Servo water dicht maken zonder plastidip
+6
Ranger Joe
Bas
magic2002
voske
Arjan
Michiel
10 plaatsers
RC Trial :: RC Trial Talk :: Technisch
Pagina 1 van 1
Servo water dicht maken zonder plastidip
Hallo allemaal.
Ik wou mijn sevo waterdicht maken.
Maar weet er iemand hoe dat je dat kan doen zonder Plastidip?
Alvast bedankt.
Mvg michiel.
Ik wou mijn sevo waterdicht maken.
Maar weet er iemand hoe dat je dat kan doen zonder Plastidip?
Alvast bedankt.
Mvg michiel.
Michiel- Initiate
- Aantal berichten : 101
Re: Servo water dicht maken zonder plastidip
hmmm traxxas of een bleubird kopen?
of boven water houden.
je kan der een ballon tot aan de kraag om heen trekken scheelt wat maar is niet 100%
of boven water houden.
je kan der een ballon tot aan de kraag om heen trekken scheelt wat maar is niet 100%
Arjan- Regular
- Aantal berichten : 259
Ik doe niks aan mijn servo's en rij er mee door het water heen.Tot nu toe heb ik nog geen problemen mee gehad,maar ik kan niks garanderen dat de servo niet kapot gaat.
voske- Regular
- Aantal berichten : 363
ik heb er al wel kapot gehad door water, mijn alternatief voor plastidip is vloeibaar rubber... te koop in de meeste hobby zaken waar ze spullen voor gips mallen te maken hebben.
Ik heb even je titel veranderd, er bestaat nl een how-to als je het wél met plastidip wil doen. Dit is minder verwarrend
Als je een waterproof servo koopt zit er een heel fijn rubberen membraantje tussen de delen van de servo. Als hij dat niet heeft kan je dat niet toevoegen, denk ik. Dan is het enige wat ik nog kan bedenken elke naad dichten met secondenlijm ofzo - maar dan krijg je hem wel nooit meer open, uiteraard.
Als je een waterproof servo koopt zit er een heel fijn rubberen membraantje tussen de delen van de servo. Als hij dat niet heeft kan je dat niet toevoegen, denk ik. Dan is het enige wat ik nog kan bedenken elke naad dichten met secondenlijm ofzo - maar dan krijg je hem wel nooit meer open, uiteraard.
Bas- Beyond salvation
- Aantal berichten : 2649
volproppen met niet geleidend vet kan ook, dus vet dat electriciteit niet geleid.
Ranger Joe- Addict
- Aantal berichten : 999
Mijn cheap-ass Towerpro servo's gaan door water, modder enz... zonder er iets aan gedaan te hebben en ze blijven werken...
Cornholio- Addict
- Aantal berichten : 1151
je kan de naden dichten met vloeibare pakking of siliconen
op voorwaarde dat alle gaten die water kunnen binnen laten ook echt goed dicht zijn vb waar de kabel binnen gaat
en idd het tandwielgedeelte vol vol met vet duwen dat waterafstotend is
want langs daar kan het meeste water binnen dringen
op voorwaarde dat alle gaten die water kunnen binnen laten ook echt goed dicht zijn vb waar de kabel binnen gaat
en idd het tandwielgedeelte vol vol met vet duwen dat waterafstotend is
want langs daar kan het meeste water binnen dringen
rataplan- VRCP Crew
- Aantal berichten : 1120
ik lees enorm veel alternatieven maar niet direct een oplossing,
ik zou het aanpakken als volgt;
een rolletje teflon, deze smalle teflon mee tussen de servo casing "trekken"
deze bestaat meestal uit 3 delen ( de casing ) dan de uitstekende randen mooi platduwen tegen de wanden en "elektriekerstape" er mooi omheen doen,
vergeet geen niet geleidend vet tussen de servo's uitgaande as te doen en een rubber o-ring nog extra langs buiten mee tussen de servohevel
theoretisch gezien zou de aansluitkabel ingegoten moeten zijn en "waterproof" zijn,
t'is een theorie maar kan volgens mij werken
ik zou het aanpakken als volgt;
een rolletje teflon, deze smalle teflon mee tussen de servo casing "trekken"
deze bestaat meestal uit 3 delen ( de casing ) dan de uitstekende randen mooi platduwen tegen de wanden en "elektriekerstape" er mooi omheen doen,
vergeet geen niet geleidend vet tussen de servo's uitgaande as te doen en een rubber o-ring nog extra langs buiten mee tussen de servohevel
theoretisch gezien zou de aansluitkabel ingegoten moeten zijn en "waterproof" zijn,
t'is een theorie maar kan volgens mij werken
Boussini- Addict
- Aantal berichten : 2050
Ik gebruik liquid mask om te waterproofen . Word gebruikt om bodys af te plakken , is eigenlijk vloeibaar rubber . Gewoon 3 lagen met een kwastje aanbrengen en aan het servo tandwieltje een o ring en dan maar zwemmen met die handel
rookie73- Regular
- Aantal berichten : 476
RC Trial :: RC Trial Talk :: Technisch
Pagina 1 van 1
Permissies van dit forum: