RC Trial
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

nog een suusje

+5
Cornholio
Wizz
Tamiya1970
slashplayer
Boussini
9 plaatsers

Ga naar beneden

nog een suusje  Empty nog een suusje

Bericht van Boussini do 24 maa 2016 - 0:47

na een inspirerende build en film van de VRCP crew moest ik zelf ook zo een klein wondertje in huis halen,

nog fris in de verpakking, de helft in bestelling om derin en erop te proppen en een nieuw setje schijfjes voor de dremel...

nog een suusje  2ljklef

tijd om te kijken als deze zo net zo legendarisch kan worden als grote broer cc01 ...

mijn intenties:

-rc4wd schoeisel
-winch
-rally cockpit
-licht en buckets
-idiote frame mods
-idiote ophangingsmods
-deze maar eens waterproof doen...
-bumpertjes en stuff....

mer derover eens de spullen binnenvallen
Boussini
Boussini
Addict
Addict

Aantal berichten : 2050
Woonplaats : Kortenaken

Terug naar boven Ga naar beneden

nog een suusje  Empty Re: nog een suusje

Bericht van slashplayer do 24 maa 2016 - 20:39

ben eens benieuwd, had gehoopt deze tegen te komen in Sinsheim. maar was niet het geval.
succes ermee !
slashplayer
slashplayer
Regular
Regular

Aantal berichten : 377
Woonplaats : Lint

Terug naar boven Ga naar beneden

nog een suusje  Empty Re: nog een suusje

Bericht van Boussini vr 25 maa 2016 - 0:40

ben eens benieuwd,

jij niet alleen Smile

ik ben wel geschrokken hoe klein de body lijkt na een stiekeme sneak peak in de doos...
Boussini
Boussini
Addict
Addict

Aantal berichten : 2050
Woonplaats : Kortenaken

Terug naar boven Ga naar beneden

nog een suusje  Empty Re: nog een suusje

Bericht van Tamiya1970 za 9 apr 2016 - 12:36

Ja dat is toch een snoepje die Jimny !
Tamiya1970
Tamiya1970
Regular
Regular

Aantal berichten : 606
Woonplaats : Oegstgeest (Holland)

http://www.tamiyaclub.com/member.asp?id=26365

Terug naar boven Ga naar beneden

nog een suusje  Empty Re: nog een suusje

Bericht van Wizz wo 13 apr 2016 - 20:30

Ik ga het volgen
Wizz
Wizz
Initiate
Initiate

Aantal berichten : 25
Woonplaats : Leiden

Terug naar boven Ga naar beneden

nog een suusje  Empty Re: nog een suusje

Bericht van Cornholio vr 20 mei 2016 - 11:57

Ziet er leuk uit! Ik volg ook Wink
Cornholio
Cornholio
Addict
Addict

Aantal berichten : 1151
Woonplaats : Mechelen

Terug naar boven Ga naar beneden

nog een suusje  Empty Re: nog een suusje

Bericht van Boussini di 12 jul 2016 - 0:52

na enige afwezigheid en het trieste heengaan van mijn computer, het vervolg van de suuz!

intussen heeft rc4wd wat dingetjes geleverd en heeft het dapper jimny'tje al een tocht door de woestijn onder de banden,

speciaal voor onze leden hier de mods die de kleine in een krijger veranderen Wink


wat is derbij gekomen?

-robitronic speedstar2 crawler esc
-ouwe trouwe hitec 645mg servo,
-3kanaals ontvangertje
-3-racing winch met controller
-setje rubber sealed bearings
-rc4wd 1.55 wagon wheels
-rc4wd mickey thompson baja claws (72mm)
-tamiya xb body om snel te kunnen starten, de bouwdoos body bouw ik nog eens met een interieur
-rc4wd 80 turns motor
-tamiya aluminium servo houder
-tamiya aluminium motorplaat
-axial batteryhouderplaat met straps
-zelfbouwspulletjes hier en daar,

nog een suusje  2el6tcw

nog een suusje  Iegec1

nog een suusje  4fzkp4

zoals jullie kunnen zien is der links en rechts wat gedremeld aan het chassis om de grondspeling ten goede te komen en wordt bedekt met een aluminium bodemplaat,
de battery nestelt zich nu bovenop de voorste gearcase dankzij wat styreen knutselementen en een axial batterijplaat afdankertje
tractie wordt voorzien dankzij de geniale rc4wd baja claws en een setje gelockte diffs ,hierdoor heeft de plaatschaar ook even in de body gestaan om de bandjes wat ademruimte te gunnen,
een setje turnbuckles en een 2mm aluminium strip zorgen ervoor dat het frame in geometrie blijft zitten en het bodemplaatje bestopt de framebrace die de boel sterk en recht houdt,
achter heeft zich een simpele trekhaak genesteld aan de framecase om zo het cross trailertje met zich mee te zeulen indien de laadbak overvol komt te zitten Smile
de knuckles en c-hubs hebben hier en daar wat overtollig plastic verloren om de draaicirkel te minimaliseren , naar de toekomst toe gooi ik der nog een setje cardans in om de dogbones te ontlasten,
de body heeft een simpel styreen dakrekje gekregen gevuld met een mooie werkende rc4wd jack,winchanker,sleepkoord en een setje zandplaten die allen funtioneel zijn voor het rijden onder "no hand of God" regels.

uiteindelijk ben ik sterk onder de indruk van de Jimny met zijn "minimale" upgrades, de 80 turns trekt loeisterk door en vreet niet aan de battery, rijtijden tot een uur zijn geen uitzondering met een 3800mah lipo, onder de kap, het verplaatste gewicht helpt een handig handje bij het klimmen en in geval van nood sleurt het winchanker en de warn de kleine suuz wel omhoog, indien het echt hachelijk wordt bied de sleepkoord wel een oplossing in samenwerking met de trekhaak achter,

de tegenvallers zijner altijd wel en bij dit vehikkel is de niet zo strakke draaicirkel wel een minpuntje, alsook het relatief lage gewicht maakt hem geen kandidaat om de grote jongens kunnen los te trekken, de kleine bandjes doen ook wat afbreuk aan de performance die ik afschuif onder de noemer "charme"

op zich is de performance gelijk aan die van de cc01, met wat momentum en verstand kom je vrij ver alvorens de winch dient afgerold te worden, klimmen en dalen gaat gezellig goed en de drijflijn draait soepel en stil, de kleine footprint maakt em makkelijk mee te sleuren en smalle passages een eitje,

als finaal besluit kan ik zeggen dat onder het lieve kleine suuzje een avonturiershart klopt dat zich uit in het uitdagen van de grote jongens en in de juiste omstandigheden ook de expedities op schaal kan leiden, het chassis bied zich aan als multifunctioneel platform en parts zijn makkelijk te scoren uit de diverse tamiya modellen, mijn hart heeft hij al veroverd, en ik hoop in de toekomst nog meer van deze grappige rondbobbelende suuzjes te zien op de trails, mischien niet als nummer 1 runner, maar meer om een verschil te maken in de oververzadigde high performance chassis markt en terug te keren naar waar trail-rijplezier

bij deze nog enkele plaatjes genomen op het rc-fun evenement in Eersel waar deze kleine zijn grote aard toonde en ik moeite had om de tevreden grijns van mijn gezicht te halen,

nog een suusje  2l9qtjs

nog een suusje  50ptoj

nog een suusje  29m4qd0

nog een suusje  206zskp

nog een suusje  15y6eq9

en nog eentje met het aanhangertje derbij in het hoofdkwartier Razz


nog een suusje  Rayo15

nog een suusje  Sg00ef




Boussini
Boussini
Addict
Addict

Aantal berichten : 2050
Woonplaats : Kortenaken

Terug naar boven Ga naar beneden

nog een suusje  Empty Re: nog een suusje

Bericht van tamiyatony di 12 jul 2016 - 17:45

Knap gemaakt, met oog voor detail nog een suusje  4078649926
tamiyatony
tamiyatony
Regular
Regular

Aantal berichten : 491
Woonplaats : Antwerpen

Terug naar boven Ga naar beneden

nog een suusje  Empty Re: nog een suusje

Bericht van nilsken di 12 jul 2016 - 18:56

Kriebel kriebel. Heb er nog eentje liggen die ik wou bouwen als rally mini. Maar als ik het zo zie, is de kans toch reëel dat er toch een suzuki gebouwd gaat worden. Ferme aanpassing aan het chassis!
nilsken
nilsken
Addict
Addict

Aantal berichten : 1346
Woonplaats : Mortsel

Terug naar boven Ga naar beneden

nog een suusje  Empty Re: nog een suusje

Bericht van magic2002 wo 13 jul 2016 - 21:26

Boussini schreef:

nog een suusje  15y6eq9



Het was tof in eersel, en de Jimny's hebben zich aardig bewezen!! ook al hadden sommige de wieltjes wat korter bij elkaar en zaten ze verstopt onder wat Toyota blik...of is da geen mooie foto dan.. nog een suusje  4078649926
magic2002
magic2002
VRCP Crew
VRCP Crew

Aantal berichten : 617
Woonplaats : Ossendrecht

https://www.facebook.com/VRCP1

Terug naar boven Ga naar beneden

nog een suusje  Empty Re: nog een suusje

Bericht van Bas za 16 jul 2016 - 13:30

Knappe aanpassingen, ziet er een tof autootje uit. Zou wel eens de volgende kunnen worden Smile
Bas
Bas
Beyond salvation
Beyond salvation

Aantal berichten : 2649
Woonplaats : Edegem

Terug naar boven Ga naar beneden

nog een suusje  Empty Re: nog een suusje

Bericht van Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven


 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum