RC Trial
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

wraith+1/8 brushless motor, overkill of niet?

3 plaatsers

Ga naar beneden

wraith+1/8 brushless motor, overkill of niet? Empty wraith+1/8 brushless motor, overkill of niet?

Bericht van pieterjan81 di 7 aug 2012 - 16:05

Hallo, ik ben misschien van plan binnenkort een axial wraith te kopen. Nu zit ik met een dilemma.
Een kit of de rtr versie.
Ik heb hier thuis nog een brushless motor liggen maar deze is eigenlijk voor in een 1/8 buggy.
Nu is mijn vraag : is dit overkill of niet? De motor heeft 1800kv.
En nog een vraagje : Gaat een 3s lipo in een wraith?
Alvast bedankt!

pj

pieterjan81
Initiate
Initiate

Aantal berichten : 115
Woonplaats : lovenjoel

Terug naar boven Ga naar beneden

wraith+1/8 brushless motor, overkill of niet? Empty Re: wraith+1/8 brushless motor, overkill of niet?

Bericht van magic2002 di 7 aug 2012 - 17:09

ha overkill is het nooit... maar dat is mijn mening... Very Happy of je er blij van wordt, allicht heel even als hij net wegrijdt. Daarna misschien wat onderdelen bijeen rapen.... maar zonder gekheid.. ik denk dat je behoorlijk wat aan moet passen wil het er uberhaubt in gaan. maar laat dat je niet tegenhouden, ik wil het wel zien lol!
hetzelfde geld voor de 3s, al is dat wel makkelijker dan de 1/8ste motor... als je wil past het.. ik denk met de juiste maat dat hij zoal in het bakje gaat..

eerlijk gezegd denk ik dat je meer plezier gaat hebben van een 1/10de motor met wat minder koppel dan die 1/8ste... ik rij zelf met 5700kv van xerun en dat gaat heerlijk...
magic2002
magic2002
VRCP Crew
VRCP Crew

Aantal berichten : 617
Woonplaats : Ossendrecht

https://www.facebook.com/VRCP1

Terug naar boven Ga naar beneden

wraith+1/8 brushless motor, overkill of niet? Empty Re: wraith+1/8 brushless motor, overkill of niet?

Bericht van pieterjan81 di 7 aug 2012 - 17:14

De 1/8 motor is even groot als een traxxas 12t brushed motor.
En 5700kv is toch veel meer dan 1800kv?
Sorry, maar ben een echte beginner als het gaat om brushless :s heb die motor vorig jaar gekocht zonder er iets van te weten Embarassed
En heb hem 1 keer aangesloten aan een batterij en vondt dat hij niet zo snel ging. Of gaat het niet om de snelheid Embarassed

Pj

pieterjan81
Initiate
Initiate

Aantal berichten : 115
Woonplaats : lovenjoel

Terug naar boven Ga naar beneden

wraith+1/8 brushless motor, overkill of niet? Empty Re: wraith+1/8 brushless motor, overkill of niet?

Bericht van rataplan di 7 aug 2012 - 17:24

Die 1/8 motoren zijn veel bruter dan 1/10 motoren .

Denk niet dat het gaat passen enkel en alleen een pinion vinden die past om de as van de motor met de juiste pitch .

Kijk naar een hpi savage deze heeft 2200 kv en je weet hoe bruut deze zijn

Denk dat je gearbox het geen 5 min volhouden laat staan je assen en diffs

Koop anders een ezrun of xerun set en verkoop je 1/8 set of wissel ?

Maar ge kunt het idd is proberen he
rataplan
rataplan
VRCP Crew
VRCP Crew

Aantal berichten : 1120
Woonplaats : Merksem

Terug naar boven Ga naar beneden

wraith+1/8 brushless motor, overkill of niet? Empty Re: wraith+1/8 brushless motor, overkill of niet?

Bericht van pieterjan81 di 7 aug 2012 - 17:29

Liever niet proberen dan als jullie al zeggen dat het geen goed idee is. Voorkomen is beter dan genezen Wink
Dus nu nog Iemand vinden die misschien wilt ruilen. Bedankt voor de info.

Pj

pieterjan81
Initiate
Initiate

Aantal berichten : 115
Woonplaats : lovenjoel

Terug naar boven Ga naar beneden

wraith+1/8 brushless motor, overkill of niet? Empty Re: wraith+1/8 brushless motor, overkill of niet?

Bericht van magic2002 di 7 aug 2012 - 18:46

check deze video, rond de 20ste seconde laat ik mijn achterste aandrijf as zien, ondanks dat hij gedeeltelijk was opgevuld met staal, is hij gewoon afgedraaid op torsiekracht... aangezien het koppel van een 1/8ste nog groter is zal dit nog sneller gebeuren. 5700kv is inderdaad meer dan 2200kv, dus meer toeren per volt. maar dat zegt nog niets over de geleverde kracht, alleen over het toerental. bij die 2200kv zal de tandwielverhouding heel anders zijn..

magic2002
magic2002
VRCP Crew
VRCP Crew

Aantal berichten : 617
Woonplaats : Ossendrecht

https://www.facebook.com/VRCP1

Terug naar boven Ga naar beneden

wraith+1/8 brushless motor, overkill of niet? Empty Re: wraith+1/8 brushless motor, overkill of niet?

Bericht van pieterjan81 di 7 aug 2012 - 19:45

Aah nu begin ik het te snappen :p dacht die "kv" je koppel was Embarassed
En rijd u dan op 11.1 of op 7.4 volt? En gaat een batterij van 11.1 volt langer mee als 1 van 7.4 volt?
Pj

pieterjan81
Initiate
Initiate

Aantal berichten : 115
Woonplaats : lovenjoel

Terug naar boven Ga naar beneden

wraith+1/8 brushless motor, overkill of niet? Empty Re: wraith+1/8 brushless motor, overkill of niet?

Bericht van rataplan di 7 aug 2012 - 19:55

De rijtijd word bepaald door de Mah vb 3300 of 5000 hoe hoger hoe langer je rijd .

Hangt natuurlijk van enkele factoren af maar speelt nu even geen rol .

Kv zijn de toeren per volt
Dus stel je hebt en motor van 1000 kv en je rijd op 7.4 volt dan maak je 7400 toeren op 11.1 volt geeft dit 11000 toeren dus ga je sneller

rataplan
rataplan
VRCP Crew
VRCP Crew

Aantal berichten : 1120
Woonplaats : Merksem

Terug naar boven Ga naar beneden

wraith+1/8 brushless motor, overkill of niet? Empty Re: wraith+1/8 brushless motor, overkill of niet?

Bericht van magic2002 di 7 aug 2012 - 20:02

ik rij op 7,4, met 5700 kv is dat meer dan hard genoeg.. Very Happy
magic2002
magic2002
VRCP Crew
VRCP Crew

Aantal berichten : 617
Woonplaats : Ossendrecht

https://www.facebook.com/VRCP1

Terug naar boven Ga naar beneden

wraith+1/8 brushless motor, overkill of niet? Empty Re: wraith+1/8 brushless motor, overkill of niet?

Bericht van pieterjan81 di 7 aug 2012 - 20:26

Ok, hartelijk dank allemaal. Ben hier een heel stuk wijzer uit geworden Very Happy

Pj

pieterjan81
Initiate
Initiate

Aantal berichten : 115
Woonplaats : lovenjoel

Terug naar boven Ga naar beneden

wraith+1/8 brushless motor, overkill of niet? Empty Re: wraith+1/8 brushless motor, overkill of niet?

Bericht van Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum