RC Trial
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Mijn CC 01 :D

+7
tamiyatony
Boussini
nilsken
Toyobart
Frakke393
Hoggy
Skiep
11 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

Mijn CC 01 :D Empty Mijn CC 01 :D

Bericht van Skiep zo 16 jun 2013 - 20:31

Juist terug van een trip naar wortegem, en een hele hoop leuke items meegebracht. Nog is bedankt Mus13 Wink

Mijn CC 01 :D 6swf

Mijn CC 01 :D 2sfi


En verder ook nog deze, geen idee wat het eigenlijk is, maar da zal wel snel duidelijk worden hoop ik Very Happy (da het een porsche is zie ik natuurlijk ook Wink )

Mijn CC 01 :D Th52

Mijn CC 01 :D Lq3z

verder nog een MAN cabine en een hummer body met interieur en verlichting, kort gezegd, genoeg voor een paar projecten Very Happy

Skiep
Regular
Regular

Aantal berichten : 300
Woonplaats : Halle

Terug naar boven Ga naar beneden

Mijn CC 01 :D Empty Re: Mijn CC 01 :D

Bericht van Hoggy zo 16 jun 2013 - 20:57

Hoi Skiep

U heeft blijkbaar het prototype van de "Landfreeder" in handen gekregen.

Mijn CC 01 :D Tamiya-58579-landfreeder-cc01_zps5692ef0c

Lang voor Tamiya de Landfreeder uitbracht reed Mus al rond met uw prototype ( wie weet heeft Tamiya daar wel de mosterd gehaald) één groot verschil echter, die van u heeft een hardbody terwijl de Landfreeder een lexanversie toebedeeld krijgt en dit waarschijnlijk omwille van het zwaartepunt.

Het onderste chassis is vermoedelijk een TA-03F maar ik moet dat verifiëren want er zijn verschillende versies van dit chassis, ik moet mn manual archief nog aanpassen want ik heb er enkele exemplaren bij en misschien kan ik u een duplicaat van de manual aan de hand doen.
Hoggy
Hoggy
Addict
Addict

Aantal berichten : 1466
Woonplaats : Gullegem

Terug naar boven Ga naar beneden

Mijn CC 01 :D Empty Re: Mijn CC 01 :D

Bericht van Skiep zo 16 jun 2013 - 21:11

TA03R denk ik de motor ligt achterin. En uit wat ik begrijp is de landfreeder eerder ontstaan uit een clodbuster body dan een ford Wink Ze hadden hoe dan ook beter moeten opletten, het prototype overstijgt de productie eenheid op alle vlakken Very Happy

Al moet ik erbij zeggen ik ben nieuw in het tamiya gebeuren Very Happy behalve dan de clodbuster QD en avente 2001 QD toen ik 12 was Wink

Skiep
Regular
Regular

Aantal berichten : 300
Woonplaats : Halle

Terug naar boven Ga naar beneden

Mijn CC 01 :D Empty Re: Mijn CC 01 :D

Bericht van Skiep ma 24 jun 2013 - 9:03

gisteren de eerste keer gaan rijden met deze. viel eerlijk gezegd tegen. vergeleken met de scx10 scoort hij op alle vlakken minder. t ergste is het gebrek aan vermogen.  op een helling stoppen  (geen wheelspin he) dat heb ik met de scx nog niet gehad. vanavond gooi ik er de regelaar uit en steek ik zo een conrad regelaar om te testen. 
verder heeft ook de servo de geest gegeven en tijdens het testen is er ook een tweede gesneuveld. kben er dan maar mee gestopt...

Skiep
Regular
Regular

Aantal berichten : 300
Woonplaats : Halle

Terug naar boven Ga naar beneden

Mijn CC 01 :D Empty Re: Mijn CC 01 :D

Bericht van Hoggy ma 24 jun 2013 - 10:56

Hoi Skiep

Spijtig van die teleurstelling maar er niks dat niet kan opgelost worden.
plaats aub eens een foto van uw CC01 chassis (boven en onder) want enkele foto's vertellen ook al heel wat en aan de hand daarvan kunnen deskundigen ter zake ook al goede raad geven.
Hoggy
Hoggy
Addict
Addict

Aantal berichten : 1466
Woonplaats : Gullegem

Terug naar boven Ga naar beneden

Mijn CC 01 :D Empty Re: Mijn CC 01 :D

Bericht van Frakke393 ma 24 jun 2013 - 11:55

denk niet dat je een cc met een scx mag vergelijken hoor. Een scx kan behoorlijk zwaar terrein tov een cc.
Frakke393
Frakke393
VRCP Crew
VRCP Crew

Aantal berichten : 877
Woonplaats : Diest

Terug naar boven Ga naar beneden

Mijn CC 01 :D Empty Re: Mijn CC 01 :D

Bericht van Skiep ma 24 jun 2013 - 13:51

inderdaad tis ni echt een eeelijke vergelijking. en er is inderdaad ook niets dat niet kan opgelost worden. k had op tamiyagekken meer fotos gepost en daar wat extra info gezet. de ergste pijnpunten zuin al in orde gezet door de vorige eigenaar  (mus heeft goe werk gedaan). nu dien ik enkel nog af te werken. vanavond meer fotos ook van onder de kap. Wink

Skiep
Regular
Regular

Aantal berichten : 300
Woonplaats : Halle

Terug naar boven Ga naar beneden

Mijn CC 01 :D Empty Re: Mijn CC 01 :D

Bericht van Skiep ma 24 jun 2013 - 17:38

Bij deze dus de foto's van onder de kap, nu kunnen jullie zien welke verbeteringen er reeds zijn aangebracht door mus. 

't is da ik van 't weekend de scx10 nodig ga hebben anders zou k alle electronica eruit halen om in de cc te steken. Maar t zal dus moeten wachten :s

Mijn CC 01 :D Wibi

Mijn CC 01 :D Dl0g

Mijn CC 01 :D 5spj

Mijn CC 01 :D Rdtq

Mijn CC 01 :D B7m0

Mijn CC 01 :D I68q

Mijn CC 01 :D Vbw0

Mijn CC 01 :D F2ol

Mijn CC 01 :D Itau

Mijn CC 01 :D Qrqv

Skiep
Regular
Regular

Aantal berichten : 300
Woonplaats : Halle

Terug naar boven Ga naar beneden

Mijn CC 01 :D Empty Re: Mijn CC 01 :D

Bericht van Toyobart ma 24 jun 2013 - 17:57

haal de servo eens los en kijk of de sturing zonder weerstand gaat.
=> oplossing : kuisen , smeren , plastic bijvijlen waar nodig

haal de motor eens los van de aandrijving en kijk of alles draait zonder weerstand.
=> oplossing : zie hierboven Smile
Toyobart
Toyobart
Addict
Addict

Aantal berichten : 1186
Woonplaats : Stabroek

Terug naar boven Ga naar beneden

Mijn CC 01 :D Empty Re: Mijn CC 01 :D

Bericht van Skiep ma 24 jun 2013 - 20:48

Toyobart schreef:haal de servo eens los en kijk of de sturing zonder weerstand gaat.
=> oplossing : kuisen , smeren , plastic bijvijlen waar nodig

haal de motor eens los van de aandrijving en kijk of alles draait zonder weerstand.
=> oplossing : zie hierboven Smile

hey toyobart, bedankt voor de tips

servo is eruit, gaf zelfs dan geen teken van leven, de andere heb ik hersteld, een draadje losgekomen aan de stekker Smile
die zit er nu in en het draait weer Very Happy

quoi aandrijving loopt alles vrij soepel, maar als het te stijl wordt stopt hij gewoon. Ik dacht dat een 55t motor het asfalt eerder zou los trekken dan stoppen... Dus denk ik dat het misschien aan de regelaar ligt. Vandaar dat ik eens ga testen met de regelaar van mijn scx om te zien of dat beter loopt.

Skiep
Regular
Regular

Aantal berichten : 300
Woonplaats : Halle

Terug naar boven Ga naar beneden

Mijn CC 01 :D Empty Re: Mijn CC 01 :D

Bericht van Frakke393 ma 24 jun 2013 - 21:03

normaal zou een 55t wel kracht moeten hebben ja!! Zou wel eens de regelaar kunnen zijn  die teveel stroom trekt en zichzelf effe uitschakeld ja!
Frakke393
Frakke393
VRCP Crew
VRCP Crew

Aantal berichten : 877
Woonplaats : Diest

Terug naar boven Ga naar beneden

Mijn CC 01 :D Empty Re: Mijn CC 01 :D

Bericht van Toyobart di 25 jun 2013 - 9:49

Ik meen mij ook ziets te herinneren bij mijn cc vroeger , dat was dan meer als hij zich begon in te graven bergop , dan stopte die ook , en dat was ook met een std 101 regelaar.
De tanwielverhoudingen bij een cc zijn nu wel aan de zware kant... je hebt toch een 16T
 tandwiel hé ( normaal wel ze )

Grtz !
Toyobart
Toyobart
Addict
Addict

Aantal berichten : 1186
Woonplaats : Stabroek

Terug naar boven Ga naar beneden

Mijn CC 01 :D Empty Re: Mijn CC 01 :D

Bericht van nilsken di 25 jun 2013 - 10:59

Ik heb dat probleem van stilvallen ook al eens gehad. Nieuwe borstels op motortje gezet, en vooral overgeschakeld op een 104 (opvolger van Tamiya). Met die had ik die problemen niet, maar dan heb je nog steeds geen dragbrake... Ik gebruik nu in mijn CC Hilux een Axial AE-2 en die regelaar is fenomenaal!
nilsken
nilsken
Addict
Addict

Aantal berichten : 1346
Woonplaats : Mortsel

Terug naar boven Ga naar beneden

Mijn CC 01 :D Empty Re: Mijn CC 01 :D

Bericht van Boussini di 25 jun 2013 - 21:42

een cc heeft eerder een 65 of 70 T motor nodig door de vrij lange interne overbrenging,
een goede condensator bijvoegen aan de (standaard ) regelaar geeft ook zen voordelen Smile
Boussini
Boussini
Addict
Addict

Aantal berichten : 2050
Woonplaats : Kortenaken

Terug naar boven Ga naar beneden

Mijn CC 01 :D Empty Re: Mijn CC 01 :D

Bericht van Skiep wo 26 jun 2013 - 18:52

Boussini schreef:een cc heeft eerder een 65 of 70 T motor nodig door de vrij lange interne overbrenging,
een goede condensator bijvoegen aan de (standaard ) regelaar geeft ook zen voordelen Smile

Bedankt voor de tips Smile
Hij rijdt nu anders al traag genoeg... En die condensator waar sluit ik die aan?

K heb de lego blok 'gechopt' dat ziet er al een stuk beter uit Wink

Skiep
Regular
Regular

Aantal berichten : 300
Woonplaats : Halle

Terug naar boven Ga naar beneden

Mijn CC 01 :D Empty Re: Mijn CC 01 :D

Bericht van Hoggy wo 26 jun 2013 - 19:20

Skiep schreef:
Toyobart schreef:haal de servo eens los en kijk of de sturing zonder weerstand gaat.
=> oplossing : kuisen , smeren , plastic bijvijlen waar nodig

haal de motor eens los van de aandrijving en kijk of alles draait zonder weerstand.
=> oplossing : zie hierboven Smile

hey toyobart, bedankt voor de tips

servo is eruit, gaf zelfs dan geen teken van leven, de andere heb ik hersteld, een draadje losgekomen aan de stekker Smile
die zit er nu in en het draait weer Very Happy

quoi aandrijving loopt alles vrij soepel, maar als het te stijl wordt stopt hij gewoon. Ik dacht dat een 55t motor het asfalt eerder zou los trekken dan stoppen... Dus denk ik dat het misschien aan de regelaar ligt. Vandaar dat ik eens ga testen met de regelaar van mijn scx om te zien of dat beter loopt.

Hoi Skiep

Hoe stuurt de CC01 zonder servo, heb je veel of weinig weerstand op de stuuroverbrenging Question
Wat het stoppen op een steile helling betreft kan ik u de raad geven om de complete aandrijving te demonteren en alle lagers te controleren, ook die van de voor en achteras. het is mogelijk dat er een vastgelopen lager een vlotte overbrenging belemmert. Eigenlijk is het een standaardprocedure om iedere tweedehands compleet te demonteren en te controleren, zelfs al heeft de aanbieder een onberispelijke reputatie. Op die manier leert u ook de werking van een wagen kennen en ook de staat waarin hij verkeert en zo komen dikwijls verborgen gebreken aan het licht.

Wat de motor betreft wil ik u een Crawler special 3 van LRP adviseren, ik heb 2 CC01tjes staan met deze motor en ik ben er heel tevreden over. Met deze motor kan je echt heel geleidelijk manouvreren en op een helling is hij snel genoeg om de dikwijls nodige wielspin te ontwikkelen. misschien een beetje duurder maar van een heel goede kwaliteit.

Mijn CC 01 :D LRP-57501
https://www.tamico.de/LRP-Crawler-Special-3-Elektro-Motor

Wat je ook kan doen is even een bezoekje brengen aan Conrad, met de iets goedkopere motoren die ze aanbieden heb ik geen ervaring maar ik vermoed dat deze ook van een behoorlijke kwaliteit zijn

Conrad 55 Turns : http://www.conrad.be/ce/nl/product/239460/Absima-Thrust-B-SPEC-elektromotoren-type-540-serie-Brushed-72-74-V-stationair-toerental-7700-omwmin-turns-55

Wel heb ik ervaring met de Carbon ESC die Crissy mij ooit geadviseerd heeft en waar hij ook heel tevreden van is, een goedkope crawler ESC voor een 29,90€ die een niet al te bruuske dragbrake heeft

Mijn CC 01 :D 207370_RB_00_FB.EPS_1000

http://www.conrad.be/ce/nl/product/207370/Modelcraft-Carbon-Series-rijregelaar-Belastbaarheid-75-A-50-A-35-A-Motorlimiet-38-turns
Hoggy
Hoggy
Addict
Addict

Aantal berichten : 1466
Woonplaats : Gullegem

Terug naar boven Ga naar beneden

Mijn CC 01 :D Empty Re: Mijn CC 01 :D

Bericht van Skiep wo 26 jun 2013 - 22:52

Kheb die conrad esc in de scx10 steken Wink

Skiep
Regular
Regular

Aantal berichten : 300
Woonplaats : Halle

Terug naar boven Ga naar beneden

Mijn CC 01 :D Empty Re: Mijn CC 01 :D

Bericht van Boussini zo 30 jun 2013 - 23:28

steek altijd hoger dan 55t in het cc-tje anders gaan de regelaartjes bij zwaar gebruik hard kreunen, maakt het cc platform ook ineens veel rijdbaarder...
Boussini
Boussini
Addict
Addict

Aantal berichten : 2050
Woonplaats : Kortenaken

Terug naar boven Ga naar beneden

Mijn CC 01 :D Empty Re: Mijn CC 01 :D

Bericht van Skiep ma 1 jul 2013 - 7:12

Wordt hij dan niet te traag?

Skiep
Regular
Regular

Aantal berichten : 300
Woonplaats : Halle

Terug naar boven Ga naar beneden

Mijn CC 01 :D Empty Re: Mijn CC 01 :D

Bericht van tamiyatony ma 1 jul 2013 - 9:23

Ik rijdt zelf ook met een 55T motor. Je hebt genoeg controle op lage snelheid en als je 'wheelspin' nodig hebt dan moet je enkel wat gas geven.
Als je uitgaat van een 16t pinion op een 80t spur en je banden zijn ong. 90mm in diameter, dan zal je topsnelheid zo rond de 9 Km/h zijn. (Vooropgesteld dat een 55T motor 8000 Rpm haalt).
Vermits een CC01 schaal 1/10 is, komt dit in't echt overeen met ca. 90 Km/h. Ik zie niet direct iemand over een stel rotsen klauteren tegen 90 Km/h, maar als topsnelheid 'op schaal', komt een 55T motor voor mij aardig in de buurt.
Met de originele 27T motor (14000 Rpm), kom je uit op 16 Km/h top, dit is ok als je enkel on-road blijft, maar voor elk ander terrein véél te snel..
tamiyatony
tamiyatony
Regular
Regular

Aantal berichten : 491
Woonplaats : Antwerpen

Terug naar boven Ga naar beneden

Mijn CC 01 :D Empty Re: Mijn CC 01 :D

Bericht van rataplan ma 1 jul 2013 - 21:38

Ik reed met een 35 turns en das wel aangenaam om af en toe eens wat meer snelheid erin te krijgen

En een condensator steek je in een vrij kanaal van je ontvanger best je bec kanaal gebruiken maar moest die al in gebruik zijn in een vrij kanaal
rataplan
rataplan
VRCP Crew
VRCP Crew

Aantal berichten : 1120
Woonplaats : Merksem

Terug naar boven Ga naar beneden

Mijn CC 01 :D Empty Re: Mijn CC 01 :D

Bericht van Ranger Joe wo 3 jul 2013 - 14:21

Skiep schreef:Wordt hij dan niet te traag?




Ikzelf rijdt met een Ansmann 55X2turns en had ik het geweten had ik mijn 80turns niet verkocht, de 55X2 vind ik nog te snel...

Ranger Joe
Addict
Addict

Aantal berichten : 999
Woonplaats : Vosselaar

Terug naar boven Ga naar beneden

Mijn CC 01 :D Empty Re: Mijn CC 01 :D

Bericht van Skiep zo 14 jul 2013 - 18:33

kleine update, eindelijk getest met andere ESC en dat gaat eigenlijk niet zo veel beter. De auto blijft nu wel rijden, maar heeft naar mijn smaak nog steeds niet genoeg vermogen. Tijd dus voor een nieuwe motor. Maar dat zal niet voor meteen zijn. :s

Skiep
Regular
Regular

Aantal berichten : 300
Woonplaats : Halle

Terug naar boven Ga naar beneden

Mijn CC 01 :D Empty Re: Mijn CC 01 :D

Bericht van Tizer ma 15 jul 2013 - 4:29

Kleine opmerking tussendoor. De TA03 in de startpost is een TA03RS. R voor motor achterin, S voor de korte wielbasis. De Porsche kap die erop zit is vrij zeldzaam (en totaal verschillend van de GT1 die op de F103LM geleverd is).
Tizer
Tizer
Member
Member

Aantal berichten : 12
Woonplaats : Wolphaartsdijk

http://www.wreckitsideways.com

Terug naar boven Ga naar beneden

Mijn CC 01 :D Empty Re: Mijn CC 01 :D

Bericht van Skiep di 16 jul 2013 - 9:26

Tizer schreef:Kleine opmerking tussendoor. De TA03 in de startpost is een TA03RS. R voor motor achterin, S voor de korte wielbasis. De Porsche kap die erop zit is vrij zeldzaam (en totaal verschillend van de GT1 die op de F103LM geleverd is).

Dat is geen kleine opmerking, maar cruciale info : D

Mijn idee was motor en esc, driftwheels en mijn eerste poging om zijwaarts te gaan. Maar nu twijfel ik. Zijn onderdelen voor dit chassis nog makkelijk verkrijgbaar? De kap is niet in topstaat, maar het zou zonde zijn een zeldzaam iets zomaar te verknoeien...

Skiep
Regular
Regular

Aantal berichten : 300
Woonplaats : Halle

Terug naar boven Ga naar beneden

Mijn CC 01 :D Empty Re: Mijn CC 01 :D

Bericht van Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum