RC Trial
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Body valt uit elkaar?

+4
memphis
wrcpino
crissypaint
Touareg
8 plaatsers

Ga naar beneden

Body valt uit elkaar?  Empty Body valt uit elkaar?

Bericht van Touareg za 7 jul 2012 - 11:16

Even een vraagje. Ik heb pas een lexaan gespoten en deze gewoon behandelt zoals het hoort.
Met dubro even ontvetten en goed lang na spoelen met warm/heet water. Goed laten drogen minimaal. 1dag en dan nalopen met een tissue opl de aatste water resten. Dan spuiten met juiste verf en laten drogen. Tot hier toe niets aan de hand. Dan afbouwen met wat je wilt en genieten hoe hij is geworden. Maar nu 1 maandje na dato is hij bij de wielkappen en bevestiging punt van voorraam aan het verpulveren. Hoe kan dit en hoe kan je dit voorkomen?
Hoor het graag, zonde van het vele werk. En wil het bij mijn volgende project niet weer zien, mee maken.

Groetjes Cees
Touareg
Touareg
Regular
Regular

Aantal berichten : 666
Woonplaats : Amsterdam

Terug naar boven Ga naar beneden

Body valt uit elkaar?  Empty Re: Body valt uit elkaar?

Bericht van crissypaint za 7 jul 2012 - 11:23

welk verf heb je gebruikt ?en welke lexan ?
crissypaint
crissypaint
Addict
Addict

Aantal berichten : 1448
Woonplaats : ninove

Terug naar boven Ga naar beneden

Body valt uit elkaar?  Empty Re: Body valt uit elkaar?

Bericht van wrcpino za 7 jul 2012 - 11:47

Ik ben bang dat je geen Tamiya PS verf gebruikt hebt?

wrcpino
Initiate
Initiate

Aantal berichten : 69
Woonplaats : nederland

Terug naar boven Ga naar beneden

Body valt uit elkaar?  Empty Re: Body valt uit elkaar?

Bericht van Touareg za 7 jul 2012 - 14:52

wrcpino schreef:Ik ben bang dat je geen Tamiya PS verf gebruikt hebt?

Dat zou je denken. Wat dat is de enige reden die ik kan bedenken. Maar ik heb de Tamiya ps gebruikt. Nog t bonnetje van. Volgens mij is de spuitbus zelfs te zien in mijn bouwverslag. Dus nee, die valt af
Touareg
Touareg
Regular
Regular

Aantal berichten : 666
Woonplaats : Amsterdam

Terug naar boven Ga naar beneden

Body valt uit elkaar?  Empty Re: Body valt uit elkaar?

Bericht van memphis za 7 jul 2012 - 18:41

Schreeuw dat niet te hard jongens. Ik spuit al jaren body's en bij mijn landcruiser laat de verf ook los. Is een orgineel tamiya kap met tamiya verf gespoten. Denk dat het "misbruik/gebruik" van de trials een beetje teveel is voor de verf en body.
memphis
memphis
Regular
Regular

Aantal berichten : 208
Woonplaats : Rijssen, NL

Terug naar boven Ga naar beneden

Body valt uit elkaar?  Empty Re: Body valt uit elkaar?

Bericht van Bas za 7 jul 2012 - 21:58

Ik plak eerst de ramen af, dan neem ik een schuursponsje (van 3M, te koop in de doe het zelver) om de boel lichtjes op te schuren. Dan uitspoelen en laten drogen. Als je niet kan wachten even drogen met een niet-pluizende doek (keukenhanddoek) en beginnen spuiten. Dunne laagjes, liefst wat meer lagen dan dikkere lagen. Uiteraard steeds PS verf.
Als de kleuren klaar zijn geef ik doe boel nog een backing, ofwel in zwart, in wit, of in de laatste kleur die gespoten werd. Dan de body een weekje laten rusten en de zwakke punten verstevigen met van die alu reinforced tape (plaats waar de sturing / batter / chassis kunnen raken, bumpers, plekjes in de wielkassen boven de banden, etc. )

Uiteindelijk komt het altijd los, als de body voldoende misbruikt wordt... Dus de beste tip is nog: voorzichtig rijden Smile
Bas
Bas
Beyond salvation
Beyond salvation

Aantal berichten : 2649
Woonplaats : Edegem

Terug naar boven Ga naar beneden

Body valt uit elkaar?  Empty Re: Body valt uit elkaar?

Bericht van Boussini za 7 jul 2012 - 23:38

ik denk dat het probleem bij de dubro ontvetter ligt , mischien dat deze waar de gaten gemaakt zijn zich ingevreten heeft in het lexaan ?
ik reinig mijn bodies enkel met zeepsop, dus kan ik niet wetenschappelijk aantonen dat dit hier het probleem is Laughing
Boussini
Boussini
Addict
Addict

Aantal berichten : 2050
Woonplaats : Kortenaken

Terug naar boven Ga naar beneden

Body valt uit elkaar?  Empty Re: Body valt uit elkaar?

Bericht van Arjan za 7 jul 2012 - 23:39

afwasmiddel die we in europa gebruiken is nog te vet


ik pak meestal was benzine

Arjan
Arjan
Regular
Regular

Aantal berichten : 259
Woonplaats : Kesteren Holland

Terug naar boven Ga naar beneden

Body valt uit elkaar?  Empty Re: Body valt uit elkaar?

Bericht van Touareg zo 8 jul 2012 - 0:38

memphis schreef:Schreeuw dat niet te hard jongens. Ik spuit al jaren body's en bij mijn landcruiser laat de verf ook los. Is een orgineel tamiya kap met tamiya verf gespoten. Denk dat het "misbruik/gebruik" van de trials een beetje teveel is voor de verf en body.

Dat is een hele goede reden. Maar hij is echt aan het verpulveren, als ik het voorraam of de wielkap losmaak dan vallen er stofdeeltjes en iets grotere stukken verf eraf. En eenmaal alles los zie je gewoon stukken uit de lexaan. Is echt bizar. En deze body is tot nu toe one queen shelf.
Touareg
Touareg
Regular
Regular

Aantal berichten : 666
Woonplaats : Amsterdam

Terug naar boven Ga naar beneden

Body valt uit elkaar?  Empty Re: Body valt uit elkaar?

Bericht van Touareg zo 8 jul 2012 - 0:41

Boussini schreef:ik denk dat het probleem bij de dubro ontvetter ligt , mischien dat deze waar de gaten gemaakt zijn zich ingevreten heeft in het lexaan ?
ik reinig mijn bodies enkel met zeepsop, dus kan ik niet wetenschappelijk aantonen dat dit hier het probleem is Laughing

Ik ga het bijna denken dat het door de dubro is gekomen. Baal......
Touareg
Touareg
Regular
Regular

Aantal berichten : 666
Woonplaats : Amsterdam

Terug naar boven Ga naar beneden

Body valt uit elkaar?  Empty Re: Body valt uit elkaar?

Bericht van rataplan zo 8 jul 2012 - 0:45

das nu de reden dat ik geen enkel product nog gebruik op men lexaan .

ik knip de body en maak de bodymountholes en raamdecals erin .
ik was wel op voorhand mijn handen goed en bij het knippen van die doktershandschoenen en spuiten maar

sindsdien nooit nog lastgehad van een of andere vorm van verfreacties

er is eigenlijk maar een goede ontvetter voor zulke doeleinden en das ammoniak en daar mag de verf eigenlijk geen reactie op geven
rataplan
rataplan
VRCP Crew
VRCP Crew

Aantal berichten : 1120
Woonplaats : Merksem

Terug naar boven Ga naar beneden

Body valt uit elkaar?  Empty Re: Body valt uit elkaar?

Bericht van Touareg zo 8 jul 2012 - 1:13

rataplan schreef:das nu de reden dat ik geen enkel product nog gebruik op men lexaan .

ik knip de body en maak de bodymountholes en raamdecals erin .
ik was wel op voorhand mijn handen goed en bij het knippen van die doktershandschoenen en spuiten maar

sindsdien nooit nog lastgehad van een of andere vorm van verfreacties

er is eigenlijk maar een goede ontvetter voor zulke doeleinden en das ammoniak en daar mag de verf eigenlijk geen reactie op geven

Denk dat ik alleen nog hardtop body's ga gebruiken. Ben nu bang om überhaupt nog wat te doen, wie weet wat nu weer weg gevreten is. Gelukkig heb ik een RC4WD Defender D90 hardtop body al klaar liggen om mee te gaan rijden straks. Want deze Dingo mag mooi blijven zijn op zijn plank.
Touareg
Touareg
Regular
Regular

Aantal berichten : 666
Woonplaats : Amsterdam

Terug naar boven Ga naar beneden

Body valt uit elkaar?  Empty Re: Body valt uit elkaar?

Bericht van crissypaint zo 8 jul 2012 - 7:36

ik was al jaren mijn bodys af met een afwasmiddel en daarna ontvet ik ze nog eens met zuivere alkool en nog geen problemen mee gehad
crissypaint
crissypaint
Addict
Addict

Aantal berichten : 1448
Woonplaats : ninove

Terug naar boven Ga naar beneden

Body valt uit elkaar?  Empty Re: Body valt uit elkaar?

Bericht van Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum