Rallycar?
+4
nilsken
gunther
Boussini
StefCross
8 plaatsers
RC Trial :: RC Algemeen :: Te Land
Pagina 1 van 1
Rallycar?
Hoikes,
Ben van plan iets onroad aan te schaffen.
Nu zat ik te denken voor op parkings , zanderige bospaadjes , ... is een rallycar toch veel leuker
Wat raden jullie aan?
Grtz !
Ben van plan iets onroad aan te schaffen.
Nu zat ik te denken voor op parkings , zanderige bospaadjes , ... is een rallycar toch veel leuker
Wat raden jullie aan?
Grtz !
StefCross- Addict
- Aantal berichten : 860
Re: Rallycar?
tamiya df03, hpi rs rally als je die nog vindt,
tt01 ombouwen, carson tl01 replica
of zelf wat bouwen
tt01 ombouwen, carson tl01 replica
of zelf wat bouwen
Boussini- Addict
- Aantal berichten : 2050
alles met een cardan aandrijving is wel geschikt hoor
gunther- Initiate
- Aantal berichten : 112
Uit eigen ervaring:
- DF03 ra: niet kopen, te duur voor wat het is en vooral lastig beest om goed te krijgen. Zeer slechte koeling van de motor. Gaat al beter als je de 3-racing carbon chassis conversie doet.
- TB02: Behoorlijk wat slijp en dremel werk aan het chassis, maar dan best ok. Goede schokdempers steken en gaan. Gewicht ligt behoorlijk ver achteraan, dus een echt driftmashien is het niet.
- TA-02: Eigenlijk de leukste en beste die ik als rallycar ooit heb gehad. Echter gevaar voor aanvallen van zwijntjes, niet alle stukjes frequent meer te vinden en vooral wederom problemen met koeling.
- TT-01: Andere assen en outdrives, rollementjes en je komt al wel ergens. Maar ook hier weer hetzelfde verhaal als met de TB-02 eventwicht ligt ver naar achter.
- TL-01: Deze lijkt me nog altijd een van de betere, heb er zelfs eentje staan (Skoda Octavia WRC) maar wil er niet aan beginnen wegens reeds teveel. Weinig opties om met de tandwielverhouding te spelen, maar door iets hogere bouw van chassis iets meer 'roleffect' en vooral door de smalle chassisbouw ga je minder tegen de grond hangen. Bas heeft er net eentje gebouwd, en volgens mij is dit als funmobiel niet te versmaden. Ook relatief goedkoop om onderdelen voor te vinden, al is het niet meer het meest recente chassis.
Conclusie: TB-02 indien goedkoop te vinden is zeker een goede keuze, anders een TL-01. TT01 is goed, maar begin dan ook maar al een weg te zoeken in de optiestukjes.
- DF03 ra: niet kopen, te duur voor wat het is en vooral lastig beest om goed te krijgen. Zeer slechte koeling van de motor. Gaat al beter als je de 3-racing carbon chassis conversie doet.
- TB02: Behoorlijk wat slijp en dremel werk aan het chassis, maar dan best ok. Goede schokdempers steken en gaan. Gewicht ligt behoorlijk ver achteraan, dus een echt driftmashien is het niet.
- TA-02: Eigenlijk de leukste en beste die ik als rallycar ooit heb gehad. Echter gevaar voor aanvallen van zwijntjes, niet alle stukjes frequent meer te vinden en vooral wederom problemen met koeling.
- TT-01: Andere assen en outdrives, rollementjes en je komt al wel ergens. Maar ook hier weer hetzelfde verhaal als met de TB-02 eventwicht ligt ver naar achter.
- TL-01: Deze lijkt me nog altijd een van de betere, heb er zelfs eentje staan (Skoda Octavia WRC) maar wil er niet aan beginnen wegens reeds teveel. Weinig opties om met de tandwielverhouding te spelen, maar door iets hogere bouw van chassis iets meer 'roleffect' en vooral door de smalle chassisbouw ga je minder tegen de grond hangen. Bas heeft er net eentje gebouwd, en volgens mij is dit als funmobiel niet te versmaden. Ook relatief goedkoop om onderdelen voor te vinden, al is het niet meer het meest recente chassis.
Conclusie: TB-02 indien goedkoop te vinden is zeker een goede keuze, anders een TL-01. TT01 is goed, maar begin dan ook maar al een weg te zoeken in de optiestukjes.
nilsken- Addict
- Aantal berichten : 1346
En helemaal vergeten, een M06 alst RWD fun mag zijn. Enige nadeel is de lage bodemvrijheid...
nilsken- Addict
Thanks allen !
Zelf zat ik inderdaad te denken aan de M06 R5
Maar misschien dat 2WD wel een paar nadelen heeft , maar het rijdt ook wer heerlijk he
Qua 4WD's zegt de DF03RA Lancia mij heel veel ( met in het achterhoofd de genoemde nadelen )
Mijn zoektocht/pricecompare is begonnen
Qua motorisatie zijn ook de tips alvast welkom!
P.S Misschien een interessant linkje
http://www.benl.ebay.be/itm/Tamiya-58461-1-10-Mitsubishi-Lancer-Evo-V-WRC-DF03Ra-without-ESC-/140700723775?pt=Radio_Control_Vehicles&hash=item20c26aaa3f
Zelf zat ik inderdaad te denken aan de M06 R5
Maar misschien dat 2WD wel een paar nadelen heeft , maar het rijdt ook wer heerlijk he
Qua 4WD's zegt de DF03RA Lancia mij heel veel ( met in het achterhoofd de genoemde nadelen )
Mijn zoektocht/pricecompare is begonnen
Qua motorisatie zijn ook de tips alvast welkom!
P.S Misschien een interessant linkje
http://www.benl.ebay.be/itm/Tamiya-58461-1-10-Mitsubishi-Lancer-Evo-V-WRC-DF03Ra-without-ESC-/140700723775?pt=Radio_Control_Vehicles&hash=item20c26aaa3f
StefCross- Addict
Effie snel tussenkomen, de R5 die je hierboven zet is geen M06, maar een M05je. Wil zeggen voorwielaandrijving... En dat is als je wat wil driften niet ideaal...
nilsken- Addict
Owwwwww dang er naast gekeken dan ... Merci!
StefCross- Addict
Graag gedaan!
(anders had ik hem hier ook al staan denk ik)
(anders had ik hem hier ook al staan denk ik)
nilsken- Addict
Ik heb de M05 staan als rallywagen, maar de voorwielaandrijving en bodemvrijheid is niet alles. Schattig en best wel vinnig, maar je kiest beter voor een shaft driven 4WD. Een TL01, TT01, ... zou ideaal moeten zijn.
De TL01: https://rctrial.actieforum.com/t133-rally-project-tl01
De TL01: https://rctrial.actieforum.com/t133-rally-project-tl01
Bas- Beyond salvation
- Aantal berichten : 2649
Ik heb het topic eens doorgenomen
De keuze is gemaakt !
Het is een TL-01 geworden ( Thanks Nilsken )
De keuze is gemaakt !
Het is een TL-01 geworden ( Thanks Nilsken )
StefCross- Addict
ik zou voor de TT-01 gaan...
Qua body's keuze zat ;-)
laat het idee van DF03RA gewoon varen aub...
grtz !
Qua body's keuze zat ;-)
laat het idee van DF03RA gewoon varen aub...
grtz !
Toyobart- Addict
- Aantal berichten : 1186
Was de Hobbyking site nog eens aan't doorlezen.
Nu kwam ik deze tegen :
Voor 58 usd PND vind ik dit een leuke car !
Iemand ervaring mee ?
http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/__18766__1_16_Brushless_4WD_Mini_Rally_Car.html
Nu kwam ik deze tegen :
Voor 58 usd PND vind ik dit een leuke car !
Iemand ervaring mee ?
http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/__18766__1_16_Brushless_4WD_Mini_Rally_Car.html
StefCross- Addict
dit is een kopie van de traxass rally body zo te zien,
aangevuld met een gekopierd asso rc18t chassis,
de rc 18t is toch een betrouwbaar bashbeestje, en voor het geld kunt ge eens lachen
aangevuld met een gekopierd asso rc18t chassis,
de rc 18t is toch een betrouwbaar bashbeestje, en voor het geld kunt ge eens lachen
Boussini- Addict
- Aantal berichten : 2050
@stefcross
als jij hem koopt kun je hier u ervaring meedelen
heb hem ook al gezien en heb in gedachten hem eens mee te bestellen,voor die prijs hallo
als jij hem koopt kun je hier u ervaring meedelen
heb hem ook al gezien en heb in gedachten hem eens mee te bestellen,voor die prijs hallo
crissypaint- Addict
- Aantal berichten : 1448
Hmm heb al een schoon centje voor Dortmund maar je moet Hobbyking toch in het achterhoofd houden als je die dingen ziet
Wie weet komt er wel eentje!
Wie weet komt er wel eentje!
StefCross- Addict
En al enige vooruitgang geboekt met het rallychassis?
nilsken- Addict
Hij is gelagerd en er staat andere elektronica in.
Weet nog niet direct wat ik eraan zou veranderen, misschien dat we op de
WTT nog wel het een en ander zie
Weet nog niet direct wat ik eraan zou veranderen, misschien dat we op de
WTT nog wel het een en ander zie
StefCross- Addict
RC Trial :: RC Algemeen :: Te Land
Pagina 1 van 1
Permissies van dit forum: