RC Trial
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Gun Metal "SCX10 Jeep Wrangler Unlimted Rubicon"

+5
tamiyatony
Chottat
Zolgrod
rustigerudy
GhostCrawler
9 plaatsers

Ga naar beneden

Gun Metal "SCX10 Jeep Wrangler Unlimted Rubicon" Empty Gun Metal "SCX10 Jeep Wrangler Unlimted Rubicon"

Bericht van GhostCrawler za 7 jun 2014 - 10:32

Hier ga ik een vluchtige bouw laten zien van een "SCX10 Jeep Wrangler Unlimted Rubicon".
Ik heb in het verleden al meer dan een dozijn van deze gebouwd en vindt ze zelf mooier bouwen dan Tamiya.
Axial heeft gewoon onwijs overzichtelijke bouwtekeningen, geen poespas. Alle zakjes duidelijk gelabeld, dat doet Mr.T dan ook wel goed, maar toch.


Super grote doos wat komt omdat het een super grote SCX10 is deze keer, volgens mij met de grootste wielbasis auto die ze daar hebben.
Als je de doos opendoet vallen gelijk de 5 grote banden op, zacht… maar niet te. Als je op Duitse en Ameriakaanse fora leest blijken dit erg goede banden te zijn, alleen vindt ik jammer dat ze op één of andere manier iets wit uitslaan, vreemd toch. Maar ik heb nog wat andere banden voor deze auto in gedachten.
De Doos:

Gun Metal "SCX10 Jeep Wrangler Unlimted Rubicon" 1_zpsd367b47b

Gun Metal "SCX10 Jeep Wrangler Unlimted Rubicon" 100_5119_zpsafb40924

Gun Metal "SCX10 Jeep Wrangler Unlimted Rubicon" 5_zps97556175

Gun Metal "SCX10 Jeep Wrangler Unlimted Rubicon" 3_zpsd9a03839

Even snel op de velg gelegd:

Gun Metal "SCX10 Jeep Wrangler Unlimted Rubicon" 6_zps75e0c49d

Alle zakjes op volgorde in de bak, zodat ik overzicht houd tijdens de bouw. De zakjes per letter verdeel ik later als ik ze open in meerdere bakjes.

Gun Metal "SCX10 Jeep Wrangler Unlimted Rubicon" 8_zpsd76fdb7e

Ze hadden een paar jaar terug nog geen gesealde lagers, nu dus wel. Dit is weer een verbetering.

Gun Metal "SCX10 Jeep Wrangler Unlimted Rubicon" 10_zpsd65dffac


Ik moet overzicht en dus alles goed voorbereid op de 1e stap.

Gun Metal "SCX10 Jeep Wrangler Unlimted Rubicon" 7_zpsa5bc1914

Het begint simpel met de vooras en die zit in een paar minuten in elkaar, en daarna is gelijk de achteras aan de beurt. Op de voorgrond zie je de complete vooras en daarachter het binnenwerk van de achteras.
Als grease gebruik ik “Medial Pro Molybdeen Grease”.

Gun Metal "SCX10 Jeep Wrangler Unlimted Rubicon" 11_zpsfd8dc370


Tussentijd het forum in de gaten houden natuurlijk.

Gun Metal "SCX10 Jeep Wrangler Unlimted Rubicon" 9_zps1528cea9


De tekening van de achteras, lekker simpel.

Gun Metal "SCX10 Jeep Wrangler Unlimted Rubicon" 12_zps1a95fbd4

Omdat de vooras een 3 link heeft blijven deze gaatjes open, deze heb ik voorzien van 3mm pitschroefjes zodat vuil niet binnen in de as terrecht komt. Beetje vreemd dat ze voor de voorkant geen 4 link gebruiken, maar die aanpassing ga ik binnenkort zelf doen.

Gun Metal "SCX10 Jeep Wrangler Unlimted Rubicon" 13_zpsd90b194f


De dempers van Axial vindt ik persoonlijk altijd erg soepel en van degelijke kwaliteit. Tegenwoordig doen ze bij de kitversie’s aluminium dempers, nou ja gedeeltelijk. De demperbehuizing maken ze van een mooi alu maar dan het onderste stukje van plastic, das nou weer erg jammer, waarom hierop bezuinigen. Maar de shock piston zijn machinaal gemaakt deze keer en niet uit een rekje, als alles dan in elkaar zit, loopt het ook waanzinnig soepeltjes.

Gun Metal "SCX10 Jeep Wrangler Unlimted Rubicon" 14_zps8c479a40

Gun Metal "SCX10 Jeep Wrangler Unlimted Rubicon" 15_zpsbd43d87e


Voor ik de rubbers erin heb gedaan, maak ik deze eerst vettig met demperolie zodat als de demperstang erdoor gaat het rubber niet of nauwelijks beschadigd kan raken omdat het droog loopt.

Gun Metal "SCX10 Jeep Wrangler Unlimted Rubicon" 16_zpsfecd92a1

Ook het compensatie vaatje is van alu, wel leuk om te zien en ook hebben ze er nog een paar geile stickertjes bijgedaan, das dan wel weer erg gelikt.
Toch bijna een uur met de dempers bezig geweest om ze alle 4 precies gelijk gevuld te krijgen en dit is dan het resultaat.

Gun Metal "SCX10 Jeep Wrangler Unlimted Rubicon" 17_zpsac06bbe6


Hier dan nog een foto met de veren erop.

Gun Metal "SCX10 Jeep Wrangler Unlimted Rubicon" 18_zpsd14e976f


Dan de aluminium links monteren, dempers eraan, aandrijfas monteren en de voorkant begint ergens op te lijken.

Gun Metal "SCX10 Jeep Wrangler Unlimted Rubicon" 19_zps2524d088


Achterkant idem:

Gun Metal "SCX10 Jeep Wrangler Unlimted Rubicon" 20_zps895f5515


Dan de gearbox, erg klein maar zeer degelijk, sterk en zo soepeltjes.

Gun Metal "SCX10 Jeep Wrangler Unlimted Rubicon" 21_zpse0db7105

Gun Metal "SCX10 Jeep Wrangler Unlimted Rubicon" 22_zps33a68f65

Gun Metal "SCX10 Jeep Wrangler Unlimted Rubicon" 23_zps8fc25c64

Dan de Savox servo monteren, goeie degelijke hevels zitten er tegenwoordig bij, was een paar jaar terug wel anders. Op sommige punten verbeteren en op andere kleine dingen bezuinigen ze, zoals die onderkantjes van de dempers, wat zou het gescheelt hebben als extra, een paar euro misschien, o nee dollars.
Toen het chassis en tussendelen in elkaar schroeven, hier ben je zo 5 minuten mee bezig, zo simpel en snel.

Gun Metal "SCX10 Jeep Wrangler Unlimted Rubicon" 24_zps7e557069

Tussentijds nog even een deel van de kooiconstructie in elkaar geschroefd.

Gun Metal "SCX10 Jeep Wrangler Unlimted Rubicon" 27_zps190e01b1

En toen hadden we ook al een chassis op wielen, al met al 3 uurtjes werk gehad met koffiepauze tussendoor, bijna in elkaar. Maar ik heb natuurlijk deze chassis al zo vaak gebouwd en dat scheelt wel. Niet op de richting van de banden letten, deze zitten nog niet goed. Voordat deze op de velg worden gelijmt komen ze allemaal in de goede looprichting :mrgreen:

Gun Metal "SCX10 Jeep Wrangler Unlimted Rubicon" 25_zps84cf98a8

Dan de kap knippen, dat is even wat andere koek dan een touringcar kappie knippen. Doordat alle randen voor de spatborden in kleine vreemde curven lopen was dit een flink karwei, denk wel dat ik een uur aan’t knippen ben geweest.

Gun Metal "SCX10 Jeep Wrangler Unlimted Rubicon" 28_zpscf3aadea

Wat mij erg tegenviel dat ze geen enkel puntje meer op de kap hebben voor, bodyposten, spiegels, achterlampen, console, stuur en noem maar op, erg slechte zaak.
Dit kost dan ook enorm veel tijd om dit goed te krijgen. Vooral de achterlampen lopen in een ronding. Je moet 1 gat maken voor de schroef en 1 is een pas pen. Grrrr wat een kloten klus maar kalmte kan je redden hahaha. Al met al ben ik ongeveer 4 uur met de body bezig geweest om alle gaten te knippen/meten/boren. Toen de spatbordranden gemonteerd, rack erop. De lampen heb ik gelijk ook opgeboord zodat er later een 5mm led in kan. Valt me tegen dat ze hier niet aan denken.
Voor de voorkant doen ze wel een ledvoorbereiding erbij maar achter nog te zuinig om een gaatje te boren.

Gun Metal "SCX10 Jeep Wrangler Unlimted Rubicon" 29_zps2e785a45

Gun Metal "SCX10 Jeep Wrangler Unlimted Rubicon" 30_zps98953d35


Op zich de bodyposten uitmeten valt dan wel weer mee, namelijk de beugel van het reservewiel komt aan de kooi vast, hier heb je dan een mooi richtpunt als je er ook gelijk een bodyclip indoet.
Een hele grote imposante logge Axial is er dan ontstaan.

Gun Metal "SCX10 Jeep Wrangler Unlimted Rubicon" 31_zpsf563ed90

Een hele slechte foto maar je hebt wel een indruk hoe groot hij is in vergelijk met de Land Rover, en dat is toch ook geen kleintje.

Gun Metal "SCX10 Jeep Wrangler Unlimted Rubicon" 32_zps4f0ce625

De bouw lijkt erg snel te gaan maar de meeste tijd zal de komende maanden in de afwerking gaan zitten. Ik wilde deze klaar hebben voor Havelte, dat lukt sowieso. Tussentijds nog even een testrit maken en in de loop van de weken stuk voor stuk leuke dingen aan de auto veranderen, zoals andere wielen, banden, tanks, zandladders, imperial, dak verlichting en body verlichting en zo meer.
Tot zover vandaag...................
GhostCrawler
GhostCrawler
Regular
Regular

Aantal berichten : 488

Terug naar boven Ga naar beneden

Gun Metal "SCX10 Jeep Wrangler Unlimted Rubicon" Empty Re: Gun Metal "SCX10 Jeep Wrangler Unlimted Rubicon"

Bericht van GhostCrawler za 7 jun 2014 - 10:33

In de vroege morgen (rond 5.30 uur) al lekker achter thuis gezeten en de top uitgeknipt. Op zich lekker simpel. het passen is even goed opletten, want de nok moet door de kap steken waar het rack van het reservewiel doorkomt. Hier heb ik een sleufgat van gemaakt zodat ik de body eventueel hoger/lager kan zetten.
De kap zit er strak op echter het nadeel is bij een accuwissel, 4 schroefjes losdraaien en dan nog eens 6 bodyclips Shocked .
De oplossing hiervoor wordt gewoon een 6000 of meer Lipoaccu erin zodat ik uberhaubt niet in het bos of op de trial hoef te wisselen. Aangezien de Axial sowieso erg zuinig is in gebruik zal zo'n accu voldoende zijn. De langste trial die ik heb gereden was 3 uur en toen had ik nog maar 3000Mah van een lipo gebruikt, dus dat komt goed.
Hier dan een paar pics met roof, die nu bijna klaar is voor de verfbeurt.

Gun Metal "SCX10 Jeep Wrangler Unlimted Rubicon" 100_5167_zps69a42ab6

Gun Metal "SCX10 Jeep Wrangler Unlimted Rubicon" 100_5168_zps9bca6630

Gun Metal "SCX10 Jeep Wrangler Unlimted Rubicon" 100_5169_zps9022ab76
GhostCrawler
GhostCrawler
Regular
Regular

Aantal berichten : 488

Terug naar boven Ga naar beneden

Gun Metal "SCX10 Jeep Wrangler Unlimted Rubicon" Empty Re: Gun Metal "SCX10 Jeep Wrangler Unlimted Rubicon"

Bericht van rustigerudy za 7 jun 2014 - 11:01

Gun Metal "SCX10 Jeep Wrangler Unlimted Rubicon" 4078649926 
rustigerudy
rustigerudy
Addict
Addict

Aantal berichten : 876
Woonplaats : m****e

http://www.dumpert.nl/

Terug naar boven Ga naar beneden

Gun Metal "SCX10 Jeep Wrangler Unlimted Rubicon" Empty Re: Gun Metal "SCX10 Jeep Wrangler Unlimted Rubicon"

Bericht van Zolgrod za 7 jun 2014 - 12:16

Ik heb in het begin getwijfeld tussen de Dingo en de Jeep, en ik heb nog geen spijt dat ik de Jeep heb gekozen.
Mijn dak zit wel nog steeds in de doos.  Embarassed 

Wat die 4 vijsjes betreft, heb ik de indruk dat de kap al goed blijft zitten als je enkel de 2 voorste bodyclips en die van het reservewiel gebruikt.
Dan kan je nog steeds makkelijk wisselen van batterij.
Op die manier moet je enkel vijzen afhankelijk van het weer. Slecht weer, dak erop, goed weer, dak eraf  Smile
Zolgrod
Zolgrod
Initiate
Initiate

Aantal berichten : 41
Woonplaats : Hoevenen

Terug naar boven Ga naar beneden

Gun Metal "SCX10 Jeep Wrangler Unlimted Rubicon" Empty Re: Gun Metal "SCX10 Jeep Wrangler Unlimted Rubicon"

Bericht van GhostCrawler za 7 jun 2014 - 15:24

De body blijft echt niet zitten door de clips die het reserve wiel tegenhouden.
Namelijk wil hij dan niet blijven zitten aan de voorzijde.
Als namelijk het dak is geknipt zit daar een klein randje die net onder het voorraam valt. Echter blijft dit niet zitten zonder schroefjes, ik heb het ook met klittenband geprobeerd en zelfs dan bleef het niet goed zitten.
Maar dit is gewoon één klein nadeeltje, eigenlijk is die 4 schroefjes ook maar even bijzaak om ze eraf te halen.
GhostCrawler
GhostCrawler
Regular
Regular

Aantal berichten : 488

Terug naar boven Ga naar beneden

Gun Metal "SCX10 Jeep Wrangler Unlimted Rubicon" Empty Re: Gun Metal "SCX10 Jeep Wrangler Unlimted Rubicon"

Bericht van Zolgrod za 7 jun 2014 - 15:57

Goed om te weten dat de schroefjes nodig zijn, ik was nog magneetjes aan het overwegen.

Maar als het dak erop is geschroefd, en je maakt de body dan enkel vast met de 2 bodyclipsen op de motorkap, en de clips aan het reservewiel, (zonder de 2 bodyclipsen achter de achterbank, want daar kan je dan niet meer aan), zit het dan nog te los?
Zolgrod
Zolgrod
Initiate
Initiate

Aantal berichten : 41
Woonplaats : Hoevenen

Terug naar boven Ga naar beneden

Gun Metal "SCX10 Jeep Wrangler Unlimted Rubicon" Empty Re: Gun Metal "SCX10 Jeep Wrangler Unlimted Rubicon"

Bericht van Chottat za 7 jun 2014 - 16:17

Gun metal is een prachtige kleur.
Ik heb de mijne in't blauw gespoten met het interieur in Gun metal, ik merkte pas nadien dat er redelijk wat binnenstickers in't donkergrijs zijn waardoor het interieur er minder goed uitkomt dan ik had verwacht.
Ik heb met mijn dak maar één keer gereden, tot nu toe altijd zonnig weer gehad waardoor de bestuurder lekker kon bruinen  Smile
Het is een leuke wagen om mee te rijden.
Veel succes ermee
Chottat
Chottat
Initiate
Initiate

Aantal berichten : 153
Woonplaats : Opwijk

Terug naar boven Ga naar beneden

Gun Metal "SCX10 Jeep Wrangler Unlimted Rubicon" Empty Re: Gun Metal "SCX10 Jeep Wrangler Unlimted Rubicon"

Bericht van GhostCrawler za 7 jun 2014 - 16:58

Zolgrod schreef:Goed om te weten dat de schroefjes nodig zijn, ik was nog magneetjes aan het overwegen.

Maar als het dak erop is geschroefd, en je maakt de body dan enkel vast met de 2 bodyclipsen op de motorkap, en de clips aan het reservewiel, (zonder de 2 bodyclipsen achter de achterbank, want daar kan je dan niet meer aan), zit het dan nog te los?

Das een slimme, die ga ik binnenkort proberen, hier kom ik op terug. Gun Metal "SCX10 Jeep Wrangler Unlimted Rubicon" 4078649926 
GhostCrawler
GhostCrawler
Regular
Regular

Aantal berichten : 488

Terug naar boven Ga naar beneden

Gun Metal "SCX10 Jeep Wrangler Unlimted Rubicon" Empty Re: Gun Metal "SCX10 Jeep Wrangler Unlimted Rubicon"

Bericht van GhostCrawler zo 8 jun 2014 - 6:46

En we zijn weer ietsje verder. Vandaag begonnen met de paintjob, altijd leuk omdat je dan iets meer beeld van het totaal krijgt.
Ik heb gekozen voor een Gun Metal van Tamiya, een mooie donkere metallic kleur, en al helemaal als het licht er iets opvalt.
Voor het afplakken van de ramen hebben ze veelvuldig stickers erbij gedaan.
Ook de lampen worden voor afgeplakt omdat daar lightbuckets achter komen zodat de leds er zo in kunnen na montage.
Het raam, de body en gedeeltelijk de top worden gun metal, maar het grootste oppervlak van het dak wordt mat black, laat ik nu deze vergeten zijn mee te nemen Shocked.
De body is dus klaar en volgende week nog even de zwarte snel bestellen, grrrrrrrrrrrr.
Uiteindelijk het resultaat is erg mooi vindt ik zelf. Nu kan worden begonnen alles erweer op te schroeven zoals de fenders, stuur, versnellingspook, spiegels en lampen enz.
Later de lightbuckets er in lijmen maar vooral veel stickers. Ze leveren 3 mega vellen stickers, zal niet ver van de 1 vierkante meter afzitten. Maar ik maak er geen kermis auto van dus de meeste zullen niet worden gebruikt, en al helemaal niet voor de buitenkant.
Hier wat pics tot zover.

Gun Metal "SCX10 Jeep Wrangler Unlimted Rubicon" 100_5170_zpsae42bac8

Gun Metal "SCX10 Jeep Wrangler Unlimted Rubicon" 100_5172_zps68ba6630

Gun Metal "SCX10 Jeep Wrangler Unlimted Rubicon" 100_5173_zps5382fcb2

Gun Metal "SCX10 Jeep Wrangler Unlimted Rubicon" 100_5174_zpse05a5a0c

Gun Metal "SCX10 Jeep Wrangler Unlimted Rubicon" 100_5175_zps54b12a5e

Gun Metal "SCX10 Jeep Wrangler Unlimted Rubicon" 100_5176_zps7166d955

Gun Metal "SCX10 Jeep Wrangler Unlimted Rubicon" 100_5177_zpsf256c595

wordt vervolgd......
GhostCrawler
GhostCrawler
Regular
Regular

Aantal berichten : 488

Terug naar boven Ga naar beneden

Gun Metal "SCX10 Jeep Wrangler Unlimted Rubicon" Empty Re: Gun Metal "SCX10 Jeep Wrangler Unlimted Rubicon"

Bericht van tamiyatony zo 8 jun 2014 - 9:36

Mooi verslag, mooie auto... zo wil ik ook wel eentje  Laughing 
tamiyatony
tamiyatony
Regular
Regular

Aantal berichten : 491
Woonplaats : Antwerpen

Terug naar boven Ga naar beneden

Gun Metal "SCX10 Jeep Wrangler Unlimted Rubicon" Empty Re: Gun Metal "SCX10 Jeep Wrangler Unlimted Rubicon"

Bericht van marc b zo 8 jun 2014 - 21:22

ziet er knap uit

marc b
marc b
Regular
Regular

Aantal berichten : 242
Woonplaats : Geetbets

Terug naar boven Ga naar beneden

Gun Metal "SCX10 Jeep Wrangler Unlimted Rubicon" Empty Re: Gun Metal "SCX10 Jeep Wrangler Unlimted Rubicon"

Bericht van GhostCrawler di 10 jun 2014 - 18:22

Weer een stukje verder met SCX10. Na aan het sorteren te zijn geweest van de TS en PS verfen kwam ik toch nog een PS busje zwart tegen, had dus meer op voorraad dan ikzelf dacht, dus kon ik de top afmaken..........yess.
De 1 vierkante meter stickers ga ik lang niet allemaal gebruiken, maar gewoon subtiel wat leuke stickers wat mij leuk toe lijkt en niet de hele body vol plakken. Ook hebben ze alle stickers in zwart, grijs en wit erbij gedaan. Dat is dan wel weer luxe om je stickers aan te passen na de te spuiten kleur, dit vind ik een pluspuntje van Axial. Maar over het algemeen doen ze bij de kitversie's wel vaker wat extra's.
Bij daglicht komt de kleur helemaal goed uit, ik persoonlijk vindt het al een stoere bak terwijl hij nog lang niet af is. Maar de basis staat er en hij heeft al een proefrit in de tuin afgelegd.
Hier wat pics tot zover:

Gun Metal "SCX10 Jeep Wrangler Unlimted Rubicon" 100_5178_zps546ba154

Gun Metal "SCX10 Jeep Wrangler Unlimted Rubicon" 100_5181_zps0d73580c

Gun Metal "SCX10 Jeep Wrangler Unlimted Rubicon" 100_5182_zpsb96d3de3

Gun Metal "SCX10 Jeep Wrangler Unlimted Rubicon" 100_5183_zps9f1796fa

Gun Metal "SCX10 Jeep Wrangler Unlimted Rubicon" 100_5187_zpsebc1a458

Gun Metal "SCX10 Jeep Wrangler Unlimted Rubicon" 100_5186_zps5411e4ac

Gun Metal "SCX10 Jeep Wrangler Unlimted Rubicon" 100_5188_zpsc4c12a18

Gun Metal "SCX10 Jeep Wrangler Unlimted Rubicon" 100_5192_zps790e9d33

Gun Metal "SCX10 Jeep Wrangler Unlimted Rubicon" 100_5194_zps7db818db

Bedankt voor de reactie's en wordt natuurlijk vervolgd.
GhostCrawler
GhostCrawler
Regular
Regular

Aantal berichten : 488

Terug naar boven Ga naar beneden

Gun Metal "SCX10 Jeep Wrangler Unlimted Rubicon" Empty Re: Gun Metal "SCX10 Jeep Wrangler Unlimted Rubicon"

Bericht van GhostCrawler di 10 jun 2014 - 18:25

GhostCrawler schreef:
Zolgrod schreef:Goed om te weten dat de schroefjes nodig zijn, ik was nog magneetjes aan het overwegen.

Maar als het dak erop is geschroefd, en je maakt de body dan enkel vast met de 2 bodyclipsen op de motorkap, en de clips aan het reservewiel, (zonder de 2 bodyclipsen achter de achterbank, want daar kan je dan niet meer aan), zit het dan nog te los?

Das een slimme, die ga ik binnenkort proberen, hier kom ik op terug. Gun Metal "SCX10 Jeep Wrangler Unlimted Rubicon" 4078649926 

Dit was de goeie oplossing Zolgrod Gun Metal "SCX10 Jeep Wrangler Unlimted Rubicon" 4078649926 .
Ik heb de body nu vastzitten met de voorste 2 clips en de clip op het reservewiel, en die wordt weer geborgd door de beugel van het reserve wiel, en kan de accu makkelijk worden vervangen tijdens een trial. Razz Razz
En het zit gewoon erg stevig, erg bedankt voor het meedenken.
GhostCrawler
GhostCrawler
Regular
Regular

Aantal berichten : 488

Terug naar boven Ga naar beneden

Gun Metal "SCX10 Jeep Wrangler Unlimted Rubicon" Empty Re: Gun Metal "SCX10 Jeep Wrangler Unlimted Rubicon"

Bericht van GhostCrawler di 10 jun 2014 - 19:14

Ik was de lightbuckets nog vergeten te plaatsen, omdat ze super licht zijn (Lexaan) heb ik ze met Powerbond dubbeltape van Tesa vast gezet en dat moet volstaan. Binnenkort komen er 4 leds voorin en 2 achter.
Ik vindt een lier altijd wel leuk op een auto maar omdat ik hem toch niet zal gebruiken heb ik voor een zeg maar "neplier" geplaatst. Deze zijn van resin en komen gewoon in de gele gegoten kleur. Even een beetje kliederen met verf en je hebt een lier die ook nog een beetje echt lijkt. Haak leveren ze er ook bij en dat voor 3 Engelse ponden volgens mij.

Gun Metal "SCX10 Jeep Wrangler Unlimted Rubicon" 100_5196_zps5c659aa5

Gun Metal "SCX10 Jeep Wrangler Unlimted Rubicon" 100_5198_zps9343e706
GhostCrawler
GhostCrawler
Regular
Regular

Aantal berichten : 488

Terug naar boven Ga naar beneden

Gun Metal "SCX10 Jeep Wrangler Unlimted Rubicon" Empty Re: Gun Metal "SCX10 Jeep Wrangler Unlimted Rubicon"

Bericht van Boussini di 10 jun 2014 - 23:21

naais!
Boussini
Boussini
Addict
Addict

Aantal berichten : 2050
Woonplaats : Kortenaken

Terug naar boven Ga naar beneden

Gun Metal "SCX10 Jeep Wrangler Unlimted Rubicon" Empty Re: Gun Metal "SCX10 Jeep Wrangler Unlimted Rubicon"

Bericht van GhostCrawler za 14 jun 2014 - 20:33

Ik heb de eerste upgrade op de auto toegepast en wel in de vorm van andere velgen en banden.
De velg is een "5 Lug Wagon 1.9 Steel Stamped Beadlock Wheel"  en de band die ik gekozen heb is de "Interco IROK".
Dit is een band die op alle ondergronden erg veel grip blijkt de bieden en is 1,5cm breder dan de standaard Axial band.
Zowel de velg als de band zijn allebei dus van RC4WD.
Als locknut heb ik gekozen voor die van SDI omdat die ook gelijk erg scale lijkt als naafdop.
De auto heeft vanmiddag zijn vuurdoop gehad en hij voldeed aan de verwachtingen die ik ervan had.
Zowel op mulzand als stijle klimmen op harde ondergrond waren peanuts voor hem.
Deze combinatie van velg en band heeft ook een veel zwaarder gewicht, het totaal van deze banden en velgen zijn 675 gram.

Gun Metal "SCX10 Jeep Wrangler Unlimted Rubicon" 100_5200_zps715df1ab

Gun Metal "SCX10 Jeep Wrangler Unlimted Rubicon" 100_5201_zpse7ce22e8

Gun Metal "SCX10 Jeep Wrangler Unlimted Rubicon" 100_5202_zps13653aeb

Gun Metal "SCX10 Jeep Wrangler Unlimted Rubicon" 100_5203_zps89d1fcd7
GhostCrawler
GhostCrawler
Regular
Regular

Aantal berichten : 488

Terug naar boven Ga naar beneden

Gun Metal "SCX10 Jeep Wrangler Unlimted Rubicon" Empty Re: Gun Metal "SCX10 Jeep Wrangler Unlimted Rubicon"

Bericht van Toyobart za 14 jun 2014 - 22:36

Ziet er goed "scale" uit , mooi mooi !
Toyobart
Toyobart
Addict
Addict

Aantal berichten : 1186
Woonplaats : Stabroek

Terug naar boven Ga naar beneden

Gun Metal "SCX10 Jeep Wrangler Unlimted Rubicon" Empty Re: Gun Metal "SCX10 Jeep Wrangler Unlimted Rubicon"

Bericht van Boussini zo 15 jun 2014 - 9:08

leuke bandjes wel Smile
Boussini
Boussini
Addict
Addict

Aantal berichten : 2050
Woonplaats : Kortenaken

Terug naar boven Ga naar beneden

Gun Metal "SCX10 Jeep Wrangler Unlimted Rubicon" Empty Re: Gun Metal "SCX10 Jeep Wrangler Unlimted Rubicon"

Bericht van GhostCrawler vr 20 jun 2014 - 7:44

Er kwam vandaag weer een envelop met de post en hierin zat mijn Axial lichtset, 4 witte leds voor en 2 rode achter.
Er zijn veel setjes die je zo op de ontvanger mag aansluiten, maar ik weet zeker dat hier geen problemen mee komen omdat er een print met weerstandjes tussenzit.
De achterlampen hadden standaard geen ledhouder, ik heb zelf de lichtunit doorgeboord. Normaal zou dan op de unit de sticker geplakt worden, maar ik heb de sticker op een restant lexaan geplakt, daarna uitgeknipt en toen er opgeplakt. Nu geeft de hele unit meer licht al is dit niet helemaal mooi op de foto te zien.
Voor zaten er lichtunits bij en hierin konden ze dan ook makkelijk worden geplaatst.
Van styreen heb ik kleine strookjes gesneden, omgebogen en een gat er ingeboord om de kabels hieraan vast te maken met kabelbinders. Lijkt netjes en zit beter dan alles met plakband, hier blijft uiteindelijk alleen maar vuil aan hangen.

Gun Metal "SCX10 Jeep Wrangler Unlimted Rubicon" V1_zps403cd512

Gun Metal "SCX10 Jeep Wrangler Unlimted Rubicon" V2_zps8179993b

Gun Metal "SCX10 Jeep Wrangler Unlimted Rubicon" V3_zpsa2971eb0

Gun Metal "SCX10 Jeep Wrangler Unlimted Rubicon" V4_zps6d2b4317

Gun Metal "SCX10 Jeep Wrangler Unlimted Rubicon" V5_zpsb2bb4918

Gun Metal "SCX10 Jeep Wrangler Unlimted Rubicon" V6_zps22f4e988

Nu wachten op de volgende upgrade, heb een hele stoere en apart roofrack gevonden en had deze ook nog nergens eerder gezien, wordt vervolgd Surprised .
GhostCrawler
GhostCrawler
Regular
Regular

Aantal berichten : 488

Terug naar boven Ga naar beneden

Gun Metal "SCX10 Jeep Wrangler Unlimted Rubicon" Empty Re: Gun Metal "SCX10 Jeep Wrangler Unlimted Rubicon"

Bericht van GhostCrawler vr 20 jun 2014 - 7:44

Gisteren weer een envelop in de bus en wel uit de USA, deze had ik nog niet verwacht omdat het nog maar een week geleden was dat ik deze had gescoord op Ebay, het kan dus wel snel Shocked .
Ik wilde een niet te groot rek met lampen maar een iets wat stoerdere uitstraling. Na veel zoek en speurwerk viel toen uiteindelijk mijn oog op een "Integy Luggage Tray". Wordt gemonteerd geleverd en is van metaal gemaakt en heeft redelijk wat gewicht. Ook worden er 4 leds meegeleverd bij de grote stoere schijnwerpers voorop de Tray.
Ook afstandsbussen voor montage en schroeven en moertjes e.d. worden meegeleverd, zo ook bevestigingsclips voor de leds vast te zetten.

Gun Metal "SCX10 Jeep Wrangler Unlimted Rubicon" 53_zps1bbf2e99

Gun Metal "SCX10 Jeep Wrangler Unlimted Rubicon" 55_zps1241ff82

Gun Metal "SCX10 Jeep Wrangler Unlimted Rubicon" 54_zpsc27aa1cc

Nu op zoek naar wat inhoud voor de Luggage Tray....
GhostCrawler
GhostCrawler
Regular
Regular

Aantal berichten : 488

Terug naar boven Ga naar beneden

Gun Metal "SCX10 Jeep Wrangler Unlimted Rubicon" Empty Re: Gun Metal "SCX10 Jeep Wrangler Unlimted Rubicon"

Bericht van Chottat vr 20 jun 2014 - 11:13

 Gun Metal "SCX10 Jeep Wrangler Unlimted Rubicon" 4078649926 
Nice dat bagagerek. Wat voor een aansluiting heb je aan de kabels van de LED?
Dat is toch dat bagagerek van Power_Hobby ?
Chottat
Chottat
Initiate
Initiate

Aantal berichten : 153
Woonplaats : Opwijk

Terug naar boven Ga naar beneden

Gun Metal "SCX10 Jeep Wrangler Unlimted Rubicon" Empty Re: Gun Metal "SCX10 Jeep Wrangler Unlimted Rubicon"

Bericht van GhostCrawler za 21 jun 2014 - 18:26

Chottat schreef: Gun Metal "SCX10 Jeep Wrangler Unlimted Rubicon" 4078649926 
Nice dat bagagerek. Wat voor een aansluiting heb je aan de kabels van de LED?
Dat is toch dat bagagerek van Power_Hobby ?

Aan het rek heb je de keuze uit 2 type aansluitingen die je wilt gebruiken, de kleine witte die in alle lichtunits past, ik heb hem in de Axial lichtset geplugd, en er zit een kleine rode aan die je in de ontvanger kunt steken. Gebruik je  de ene niet hangt die er gewoon naast niks te doen en plak je die af  Smile .
Het rek heb is van Integy en heb hem op Ebay gescoord.
GhostCrawler
GhostCrawler
Regular
Regular

Aantal berichten : 488

Terug naar boven Ga naar beneden

Gun Metal "SCX10 Jeep Wrangler Unlimted Rubicon" Empty Re: Gun Metal "SCX10 Jeep Wrangler Unlimted Rubicon"

Bericht van buzzy10719 wo 21 jan 2015 - 22:07

Jammer genoeg niets van foto's meer te zien.
buzzy10719
buzzy10719
Regular
Regular

Aantal berichten : 212
Woonplaats : Herzele

Terug naar boven Ga naar beneden

Gun Metal "SCX10 Jeep Wrangler Unlimted Rubicon" Empty Re: Gun Metal "SCX10 Jeep Wrangler Unlimted Rubicon"

Bericht van Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum