in huis te hebben, dus met de nagellak een glanslaagje op de ogen leggen,

another Willy, the 4x4 edition  - Pagina 2 Eg7jeo

de rolkooifoams zagen der ook nog wat veel te nieuw uit dus mochten die ook nog een licht tintje stof en vuil ontvangen, samen met het torso, willy's suit of choice stak ook nogal af tegen de rest ,
off camera zijn de led armatuurtjes ook geweatherd voor het nieuwe der wat af te halen.

another Willy, the 4x4 edition  - Pagina 2 2ljg4y0

Willy finaal op zen plaats monteren,

another Willy, the 4x4 edition  - Pagina 2 B3olg3

another Willy, the 4x4 edition  - Pagina 2 9hjb83

dan nog een kleine brainfart en ineens een oplossing voor de verstralers,

another Willy, the 4x4 edition  - Pagina 2 Mvhsab

another Willy, the 4x4 edition  - Pagina 2 2r3ikaw

en de verplichte bladvulling Very Happy

another Willy, the 4x4 edition  - Pagina 2 Be8rqu

another Willy, the 4x4 edition  - Pagina 2 2nm18rd

another Willy, the 4x4 edition  - Pagina 2 20qdehc

nog altijd mee aan het lezen over dit van de pot gerukt uit de hand gelopen projectje?
door een half archief foto's moeten bladeren?

dan heb ik nog Bonuspunten in de vorm van een filmpje voor de dappere volhouders Razz



next up; elektronica en nog wat kleine prutsjes...
volhouden jongens en meisjes, hij gaat bijna kunnen rijden Razz

to be continiued....

Boussini
Boussini
Addict
Addict

Aantal berichten : 2050
Woonplaats : Kortenaken

Terug naar boven Ga naar beneden

another Willy, the 4x4 edition  - Pagina 2 Empty Re: another Willy, the 4x4 edition

Bericht van nilsken do 5 jan 2017 - 9:03

Ik ben nog altijd mee en nog altijd aant genieten.
Enorm oog voor detail dat moet ik je nageven...

Ik hou vol tot aan het rijden Cool, krijgen we dan ook een mooi filmpje?
nilsken
nilsken
Addict
Addict

Aantal berichten : 1346
Woonplaats : Mortsel

Terug naar boven Ga naar beneden

another Willy, the 4x4 edition  - Pagina 2 Empty Re: another Willy, the 4x4 edition

Bericht van schippertje do 5 jan 2017 - 18:41

Maar natuurlijk houden we vol.
zoiets moois mag je toch niet missen.
Iemand die zoveel van zijn ziel in een project legt moet toch op zijn minst een paar supporters hebben.
En na afloop krijgen we nog film ook.
dan blijf ik zeker zitten.
M
schippertje
schippertje
Addict
Addict

Aantal berichten : 1108
Woonplaats : oudenaarde en de ardennen

Terug naar boven Ga naar beneden

another Willy, the 4x4 edition  - Pagina 2 Empty Re: another Willy, the 4x4 edition

Bericht van Bas do 5 jan 2017 - 20:08

Hoezo 'nog aan het meelezen'? Natuurlijk wel! Prachtproject! Maar je moet snel eens in wat modder gaan ploeteren, het chassis (dempers, armen) zien er nog te nieuw uit. Ik vind ook dat de NOS fes wat chipping kan gebruiken :p
Trekt dat ding eigenlijk ook constant wheelies zoals de 2WD versie, of valt dat nogal mee?
Bas
Bas
Beyond salvation
Beyond salvation

Aantal berichten : 2649
Woonplaats : Edegem

Terug naar boven Ga naar beneden

another Willy, the 4x4 edition  - Pagina 2 Empty Re: another Willy, the 4x4 edition

Bericht van Ranger Joe do 5 jan 2017 - 22:47

Pfff weer niks op aan te merken zoals gewoonlijk natuurlijk... Het zou zonde zijn om ermee te gaan rijden maar aan de andere kant daar zijn ze eigenlijk wel voor gemaakt... though choice...

Ranger Joe
Addict
Addict

Aantal berichten : 999
Woonplaats : Vosselaar

Terug naar boven Ga naar beneden

another Willy, the 4x4 edition  - Pagina 2 Empty Re: another Willy, the 4x4 edition

Bericht van magic2002 vr 6 jan 2017 - 0:17

Bas schreef:
Trekt dat ding eigenlijk ook constant wheelies zoals de 2WD versie, of valt dat nogal mee?

op een 55t niet... Laughing
magic2002
magic2002
VRCP Crew
VRCP Crew

Aantal berichten : 617
Woonplaats : Ossendrecht

https://www.facebook.com/VRCP1

Terug naar boven Ga naar beneden

another Willy, the 4x4 edition  - Pagina 2 Empty Re: another Willy, the 4x4 edition

Bericht van Boussini vr 6 jan 2017 - 0:35

Weerom dank voor de lovende woorden, maakt het altijd de moeite waard om verder pogingen te ondernemen naar nog niet vertoonde modelbouwprobeersels , jullie zijn een geweldig publiek Smile

Nilsken; tegen dat alles op zen noppenbandjes valt hoop ik een auditie te doen bij de VRCP jongens, wie weet levert het wat leuks op,

Schippertje; neem jezelf een leuke versnapering en maak het gezellig op de bank, der komt nog wat zelfgeproclameerde goedheid aan Very Happy

Bas; ploeteren is niet mijn ding, maar hij mag wel wat runnen, natuurlijk stof gaat der zeker niet op misstaan Razz  jammer genoeg heb ik niets voorzien om de nO2 fles te kunnen chippen, dat blijft nog een vraagteken op het moment...
ik vermoed wel dat de wheelie capaciteiten ok gaan zijn...

RJ; uiteindelijk ben ik dat ding aan't bouwen om der toch wel wat plezier van te hebben, verwacht geen gekke dingen, gewoon wat rondknorren en laten zien aan een modelbouw liefhebbend publiek...

op naar de volgende rubriek; nog meer kleine prutsen afwerken... hang on guys and gall's

klein beginnen om der weer even in te komen, wheelie wieltje in geweatherd zwart uit de spares opgedoken, dit stak al even mijn ogen uit...

another Willy, the 4x4 edition  - Pagina 2 Vsg7iu

da achterlichten krijgen het meestal wel te verduren op zwaar materieel dus werd besloten om ze toch wat veiligheid te bieden achter een klein stootbumpertje

another Willy, the 4x4 edition  - Pagina 2 28riikz

het kopere kleurtje van het staal inruilen voor geweatherd zwart.

another Willy, the 4x4 edition  - Pagina 2 Fdxf8j

al zijn de oorspronkelijke lichten afgedekt, hebben deze nog altijd recht op bescherming,
zelfde truukje aan de voorkant,

another Willy, the 4x4 edition  - Pagina 2 Dhel3c

en natuurlijk met wat meer kleur,

another Willy, the 4x4 edition  - Pagina 2 Dh4w3

another Willy, the 4x4 edition  - Pagina 2 2mhu0c9

en nog geheime blauwdrukken voor een mysterieus item dat ik nog dien te gebruiken in de afbouw,

another Willy, the 4x4 edition  - Pagina 2 2925piq

en de simpelste oplossing die ik kon bedenken voor het laatste gaatje te patchen...
extra Bonuspunten voor degene wie weet welke functie dit mogenlijk zou kunnen hebben Very Happy

another Willy, the 4x4 edition  - Pagina 2 Vcs3p

zow, ik vermoed rond te zijn met de algemene bouwwerken van de body, ik beloof plechtig de tijd te nemen (en een deftige fotograaf...) om betere kwaliteit plaatjes te schieten zodat alle details tenminste zichtbaar zijn...

Thx!

to be continiued....
Boussini
Boussini
Addict
Addict

Aantal berichten : 2050
Woonplaats : Kortenaken

Terug naar boven Ga naar beneden

another Willy, the 4x4 edition  - Pagina 2 Empty Re: another Willy, the 4x4 edition

Bericht van Bas vr 6 jan 2017 - 1:06

Lijkt op zo'n typisch Tamiya-gaatje voor een reservewiel ofzo. Maar nu... Een schup? Een krik? Een jerrycan (additief voor het vat Smile )? Misschien een sleeptouw ofzo?
Bas
Bas
Beyond salvation
Beyond salvation

Aantal berichten : 2649
Woonplaats : Edegem

Terug naar boven Ga naar beneden

another Willy, the 4x4 edition  - Pagina 2 Empty Re: another Willy, the 4x4 edition

Bericht van schippertje vr 6 jan 2017 - 8:28

ok Ik zit op de bank.
Versnapering er bij.
Haast je niet ik heb de tijd tot pasen.
Ik blijf genieten.
M
schippertje
schippertje
Addict
Addict

Aantal berichten : 1108
Woonplaats : oudenaarde en de ardennen

Terug naar boven Ga naar beneden

another Willy, the 4x4 edition  - Pagina 2 Empty Re: another Willy, the 4x4 edition

Bericht van magic2002 vr 6 jan 2017 - 10:26

geen schup of bijl.. die zou bij de willy opzij zitten..

another Willy, the 4x4 edition  - Pagina 2 IMG_9551

dus ik denk krik..of gewoon voor het deurtje te openen

en laat maar weten als hij klaar is.. dan gaan we zeker filmen...
magic2002
magic2002
VRCP Crew
VRCP Crew

Aantal berichten : 617
Woonplaats : Ossendrecht

https://www.facebook.com/VRCP1

Terug naar boven Ga naar beneden

another Willy, the 4x4 edition  - Pagina 2 Empty Re: another Willy, the 4x4 edition

Bericht van char-vld za 7 jan 2017 - 9:48

Ik zit echt vol verbazing te lezen en foto's te kijken.
Des te verder ik kom, hoe mooier het word!

In 1 woord: geweldigebuild (ik bedacht me dat het er eigenlijk 2 waren).

Op naar de volgende update.

char-vld
Initiate
Initiate

Aantal berichten : 46
Woonplaats : vlaardingen

Terug naar boven Ga naar beneden

another Willy, the 4x4 edition  - Pagina 2 Empty Re: another Willy, the 4x4 edition

Bericht van Boussini za 7 jan 2017 - 23:24

Bas en Magic; blijven raden, der is net een extra tip gekomen voor de aard van het apparaat te achterhalen...

Schippertje; met spijt in het hart moet ik melden dat er stilaan een eind aankomt van dit project, en mogenlijks een tussenpauze voor meer beeldmateriaal gezien de weersomstandigheden...

Char, bedankt voor het kijken! laten we hopen dat het inspirerend werkt Wink

Een RC model is eigenlijk een demonteerbare modelkit als ie enkel op de plankt zit, voor deze jongen echt RC te maken hebben we dus wat elektronica nodig, en natuurlijk doen we allen zen best om de elektronische magie die onze modellen omtoverd in gebruiksvoertuigen te onttrekken aan het oog,
bij deze de onthulling van de secret blueprint...

another Willy, the 4x4 edition  - Pagina 2 4l2dmg

een mooie elektronicabox 3d geprint door een goede vriend, voorzien van een likje verf en afwerking
de tijden veranderen en voor scalebouwers zal een 3d printer de weg naar de toekomst worden in snelle miniatuurbouw...

het doosje heeft als tweede functie buiten het verstoppen van de magie ook het effect dat de doorkijk tussen body en auto ook wat minder wordt,

another Willy, the 4x4 edition  - Pagina 2 346t4ba

another Willy, the 4x4 edition  - Pagina 2 29auuxc

Tamiya doet tegenwoordig een fantastische job met de bijgeleverde brushless ready esc's maar standaard is maar standaard voor mij, dus gaan we zorgen dat de motorbekabeling en bekabelde uitsteeksels zich wat meer conformeren naar mijn noden...

another Willy, the 4x4 edition  - Pagina 2 2db7blz

printje even opkuisen naar het bare minimum...

another Willy, the 4x4 edition  - Pagina 2 2u5q7x5

en terug opbouwen met de gewenste uitgangen, de schakelaar is verwezen naar de spares bak, en de servoplug heeft zijn plaats gevonden op een voor mij beter uitkomende positie op het printje,
alsook de derde motorlead is verdwenen, die kan er later nog op als ik echt BL wil gaan op dit chassis, de omkasting is ook nie bepaald benodigd voor mijn doeleinden...

another Willy, the 4x4 edition  - Pagina 2 11k9yqw

kabeltjes solderen aan de voorziene connector in het elektronica kastje, de bedoeling is dat ik enkel de batterij dien in te pluggen en klaar te zijn...

another Willy, the 4x4 edition  - Pagina 2 S2z8sy

dankzij goede feedback is het tot mijn waarneming gekomen dat de motor inderdaad wat schel afsteekt, gelukkig wist Bas mij te tippen hoe ik dit euvel de wereld kan uithelpen, en de zwarte draden en tz motorhoes blenden al stukken beter met het algemeen geheel op deze manier,

another Willy, the 4x4 edition  - Pagina 2 Oh2xdt

door overenthousiasme zijn er natuurlijk dingen vergeten, alles van de eerste keer perfect doen passen is "no-fun" Very Happy , al de spullen even afstellen en testen, een obligatoir rondje rond de keukenvloer en mijn 3d printmaster de opdracht geven een hoger deksel te voorzien met de benodigdheden voor een invoer van de stuurservokabel en een uitgang voor de antenne...

another Willy, the 4x4 edition  - Pagina 2 Vwtvz6

ik kan in alle eerlijkheid nu al zeggen dat dit chassis een hoop lol is ,zelfs met de standaard meegeleverde motor en esc, graag zou ik ook nog een life tamiya batterij willen opsporen "om de dingen goed te doen" , de 15kg metal gear tactic servo is pure overkill, maar ik heb graag als ik aan het wieltje draai dat er ook wat gebeurd met de wielen op de auto... iedereen die een standaard clodbuster heeft gehad kan dat wel bevestigen Very Happy

tot zover de bouwgelegenheden weer, eenmaal het nieuwe deksel voor de electronic box arriveert kan de finale assemblage plaatsvinden en is Willy klaar voor wat close-ups...
enkel ga ik nog even afsluiten met de beloofde tip omtrent het magische hendeltje op de tailgate...

another Willy, the 4x4 edition  - Pagina 2 63skjm

opmerkingen of vragen? altijd welkom.

to be continiued...






Boussini
Boussini
Addict
Addict

Aantal berichten : 2050
Woonplaats : Kortenaken

Terug naar boven Ga naar beneden

another Willy, the 4x4 edition  - Pagina 2 Empty Re: another Willy, the 4x4 edition

Bericht van Bas za 7 jan 2017 - 23:38

Een killswitch? Of een laadpunt?

Wel maf hoe eenvoudig die ESC is... Er is gewoon bijna niks meer aan! één print en een koelvin... zot gewoon.

In welk materiaal is je box geprint? En met welke printer, als je dat weet? Ben wel geïnteresseerd Smile
Zit in het bakje enkel je ESC, of ook de RX?
Bas
Bas
Beyond salvation
Beyond salvation

Aantal berichten : 2649
Woonplaats : Edegem

Terug naar boven Ga naar beneden

another Willy, the 4x4 edition  - Pagina 2 Empty Re: another Willy, the 4x4 edition

Bericht van Boussini zo 8 jan 2017 - 0:13

Bas; je komt al warm in de buurt Wink
de esc is vrij goed uitgedacht, heeft zelfs een coating meegekregen om hem beter te beschermen tegen indringend vocht en vuil, de esc en ontvanger gaan deze ruimte gezellig delen, hij is geprint in PLA met de wanhao i3 plus printer ,ik heb de eer gehad al enkele dingetjes in abs en pla te kunnen "testen" en moet zeggen dat dit ding echt wel goed werkt uit de doos, gezien alles getekend is met google sketch-up...
Boussini
Boussini
Addict
Addict

Aantal berichten : 2050
Woonplaats : Kortenaken

Terug naar boven Ga naar beneden

another Willy, the 4x4 edition  - Pagina 2 Empty Re: another Willy, the 4x4 edition

Bericht van schippertje zo 8 jan 2017 - 7:46

Het beroemde handeltje is een afsluiter van de brandstof tank.
Bij moderne auto's zit er zoiets onder de motorkap of bij de voeten van de bijrijder. Bij zware aanrijding sluit die alle brandstof af.
In dit geval zet ik een kop koffie in,op de beroemde aan/uit schakelaar van de elektronica.
En ondanks alles blijf ik rustig volgen.
Ik leer iedere keer weer wat bij en plaatsje op de bank blijft lekker warm met deze dagen
schippertje
schippertje
Addict
Addict

Aantal berichten : 1108
Woonplaats : oudenaarde en de ardennen

Terug naar boven Ga naar beneden

another Willy, the 4x4 edition  - Pagina 2 Empty Re: another Willy, the 4x4 edition

Bericht van Boussini zo 8 jan 2017 - 18:54

Schippertje; een branstoftoevoerkraan had ook gekunnen, maar het kleine driehoekige stickertje boven de hendel geeft het eigenlijk weg, oude tractoren en zwaar materiaal hebben een exact model BATTERIJSLEUTEL, Wink bij deze intrepreteer ik jouw antwoord als correct ... dus die kop koffie ben ik je schuldig.



Boussini
Boussini
Addict
Addict

Aantal berichten : 2050
Woonplaats : Kortenaken

Terug naar boven Ga naar beneden

another Willy, the 4x4 edition  - Pagina 2 Empty Re: another Willy, the 4x4 edition

Bericht van nilsken ma 9 jan 2017 - 9:57

Ik weet het: een electronicabox!
Maar het komt allemaal goed eh
nilsken
nilsken
Addict
Addict

Aantal berichten : 1346
Woonplaats : Mortsel

Terug naar boven Ga naar beneden

another Willy, the 4x4 edition  - Pagina 2 Empty Re: another Willy, the 4x4 edition

Bericht van Boussini di 10 jan 2017 - 19:53

de willy family wachtend op betere weersomstandigheden...

another Willy, the 4x4 edition  - Pagina 2 Intimd
Boussini
Boussini
Addict
Addict

Aantal berichten : 2050
Woonplaats : Kortenaken

Terug naar boven Ga naar beneden

another Willy, the 4x4 edition  - Pagina 2 Empty Re: another Willy, the 4x4 edition

Bericht van schippertje di 10 jan 2017 - 20:47

de hele familie
rustig wachtend op buiten speel kwartier.
Maar vergis ik me nu of niet ,maar het lijkt dat er rechts nog plaats over is ??????
M
schippertje
schippertje
Addict
Addict

Aantal berichten : 1108
Woonplaats : oudenaarde en de ardennen

Terug naar boven Ga naar beneden

another Willy, the 4x4 edition  - Pagina 2 Empty Re: another Willy, the 4x4 edition

Bericht van Boussini di 10 jan 2017 - 22:26

inderdaad Shippertje, daar zijn nog enkele plaatsjes, maar dat zijn ook meer verre neven van Willy, zoals trailjeep Willy...

Baja Willy;


another Willy, the 4x4 edition  - Pagina 2 Em6nt


even geleden was er nog rally Willy, vermoedelijk geëmigreerd naar betere oorden...

another Willy, the 4x4 edition  - Pagina 2 O8c5s5


en binnenkort hoogstwaarschijnlijk een direct japans familielid, Wheeler Willy,

another Willy, the 4x4 edition  - Pagina 2 2rhqkcy

Boussini
Boussini
Addict
Addict

Aantal berichten : 2050
Woonplaats : Kortenaken

Terug naar boven Ga naar beneden

another Willy, the 4x4 edition  - Pagina 2 Empty Re: another Willy, the 4x4 edition

Bericht van schippertje wo 11 jan 2017 - 8:17

bij deze de complimenten aan de hele familie.
Ik wist niet dat deze familie zo een wijd vertakte stam met neven en nichten had.
Vaag staat me bij dat er ook nog één geëmigreerd was en dat die op een farm met een tractor reed.
Maar al met al kom je zo de winter wel door.
Bouw rustig verder .(zolang wij maar mogen mee genieten op de achtergrond.)
Doe de hartelijke groeten aan de hele familie.
M
schippertje
schippertje
Addict
Addict

Aantal berichten : 1108
Woonplaats : oudenaarde en de ardennen

Terug naar boven Ga naar beneden

another Willy, the 4x4 edition  - Pagina 2 Empty Re: another Willy, the 4x4 edition

Bericht van slashplayer wo 11 jan 2017 - 21:34

groot gezin... Smile Shocked
mooi werk en leuk om te volgen !
slashplayer
slashplayer
Regular
Regular

Aantal berichten : 377
Woonplaats : Lint

Terug naar boven Ga naar beneden

another Willy, the 4x4 edition  - Pagina 2 Empty Re: another Willy, the 4x4 edition

Bericht van Boussini za 14 jan 2017 - 3:13

en het finale puzzelstukje is aangekomen, dankzij de über skillset van een goede vriend kan ik nu de elektronica mooi uit het zicht installeren ...

another Willy, the 4x4 edition  - Pagina 2 2pz0855

alles netjes derin, klaar voor actie Razz

another Willy, the 4x4 edition  - Pagina 2 Wmh4pf

nu nog even wachten voor een setje betere foto's gemaakt door dezelfde 3d artiest Smile
natuurlijk hier te bewonderen binnenkort...

Boussini
Boussini
Addict
Addict

Aantal berichten : 2050
Woonplaats : Kortenaken

Terug naar boven Ga naar beneden

another Willy, the 4x4 edition  - Pagina 2 Empty Re: another Willy, the 4x4 edition

Bericht van Ranger Joe za 14 jan 2017 - 12:40

Knap gevonden die batterijstekker in de electronicabox. another Willy, the 4x4 edition  - Pagina 2 4078649926

Ranger Joe
Addict
Addict

Aantal berichten : 999
Woonplaats : Vosselaar

Terug naar boven Ga naar beneden

another Willy, the 4x4 edition  - Pagina 2 Empty Re: another Willy, the 4x4 edition

Bericht van Boussini zo 15 jan 2017 - 0:55

kwestie van alles lekker simpel en mooi bekabeld te houden RJ, Wink

Zo beste vrienden, aan alle dingen komt een eind en bij deze build is dat niet anders,
de penselen zijn uitgewassen , de verf opgeborgen en het gereedschap terug in zijn lade wachtend op het volgende...

graag wil ik jullie al bedanken voor het kijken in de eerste plaats, en natuurlijk Wimpos voor zijn insteek in de komende fotoreeks en zijn "andere" talenten die bijgedragen hebben in dit project,

alvast enkele uitgelichte snapjes die jullie warm kunnen houden tot betere weersomstandigheden


another Willy, the 4x4 edition  - Pagina 2 2vte1op

another Willy, the 4x4 edition  - Pagina 2 2ihm3oh

another Willy, the 4x4 edition  - Pagina 2 10hoyef

another Willy, the 4x4 edition  - Pagina 2 2vtwmfn

another Willy, the 4x4 edition  - Pagina 2 2rh07cj

another Willy, the 4x4 edition  - Pagina 2 2rptwqr

another Willy, the 4x4 edition  - Pagina 2 2hdu0pd

another Willy, the 4x4 edition  - Pagina 2 Kbc8hy


thx for watching!
Boussini
Boussini
Addict
Addict

Aantal berichten : 2050
Woonplaats : Kortenaken

Terug naar boven Ga naar beneden

another Willy, the 4x4 edition  - Pagina 2 Empty Re: another Willy, the 4x4 edition

Bericht van Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 2 van 3 Vorige  1, 2, 3  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum