Aarde zeef .....
+8
Frakke393
Ranger Joe
Hoggy
rustigerudy
Jan vs
Tamiya1970
schippertje
Sylvie.
12 plaatsers
Aarde zeef .....
Hallo
Iemand die mss weet waar we het volgende kunnen huren of zo, een zeef voor aarde proper te maken, alé ja zoiets want Weet geen juiste naam ervan.
Is de bedoeling dat de tuin volledig word omgeploegd met een graafmachine en dan de aarde zeven om die ***** bamboe wortels weg te krijgen.
Grtjs
Sylvie en Rocco.
Iemand die mss weet waar we het volgende kunnen huren of zo, een zeef voor aarde proper te maken, alé ja zoiets want Weet geen juiste naam ervan.
Is de bedoeling dat de tuin volledig word omgeploegd met een graafmachine en dan de aarde zeven om die ***** bamboe wortels weg te krijgen.
Grtjs
Sylvie en Rocco.
Sylvie.- Regular
- Aantal berichten : 568
Re: Aarde zeef .....
En om een foto bij het probleem te plaatsen ( tot aan dat wit klein afdakje achteraan is onze tuin )
Sylvie.- Regular
google eens op ; "grondzeef te huur " en dan afbeeldingen.
Google eens; "grondzeef maken"
doei
Google eens; "grondzeef maken"
doei
schippertje- Addict
- Aantal berichten : 1108
bamboe is niet te stoppen,altijd speciaal worteldoek gebruiken om de wortels in te sluiten.
das helaas iets te laat voor U .
hopelijk krijgen jullie de wortels weg,succes ermee.
gr,Alex
das helaas iets te laat voor U .
hopelijk krijgen jullie de wortels weg,succes ermee.
gr,Alex
Dat kan toch niet dat we dit niet weg krijgen ?
Wij waren van plan om :
1) alles tot op de grond afzagen
2) alles met graafmachine uithalen
3) tot ongeveer 15 cm diep uitgraven en alle stukken uithalen
4) Met een zeef alle aarde zeven....
5) Nieuwe aarde laten leveren zodat het overal zelfde is
6) gras zaaien
Geen idee of het zal helpen maar zie geen andere weg meer dan de grove middelen boven te halen....
Wij waren van plan om :
1) alles tot op de grond afzagen
2) alles met graafmachine uithalen
3) tot ongeveer 15 cm diep uitgraven en alle stukken uithalen
4) Met een zeef alle aarde zeven....
5) Nieuwe aarde laten leveren zodat het overal zelfde is
6) gras zaaien
Geen idee of het zal helpen maar zie geen andere weg meer dan de grove middelen boven te halen....
Sylvie.- Regular
Ik heb deze info van een klant van ons ,die erg veel van bamboe af weet en het ook in de tuin heeft staan.
Toevallig had ik het erover dat ik het wel fraai vond.
Waarop hij mij waarschuwde dat bamboe wortels opzij groeien en zodoende gaat woekeren.
Als je deze niet goed inpakt met worteldoek of zelfs kunstof afscheidings platen.als ik deze ook zou willen planten.
Ik denk inderdaad als U de grond afgraaft er al een groot probleem verholpen is.
Bamboe heeft niet de neiging om diep te wortelen vertelde deze man.
Is er niks op internet over te vinden hoe U dit juist moet aanpakken ?
Succes in ieder geval,lijkt me een hele klus .
Maar het komt vast goed !
Gr,Alex
Toevallig had ik het erover dat ik het wel fraai vond.
Waarop hij mij waarschuwde dat bamboe wortels opzij groeien en zodoende gaat woekeren.
Als je deze niet goed inpakt met worteldoek of zelfs kunstof afscheidings platen.als ik deze ook zou willen planten.
Ik denk inderdaad als U de grond afgraaft er al een groot probleem verholpen is.
Bamboe heeft niet de neiging om diep te wortelen vertelde deze man.
Is er niks op internet over te vinden hoe U dit juist moet aanpakken ?
Succes in ieder geval,lijkt me een hele klus .
Maar het komt vast goed !
Gr,Alex
Dank u wel voor de info !
Helaas al zoveel gelezen dat er weinig aan te doen is....
Maar hetgeen wat wij nu van plan zijn is gezegd van een tuinier van beroep.
Dus hopen we dat al het werk die we er zullen insteken loont !
Grtjs.
Helaas al zoveel gelezen dat er weinig aan te doen is....
Maar hetgeen wat wij nu van plan zijn is gezegd van een tuinier van beroep.
Dus hopen we dat al het werk die we er zullen insteken loont !
Grtjs.
Sylvie.- Regular
Wij hadden hier grond met veel kiezel erin om die te zeven hebben we een oude spiraal bedbodem die bestaat uit een soort gaas gebruikt om de grond te zeven. Dit ging zeer vlot en efficient!
Jan vs- Initiate
- Aantal berichten : 58
Jan vs schreef:Wij hadden hier grond met veel kiezel erin om die te zeven hebben we een oude spiraal bedbodem die bestaat uit een soort gaas gebruikt om de grond te zeven. Dit ging zeer vlot en efficient!
Dank u wel voor de tip !
Sylvie.- Regular
en in dat bedbodem ligt mischien nog een maseerstaafje , zodat je gewoon de aarde erop kan smijten , en door de trillingen , zeeft het vanzelf
Kan Roundup geen oplossing bieden
Of misschien iets sterkers......als dat bestaat
Ik heb net hetzelfde probleem maar dan met klim-op die ook bijna mijn complete tuin overwoekerd
Of misschien iets sterkers......als dat bestaat
Ik heb net hetzelfde probleem maar dan met klim-op die ook bijna mijn complete tuin overwoekerd
Hoggy- Addict
- Aantal berichten : 1466
@Hoggy
Helaas hebben we de tuin al met alle soorten vergif besproeid !
Zowel legaal als illegaal maar niets werkt !
Dat is echt smeerlapperij dus onze enige oplossing zal zijn de tuin volledig omspitten
En dan HOPEN dat we geen nieuwe scheuten zien terug komen
Grtjs.
Helaas hebben we de tuin al met alle soorten vergif besproeid !
Zowel legaal als illegaal maar niets werkt !
Dat is echt smeerlapperij dus onze enige oplossing zal zijn de tuin volledig omspitten
En dan HOPEN dat we geen nieuwe scheuten zien terug komen
Grtjs.
Sylvie.- Regular
Wat een kennis van mij heeft gedaan ooit is alles overgoten met benzine en heel den boel in de fik gestoken, het was wel helemaal achteraan op zijnen hof en maar 10m² en er stonden geen bomen of gebouwen in de buurt.
Ranger Joe- Addict
- Aantal berichten : 999
Ranger Joe schreef:Wat een kennis van mij heeft gedaan ooit is alles overgoten met benzine en heel den boel in de fik gestoken, het was wel helemaal achteraan op zijnen hof en maar 10m² en er stonden geen bomen of gebouwen in de buurt.
Hihi heb ik ook al aan gedacht Maar beetje riskant hé bij ons
Grtjs.
Sylvie.- Regular
Round up lacht bamboe idd mee :-)
Wat je nu gaat doen is idd de beste methode. Je zal natuurlijk her en der nog nieuwe scheuten zien opduiken, maar snel ingrijpen en dadelijk verwijderen. na een tijdje stopt het dan wel.
Succes
Wat je nu gaat doen is idd de beste methode. Je zal natuurlijk her en der nog nieuwe scheuten zien opduiken, maar snel ingrijpen en dadelijk verwijderen. na een tijdje stopt het dan wel.
Succes
Frakke393- VRCP Crew
- Aantal berichten : 877
Frakke393 schreef:Round up lacht bamboe idd mee :-)
Succes
Dank u wel ! En hoop dat het ooit gedaan is hoor want pffffff
Maar positief blijven denken
Grtjs.
Sylvie.- Regular
Bamboe is de grootste smeerlapperij die je in je tuin kan hebben Sylvie, bij mijn ouders stond er 30j geleden ook toen ze hun ander huis kochten en na ja jaren van sproeien, afknippen, enz hebben we er na 5j een klein vijvertje gegraven van 1mt diep en sindsdien is alles weg (vijvertje ook want dat hebben we 10j geleden terug dicht gesmeten.
Ranger Joe- Addict
- Aantal berichten : 999
Dikke spaarpot boven halen om af te graven en te zeven met een frot loader met zeef.
Of elke keer dat je een scheutje ziet boven komen het manueel uitgraven en compleet verwijderen.
Ik zou voor de volgende oplossing opteren aan gezien er niet overal bambou staat bij jullie. Het vraagt wel wat tijd en handarbeid.
-Eens doorploegen met een grond frees tot 20 cm en met de hand en raak alle wortels verwijderen is volgens mij het snelste en goedkoopste en dan is het meteen klaar om gras te zaaien.
Maar hoe dan ook, een beetje werken moet je toch; als ze niet op de rug groeien. "There is no easy way!!!"
N
Of elke keer dat je een scheutje ziet boven komen het manueel uitgraven en compleet verwijderen.
Ik zou voor de volgende oplossing opteren aan gezien er niet overal bambou staat bij jullie. Het vraagt wel wat tijd en handarbeid.
-Eens doorploegen met een grond frees tot 20 cm en met de hand en raak alle wortels verwijderen is volgens mij het snelste en goedkoopste en dan is het meteen klaar om gras te zaaien.
Maar hoe dan ook, een beetje werken moet je toch; als ze niet op de rug groeien. "There is no easy way!!!"
N
Laatst aangepast door Nobody op za 29 maa 2014 - 15:38; in totaal 2 keer bewerkt (Reden : bedacht)
Nobody- Addict
- Aantal berichten : 875
Dit is het resultaat na een half dagje met de kettingzaag erdoor
Is een begin maar nog heel veel werk !
Is een begin maar nog heel veel werk !
Sylvie.- Regular
Wat je ook kan proberen. Een snelle bodem bedekker planten.
Eentje die bij voorkeur sneller groeit als bamboe.
Maar dan zit je daar weer mee.
Buurman van mij had ook bamboe en dat groeide tot in onze tuin.
Samen hebben we de hele meute verwijderd en tot ongeveer 70 cm in de grond een scheidingvan tegels geplaats. Bij ons een bodem bedekker, geen last meer van bamboe.
Ook weinig onkruid.
Eentje die bij voorkeur sneller groeit als bamboe.
Maar dan zit je daar weer mee.
Buurman van mij had ook bamboe en dat groeide tot in onze tuin.
Samen hebben we de hele meute verwijderd en tot ongeveer 70 cm in de grond een scheidingvan tegels geplaats. Bij ons een bodem bedekker, geen last meer van bamboe.
Ook weinig onkruid.
FransP- Member
- Aantal berichten : 21
Neen onze bedoeling is gewoon allemaal gras met vooraan terras.
Geloof me ik kan echt geen planten meer zien die heel de tuin inpalmen
We zijn nu eerst bezig alles van rotzooi weg te doen en dan beslissen hoe we de volgende stap zullen ondernemen.
Het tot nu toe resultaat op 4 dagen doorwerken : ( enkel met materiaal kettingzaag, bijl en ons 2 lol )
Best wel blij met het resultaat
Grtjs.
Geloof me ik kan echt geen planten meer zien die heel de tuin inpalmen
We zijn nu eerst bezig alles van rotzooi weg te doen en dan beslissen hoe we de volgende stap zullen ondernemen.
Het tot nu toe resultaat op 4 dagen doorwerken : ( enkel met materiaal kettingzaag, bijl en ons 2 lol )
Best wel blij met het resultaat
Grtjs.
Sylvie.- Regular
Goed gewerkt! En nu maar hopen dat die dingen niet terugkomen... Want als die scheuten uit de grond priemen zijn dat serieus scherpe stekels...
Bas- Beyond salvation
- Aantal berichten : 2649
Bas schreef:Goed gewerkt! En nu maar hopen dat die dingen niet terugkomen... Want als die scheuten uit de grond priemen zijn dat serieus scherpe stekels...
In naam van ons beide, dank u wel.
En we gaan nu eerst alles van rotzooi wegdoen, en dan grond omspitten waar de bamboe groeide en alle grote wortels verwijderen.
Dan met een vergif dat we van tuinier hebben gekregen dit 1 week elke dag op de aarde gieten en normaal zou het niet meer mogen terugkomen.
Grtjs.
Sylvie.- Regular
Amaai, stevig jobke met twee op een paar dagen tijd chapeau!
Omspitten, tuinfrees gaan huren in den Brico ofzo?
Met de schup gaat dat anders serieuze blaren opleveren vrees ik...
Omspitten, tuinfrees gaan huren in den Brico ofzo?
Met de schup gaat dat anders serieuze blaren opleveren vrees ik...
Cornholio- Addict
- Aantal berichten : 1151
We doen niet veel, maar als we iets doen ist goed hé lol
Wel ja ware van plan zoiets te gaan huren zodat beetje sneller gaat
Grtjs
Wel ja ware van plan zoiets te gaan huren zodat beetje sneller gaat
Grtjs
Sylvie.- Regular
Permissies van dit forum: