Magic's MST CMX
4 plaatsers
Pagina 1 van 1
Magic's MST CMX
Ik zal dan ook maar mijn eigen CMX draadje beginnen hier...
Het wordt een build zonder eind.. althans voorlopig..
Het uiteindelijk doel is om er een scaler van te maken waar ik de grote evenementen goed mee kan uitrijden. De Rc-01 heeft laten zien dat er nog wel wat werk aan is voor ik hem heb zoals ik wil.
Ik zal een dezer dagen een overzicht plaatsen van hoe hij er nu bij staat..
Maarrrr de eerste echte mod is een feit. ik moet nog wel even zien of het houd.. ik heb tenslotte ook al een 2-tal aandrijfassen kapot gemaakt, en inmiddels de nodige speling op het voorste diff, maar dat wordt hopelijk ook nog opgelost..
dus.. nu de mod.. ik heb een overdrive op de voorwielen gemaakt. geïnspireerd door een Duitse SCX-10 rijder tijdens de RC-01 die echt mooi bleef rijden en strakker de bocht om ging dan de meeste. Da mok ok he, dacht ik... en aangezien dit nog niet, net als voor de scx, zo te koop is, zelf maar aan het prullen gegaan.
Uiteindelijk heb ik een diff tandwiel uit een ae Tc03 passend gekregen, en die heeft net 1 tandje meer dan die van de CMX.. dus nu draaien mijn voorwielen net iets harder dan achter..
Het wordt een build zonder eind.. althans voorlopig..
Het uiteindelijk doel is om er een scaler van te maken waar ik de grote evenementen goed mee kan uitrijden. De Rc-01 heeft laten zien dat er nog wel wat werk aan is voor ik hem heb zoals ik wil.
Ik zal een dezer dagen een overzicht plaatsen van hoe hij er nu bij staat..
Maarrrr de eerste echte mod is een feit. ik moet nog wel even zien of het houd.. ik heb tenslotte ook al een 2-tal aandrijfassen kapot gemaakt, en inmiddels de nodige speling op het voorste diff, maar dat wordt hopelijk ook nog opgelost..
dus.. nu de mod.. ik heb een overdrive op de voorwielen gemaakt. geïnspireerd door een Duitse SCX-10 rijder tijdens de RC-01 die echt mooi bleef rijden en strakker de bocht om ging dan de meeste. Da mok ok he, dacht ik... en aangezien dit nog niet, net als voor de scx, zo te koop is, zelf maar aan het prullen gegaan.
Uiteindelijk heb ik een diff tandwiel uit een ae Tc03 passend gekregen, en die heeft net 1 tandje meer dan die van de CMX.. dus nu draaien mijn voorwielen net iets harder dan achter..
Re: Magic's MST CMX
Mooi grapje. En ik kende het al van de ax10. werkt inderdaad perfect.
Maar verder denk ik dat de ideale wagen niet bestaat.
Anders hadden we ook niets anders meer te doen dan rijden.
Hoewel dat ook niet slecht zou zijn.
Ga zo voort.
M
Maar verder denk ik dat de ideale wagen niet bestaat.
Anders hadden we ook niets anders meer te doen dan rijden.
Hoewel dat ook niet slecht zou zijn.
Ga zo voort.
M
schippertje- Addict
- Aantal berichten : 1108
Inderdaad een coole mod! Als het goed gaat ontvang ik morgen voor de mijne de Junfac assen, eens kijken of deze mooi passen, dan is dat probleem ook van de baan
Bas- Beyond salvation
- Aantal berichten : 2649
Ik rij nu toch al behoorlijk lang met de standaard assen, en heb er geen problemen mee tot op heden. Heb wel een setje stalen assen van MST liggen om ze vervangen. Moeten die dan misschien eens vergelijken eh Bas.
nilsken- Addict
- Aantal berichten : 1346
Bas schreef:Inderdaad een coole mod! Als het goed gaat ontvang ik morgen voor de mijne de Junfac assen, eens kijken of deze mooi passen, dan is dat probleem ook van de baan
welke van junfac heb je genomen? ik heb wel aardige ervaringen met de junfac assen op mijn wraith.. ook wel kapot, maar toch best goed als je bekijkt wat ik daarmee heb uitgevreten..
zo.. weer een berg delen voor de CMX besteld.. een deeltje ervan hieronder.. hopelijk is het wat.
Euhm... Wat is dat?
Bas- Beyond salvation
- Aantal berichten : 2649
Wat is het nut daarvan behalve dat de as een pak zwaarder wordt?
nilsken- Addict
- Aantal berichten : 1346
vooral da.. en omdat de schroefjes van die overzet dingen er in draaien is da wat steviger
Pagina 1 van 1
Permissies van dit forum: