Tamiya Nismo Coppermix Silvia (TB-02 item 49486)
+2
LazyFatCat
tamiyatony
6 plaatsers
Pagina 1 van 1
Tamiya Nismo Coppermix Silvia (TB-02 item 49486)
Een hele tijd geleden deze kit ooit eens opgepikt voor 90€. Nooit iets mee gedaan, maar nu kriebelt het om deze ineen te steken...
Zo ver zijn we al met de body, enkel nog de Coppermix decals aanbrengen en we zijn klaar:
Qua electronika is het mijn bedoeling om er een echte "full-out" Tamiya auto van te maken
Dus: Originele 27MHz Tamiya afstandsbediening en ontvanger, Tamiya TEU101-BK speedcontroller, Tamiya Sports Tuned motor, Standaard stuurservo, en het pronkstuk: een Tamiya TLU01 én TLU02 light controller!
Hopelijk kan ik deze week verderdoen en volgt er meer...
Zo ver zijn we al met de body, enkel nog de Coppermix decals aanbrengen en we zijn klaar:
Qua electronika is het mijn bedoeling om er een echte "full-out" Tamiya auto van te maken
Dus: Originele 27MHz Tamiya afstandsbediening en ontvanger, Tamiya TEU101-BK speedcontroller, Tamiya Sports Tuned motor, Standaard stuurservo, en het pronkstuk: een Tamiya TLU01 én TLU02 light controller!
Hopelijk kan ik deze week verderdoen en volgt er meer...
tamiyatony- Regular
- Aantal berichten : 491
Re: Tamiya Nismo Coppermix Silvia (TB-02 item 49486)
Kleine update voor de body, zo gaat'em blijven denk ik. Niet te veel reclame erop, enkel de logo's:
tamiyatony- Regular
Begonnen aan het chassis. Weinig op aan te merken, bouwt praktisch zichzelf, zo makkelijk is het. Hier zijn de draagarmen gemonteerd:
De twee shocktowers met behuizing voor de diffs:
Hier is't grootste verschil met het vorige chassis, de TB-01! Die had gewone tandwielen, de TB-02 heeft de meer geavanceerde ball-diffs! Enige opmerking hier is dat de outdrives van plastic zijn ipv metaal! Die waren bij de TB-01 toch echt van metaal.
Diffs in de behuizing en alles gemonteerd op het chassis. Volgende stap zijn de sturing en de schokbrekers.
De twee shocktowers met behuizing voor de diffs:
Hier is't grootste verschil met het vorige chassis, de TB-01! Die had gewone tandwielen, de TB-02 heeft de meer geavanceerde ball-diffs! Enige opmerking hier is dat de outdrives van plastic zijn ipv metaal! Die waren bij de TB-01 toch echt van metaal.
Diffs in de behuizing en alles gemonteerd op het chassis. Volgende stap zijn de sturing en de schokbrekers.
tamiyatony- Regular
Toyobart- Addict
- Aantal berichten : 1186
Dit kleine bouw-verslagje nadert zijn einde. Deze kit bouwt echt héél gemakkelijk, té gemakkelijk zelfs!
Afijn, hier hebben we de motor geplaatst en ben ik bezig met alle elektronika een plaatsje te geven (wielen en schokdempers zijn reeds gemonteerd):
Alles een beetje geordend en samengebonden:
Afijn, hier hebben we de motor geplaatst en ben ik bezig met alle elektronika een plaatsje te geven (wielen en schokdempers zijn reeds gemonteerd):
Alles een beetje geordend en samengebonden:
tamiyatony- Regular
En tenslotte het kapje erop...
tamiyatony- Regular
nilsken- Addict
- Aantal berichten : 1346
Chottat- Initiate
- Aantal berichten : 153
Tamiya1970 schreef:Nice! En een super chassis op de baan!
Helemaal mee eens! Driften blijkt een pak moeilijker dan ik dacht, dus heb ik effe andere velgen met baanbandjes gelegd en ik was aangenaam verrast van de rijeigenschappen! Super stabiel op de rechte stukken, scherp sturen. Een klein beetje overstuur in de bochten maar perfect controleerbaar.
Nu dient het wel gezegd te worden dat ik niet veel ervaring heb met on-road, maar ik denk wel dat dit chassis niet moet onderdoen voor andere, meer 'modernere' types.
Enkel de Sports-Tuned motor ga ik wel vervangen door een goedkoop 21T motortje, om toch iéts meer power te hebben (kan natuurlijk ook wel liggen aan het feit dat mijn Sports-Tuned 25jaar oud is enveel zand en modder heeft gezien )
tamiyatony- Regular
Even een fotootje met de andere velgen en banden:
Als je goed kijkt merk je dat er vooraan géén bodyposts door de carrosserie steken. Esthetisch vind ik het mooier als de motorkap ongeschonden doorloopt. Zo heb ik dit gedaan:
Als je goed kijkt merk je dat er vooraan géén bodyposts door de carrosserie steken. Esthetisch vind ik het mooier als de motorkap ongeschonden doorloopt. Zo heb ik dit gedaan:
tamiyatony- Regular
Pagina 1 van 1
Permissies van dit forum: