Cornholio's TXT-1
5 plaatsers
Pagina 1 van 1
Cornholio's TXT-1
We zijn er aan begonnen
Zo is hij gearriveerd:
Op het eerste zicht zag alles er goed uit, redelijk propere staat ook met uitzondering van wat stof en lekkende dempers. Weinig gebruikt denk ik, maar dit zal vermoedelijk aan de besturing gelegen hebben. De vorige eigenaar gebruikte een 4-kanaals stickzender (op een frequentie die normaal gezien enkel door vliegende modelbouw gebruikt mag worden) waarbij de linker stick de servo van op vooras bediende. De rechter stick nam dan de gas en de andere servo voor z'n rekening. Ik heb zo even proberen te rijden: niet leuk Ook de regelaar werkte naar mijn gevoel niet aangenaam...
Bij nadere inspectie zag ik hier en daar toch enkele losgekomen vijsjes, de reden bleek te zijn dat er geen threadlock gebruikt is. Dit deed me vermoeden dat er nergens threadlock gebruikt is dus maar beginnen demonteren. Mijn vermoeden bleek juist te zijn. Voorts was hij helemaal standaard opgebouwd.
ESC: Robbe Rocar #8619
Servo: Robbe S3003
2de Servo: Blue Bird BMS-620MG
Motoren: stock silvercans
Dus nu de TXT terug tot een hoopje onderdelen is gereduceerd gaan we eerst maar eens alles deftig kuisen (zucht ).
Nog geen idee wat ik erin ga steken als krachtbron, ik zou er een "puller" van willen maken dus maar eens rondkijken maar de mogelijkheden, tips uiteraard welkom
Een setje rubber sealed ball bearings ga ik al wel bestellen, lijkt mij wel het minimum...
Zo is hij gearriveerd:
Op het eerste zicht zag alles er goed uit, redelijk propere staat ook met uitzondering van wat stof en lekkende dempers. Weinig gebruikt denk ik, maar dit zal vermoedelijk aan de besturing gelegen hebben. De vorige eigenaar gebruikte een 4-kanaals stickzender (op een frequentie die normaal gezien enkel door vliegende modelbouw gebruikt mag worden) waarbij de linker stick de servo van op vooras bediende. De rechter stick nam dan de gas en de andere servo voor z'n rekening. Ik heb zo even proberen te rijden: niet leuk Ook de regelaar werkte naar mijn gevoel niet aangenaam...
Bij nadere inspectie zag ik hier en daar toch enkele losgekomen vijsjes, de reden bleek te zijn dat er geen threadlock gebruikt is. Dit deed me vermoeden dat er nergens threadlock gebruikt is dus maar beginnen demonteren. Mijn vermoeden bleek juist te zijn. Voorts was hij helemaal standaard opgebouwd.
ESC: Robbe Rocar #8619
Servo: Robbe S3003
2de Servo: Blue Bird BMS-620MG
Motoren: stock silvercans
Dus nu de TXT terug tot een hoopje onderdelen is gereduceerd gaan we eerst maar eens alles deftig kuisen (zucht ).
Nog geen idee wat ik erin ga steken als krachtbron, ik zou er een "puller" van willen maken dus maar eens rondkijken maar de mogelijkheden, tips uiteraard welkom
Een setje rubber sealed ball bearings ga ik al wel bestellen, lijkt mij wel het minimum...
Cornholio- Addict
- Aantal berichten : 1151
Re: Cornholio's TXT-1
dump de tranny van de txt als je wil pullen, deze gaat onaangenaam zichzelf kanabaliseren
Boussini- Addict
- Aantal berichten : 2050
Welke tranny zou je dan in de plaats zetten?
Cornholio- Addict
Stalen ( ipv ALU ) tandwiel en vet op de gears , dan kom je toch een heel eind ze
Er is al heel wat geschreven bij de Amerikaanse rockcrawler mannen over de TXT , omdat ie ook als monstercrawler kan dienen ( hoewel ik dat zonde vind ).
Er is al heel wat geschreven bij de Amerikaanse rockcrawler mannen over de TXT , omdat ie ook als monstercrawler kan dienen ( hoewel ik dat zonde vind ).
Toyobart- Addict
- Aantal berichten : 1186
Motortandwiel bedoel je dan Bart?
Ik ben erover aan het nadenken om de Hobbywing Ezrun WP60 waterproof esc met bijhorende 13T BL motor uit de Blizzard te halen en deze in de TXT te steken... wat zat er bij jou nu weeral in?
Er is inderdaad veel te vinden over de TXT als crawler, maar niet als Monster Truck / puller...
Ik ben erover aan het nadenken om de Hobbywing Ezrun WP60 waterproof esc met bijhorende 13T BL motor uit de Blizzard te halen en deze in de TXT te steken... wat zat er bij jou nu weeral in?
Er is inderdaad veel te vinden over de TXT als crawler, maar niet als Monster Truck / puller...
Cornholio- Addict
ook zoiets EZrun 60A met 3300kv dacht ek.
ook nen dikke BEC , ietsje overgeproportioneerd , 8A nominaal , 15A piek
en ja ik bedoel motortandwiel , het standaard tamiya alu tandwiel slijt belachelijk snel en eet daarna vrolijk uw plastiek tandwielen op. Elk alu tamiya tandwiel trouwens.
Oh ja , en lagers ! zo'n standaard txt-1 ebay setje + nog enkele los moeten zoeken ( ook ebay )
ook nen dikke BEC , ietsje overgeproportioneerd , 8A nominaal , 15A piek
en ja ik bedoel motortandwiel , het standaard tamiya alu tandwiel slijt belachelijk snel en eet daarna vrolijk uw plastiek tandwielen op. Elk alu tamiya tandwiel trouwens.
Oh ja , en lagers ! zo'n standaard txt-1 ebay setje + nog enkele los moeten zoeken ( ook ebay )
Laatst aangepast door Toyobart op vr 23 mei 2014 - 17:40; in totaal 1 keer bewerkt
Toyobart- Addict
Ok, dan moet ik even opzoek naar een stalen pinion voor op een 5mm shaft met 32pitch volgens de info die ik gevonden heb...
Heb jij een 15 tands pinion zitten (zoals de standaard pinions) of eentje met meer tanden?
Heb jij een 15 tands pinion zitten (zoals de standaard pinions) of eentje met meer tanden?
Cornholio- Addict
Minder tanden T. , = minder snelheid en meer kracht
Ik weet niet meer zeker of het 32Pitch is ( te lang geleden ) maar als het zo is :
is dit tandwiel van RC4WD dat van mij denk ik ( toch zeker 9T )
Ik weet niet meer zeker of het 32Pitch is ( te lang geleden ) maar als het zo is :
is dit tandwiel van RC4WD dat van mij denk ik ( toch zeker 9T )
Toyobart- Addict
Dat is voor een 3mm shaft? Heeft jouw motor dan geen 5mm shaft?
Enne 9T, komt er dan niet teveel kracht op de drivetrain?
Heb je nog andere aanpassingen gedaan? Andere propellorshafts ofzo?
Edit: blijkbaar heeft de mijne ook een 3,17mm shaft... problem solved
Enne 9T, komt er dan niet teveel kracht op de drivetrain?
Heb je nog andere aanpassingen gedaan? Andere propellorshafts ofzo?
Edit: blijkbaar heeft de mijne ook een 3,17mm shaft... problem solved
Cornholio- Addict
tja de standaard shafts slijten redelijk, zijn dezelfde als die van de highlift, in de txt zien ze wel iet minder af dan op de trails
pullen zal wel lukken met alles standaard op het pinion en lagers na... hangt enkel af hoe zwaar je hem gaat belasten
pullen zal wel lukken met alles standaard op het pinion en lagers na... hangt enkel af hoe zwaar je hem gaat belasten
Boussini- Addict
ik heb nog geen andere cardans , en tot hier toe houden ze nog stand.
( ze worden ook niet vuil op mijne gazon , dat scheelt natuurlijk )
Toyobart- Addict
Toyobart schreef:ik heb nog geen andere cardans , en tot hier toe houden ze nog stand.
ik heb zelf ook alles standaard op 1 -3200KV bl motor, en dat lukt wel goed, ma ik verwacht nog stukken als ik er "veel" mee zou rijden
Boussini- Addict
Ik heb een traxxas velionion op 3s en die trekt alles kapot
Wat ik wel heb gedaan zijn traxxas revo assen tussen de gearbox en de assen gemonteerd.
Deze zijn nog niet kapot gegaan,de diffs en haakse tandwielen eet hij het liefste rauw en gaan gemiddeld na een paar accu's en wilde ritten mee.
Op 2s gaat het stukken beter ,maar ook dan blijven de tandwielen niet heel helaas.
Dus beter een wat tammere setup,kracht heeft hij snel genoeg .
Maar snelheid is een probleem.
Ik houd daarom nu mijn Juggernaut 2 ook gewoon stock.
Ben benieuwd wat je er mee gaat doen verder.
Wat ik wel heb gedaan zijn traxxas revo assen tussen de gearbox en de assen gemonteerd.
Deze zijn nog niet kapot gegaan,de diffs en haakse tandwielen eet hij het liefste rauw en gaan gemiddeld na een paar accu's en wilde ritten mee.
Op 2s gaat het stukken beter ,maar ook dan blijven de tandwielen niet heel helaas.
Dus beter een wat tammere setup,kracht heeft hij snel genoeg .
Maar snelheid is een probleem.
Ik houd daarom nu mijn Juggernaut 2 ook gewoon stock.
Ben benieuwd wat je er mee gaat doen verder.
Mijn Juggernaut staat al lang op 2 sport tuned motoren, dat rijdt leuk en trekt niets kapot. Ik heb reserve tandwielen liggen, maar heb ze nog niet nodig gehad.
Het is natuurlijk te zien wat je er allemaal van verwacht... Als je de performance wil van een summit oid zal je bedrogen uitkomen...
Het is natuurlijk te zien wat je er allemaal van verwacht... Als je de performance wil van een summit oid zal je bedrogen uitkomen...
Bas- Beyond salvation
- Aantal berichten : 2649
Pagina 1 van 1
Permissies van dit forum: