Midnight Pumpkin Takel
+5
Boussini
Cornholio
RickvS
zua75
Touareg
9 plaatsers
Pagina 2 van 2
Pagina 2 van 2 • 1, 2
Re: Midnight Pumpkin Takel
Hier nog eentje van de zogenaamde motor kabel machine aanzicht.
Touareg- Regular
- Aantal berichten : 666
Ziet er idd al goed uit.
Ga je hem ook functioneel maken?
Cornholio- Addict
- Aantal berichten : 1151
Cornholio schreef:Ziet er idd al goed uit.
Is nu al, alleen niet elektrisch maar met het handje.
Het voorste deel van de rolkooi gaat nog weg, maar dan moet ik eerst de takel vast zetten met ijzerdraad.
Touareg- Regular
Toch maar even wat netter gemaakt. Vind het nu wat meer scale.
Touareg- Regular
Laatste hand aan het frame gelegd, en besloten dat dit het word. Alvast de basis kleur erop gezet. Nu nog een mooi kabeltje plus haak vinden en dan mooi spuiten en wat kleine scale accessoires toevoegen. En natuurlijk een lichtsetje.
Vandaag ook nog een chassis ervoor gekocht met knaphe velgjes eronder, de M03L. Foto's volgen nog.
Btw, alle gebruikte materialen zijn afval of reserve parts. Tot nu toe kostte het 2 potjes verf.
Vandaag ook nog een chassis ervoor gekocht met knaphe velgjes eronder, de M03L. Foto's volgen nog.
Btw, alle gebruikte materialen zijn afval of reserve parts. Tot nu toe kostte het 2 potjes verf.
Touareg- Regular
Nou niet denken dat het een brandweer auto is. Er komen nog mooie scale accessoires en decals op. En straks komen er hele stoere velgen & banden onder
Touareg- Regular
Mooie kleurencombo!
Cornholio- Addict
Cornholio schreef:Mooie kleurencombo!
Dat is deel 1,heb het met de hand geschilderd. Express omdat ik een verweerde look wil en straks met roest erop. Dan om vervormingen zoals deuken te maken ga ik de brander erop zetten. En dit allemaal om het een oud roestige verwaarloosde look te geven. Eerbetoon aan Takel van de research van Walt Disney. Moet alleen nog roest recept vinden. Ga daarna met melk en zeepsop een stoffige look eraan brengen.
Touareg- Regular
Thanks, scheelt weer zoeken. En hoe simpel kan het zijn zeg!!
Touareg- Regular
Touareg schreef:Cornholio schreef:Mooie kleurencombo!
Dat is deel 1,heb het met de hand geschilderd. Express omdat ik een verweerde look wil en straks met roest erop. Dan om vervormingen zoals deuken te maken ga ik de brander erop zetten. En dit allemaal om het een oud roestige verwaarloosde look te geven. Eerbetoon aan Takel van de research van Walt Disney. Moet alleen nog roest recept vinden. Ga daarna met melk en zeepsop een stoffige look eraan brengen.
deuken maak je gewoon met een aansteker en dan met je vinger er een deuk induwen, ik denk dat je met een brander heel den boel opstookt...
Ranger Joe- Addict
- Aantal berichten : 999
Had je die deuken trouwens niet beter eerst gemaakt, voor het verven dus...?
Cornholio- Addict
Nah als je langs de binnenkant van de body verwarmd zie je er niks van in de verf, het is natuurlijk wel beter dat je ze maakt voordat hij gespoten is...
Ranger Joe- Addict
- Aantal berichten : 999
Het idee was om een hoop deuken en roest te doen, maar zoonlief moeders de vrouw hebben gedreigd de koffers te pakken als ik dat doe. Dus maken we er een mooie nieuwe takel van. Roest en deuken wil ik nog steeds proberen, dus ga de oude Dingo body eens mishandelen. Als het lukt komen er ook foto's.
Touareg- Regular
zozo, ziet er niet verkeerd uit zeg
Boussini- Addict
- Aantal berichten : 2050
Touareg schreef:Het idee was om een hoop deuken en roest te doen, maar zoonlief moeders de vrouw hebben gedreigd de koffers te pakken als ik dat doe. Dus maken we er een mooie nieuwe takel van. Roest en deuken wil ik nog steeds proberen, dus ga de oude Dingo body eens mishandelen. Als het lukt komen er ook foto's.
Ik zou nog een keer met de vuist op tafel slaan en zeg.......roest
GhostCrawler- Regular
- Aantal berichten : 488
Gewoon doen of 2de body aankopen
rataplan- VRCP Crew
- Aantal berichten : 1120
rataplan schreef:Gewoon doen of 2de body aankopen
Wordt dus een andere body. We laten deze zoals tie is. Maar door deze draai heb ik een leuk ideetje gekregen, roest brandschade deuken al deze in 1 auto. Zag deze bij rcsparks, auto van topgear. Deze werd/word gebruikt bij alle test rariteiten van de presentatoren. Van hoge gebouwen vallen, inbrand staan, klappen opvangen van betonpalen etc etc. Ieder zal deze wel kennen, ik ga dus sparen voor de trialfinder 2 van RC4WD en ga deze stapsgewijs na bouwen zoals dj medic hem heeft gebouwd. Ondertussen probeer ik het roest en deuken maken op een paar versleten body's uit, heb er nog een paar liggen. Iedereen blij, en ik weer wat na uit te kijken.
Touareg- Regular
Hier het eindresultaat. We noemen hem "Takelier"
Touareg- Regular
Roest, brand en deuken!
Het hele project op youtube.com
https://www.youtube.com/playlist?list=PL62E007B02BCD0E4D&feature=plcp
https://www.youtube.com/playlist?list=PL62E007B02BCD0E4D&feature=plcp
Touareg- Regular
Misschien op een Tamiya M-chassis zetten. Ziet er netjes uit met de bestickering.
GhostCrawler- Regular
- Aantal berichten : 488
Natuurlijk volg ik de topics can RC sparks ook, Ted's garage is altijd grappig, maar als je mijn mening vraagt over de Hilux....
Ten eerste is het niet realistisch, het ziet er uit voor wat het is, een verbrande mislukte kap, er zit geen gedachte of visie achter, en het gevaarlijkste, omdat je nergens controle over hebt als je deze techniek gebruikt zullen veel copycats en anderen die hierdoor geïnspireerd zijn hun kap om zeep helpen, en die krijgen niets gratis van fabrikanten (ook al beweert Medic dat hij alles koopt is dat onzin weet ik uit betrouwbare bron)
Verweren en roesten van een kap is niet zo moeilijk op een overtuigende wijze, je zult er alleen moeite voor moeten doen, dit soort onzin past helemaal bij de RTR cultuur, grote stappen en snel thuis.
Het verschil zit in de nuance, en dat moet je ook kunnen zien, begrijpen welke details realisme toevoegen, er zijn mensen die dat niet kunnen zien en juist die zullen die kap prachtig vinden, maar het zal geen groot clubje zijn.
Zonde van de kap, dit kun je beter met een oude lexaan kap doen, de details zijn toch al verdwenen en lexaan werkt makkelijker met hitte.
Ten eerste is het niet realistisch, het ziet er uit voor wat het is, een verbrande mislukte kap, er zit geen gedachte of visie achter, en het gevaarlijkste, omdat je nergens controle over hebt als je deze techniek gebruikt zullen veel copycats en anderen die hierdoor geïnspireerd zijn hun kap om zeep helpen, en die krijgen niets gratis van fabrikanten (ook al beweert Medic dat hij alles koopt is dat onzin weet ik uit betrouwbare bron)
Verweren en roesten van een kap is niet zo moeilijk op een overtuigende wijze, je zult er alleen moeite voor moeten doen, dit soort onzin past helemaal bij de RTR cultuur, grote stappen en snel thuis.
Het verschil zit in de nuance, en dat moet je ook kunnen zien, begrijpen welke details realisme toevoegen, er zijn mensen die dat niet kunnen zien en juist die zullen die kap prachtig vinden, maar het zal geen groot clubje zijn.
Zonde van de kap, dit kun je beter met een oude lexaan kap doen, de details zijn toch al verdwenen en lexaan werkt makkelijker met hitte.
RickvS- Regular
- Aantal berichten : 586
RickvS schreef:Natuurlijk volg ik de topics can RC sparks ook, Ted's garage is altijd grappig, maar als je mijn mening vraagt over de Hilux....
Ik ben zelf net begonnen, en had bij 2 body's het gevoel van rtr. Snel thuis zeg maar. Gelukkig had ik een Defender en daar heb ik lekker lang aan geknutseld en hij is nog steeds niet af. Wat ik wil zeggen is dat je het snel kan doen maar dat is kort lol hebben.. Wel vind ik dat de portemonnee ook invloed hierop heeft. Maar als je creatief te werk gaat kom je ook een heel eind. Ik vind het leuker als een project langer duurt en niet maximaal 1 week. Ook de hilux van topgear kan realistischer maar voordat ik er aan begin moet ik hier nog veel research voor doen, de medic versie is een goed voorbeeld. Niet de mooiste maar gaf me een idee. Dus ik ga lekker info winnen en oefenen, en misschien lukt het zo goed dat ik hem eens ga bouwen. En ik heb ook nog een lijstje met een paar auto's die ik ook nog eens wil bouwen. Ik heb nog genoeg te doen, en grote stappen is snel thuis. Maar ik ben deze hobby begonnen om telkens een betere auto te maken en het liefst maar 1 bouwproject per jaar en voor de rest je bestaande auto's rijdende houden en evt verbeteren. En wanneer kan buiten rijden,kortom genieten van alle facetten Ik hoef niet de mooiste duurste snelste beste te hebben,ik wil auto's hebben die bij mij passen en waar ik lol aan beleef.
Touareg- Regular
Het was niet persoonlijk voor jou bedoelt hoor, maar als reactie op het topic van medic en meer in algemene zin, de kans dat een redelijk onervaren iemand de kap tot een goed einde brengt met een brander is nul, dat ergert mij.
Wil je in ABS kappen overtuigende deuken maken zoek dan een paar stukjes messing pijp op van verschillende diameters, verhitten, tegen je kap aanduwen en voila, sla een vouw in het pijpje en je krijgt zo'n mooie scherpe rand die je bij blikschade vaak ziet, zeker als je de randen chipt met metalpaint, net echt.
En dat lijkt mij nou net het leuke, werkelijk iets maken met een zekere mate van realisme, maar wie met een brander aan de gang wil moet dat zeker doen, mijn grootste ergernis was dat nergens uit blijkt dat mislukken bijna zeker is, en niet te vergeten alsof het resultaat iets is om trots op te zijn, het is geklooi, meer niet.
Gezien de moeite die je in jouw kap hebt gestoken, hoe ziek ben je dan als het helemaal misgaat.
Wil je in ABS kappen overtuigende deuken maken zoek dan een paar stukjes messing pijp op van verschillende diameters, verhitten, tegen je kap aanduwen en voila, sla een vouw in het pijpje en je krijgt zo'n mooie scherpe rand die je bij blikschade vaak ziet, zeker als je de randen chipt met metalpaint, net echt.
En dat lijkt mij nou net het leuke, werkelijk iets maken met een zekere mate van realisme, maar wie met een brander aan de gang wil moet dat zeker doen, mijn grootste ergernis was dat nergens uit blijkt dat mislukken bijna zeker is, en niet te vergeten alsof het resultaat iets is om trots op te zijn, het is geklooi, meer niet.
Gezien de moeite die je in jouw kap hebt gestoken, hoe ziek ben je dan als het helemaal misgaat.
RickvS- Regular
- Aantal berichten : 586
RickvS schreef:Het was niet persoonlijk voor jou bedoelt hoor, maar als reactie op het topic van medic en meer in algemene zin, de kans dat een redelijk onervaren iemand de kap tot een goed einde brengt met een brander is nul, dat ergert mij.
En wat kost het allemaal die mislukte kappen.
Bedankt voor jou tip om die deuken en roest te maken trouwens.
Ik vatte het niet persoonlijk op trouwens, maar wilde je stelling kracht bij zetten.
Touareg- Regular
Pagina 2 van 2 • 1, 2
Pagina 2 van 2
Permissies van dit forum: