Cornholio's E-Savage
3 plaatsers
Pagina 1 van 1
Cornholio's E-Savage
Omdat iedereen toch minstens één monster truck moet hebben en de Savage nostalgische gevoelens oproept een hele tijd geleden deze E-Savage overgenomen.
De esc was stuk en aangezien de originele HPI esc enorm duur was + niet waterdicht heb ik er maar gelijk een Traxxas EVX-2 opgezet (wordt gebruikt in de E-Revo, E-Maxx en de Summit):
Daarna is deze op de zolder belandt... tot m'n zoontje sinds kort meer en meer interesse begon te tonen in m'n rc's. Hij wou eens iets sneller dan zijn Losi MRC en aangezien de EVX-2 een trainings setting heeft (50% throttle) én de Savage toch wel behoorlijk stevig is heb ik hem dan maar van zolder gehaald. Enkele dagen gebruikt maar m'n lipo's hadden al wat van hun capaciteit verloren waardoor de Savage toch wat pit en rijtijd miste. Snel bezoekje aan de hobbywinkel en 66 euro later hebben we twee nieuwe 4000mAh lipo stickpacks.
Daarna met het zoontje eens naar locatie Mechelen getrokken, meer bepaald het crossparcour daar. De traningsmode begon de papa eigenlijk al snel te vervelen dus maar even aangepast Echter nog voor de batterijen leeg waren kwam er plots vééél rook vanonder de body... beide motoren opgesmoord... Dan maar Ebay op:
Na wat gefoefel (de motorassen waren te lang):
Was dit het resultaat:
En voor de zekerheid toch maar heat sinks erop gezet, staat ook wel stoer :
De motoren net even (zachtjes) ingereden. Voelt eigenlijk een beetje stroef aan, hopelijk betert dit nog na enkele ritjes.
Wel gemerkt dat de linkse wielen sneller draaien dan de rechtse, dit zal aan de diffs liggen vermoed ik, maar wat het exacte probleem is zou ik niet weten. Ik ga ze eens opengooien maar tips zijn welkom
Met al het Flux geweld van tegenwoordig is dit intussen een oldie geworden maar we kunnen er ons nog mee amuseren!
De esc was stuk en aangezien de originele HPI esc enorm duur was + niet waterdicht heb ik er maar gelijk een Traxxas EVX-2 opgezet (wordt gebruikt in de E-Revo, E-Maxx en de Summit):
Daarna is deze op de zolder belandt... tot m'n zoontje sinds kort meer en meer interesse begon te tonen in m'n rc's. Hij wou eens iets sneller dan zijn Losi MRC en aangezien de EVX-2 een trainings setting heeft (50% throttle) én de Savage toch wel behoorlijk stevig is heb ik hem dan maar van zolder gehaald. Enkele dagen gebruikt maar m'n lipo's hadden al wat van hun capaciteit verloren waardoor de Savage toch wat pit en rijtijd miste. Snel bezoekje aan de hobbywinkel en 66 euro later hebben we twee nieuwe 4000mAh lipo stickpacks.
Daarna met het zoontje eens naar locatie Mechelen getrokken, meer bepaald het crossparcour daar. De traningsmode begon de papa eigenlijk al snel te vervelen dus maar even aangepast Echter nog voor de batterijen leeg waren kwam er plots vééél rook vanonder de body... beide motoren opgesmoord... Dan maar Ebay op:
Na wat gefoefel (de motorassen waren te lang):
Was dit het resultaat:
En voor de zekerheid toch maar heat sinks erop gezet, staat ook wel stoer :
De motoren net even (zachtjes) ingereden. Voelt eigenlijk een beetje stroef aan, hopelijk betert dit nog na enkele ritjes.
Wel gemerkt dat de linkse wielen sneller draaien dan de rechtse, dit zal aan de diffs liggen vermoed ik, maar wat het exacte probleem is zou ik niet weten. Ik ga ze eens opengooien maar tips zijn welkom
Met al het Flux geweld van tegenwoordig is dit intussen een oldie geworden maar we kunnen er ons nog mee amuseren!
Cornholio- Addict
- Aantal berichten : 1151
Re: Cornholio's E-Savage
De hele wagen moet uitéén voor die diffs...
Cornholio- Addict
Misschien niet de diffs maar de lagers? Enfin, ik weet niks van savages zenne... Maar als 1 kant harder draait dan de andere denk ik niet dat het aan het diff kan liggen, lijkt me logischer dat er aan de ene kant meer frictie is dan de andere.
Bas- Beyond salvation
- Aantal berichten : 2649
Het waren wel degelijk de diffs volgens mij, maar aangezien de hele wagen toch al uit mekaar lag maar gelijk alles eens opgekuist/ontvet/gevet enz. waar nodig. Daar ben ik momenteel nog steeds mee bezig trouwens
Ineens ook maar de servo geplasti-dipt (was voor mij de eerste keer, weer een ervaring rijker):
Die ziet er nu zo uit (goed gelukt vind ik zelf ):
En de ontvanger hangt ook te drogen:
Nu hebben we dus een volledige waterproof e-savage
Ineens ook maar de servo geplasti-dipt (was voor mij de eerste keer, weer een ervaring rijker):
Die ziet er nu zo uit (goed gelukt vind ik zelf ):
En de ontvanger hangt ook te drogen:
Nu hebben we dus een volledige waterproof e-savage
Cornholio- Addict
nu nog water.
Maar waar vind je dat nog in deze dagen?
M
Maar waar vind je dat nog in deze dagen?
M
schippertje- Addict
- Aantal berichten : 1108
Het mag anders al eens gaan stoppen met regenen van mij. De waterprofing op deze is bedoeld als bescherming, niet om duikboot te spelen (daar heb ik er ander voor ).
Cornholio- Addict
De E-Savage is volledig opgekuist en rebuilded!
Electronics:
- Traxxas EVX-2
- Traxxas #3975 Titan 21T 550 motor + Traxxas #1522 Motor Heat Sink x2
- Standaard HPI servo (waterproofed)
- Orange Rx (waterproofed)
Deze classic is dus in ere hersteld
Electronics:
- Traxxas EVX-2
- Traxxas #3975 Titan 21T 550 motor + Traxxas #1522 Motor Heat Sink x2
- Standaard HPI servo (waterproofed)
- Orange Rx (waterproofed)
Deze classic is dus in ere hersteld
Cornholio- Addict
Amai zo proper!
Bas- Beyond salvation
Danku Bas
Gisteren nog eens gaan rijden ermee, weinig power... na een tijdje rijden ineens heel veel geratel en nog amper vooruit gaan. Vandaag opengevezen en probleem gevonden:
Spur serieus gesmolten dus... slipper te los?
Intussen maar een nieuwe spur + splipperpads besteld
Gisteren nog eens gaan rijden ermee, weinig power... na een tijdje rijden ineens heel veel geratel en nog amper vooruit gaan. Vandaag opengevezen en probleem gevonden:
Spur serieus gesmolten dus... slipper te los?
Intussen maar een nieuwe spur + splipperpads besteld
Cornholio- Addict
Da's indrukwekkend... Nog nooit een spur kunnen doen smelten, eigenlijk. Slipper te los lijkt me idd wel de oorzaak. Of teveel power / een te veeleisende ondergrond (bvb hoog gras) / een overijverige wijsvinger?
Bas- Beyond salvation
Teveel power lijkt me sterk, vrij gelijkaardig met de originele set-up. Vermoedelijk de slipper te los gezet en inderdaad een overijverige wijsvinger
Cornholio- Addict
Nieuwe spur aangekregen (met nieuwe splipperpads) en dan maar direct gemonteerd. Terug wheelies on demand
De slipper deze keer helemaal vastgedraaid en dan 1/4de toer gelost. Waarschijnlijk zal er nu iets anders stuk gaan...
De slipper deze keer helemaal vastgedraaid en dan 1/4de toer gelost. Waarschijnlijk zal er nu iets anders stuk gaan...
Cornholio- Addict
Pagina 1 van 1
Permissies van dit forum: