1/35 scaler voor in mijn terrarium ;)
+6
Boussini
Bas
Ranger Joe
desmoboy
Philippe
Hottwheels
10 plaatsers
Pagina 1 van 1
1/35 scaler voor in mijn terrarium ;)
Afgelopen weekend mijn baby Scaler ontvangen. Ontdekt op Mp bij een onbekende aanbieder maar na wat speurwerk bij de bron (China) terecht gekomen. Het betreft een 1/35 Ford raptor met een fijn scale chassis van het merk "Orlandoo".
Eerste indruk: Verpakking ziet er mooi uit en binnen in zitten alle onderdelen netjes verpakt. Super!
De onderdelen: Super super klein
De Ford body: Lekker dik en stevig (beetje te naar mijn mening) dus snel barsten doet het niet. De rest van de plastic onderdelen zijn stevig en redelijk goed afgewerkt.
Wat ook erg netjes is dat ze ook twee schroevendraaier, een potje vet, een boortje plus houder en een wielmoer sleutel in het pakket hebben inbegrepen, erg handig kan je gelijk van start.
Inclusief kogellagers (Y)
Nano schroeven.
Wat er Niet bij zit: ESC, stuur servo en accu.
Deze moet je apart bij bestellen. Je kan zelf kiezen tussen twee type ESC, met of zonder licht setje, ik koos voor de eerste.
De handleiding: Voor mij onleesbaar, volledig in het Chinees, ik ben dus geen Chinees Maar geen nood, de illustraties zijn duidelijker dan van Ikea dus no problems
(Y)
Nu maar in elkaar zetten....
Eerste indruk: Verpakking ziet er mooi uit en binnen in zitten alle onderdelen netjes verpakt. Super!
De onderdelen: Super super klein
De Ford body: Lekker dik en stevig (beetje te naar mijn mening) dus snel barsten doet het niet. De rest van de plastic onderdelen zijn stevig en redelijk goed afgewerkt.
Wat ook erg netjes is dat ze ook twee schroevendraaier, een potje vet, een boortje plus houder en een wielmoer sleutel in het pakket hebben inbegrepen, erg handig kan je gelijk van start.
Inclusief kogellagers (Y)
Nano schroeven.
Wat er Niet bij zit: ESC, stuur servo en accu.
Deze moet je apart bij bestellen. Je kan zelf kiezen tussen twee type ESC, met of zonder licht setje, ik koos voor de eerste.
De handleiding: Voor mij onleesbaar, volledig in het Chinees, ik ben dus geen Chinees Maar geen nood, de illustraties zijn duidelijker dan van Ikea dus no problems
(Y)
Nu maar in elkaar zetten....
Hottwheels- Regular
- Aantal berichten : 372
Re: 1/35 scaler voor in mijn terrarium ;)
Als eerst de assen.
Eerste productie fout: ik kan de lager niet volledig in schuiven. Een vijltje was de oplossing.
Lagers erin persen.
Dik in vetten en kasje dicht.
Die bevestiging koppen zijn een ware nachtmerrie Je moet eerst zelf gaten boren met de bijgeleverde boortje en het inschrijven ervan vraagt yoga geduld
Je ziet dat de twee helften niet mooi op elkaar zitten, erg gevoelig voor fijnstof en zand, deze smeer ik straks lock lite erover om zand uit mijn aandrijving te houden.
Eerste productie fout: ik kan de lager niet volledig in schuiven. Een vijltje was de oplossing.
Lagers erin persen.
Dik in vetten en kasje dicht.
Die bevestiging koppen zijn een ware nachtmerrie Je moet eerst zelf gaten boren met de bijgeleverde boortje en het inschrijven ervan vraagt yoga geduld
Je ziet dat de twee helften niet mooi op elkaar zitten, erg gevoelig voor fijnstof en zand, deze smeer ik straks lock lite erover om zand uit mijn aandrijving te houden.
Hottwheels- Regular
Zoals eerder gezegd, zelf gaten boren.
Servo plaatsen.
Achter as, waarvan ik geen foto heb gemaakt
Zo, na een kleine 2 uur turen zijn de twee assen klaar.
Servo plaatsen.
Achter as, waarvan ik geen foto heb gemaakt
Zo, na een kleine 2 uur turen zijn de twee assen klaar.
Hottwheels- Regular
Dan komen de links.
Deze tang is een must!
Wel voorzichtig dat je ze niet krom pers!
A lot of twisting :mrgreen:
Let's popped them on.
Op naar de chassis.
Deze tang is een must!
Wel voorzichtig dat je ze niet krom pers!
A lot of twisting :mrgreen:
Let's popped them on.
Op naar de chassis.
Hottwheels- Regular
Weer zelf gaten boren en bevestigingen inschroeven.
Aandrijving en motor plaatsen.
Delrin tandwielen en kogellagers (Y)
In vetten en afsluiten.
Frictie shocks zijn niet al te best, wordt vervangen door betere.
Cardan aandrijving in elkaar zetten, die koppeling bolletjes zijn erg fragiel en springt graag weg.
Eindelijk! Alles op zijn plek.
Je moet de links nog fijn tunen om je assen recht te maken.
Aandrijving en motor plaatsen.
Delrin tandwielen en kogellagers (Y)
In vetten en afsluiten.
Frictie shocks zijn niet al te best, wordt vervangen door betere.
Cardan aandrijving in elkaar zetten, die koppeling bolletjes zijn erg fragiel en springt graag weg.
Eindelijk! Alles op zijn plek.
Je moet de links nog fijn tunen om je assen recht te maken.
Hottwheels- Regular
Velgen, banden en inserts.
Banden rubber is super zacht dus die inserts zijn welkom.
Kap erop.
Nu nog de elektronica inbouwen.
Ook geïnteresseerd? Klikt hierop: http://www.rccrawler.com/forum/micro-scale-rigs/518950-1-35-4wd-ford-f-150-diy-set-new-product-preview.html
Bestellen doe je hier want dan kan je Accu's mee bestellen:
http://m.banggood.com/OH35P01-KIT-Assemble-RC-Car-The-Parts-Version-Climbing-RC-Car-p-967337.html?utm_source=google&utm_medium=cpc&utm_campaign=Crccar-rm-qh35p01&utm_content=nydia&utm_design=22&gclid=CIHVhsylm8UCFbMatAodHRMAMg
Advies: Werk op een witte ondergrond dan zie je je schroefjes nog misschien terug. Heb veel geduld en vrienden met grote handen? Veel succes
Banden rubber is super zacht dus die inserts zijn welkom.
Kap erop.
Nu nog de elektronica inbouwen.
Ook geïnteresseerd? Klikt hierop: http://www.rccrawler.com/forum/micro-scale-rigs/518950-1-35-4wd-ford-f-150-diy-set-new-product-preview.html
Bestellen doe je hier want dan kan je Accu's mee bestellen:
http://m.banggood.com/OH35P01-KIT-Assemble-RC-Car-The-Parts-Version-Climbing-RC-Car-p-967337.html?utm_source=google&utm_medium=cpc&utm_campaign=Crccar-rm-qh35p01&utm_content=nydia&utm_design=22&gclid=CIHVhsylm8UCFbMatAodHRMAMg
Advies: Werk op een witte ondergrond dan zie je je schroefjes nog misschien terug. Heb veel geduld en vrienden met grote handen? Veel succes
Hottwheels- Regular
Oooh da wil ik ook
Philippe- Initiate
- Aantal berichten : 177
Leuk dingetje
desmoboy- Regular
- Aantal berichten : 483
1/35????? Wel knap gemaakt en ineens volledig gelagerd. Hoe rijdt het in je terrarium tss de beestjes?
Ranger Joe- Addict
- Aantal berichten : 999
Wat een super ding! Mooi verslag ook, bedankt daarvoor!
Bas- Beyond salvation
- Aantal berichten : 2649
Dank heren!
De Ford raptor kap gaat het em nie worden maar een Toyota Bj40 pick-up1/24. Ga ik proberen teminste. De banden heb ik al.
De Ford raptor kap gaat het em nie worden maar een Toyota Bj40 pick-up1/24. Ga ik proberen teminste. De banden heb ik al.
Hottwheels- Regular
dat is iet prachtig zeg
en super veel bodies wel te vinden uit de statische modelbouw :p
en super veel bodies wel te vinden uit de statische modelbouw :p
Boussini- Addict
- Aantal berichten : 2050
Lap, ik wil er ook ééntje
tamiyatony- Regular
- Aantal berichten : 491
Op het Tamiyagekken forum wordt al gedacht aan een inkoop aktie.
Daar zijn er al 3 gegadigden (incl ik zelf)
lampje22 schreef:Op het Tamiyagekken forum wordt al gedacht aan een inkoop aktie.
Ik zit er ook tussen.
buzzy10719- Regular
- Aantal berichten : 212
Klein vraagje: gebruik je je eigen ontvanger? De bijgeleverde Esc stuurt namelijk minder dan 4,2V naar de ontvanger omdat anders de stuurservo doorbrand. Is dit niet te weinig om de ontvanger te doen werken? Ik dacht dat die minimum 4,5V nodig hadden.
tamiyatony- Regular
Ben nog niet zover Tony, maar je zou gewoon een standaard ontvanger kunnen gebruiken met de regelaar die ik nu heb. Ik laat het zo snel mogelijk weten als mijn accu binnen is.
Hottwheels- Regular
Hmmm, ziet er leuk uit. Inderdaad door schaal veel mogelijkheden qua body. Alleen een beetje klein voor de WTT eh. Maar hou ons op de hoogte het verder gaat.
nilsken- Addict
- Aantal berichten : 1346
WTT baantje is zo aangestampd waar we ooit een Mud track had liggen
Hottwheels- Regular
Gelijk heb je!!!
nilsken- Addict
- Aantal berichten : 1346
OK, vandaag flink wezen hakken en zagen. Wie mooi wilt worden moet pijn lijden zeg maar.
Ik ga een groot deel van het Ford chassis verwijderen om de Yota chassis er "overheen" te plaatsen.
Op goed geluk, voorkant weg.
En dan de zijkanten.
Yota chassis in tweeën gedeeld.
Hierin komen aardig wat gaten.
Zo dus.
Test fitting.
Dempers komen nu rechtstreeks op het chassis.
Ik ga een groot deel van het Ford chassis verwijderen om de Yota chassis er "overheen" te plaatsen.
Op goed geluk, voorkant weg.
En dan de zijkanten.
Yota chassis in tweeën gedeeld.
Hierin komen aardig wat gaten.
Zo dus.
Test fitting.
Dempers komen nu rechtstreeks op het chassis.
Hottwheels- Regular
Knap gedaan! Ook de grotere banden staan er mooi onder
tamiyatony- Regular
Heb er ondertussen ook ééntje. Is best leuk, het enige waar ik me bij heb laten vangen zijn de filmpjes die je op youtube vindt. Ik ging er van uit dat de wagens extra traag reden om een zo mooi mogelijk filmpje te maken. Maar neen dus; ze rijden bijna altijd op topsnelheid! Dat is dus écht wel te traag voor mij. Na even rekenen zou zelfs een 200rpm motor te traag zijn dus heb ik maar een 500rpm besteld. Moest wel de as een beetje inkorten om hem te doen passen, maar dit is dus het resultaat:
Met de 120rpm motor kon ik dezelfde hellingshoek beklimmen, dwz iets steiler en hij kantelt achterover Koppel is wel wat lager, maar nog steeds meer dan genoeg!
Met de 120rpm motor kon ik dezelfde hellingshoek beklimmen, dwz iets steiler en hij kantelt achterover Koppel is wel wat lager, maar nog steeds meer dan genoeg!
tamiyatony- Regular
Hele goede info, Thanks.
Mooie geworden, ik moet opschieten
Mooie geworden, ik moet opschieten
Hottwheels- Regular
Soortgelijke onderwerpen
» Bug scaler van onroadchassis
» Tamiya TL-01 scaler
» 1/10 Defender RC CC-01 Chassis en BTB Axial SCX-10 Chassis Defender Military Police
» losi mini lst scaler
» Verwante fora
» Tamiya TL-01 scaler
» 1/10 Defender RC CC-01 Chassis en BTB Axial SCX-10 Chassis Defender Military Police
» losi mini lst scaler
» Verwante fora
Pagina 1 van 1
Permissies van dit forum: