Rc Trial Trailer
+4
Ranger Joe
land rover freak
Boussini
wimpos
8 plaatsers
Pagina 1 van 1
Rc Trial Trailer
Aangezien ik vandaag gans de dag tijd heb gehad (ziek thuis zitten heeft soms zn voordelen) ben ik begonnen met het ontwerp voor een trailer die uiteindelijk achter mijn TA02 discovery gaat komen. Het is nog een ruw ontwerp maar google sketchUp vind ik wel een leuk programmatje om zulke dingen mee te proberen.
Om een idee te geven van de grootte, de wielen zijn op maat van de originele CC01 bandjes getekend.
Om een idee te geven van de grootte, de wielen zijn op maat van de originele CC01 bandjes getekend.
wimpos- Initiate
- Aantal berichten : 123
Re: Rc Trial Trailer
ferm!, hou zeker afmetingen bij want mijne jero heeft ook een remorque nodig
Boussini- Addict
- Aantal berichten : 2050
Deze morgen nog even het ontwerp een beetje aangepast zodat ik mij verfroerstokjes van de Keyn kan gebruiken als laadbodem en zijwanden
Het ziet er nu zo uit:
Straks als ik mij wa beter voel terug effe proberen de wielen erbij te tekenen
Het ziet er nu zo uit:
Straks als ik mij wa beter voel terug effe proberen de wielen erbij te tekenen
wimpos- Initiate
voorzie ineens een subframe om ophanging te monteren
Boussini- Addict
Voor ophanging was ik eigenlijk aan het denken om een torsiebar te maken net zoals echt kleine aanhanwagens hebben... Ma hoe ik da ga zien te maken weet ik nog nie, iemand een lumineus idee?
wimpos- Initiate
ik wel
trailing arms, en dan uit center daarvan een staal gebogen "u" waar pootjes voor montage op gelast zijn zodat deze niet kan draaien,
trailing arms, en dan uit center daarvan een staal gebogen "u" waar pootjes voor montage op gelast zijn zodat deze niet kan draaien,
Boussini- Addict
Mja... ma mijn eerste idee blijft ook nog spelen hoor, zoals vele van die klein aanhangwagentjes, geen vering, gewoon as vast op chassis é voila.
Alé, da geld toch voor de aanhangwagens die mijne pa in den tijd gemaakt heeft, en die konde serieus wa gewicht aan zonder ooit te begeven...
Alé, da geld toch voor de aanhangwagens die mijne pa in den tijd gemaakt heeft, en die konde serieus wa gewicht aan zonder ooit te begeven...
wimpos- Initiate
Mooie ontwerp, misschien kan je voor vering een horizontale as aan de 1ne kant roterend aan het chassis vasthangen en de andere kant zet je je wielas op en een schokdemper?
land rover freak- Regular
- Aantal berichten : 339
wimpos schreef:Voor ophanging was ik eigenlijk aan het denken om een torsiebar te maken net zoals echt kleine aanhanwagens hebben... Ma hoe ik da ga zien te maken weet ik nog nie, iemand een lumineus idee?
Simpelweg bladveren gebruiken, mijn eerste remorque had ook bladveren maar ik heb er toen nog amortiseurs bij gezet.
Ranger Joe- Addict
- Aantal berichten : 999
Ranger Joe schreef:Simpelweg bladveren gebruiken, mijn eerste remorque had ook bladveren maar ik heb er toen nog amortiseurs bij gezet.
Ja das eig ook nog e goei en simpel idee... het is uiteindelijk ook maar de bedoeling om een klein simpels aanhanwagentje te maken, mijn idee van klein: afmeting van de laadbak in het ontwerp is, 232mm x 96mm (lxb)
hier nog een paar fototjes met wielkassen erop:
wimpos- Initiate
Een torsieas zelf maken wil ik je nog wel eens zien doen, het simpelste zijn bladveren of gewoon een as zonder veren maar dat gaat nogal springen met een lading op in het terrein.
Ranger Joe- Addict
- Aantal berichten : 999
Nog enkele fototjes met de wielen erop, en mijn ruwe schets voor deze aanhangwagen is af...
Volgende week als ik terug ga werken na mijn weekje ziek zijn, nekeer de materialen zoeken die ik nog nodig heb en als iemand nog ergens een paar bladveren op overschot heeft liggen... deze vraag heb ik ook al gesteld in het te koop gevraagd topic...
Volgende week als ik terug ga werken na mijn weekje ziek zijn, nekeer de materialen zoeken die ik nog nodig heb en als iemand nog ergens een paar bladveren op overschot heeft liggen... deze vraag heb ik ook al gesteld in het te koop gevraagd topic...
wimpos- Initiate
Ziek thuis zitten is dus nie gezond voor mij... weer een ander ontwerp voor een trailerke, binnekort weet ik nie welk ontwerp te kiezen...
wimpos- Initiate
Toyobart schreef:looking good !
Boussini schreef:ziet der naais uit!
Thanx, ma uiteraard was ik nog nie klaar met het ontwerpen, maar nu denk ik (hoop ik) gedaan te hebben met het ontwerp en zou het zo moeten worden:
wimpos- Initiate
Hopelijk binnenkort bouwen ipv een beetje tekenen
GhostCrawler- Regular
- Aantal berichten : 488
GhostCrawler schreef:Hopelijk binnenkort bouwen ipv een beetje tekenen
Mja deze week ziek thuis gezeten en ik kon niet echt het huis uit om wat benodigdheden hiervoor gaan bij te halen... Eerst mn scaler herstellen en dan als ik alles heb hieraan beginnen en voor dit projectje ga ik eens proberen aluminium te solderen, eens zien hoe dat gaat :p
wimpos- Initiate
je kan mss ook eens denken in de richting van een cr 01 torsie baar ?
Timmy- Initiate
- Aantal berichten : 105
Mja, over de ophanging heb ik eigenlijk nog niks definitiefs beslist, met bladveren gaat het volgens mij ook maar een rond huppelende aanhangwagen worden, mss zelfs meer huppelend dan zonder enige vering...
wimpos- Initiate
wimpos schreef:en voor dit projectje ga ik eens proberen aluminium te solderen, eens zien hoe dat gaat :p
Uhm..... Met Durafix?
Want anders zie ik dat niet echt lukken...
Joppe- Initiate
- Aantal berichten : 116
Joppe schreef:Uhm..... Met Durafix?
Want anders zie ik dat niet echt lukken...
Euhm welk merk da het is weet ik niet juist, maar via conrad heb ik aluminium solduur gevonden, ik ga dat eens bestellen en zien hoe dat het werkt, de reviews op conrad zijn toch al veelbelovend, dus wie weet...
wimpos- Initiate
allee respect +1 als da in orde komt, ben benieuwd
Boussini- Addict
Boussini schreef:allee respect +1 als da in orde komt, ben benieuwd
Haha , ik ben ook benieuwd, maar ik vind het wel eens het proberen waard
wimpos- Initiate
Soortgelijke onderwerpen
» E-revo bash trailer
» Toch maar een Hilux-Off-road trailer klaar.
» VRCP 2012 bash trailer
» TJA Dan maken we der zelf wel 1, en trailer voor de Defender
» Trailer axles, jullie bevindingen en info!
» Toch maar een Hilux-Off-road trailer klaar.
» VRCP 2012 bash trailer
» TJA Dan maken we der zelf wel 1, en trailer voor de Defender
» Trailer axles, jullie bevindingen en info!
Pagina 1 van 1
Permissies van dit forum: