RC Trial
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

TA 01/02 ressurrection

Ga naar beneden

TA 01/02 ressurrection Empty TA 01/02 ressurrection

Bericht van Hoggy zo 19 feb 2012 - 22:38

Onderwerp: TA-01-02 Ressurrection

[quote="Hoggy"]De titel spreekt voor zichzelf en er hangt een heel verhaal aan vast van hoe iets uit de hand kan lopen waar nu nog voor het ogenblik het einde nog zoek is
een 15 tal jaar terug kocht ik op het einde van mn competitieperiode mn eerste TA02 Alfa aan om er recreatief mee te rijden maar toen kwam Tamiya met de King Hauler op de proppen en daar ik Wedico veel te duur vond heb ik dan meteen toegehapt en is alles wat met snelheid en competitie te maken had in een hoek beland en ben ik enkele jaren heel fanatiek met trucks bezig geweest en was nogal snel lid van een RC Truckvereniging (http://www.rcmodeltrucks.be) en van 1 truck werden er in de loop der jaren 6 en een 8 tal trailers. op een gegeven ogenblik kwam ik contact met RC Trial en zag al die mooie bouwverslagen en het begon te kriebelen om mn ouwe getrouwe TA02 waar ik heel veel plezier aan beleefd had van onder het stof te halen en terug rijdend te maken MAAR.... niet alvorens die omgebouwd te hebben met een 53166 FRP chassis omdat het zwakke punt van een TA02 de koeling van de motor is. Indertijd vond ik de aankoop van een 53166 FRP chassis een dure investering (duurder dan de aankoop van de Alfa) en heb ik dit gelaten voor wat het was en dus moest ik nu op zoek zonder het besef welk een speld in een hooiberg een 53166 geworden was :-( Ik stelde dan ook vast dat deze zoektocht bijna hopeloos was en als er dan eentje aangeboden was, was dat tegen een prijs om steil achterover te kieperen.Soms vind je iets zonder ernaar te zoeken en dank zij Nilsken (die is nu nog doof aan één oor) kon ik een eerste 53166 tegen een heel zachte prijs op de kop tikken en in februari werd er nog eentje op TG aangeboden en sloeg ik ook toe want ik wou er absouluut één NIB houden en met de tweede kon ik dus aan de slag. Intussen is het zo geëvolueerd dat ik 4 verschillende type's TA02 carbon /graphite chassis heb en dat al deze wagens in hun glorie zullen worden hesteld, hetzij authentiek hetzij met veel alu smulspul.Dus word dit niet het rebuild verslag van één TA01/02 maar van een hele reeks waarvan ik nu nog niet weet waar dit zal eindigen Rolling Eyes

TA 01/02 ressurrection Afbeelding025

"The scrapyard" een beetje zoals in "Desert Car Kings" op Discovery channel waarin wrakken worden omgetoverd tot echte pareltjes

TA 01/02 ressurrection Afbeelding002-3

De donorwagen voor ombouw op het 53166 FRP chassis

TA 01/02 ressurrection Afbeelding003-3

Het mooie FRP spul uitpakken en keuren, machtig!!!!

TA 01/02 ressurrection Afbeelding004-3

De "noeste" arbeid kan beginnen, bouwfase 1 en ik word meteen geconfronteerd met de oude en goeie plastiekkwaliteit van Tamiya die heel anders te verwerken aanvoelt tegenover de de modernere versie's

TA 01/02 ressurrection Afbeelding005-3
TA 01/02 ressurrection Afbeelding006-3

Bouwfase 1 is voltooid, op naar bouwfase 2

TA 01/02 ressurrection Afbeelding007-2
TA 01/02 ressurrection Afbeelding008-2

In de FRP set worden metal bearings voorzien maar deze heb ik meteen vervangen door ball bearings

TA 01/02 ressurrection Afbeelding009-1
TA 01/02 ressurrection Afbeelding010-1

Bouwfase 3, opbouw van de rear gearbox (foto vervangen)

TA 01/02 ressurrection Afbeelding011-1


Het chassis is nieuw en ik wil het echt fonkelnieuw houden dus worden de NIP parts er ook bij gehaald

TA 01/02 ressurrection Afbeelding012-1
TA 01/02 ressurrection Afbeelding014-1

En ja hoor Edou, ik kon het niet laten om de mooie GPM propeller shaft in te bouwen, voorlopig enige toegeving die ik doe, het is de bedoeling dit exemplaar helemaal op te bouwen met Tamiya hop-up parts die nog te krijgen zijn

TA 01/02 ressurrection Afbeelding018-1

Bouwfase 4; opbouw van de front gearcase

TA 01/02 ressurrection Afbeelding015-1
TA 01/02 ressurrection Afbeelding016-1
TA 01/02 ressurrection Afbeelding013-1

Nog een extraatje die word toegevoegd; Front one-way diff. Bij het monteren van het vrijlooplager moet men er op letten dat dit in de goede richting word gemonteerd

TA 01/02 ressurrection Afbeelding017-1

Zo staat het chassis er voor het ogenblik bij, Nice and shiny

Word vervolgd
Hoggy
Hoggy
Addict
Addict

Aantal berichten : 1466
Woonplaats : Gullegem

Terug naar boven Ga naar beneden

TA 01/02 ressurrection Empty Re: TA 01/02 ressurrection

Bericht van Hoggy zo 19 feb 2012 - 22:41

Bas schreef:Oeh nostalgie! Leuke projecten.

Ik denk dat ik nog ergens van die roze dempers heb liggen, balldiffs en/of stukken, en mogelijk een complete stalen as (Tamiya ofcourse). Geïnteresseerd?
Hoggy
Hoggy
Addict
Addict

Aantal berichten : 1466
Woonplaats : Gullegem

Terug naar boven Ga naar beneden

TA 01/02 ressurrection Empty Re: TA 01/02 ressurrection

Bericht van Hoggy zo 19 feb 2012 - 22:42

Boussini schreef:mooi mooi, heb ook nog een paar ta02's staan om ooit eens te restaureren Laughing
dat frp chassis set ziet der goed uit, jammer dat het al ineen zit want ik wou wel een 1/1 scan van de platen Wink
Hoggy
Hoggy
Addict
Addict

Aantal berichten : 1466
Woonplaats : Gullegem

Terug naar boven Ga naar beneden

TA 01/02 ressurrection Empty Re: TA 01/02 ressurrection

Bericht van Hoggy zo 19 feb 2012 - 22:43

Nobody schreef:
Boussini schreef:mooi mooi, heb ook nog een paar ta02's staan om ooit eens te restaureren Laughing
dat frp chassis set ziet der goed uit, jammer dat het al ineen zit want ik wou wel een 1/1 scan van de platen Wink

Hij heeft er waarschijnlijk nog wel los liggen.

Heel clean Hoggy Wink

N
Hoggy
Hoggy
Addict
Addict

Aantal berichten : 1466
Woonplaats : Gullegem

Terug naar boven Ga naar beneden

TA 01/02 ressurrection Empty Re: TA 01/02 ressurrection

Bericht van Hoggy zo 19 feb 2012 - 22:45

Bas schreef:Oeh nostalgie! Leuke projecten.

Ik denk dat ik nog ergens van die roze dempers heb liggen, balldiffs en/of stukken, en mogelijk een complete stalen as (Tamiya ofcourse). Geïnteresseerd?
GEINTERESSEERD Question U heeft bij mij de belangstelling gewekt zoals van een
jachthond die wild heeft geroken Bas Very Happy Tuurlijk dat ik geinteresseerd ben.
Alleen dat roze :? Ik heb eens een new build Madcap gekocht in dat kleur, afschuwelijk gewoon Crying or Very sad
de roze dampers zijn dan waarschijnlijk een 49*** item Rolling Eyes

Boussini schreef:mooi mooi, heb ook nog een paar ta02's staan om ooit eens te restaureren Laughing
dat frp chassis set ziet der goed uit, jammer dat het al ineen zit want ik wou wel een 1/1 scan van de platen Wink
daar kan voor gezorgd worden Boussini alleen begrijp ik niet wat je er mee van plan bent Rolling Eyes

P.S. kan jij mischien aan goede kwalitatieve carbon of graphite platen komen Question
Hoggy
Hoggy
Addict
Addict

Aantal berichten : 1466
Woonplaats : Gullegem

Terug naar boven Ga naar beneden

TA 01/02 ressurrection Empty Re: TA 01/02 ressurrection

Bericht van Hoggy zo 19 feb 2012 - 22:46

Boussini schreef:ik kan wel aan het materiaal komen ja, ik zou ook graag een frp versie willen bouwen van mijn ff01;
Hoggy
Hoggy
Addict
Addict

Aantal berichten : 1466
Woonplaats : Gullegem

Terug naar boven Ga naar beneden

TA 01/02 ressurrection Empty Re: TA 01/02 ressurrection

Bericht van Hoggy zo 19 feb 2012 - 22:48

Boussini schreef: ik zou ook graag een frp versie willen bouwen van mijn ff01;
Dan kan je vrees ik met de platen alleen niet veel kan beginnen want u heeft ook de J-parts nodig van de FRP set
en deze zijn niet afzonderlijk te vinden Sad Ik heb bvb een FRP chassis set waarvan de J12 batterijhouder/chassisverbindingsstuk
van ontbreekt en ik dacht dit even snel te kunnen oplossen door een gelijkaardig onderdeel van de Top Force J-parts te gebruiken
maar dat was helaas buiten de afstandsmaten van de schroefgaten gerekend die niet passen Sad Het enige alternatief dat ik kan
bedenken voor dit probleem is het zelf afgieten van het J12 part

TA 01/02 ressurrection Afbeelding004-3
Hoggy
Hoggy
Addict
Addict

Aantal berichten : 1466
Woonplaats : Gullegem

Terug naar boven Ga naar beneden

TA 01/02 ressurrection Empty Re: TA 01/02 ressurrection

Bericht van Hoggy zo 19 feb 2012 - 22:49

Boussini schreef:daar vind ik wel iets op uit Wink
paar afstandbusjes en dergelijke krijg ik dat wel bij mekaar ,
kan altijd wel iets fabriceren zodat ie aaneen hangt Laughing
Hoggy
Hoggy
Addict
Addict

Aantal berichten : 1466
Woonplaats : Gullegem

Terug naar boven Ga naar beneden

TA 01/02 ressurrection Empty Re: TA 01/02 ressurrection

Bericht van Hoggy zo 19 feb 2012 - 22:50

Bas schreef:Hoggy toch! Die roze dempers waren de eerste alu dempers voor DTM chassis! De titaniumkleurige, goudkleurige, blauwe, zwarte, rode, etc. kwamen pas later.

Klikkie

Ik zal eens zien wat ik kan bijeen sprokkelen tegen zondag...
Hoggy
Hoggy
Addict
Addict

Aantal berichten : 1466
Woonplaats : Gullegem

Terug naar boven Ga naar beneden

TA 01/02 ressurrection Empty Re: TA 01/02 ressurrection

Bericht van Hoggy zo 19 feb 2012 - 22:52

Bas schreef:Hoggy toch! Die roze dempers waren de eerste alu dempers voor DTM chassis! De titaniumkleurige, goudkleurige, blauwe, zwarte, rode, etc. kwamen pas later.

Klikkie

Ik zal eens zien wat ik kan bijeen sprokkelen tegen zondag...
Ahaaaaaaaaaa het zijn aluminium dampers, das nog beter 8-)
Ik zat met mn gedachten bij de plastieken dampers zoals van de Manta Ray en de Terra Conquerer Embarassed

Joppe schreef:Ah da's juist Hoggy, ik heb u op wttiv beloofd ook eens te kijken wat ik van ta01 en 02 nog had liggen he...
Zal een van de weken eens kijken...
He das Leuk Joppe, extra onderdelen kunnen altijd van pas komen
Alvast bedankt 8-)

Het TA01-02 chassis is het langst in productie zijnde Tamiya chassis en de 58087 Manta Ray was de eerste van een hele reeks TA01-02 wagens en
ook de DF-01 die ( wie weet waarom Rolling Eyes ) buiten en andere type aanduiding exact dezelfde wagen is
Dat het TA01-02 een heel veelzijdig chassis is blijkt uit de vele versie's die door Tamiya ontworpen zijn, van buggy's (6versies) tot DTM (?? versie)en
Rally cars (?? versies) tot de Ford F150 afgeleide versies. Hoeveel TA01-01, DF-01 wagens er precies afstammen van de Manta Ray weet ik niet
precies en de research die ik ernaar wil verrichten zal een hele klus worden.Wat de precieze verschillen en eigenschappen zijn tussen een TA01 TA02
en een DF-01 moet ik ook nog uitzoeken maar later meer hierover. Feit is dat het nog altijd een leuke wagen is die zich lijd tot het betere
smijt en gooiwerk in de bochten, ook de verschillende opbouw en afstelmogelijkheden is kenmerkend en heel indrukwekkend voor dit chassis.

overzicht van de 6 TA01-02 Buggy's (RERE niet meegeteld)
_58087 Manta Tay
_58100 Top Force
_58109 Top Force Evolution
_58115 Terra conquerer
_58160 Dirt Trasher
_58204 Blazing Star

Het streefdoel om 5 ( Evolutions zijn bijna onbetaalbaar Sad ) van deze TA01-02, DF-01 buggy's bij elkaar te krijgen komt in zicht.
Onlangs voor een nette prijs nog een NIB Blazing Star gescoord en van de Terra Conquerer en de Dirt Trascher zijn er voor
elk ook 2 nib body sets onderweg en 2 gedeeltelijke Manta Ray chassis (zie foto) worden gerestaureerd om deze body's een
chassis toe te wijzen
Hoggy
Hoggy
Addict
Addict

Aantal berichten : 1466
Woonplaats : Gullegem

Terug naar boven Ga naar beneden

TA 01/02 ressurrection Empty Re: TA 01/02 ressurrection

Bericht van Hoggy zo 19 feb 2012 - 22:57

Boussini schreef:het enige waar het ta02 chassis niet voor geschikt is (volgens mij althans) em inzetten om te driften, voor een of andere reden ligt de balans ver naar achter Very Happy
in mijn ogen nog altijd een betere entry level touring dan de huidige tt01,
heb ook ergens gespot dat de ford f150 gerere-ed is? nu met blauwe gearboxen Laughing
Inderdaad De Ford F150 Baja 58495 is de jongste afstammeling van de Manta Ray en
reeds de derde versie van deze Ford F150

TA 01/02 ressurrection $(KGrHqYOKiIE4qHsQCinBOLDSRd)l!~~_3

Eens iets heel anders met dat blauw, ik heb er alvast een setje gear box'en op mn bestellijstje
van Seidel genoteerd, zal van pas komen voor een zeer kleurvol TA02 project dat ik nog van plan ben 8-) .
Zal in de richting gaan van Alexander Calder, de lat word hoog gelegd voor de bodypaint shop.
Hoggy
Hoggy
Addict
Addict

Aantal berichten : 1466
Woonplaats : Gullegem

Terug naar boven Ga naar beneden

TA 01/02 ressurrection Empty Re: TA 01/02 ressurrection

Bericht van Hoggy zo 19 feb 2012 - 22:58

RickvS schreef:Mooie bouw Hoggy! Misschien een tip mocht deze werkelijk gaan rijden, ooit lang geleden heb ik Tamiyacup gereden met zo'n FRP chassis, het heeft zin de zijkanten van de platen even in te lijmen met secondenlijm, in principe is het beresterk maar als je iets aan de zijkant raakt scheurt het makkelijk langs de fiberdraden, even lijmen voorkomt dat.

Groeten Rick
Hoggy
Hoggy
Addict
Addict

Aantal berichten : 1466
Woonplaats : Gullegem

Terug naar boven Ga naar beneden

TA 01/02 ressurrection Empty Re: TA 01/02 ressurrection

Bericht van Hoggy zo 19 feb 2012 - 22:59

Thanks voor de tip Rick 8-)

Altijd enorm leuk als er interresante weetjes naar boven komen maar deze had ik al ergens gelezen.
Ook leuk om te vernemen dat jij ook al veel plezier heeft beleefd aan de TA02, dan kan je er ongetwijfeld
ook een lijvig woordje over mee praten
Ik heb nu inmiddels 3 van deze FRP setjes en 1 incompleet exemplaar (J12 part ontbreekt Crying or Very sad ) en
het is de bedoeling om met eentje ervan te gaan rijden, recreatief welliswaar en mischien zit ook wel
een snelhiedsrecordpoging in met een brushles set die veel toeren ontwikkeld, enfin genoeg ideeën om
er weer heel veel fun aan te beleven
Hoggy
Hoggy
Addict
Addict

Aantal berichten : 1466
Woonplaats : Gullegem

Terug naar boven Ga naar beneden

TA 01/02 ressurrection Empty Re: TA 01/02 ressurrection

Bericht van Hoggy zo 19 feb 2012 - 23:00

RickvS schreef:Hi Hoggy,

Ik heb inderdaad veel plezier beleefd aan het TA02 chassis, ik heb achtereenvolgens F103, Gr.C TA02 en TA03 (David Junn) gereden maar de 02 was toch een fijn platform.
Niet zozeer in pure topsnelheid, zeker in die dagen betekende hard rijden veel warmte genereren en dat raakt hij maar moeilijk kwijt, maar de bochtsnelheid was voor die dagen aanzienlijk.
Ik snap de fasinatie wel, niks is zo herkenbaar en des Tamiya als de 02 en zijn nazaten.
Ik ben onderdelen aan het verzamelen, ik ga een 8 wieler maken met 4 Manta Ray diffs en de lange armen, ik heb behalve losse diffs ook een compleet verstofte Manta Ray gekocht die van een zolder komt, morgen is hij er, ik weet niet veel van de staat maar behalve de diffs en de armen heb ik niks nodig.
Mocht het typische chassis (honingraat als ik mij niet vergis?) en de kap nog een beetje goed zijn stuur ik ze je toe, mijn bijdrage aan het Tamiyamuseum Razz

Groeten Rick
Hoggy
Hoggy
Addict
Addict

Aantal berichten : 1466
Woonplaats : Gullegem

Terug naar boven Ga naar beneden

TA 01/02 ressurrection Empty Re: TA 01/02 ressurrection

Bericht van Hoggy zo 19 feb 2012 - 23:01

Thanks manne 8-)

Ondertussen nog wat verder gewerkt en het chassis is voorlopig zo goed als klaar (eigenlijk nooit af) en ja, een chassis heeft natuurlijk een body nodig en ik heb 3 NIB Vectra HKS, 2 Mercedes pilsener, 1 Lancia integrale, 1BMW M3 en een Volvo liggen. Na wikken en wegen heb ik besloten omdat mn eerste TA02 body ook een Vectra body was als eerste een Vectra body klaar te zetten, de verf word iets speciaal maar voor de rest blijf de Vectra op gebied van decals box art. meer dan 10 jaar geleden dat ik nog een body set afgewerkt heb en met die joekels van decals heb ik ook niet de gemakkelijkste keuze gemaakt en vroeger waren grote decals een nachtmerrie voor mij

TA 01/02 ressurrection 111ff4423dde1104ef7ae82e267c632b

Bij deze al een voorsmaakje om een idee te geven hoe het eruit zal zien
Nog even eerst mn eerste TA02 Vectra voorstellen die aan de basis ligt van mn TA01/02 mania

TA 01/02 ressurrection Afbeelding033

Dit is hem dan, de wagen die ik eerst weer rijdend wou maken maar nu blijft deze in ongewijzigde toestand uit sentimentele overweging, op deze wagen zijn reeds enkele Hop-up parts gemonteerd waaronder een stabilizer set, alu motor mount (was echt nodig voor de kracht van de 14x2 en de koeling ervan) en een snellere spur. Aan deze wagen heb ik echt heel veel plezier beleefd en alle onderdelen zijn nog onvervangen dus de originele parts uit de doos, ik vermoed dat door zijn degelijkheid het TA01/02 chassis sedert de uitgave van de Manta Ray het langst in productie zijnde chassis is waarvan de Porsche Cayenne en de Mitsubishi de laatste versie's waren. Ook is er een grote diversiteit aan verschillende wagens en chassistypes die op dit chassis gebaseerd zijn dus een van de veelzijdigste wagens ooit door Tamiya geproduceerd

TA 01/02 ressurrection Afbeelding032

Enkele maanden heb ik dit bijna nog onvindbaar item in een bekende modelbouwwinkel in Antwerpen gevonden en kort daarna nog eentje in Brugge, laatste was niet helemaal NIP meer maar compleet dus mocht dit niet ontbreken op de build van de TA02 waar de doelstellings zoveel mogelijk originele Hop-up parts op te monteren

TA 01/02 ressurrection Afbeelding023

TA 01/02 ressurrection Afbeelding022

TA 01/02 ressurrection Afbeelding024

Zicht op de achterzijde na montage van de stabilizer set

TA 01/02 ressurrection Afbeelding019

Bouwfase 5, de afwerking komt in zicht

TA 01/02 ressurrection Afbeelding025

Dit is voorlopig de laatste foto van het chassis dat inmiddels helemaal afgewerkt is maar waar ik nog foto's moet van nemen, ik ben inmiddels ook al aan de Vectra body begonnen waarbij ik mij aan experiment gewaagd heb om deze te spuiten, het resultaat Question

Nadat het chassis afgewerkt is volgt het werk in de "bodyshop", niet echt een klus waar ik vrolijk van word omdat ik een perfectcionist ben en het moeilijk kan hebben met schoonheidsfoutjes. Het was dan ook meer dan 10 jaar geleden dat ik nog een lexan body helemaal opgepimpt had en dus heb ik eerst goede raad gaan vragen aan een vriend die daar heel goed mee overweg kan, zijn afgewerkte body's zijn als het ware "factory finished". met de haardroger in aanslag heb dan de strijd aangegaan met de grote joekels van decals waarover de Vectra beschikt, uiteraard na eerst het nodige spuitwerk te hebben verricht.

TA 01/02 ressurrection Afbeelding059

Voor de Vectra HKS heeft men alleen sprint white and black nodig maar dat vond ik nogal saai en als enige toegeving heb ik eerst de complete body in een Pactra pearl white gespoten en daarna de andere kleuren welk een prachtig parelmoer effect gaf aan het sprint white. Daar er al veel zwart in de decals zit van de Vectra heb ik het voorziene zwart vervangen door bright red PS34 welk in combinatie met het pearl white nogal gewaagd experimenteel was maar ik vind het resultaat waanzinnig goed geslaagd want het pearl white geeft een diamanteffect aan het bright red wat voor veel kleurschakeringen zorgt in het zonlicht

TA 01/02 ressurrection Afbeelding057

Nice and shiny daimond red 8-)

TA 01/02 ressurrection Afbeelding063

TA 01/02 ressurrection Afbeelding062

Aint that sexy

TA 01/02 ressurrection Afbeelding061

TA 01/02 ressurrection Afbeelding065

Vroeger kreeg ik omwille van de grote decals en kreuken echte nachtmerries maar een haardroger is een handig hulpmiddel, ik ben nog niet echt tevreden met het eindresultaat maar het gaat de goede kant uit

Het volgende TA02 project staat ook al op stapel en de nodige spulletjes vallen in de brievenbus

TA 01/02 ressurrection Afbeelding066

Ik kick gewoon op uitzonderlijke onderdelen en limited edition's en toen ik deze onderdelen bij jason store zag heb ik deze meteen ook dubbel besteld, er zijn ook nog witte op komst. Bedoeling is om een heel kleurig TA02 chassis te creêren en er is nog meer op komst

TA 01/02 ressurrection Afbeelding067

Mischien gaat er bij sommigen onder jullie een lichtje branden bij de naam Alexander Calder Rolling Eyes
Hoggy
Hoggy
Addict
Addict

Aantal berichten : 1466
Woonplaats : Gullegem

Terug naar boven Ga naar beneden

TA 01/02 ressurrection Empty Re: TA 01/02 ressurrection

Bericht van Hoggy zo 19 feb 2012 - 23:02

Boussini schreef:kinky stuff allemaal,

zeer knappe wagens ook, met deze kan je indoor nog altijd hoofden doen draaien als de stuurmanskunsten in de juiste stand staan Laughing Wink
Hoggy
Hoggy
Addict
Addict

Aantal berichten : 1466
Woonplaats : Gullegem

Terug naar boven Ga naar beneden

TA 01/02 ressurrection Empty Re: TA 01/02 ressurrection

Bericht van Hoggy zo 19 feb 2012 - 23:03

[size=150]ANOTHER TARGET 8-) [/size]

Nu nog alle TA01/02 wagens verzamelen lijkt mij volkomen uthopisch en onbetaalbaar voor sommige versie's
als je deze nog kan vinden, alhoewel :? . Dat het TA01/02 één van de veelzijdigste chassis is van Tamiya zal u
wel bekend zijn en dan weet u ook dat er ongeveer een 6tal verschillende versie's van dit chassis zijn bestaande
van WRC cars, DTM, BTTC, TA02T en Buggy's( later ga ik hier heel gedetailleerd op ingaan).
Van de buggy's zijn er slechts 6 versie's waarvan de 58087 Manta Ray de eerste was en niet lang daarna werd opgevolgd
door de 58100 Top Force, 58107 TopForce Evolution, 58115 Terra Conqueror, 58160 Dirt Thrasher en als laatste de 58204 Blazing Star.
Daar ik enige tijd geleden al een new build Manta Ray had weten te strikken en ook al een 5 tal Top Forces had
leek het mij haalbaar om wel alle TA01 buggy's te verzamelen en zo de Manta Ray zijn 4 badtub chassis broertjes te bezorgen.
Gemakkelijker gezegd dan gedaan want de 58160 Dirt Thrasher body parts zijn zo goed als onvindbaar Crying or Very sad
Er bestaat wel een alternatief van Team Bluegroove maar ik wil absoluut voor de originele versie gaan Exclamation
Decals en zelfs een manual van de Dirt Thrasher heb ik nog weten te vinden bij Seidel Razz

TA 01/02 ressurrection Afbeelding004-1

De new build Manta Ray die ik van Abarth kon overnemen

TA 01/02 ressurrection Mycollection001-2

Onlangs wist ik het jongste broertje van de Manta Tay te strikken, een NIB Blazing Star die ook ongebouwd zal blijven maar er is een alternatief voorzien

TA 01/02 ressurrection Mycollection002-2

Het alternatief: ik had nog ergens 2 Manta Ray wrakken staan en deze gaan worden gerestaureerd en er werden
werden ook 2 Blazing Star body set's besteld bij Seidel en ééntje ervan zal box art worden afgewerkt en op
een chassis worden geplaatst. 2 vliegen in één klap, de NIB Blazing Star blijft NIB en toch komt er een gebouwde Blazing Star Very Happy

TA 01/02 ressurrection Mycollection003-1

Bij Jason Store kon ik een Terra Conqueror body set wegkapen en deze werd deze week bezorgd, het is mijn
eerste Terra Conqueror body set en ik kwam tot de verrassende vaststelling dat deze exact dezelfde is als de
Blazing Star body, dus ga ik deze NIB TC NIB houden en een BS body in de TC kleuren zetten en dan nog een
TC decal set zien op de kop te tikken en daarmee zal ik dan 3 van de 4 badtub TA01 buggy's in mn collectie hebben 8-)
Dan blijft er nog de de zo goed als onvindbare Dirt Thrasher over om de Buggy collectie compleet te maken.
Who knows, soon or later TA 01/02 ressurrection Praying-angel
Hoggy
Hoggy
Addict
Addict

Aantal berichten : 1466
Woonplaats : Gullegem

Terug naar boven Ga naar beneden

TA 01/02 ressurrection Empty Re: TA 01/02 ressurrection

Bericht van Hoggy zo 19 feb 2012 - 23:04

RCT Bart 1979 schreef:De Vectra is goed gelukt , chique !
Thanks Bart

En dan te bedenken dat ik er enorm tegenop zag om aan de Vectra te beginnen omdat het zo'n grote decals zijn en
kreukels zijn voor een perfecionist als ik een ware nachtmerrie, dus heb ik neus eens goed in gerelateerde topics
gestoken om tips and trics op te doen en een goede haardroger heeft al heel goede resultaten om de decals
op de rondingen mooi glad uit te strijken. het komt er ook wel op aan om de decals in een goede richting en
volgorde uit te strijken
In de werkwijze om met water en Dreft te werken om de decals goed te positioneren heb ik echter geen vertrouwen
omdat ik vermoed dat het vocht vanonder de decal niet goed goed kan verdampen en ook omdat ik vrees dat
het restant van Dreft ook voor een gereduceerde hechting van de decals zorgt en het blijven hechten van decals
op vintage's op gevorderde leeftijd is dan soms ook een probleem.

P.S. ik heb nog zo'n plezante body staan, de Mercedes 190 EVO Pilsener TA 01/02 ressurrection Hot_and_sweating_smiley
Hoggy
Hoggy
Addict
Addict

Aantal berichten : 1466
Woonplaats : Gullegem

Terug naar boven Ga naar beneden

TA 01/02 ressurrection Empty Re: TA 01/02 ressurrection

Bericht van Hoggy zo 19 feb 2012 - 23:08

Arjan schreef:hoggy die vectra's Razz HMMMMMM mooi hoooorrrrr

Joppe schreef:Ja die Vectra is goed gelukt. Ik heb er vroeger een 4-tal gedaan zo, en elke keer gezweet :-)

Nog iemand met een goede smaak Very Happy

thanks Arjan en Joppe Razz
Hoggy
Hoggy
Addict
Addict

Aantal berichten : 1466
Woonplaats : Gullegem

Terug naar boven Ga naar beneden

TA 01/02 ressurrection Empty Re: TA 01/02 ressurrection

Bericht van Hoggy zo 19 feb 2012 - 23:10

[size=150]MISSION ALMOST ACCOMPLISHED[/size] 8-)

De kerstman was zeer vroeg dit jaar en hij had iets bij waar ik zeer vrolijk van werd Very Happy
Een uiterst zeldzame NIB Dirt Thrasher voor een heel nette en zachte prijs 8-)

TA 01/02 ressurrection DirtThrasher

Na restuaratie van nog 3 chassis zal het plaatje compleet worden en er zo uit zien:

_ 1 New build Manta Ray
_ 5 Top Force (4x58100)
_ 1 Scrapyard restored Terra Conqueror
_ 1 NIB Dirt Thrasher
_ 1 Scrapyard restored Dirt Thrasher
_ 1 NIB Blazing Star
_ 1 Scrapyard restored Blazing Star

Alleen een TF Evolution ontbreekt nog om het plaatje compleet te maken maar ik heb
geen zin om 1500$ neer te tellen voor een NIB en een new build is nog zeldzamer

In eerste instantie word alles box art opgebouwd en zal nadien worden opgefleurd met veel alu smulspul.
De NIB's blijven uiteraard NIB
Hoggy
Hoggy
Addict
Addict

Aantal berichten : 1466
Woonplaats : Gullegem

Terug naar boven Ga naar beneden

TA 01/02 ressurrection Empty Re: TA 01/02 ressurrection

Bericht van Hoggy zo 19 feb 2012 - 23:11

LazyFatCat schreef:Mooie DF-01 / TA01 / TA02 quest. Precies mijn smaak. Maar dat was wel bekend. Very Happy

Goed gelukt de Vectra. 8-)
Hoe meer ik de Dirt Trasher zie, hoe mooier die ook wordt.
Zou zelf nog graag en keer een (knalrode) Lancia Delta Integrale op een TA01 zetten.
Wat was die ook mooi in de 80s...
Maar ik heb zijn 'neefje' gehad - de Fiat Ritmo Abarth 130TC. Wolf in schaapskleren. En een slurper trouwens.

Ben benieuwd wat hier nog meer voor moois uit komt rollen!
Voordat ik echt afdwaal...
Hoggy
Hoggy
Addict
Addict

Aantal berichten : 1466
Woonplaats : Gullegem

Terug naar boven Ga naar beneden

TA 01/02 ressurrection Empty Re: TA 01/02 ressurrection

Bericht van Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven


 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum