falende failsafe
+2
Bas
rustigerudy
6 plaatsers
RC Trial :: RC Trial Talk :: Technisch
Pagina 1 van 1
falende failsafe
hi
als de failsafe niet werkt , waaraan kan dit liggen?
zit dit tegenwoordig in de esc of in de ontvanger ?
als de failsafe niet werkt , waaraan kan dit liggen?
zit dit tegenwoordig in de esc of in de ontvanger ?
Re: falende failsafe
Da's normaal iets van de ontvanger: als hij geen signaal meer krijgt zet hij zich in een bepaalde positie (bvb neutrale throttle) MAAR het kan ook in de ESC zitten...
Maar wat doet hij juist niet? Want meestal is de failsafe instelbaar, als die bvb ingesteld staat op 100% throttle werkt hij perfect, alleen niet zoals je zou willen. Bij wegvallen van het signaal gaat hij dan naar full throttle, wat je juist niet wilt. Maar dan doet hij wel wat er van hem verwacht wordt.
Maar wat doet hij juist niet? Want meestal is de failsafe instelbaar, als die bvb ingesteld staat op 100% throttle werkt hij perfect, alleen niet zoals je zou willen. Bij wegvallen van het signaal gaat hij dan naar full throttle, wat je juist niet wilt. Maar dan doet hij wel wat er van hem verwacht wordt.
Bas- Beyond salvation
- Aantal berichten : 2649
Als ik de zender uitzet , gaat na 6sec de auto vol gas weg
De ontvanger is con rad gt2
De ontvanger is con rad gt2
Dag rudy, ik heb net hetzelfde probleem met mijn spectrum dx3e! Vanaf ik hem uitzet gaat hij er in volle bak vandoor!
WildeWillie- Initiate
- Aantal berichten : 48
ik zal eens testen wat en een servo aanhangen ipv een esc , en zien wat er gebeurd als de zender dan legt
WildeWillie schreef:Dag rudy, ik heb net hetzelfde probleem met mijn spectrum dx3e! Vanaf ik hem uitzet gaat hij er in volle bak vandoor!
Zender niet uitzetten
GhostCrawler- Regular
- Aantal berichten : 488
zender binden met alles neutraal en dan opnieuw de esc calibreren op het kanaal met de "reverse" functie op "normal" zou kunnen helpen
Boussini- Addict
- Aantal berichten : 2050
de esc1 en ontvanger1 die miserie gaf heb ik eens verplaatst
de esc1 een andere ontvanger2 gegeven
de ontvanger1 bij een andere esc2
in beide gevallen werkte de failsafe .
denk dat het een combinatie zal zijn van esc en ontvanger
Boussini schreef:zender binden met alles neutraal en dan opnieuw de esc kalibreren op het kanaal met de "reverse" functie op "normal" zou kunnen helpen
Niet persoonlijk voor u rustigerudy
Volledig akkoord Boussini. Het is zoms maar een kwestie van op "normaal" de draadjes van de motor dan te wisselen ipv de gemakelijke reverse te gebruiken.
Idd als men het boekje volgt gaat dat altijd beter. Weer een voorbeeld van wat eigenlijk een RTFM probleem is. De instellingen zijn spijtig genoeg niet altijd even duidelijk in de "manual", en meestal bij het goedkope gerief slecht vertaald zelfs.
Het kan niet genoeg gezegd worden: een goeie basis instelling is primordiaal.
N
Nobody- Addict
- Aantal berichten : 875
volgens spektrum werkt de interne zender/ontvanger failsafe met de settings op het moment dat beide gebind worden , daarmee probeer ik bij een nieuw model altijd met een vers programma te beginnen,
zoals Nobody al aanhaalt , soms zijn de instructies gewoon onduidelijk of verschrikkelijk vertaald....
zoals Nobody al aanhaalt , soms zijn de instructies gewoon onduidelijk of verschrikkelijk vertaald....
Boussini- Addict
- Aantal berichten : 2050
RC Trial :: RC Trial Talk :: Technisch
Pagina 1 van 1
Permissies van dit forum: