Wild Willy 4x4(update, builds van anderen)
+18
nilsken
crissypaint
Tamiya1970
Rocco.
Frakke393
RickvS
petter
bialbero
rataplan
Joppe
M02GT1F103LM
Mark-013
Toyobart
Bas
StefCross
Hoggy
Boussini
magic2002
22 plaatsers
Pagina 3 van 6
Pagina 3 van 6 • 1, 2, 3, 4, 5, 6
Re: Wild Willy 4x4(update, builds van anderen)
AAAARRGHH de laatste loodjes... Omdat de body behoorlijk dicht op de wielen komt heb ik ongeveer 1.5cm veerweg. die moet ik dus onder de body vrijhouden.. de accu/esc en ontvanger een plekje geven valt nie mee, en dan de bodysteunen moeten er ook nog ergens tussen.. en die moeten overeen komen met de gaten in de body.. ik ben dus nu aan het meten, meten en nog eens meten...
tis gedaan.. wel almost.. een paar kleine details, die puur cosmetisch zullen zijn, maar zeker niet te veel. Ik ben heeeel benieuwd of het allemaal sterk genoeg gaat zijn. Ik hoop het wel, en het is natuurlijk iets(nie veel) minder wild als mijn andere Wild Willy.
Er is nu plaats voor een kleine 2s lipo of de originele Ni-Mh, ook de originele motor esc zou nu moeten passen, ik had alles uitgemeten op de combo die ik er in heb zitten (ezrun 5200kv )
Tot nog toe kost het chassis nog nie te veel om te printen, en kan ik nu beginnen de wielen te schilderen..
Er is nu plaats voor een kleine 2s lipo of de originele Ni-Mh, ook de originele motor esc zou nu moeten passen, ik had alles uitgemeten op de combo die ik er in heb zitten (ezrun 5200kv )
Tot nog toe kost het chassis nog nie te veel om te printen, en kan ik nu beginnen de wielen te schilderen..
Alvast knap gemodelled! Ga je dat chassis in één stuk laten printen? En in welk materiaal?
Bas- Beyond salvation
- Aantal berichten : 2649
super werk, kan niet wachten op de echte print :p
Boussini- Addict
- Aantal berichten : 2050
De uiteindelijke print zal uit 3 delen bestaan, het chassis en de 2 armen voor de bovenste links(die met die gaten in) De losi mrc is 3 link en dat heb ik zo gelaten. De kogeltjes uit de originele links zouden moeten passen in de geprinte links. Ik heb zowizo zoveel mogelijk van de mrc voor hergebruik bedacht. Als het werkt zoals ik voor ogen heb, zou iedereen als je een mrc hebt maar een paar dingen zelf hoeven maken, of veranderen:
- De servo moet 15 mm naar achter
- de aandrijfassen moeten ingekort worden
- diverse kogelkopjes/kogeltjes moeten overgezet worden
- voor de onderste links moeten nieuwe gemaakt worden, m3 draad op lengte zagen en de kogelkopjes van de oude hergebruiken.
En je hebt dan ook nog een WW body nodig natuurlijk.
Het materiaal gaat polyamide (PA2200) worden, dat is het goedkoopste en meteen de sterkste kunststof waar ze bij shapeways mee printen. Ik kan het ook in rvs laten printen, maar dan word het prijskaartje niet meer grappig(meer dan 250 euro) en daarvan is de print nauwkeurigheid behoorlijk minder, namelijk ongeveer 2 mm, ten opzichte van de 0,15 mm voor de PA
Ik krijg dan ook een witte print. Een andere kleur zou ook kunnen, maar ik moet toch schilderen.
- De servo moet 15 mm naar achter
- de aandrijfassen moeten ingekort worden
- diverse kogelkopjes/kogeltjes moeten overgezet worden
- voor de onderste links moeten nieuwe gemaakt worden, m3 draad op lengte zagen en de kogelkopjes van de oude hergebruiken.
En je hebt dan ook nog een WW body nodig natuurlijk.
Het materiaal gaat polyamide (PA2200) worden, dat is het goedkoopste en meteen de sterkste kunststof waar ze bij shapeways mee printen. Ik kan het ook in rvs laten printen, maar dan word het prijskaartje niet meer grappig(meer dan 250 euro) en daarvan is de print nauwkeurigheid behoorlijk minder, namelijk ongeveer 2 mm, ten opzichte van de 0,15 mm voor de PA
Ik krijg dan ook een witte print. Een andere kleur zou ook kunnen, maar ik moet toch schilderen.
Ja, het resultaat wil ik wel eens zien!
Bas- Beyond salvation
- Aantal berichten : 2649
Ben eens benieuwd naar het resultaat.
petter- Member
- Aantal berichten : 23
voila, het wachten is begonnen.. volgens de site word het frame op de 28ste verzonden...
knap werk!!!
Frakke393- VRCP Crew
- Aantal berichten : 877
werk zeker,.. knap moet nog blijken als ik er alles aan schroef..
fanuckk .. ik krijg net bericht dat er stukken aan het frame zitten waarvan de wanddikte te weinig is.. gelukkig heb ik van alle delen een backup die ik vrij eenvoudig kan aanpassen..
voor die nog ergens zo een rood/groen brilletje heeft..
voor die nog ergens zo een rood/groen brilletje heeft..
Mooi kerel benieuwd naar de onderdelen
rataplan- VRCP Crew
- Aantal berichten : 1120
ik heb 3d bril ziet er mooi uit
Rocco.- Regular
- Aantal berichten : 486
komt toch wel wat bij kijken!!! ben echt benieuwd!!! Wanneer gaan jij en Mr rataplan nog eens knallen?? grts
Frakke393- VRCP Crew
- Aantal berichten : 877
ik hoop zondag wat te gaan knallen.. en voor die tijd hier achter mijn pc nog wat knallen.. da chassis aanpassen zodat het wel uit de printer kan..
Ik vind het chassis echt super tof.
Prachtig getekend en hopelijk supersterk uit de printer
Prachtig project zo,ga zo verder!
Prachtig getekend en hopelijk supersterk uit de printer
Prachtig project zo,ga zo verder!
pffff, 3 dagen kwijt, alle dat ze het later opsturen, der zitten wat feestdagen tussen waar ze blijkbaar nie op printen.. ik moet ook werken dus printen G%$*&me ..
ik moest het model aanpassen omdat er hier en daar blijkbaar net niet genoeg wanddikte was.. 0.7mm is het minimum en ik zat op sommige plekken op 0.63mm. dat is nu aangepast en ik hoop dat em nou goed is. Wel opmerkelijk dat ze details tot o.2mm kunnen printen maar een profiel wat op het allerdunst 0,63 mm is niet..
nu ja, meteen van de gelegenheid gebruik gemaakt om een paar punten waar ik achteraf van twijfelde meteen wat steviger te maken.
en nu hopelijk geduld uitoefenen, en niet nog es aanpassen voor ze gaan printen... dat hoop ik helemaal niet meer te hoeven, maar de kans is groot dat er toch ook bij de uiteindelijke print iets niet 100% klopt.
ik moest het model aanpassen omdat er hier en daar blijkbaar net niet genoeg wanddikte was.. 0.7mm is het minimum en ik zat op sommige plekken op 0.63mm. dat is nu aangepast en ik hoop dat em nou goed is. Wel opmerkelijk dat ze details tot o.2mm kunnen printen maar een profiel wat op het allerdunst 0,63 mm is niet..
nu ja, meteen van de gelegenheid gebruik gemaakt om een paar punten waar ik achteraf van twijfelde meteen wat steviger te maken.
en nu hopelijk geduld uitoefenen, en niet nog es aanpassen voor ze gaan printen... dat hoop ik helemaal niet meer te hoeven, maar de kans is groot dat er toch ook bij de uiteindelijke print iets niet 100% klopt.
muuuu poging 3 is gelukt, het frame is goedgekeurd en gaat geprint worden waarschijnlijk krijg ik het net in het nieuwe jaar toegezonden. ik kan nie wachten.. f*%$k kerst F%$**k nieuwjaarsnacht.. ik wil mijn fraaaame hahaha..
maar allee zonder gekheid. de laatste versie:
weinig verschil met de voorlaatste versie maar voor het oplettend oog is er een klein beetje verschil te zien.
maar allee zonder gekheid. de laatste versie:
weinig verschil met de voorlaatste versie maar voor het oplettend oog is er een klein beetje verschil te zien.
Ziet er zeer mooi uit en ik kan begrijpen dat U nauwelijks kan wachten.
wijziging voor de voorste bodysteunen? met het honingraat ?
Boussini- Addict
- Aantal berichten : 2050
Boussini schreef:wijziging voor de voorste bodysteunen? met het honingraat ?
je de pootjes daaraan zijn wat dikker.. de honingraat zelf is niets aan veranderd.
Prachtstuk hoor , god ( en wij ook ) weet dat je daar al even aan bezig bent...
Toyobart- Addict
- Aantal berichten : 1186
voila om het wachten te verzachten.. althans om mezelf wat bezig te houden tot die print hier is.. een kort filmke gemaakt van het totaal..
Tziet er zo stoer uit
Als ik die int echt zie en die rijd zalig dan koop ik me ook een losi mini crawler
Als ik die int echt zie en die rijd zalig dan koop ik me ook een losi mini crawler
rataplan- VRCP Crew
- Aantal berichten : 1120
Pagina 3 van 6 • 1, 2, 3, 4, 5, 6
Soortgelijke onderwerpen
» Nog mor eens wa Wild willy´s
» Wild Willy racer
» Tamiya wild willy 4x4
» wild willy's jimny / vw samba t1
» Wild Willy visits Denmark
» Wild Willy racer
» Tamiya wild willy 4x4
» wild willy's jimny / vw samba t1