RC Trial
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

cc-01 pajero

+2
Hoggy
axial&maverick
6 plaatsers

Ga naar beneden

cc-01 pajero Empty cc-01 pajero

Bericht van axial&maverick wo 22 jan 2014 - 17:49

hallo,


heb voor men verjaardag een cc-01 pajero gekregen Smile
nu wat mag je zoal op de standaart esc type teu-104bk van motor plaatsen?
heb de lrp special crawler 3 op gezet vooruit rijdt deze goed achteruit geen kracht...

om de kap te spuiten heb al ervaring met lexan kap maar nog niet met harde kap hoe moet je deze spuiten en de stappen ervoor?

alvast bedank

mvg wouter
axial&maverick
axial&maverick
Initiate
Initiate

Aantal berichten : 190
Woonplaats : stekene

Terug naar boven Ga naar beneden

cc-01 pajero Empty Re: cc-01 pajero

Bericht van Hoggy wo 22 jan 2014 - 18:29

Hoi Wouter

Een  teu-104bk kan u best gebruiken als noodoplossing maar is niet echt geschikt voor trial te rijden en zeker al niet voor een beginnend rijder.
Ik adviseer u om een Modelcraft Carbon series snelheidsregelaar Belastbaarheid 75 A / 50 A / 35 A Motorlimiet 38 turns van Conrad aan te kopen. Op de Modelcraft ESC zit een dragbrake welk u niet op de Tamiya ESC heeft.

cc-01 pajero 207370_RB_00_FB.EPS_1000
http://www.conrad.be/ce/nl/product/207370/Modelcraft-Carbon-series-snelheidsregelaar-Belastbaarheid-75-A-50-A-35-A-Motorlimiet-38-turns?ref=list

Ik rij met deze budgetvriendelijke ESC en ik ben er heel tevreden over  cc-01 pajero 4078649926
Hoggy
Hoggy
Addict
Addict

Aantal berichten : 1466
Woonplaats : Gullegem

Terug naar boven Ga naar beneden

cc-01 pajero Empty Re: cc-01 pajero

Bericht van tamiya2000 wo 22 jan 2014 - 18:45

Zoals hierboven: voor mijn high lift heb ik ook even die standaard TEU regelaar met een 55T motor, ik had een deftige ESC, de Novak Rooster, maar die heb ik een beetje gebakken. Ik raak overal waar nodig met die ESC maar ja, dat is het dan ook, is niet ideaal. Voor de kap te spuiten koop je de spuitbusjes van Tamiya voor harde kappen, dus niet voor lexan. En de grondverf hiervoor. Her spuiten is in principe hetzelfde, eerst goed ontvetten, eventuele braampjes verwijderen, en de afzonderlijke onderdelen los van elkaar spuiten.
Eerst de lichtste kleur spuiten als je meerdere kleuren doet en dan de donkerste. In dunne laagjes spuiten en tussen elke laag laten drogen, een minuutje of 10, en telkens zo doordoen tot alles goed dekkend is. Als laatste vernislaag, ook in dunne lagen en telkens beetje laten drogen tussen de lagen. Op het einde een dag of 2 laten uitharden, binnen. Ook met deze koude niet buiten spuiten, dan word het niet mooi.

correct me if i am wrong someone
tamiya2000
tamiya2000
Regular
Regular

Aantal berichten : 638
Woonplaats : Wervik

Terug naar boven Ga naar beneden

cc-01 pajero Empty Re: cc-01 pajero

Bericht van Festa wo 22 jan 2014 - 19:04

Gisteren ook de zelfde esc besteld.En de prijs is duidelijk laag...Eindelijk :-)
Voor body's te spuiten is het dan nog best dat je zachtjes met een schuursponsje de binnenkant wat mat zet (ik zeg wel lichtjes :-)- ) dan blijft de verf beter aan hechten.Best eerst een testje van restjes

Festa
Initiate
Initiate

Aantal berichten : 62
Woonplaats : Wevelgem

https://www.facebook.com/pages/RC-Wevelgem/1525909770983904?ref=

Terug naar boven Ga naar beneden

cc-01 pajero Empty Re: cc-01 pajero

Bericht van axial&maverick wo 22 jan 2014 - 22:00

gebruiken jullie dan de originele motor van tamiya? want je kan tot 38turns gaan niet?
bedank ook al voor de spuit tips Smile

mvg wouter
axial&maverick
axial&maverick
Initiate
Initiate

Aantal berichten : 190
Woonplaats : stekene

Terug naar boven Ga naar beneden

cc-01 pajero Empty Re: cc-01 pajero

Bericht van Ranger Joe wo 22 jan 2014 - 22:58

axial&maverick schreef:gebruiken jullie dan de originele motor van tamiya? want je kan tot 38turns gaan niet?
bedank ook al voor de spuit tips Smile

mvg wouter


De originele silvercan kan je niet gebruiken want die zijn 25 turns dacht ik en de esc die je nu hebt gaat maar tot 38 turns en alles daarboven.

Ranger Joe
Addict
Addict

Aantal berichten : 999
Woonplaats : Vosselaar

Terug naar boven Ga naar beneden

cc-01 pajero Empty Re: cc-01 pajero

Bericht van Hoggy wo 22 jan 2014 - 23:12

Uw LRP crawlermotor is uiterst geschikt voor de modelcraft ESC  cc-01 pajero 4078649926 
Hoggy
Hoggy
Addict
Addict

Aantal berichten : 1466
Woonplaats : Gullegem

Terug naar boven Ga naar beneden

cc-01 pajero Empty Re: cc-01 pajero

Bericht van axial&maverick do 23 jan 2014 - 11:32

Aaah ok Smile dan zal ik mij achtereen zo entje bestellen dacht tot 38 turns maar ging en er niet erboven Wink

bedankt voor de info
axial&maverick
axial&maverick
Initiate
Initiate

Aantal berichten : 190
Woonplaats : stekene

Terug naar boven Ga naar beneden

cc-01 pajero Empty Re: cc-01 pajero

Bericht van Hoggy do 23 jan 2014 - 12:09

axial&maverick schreef:Aaah ok :)dan zal ik mij achtereen zo entje bestellen dacht tot 38 turns maar ging en er niet erboven Wink

bedankt voor de info
Dit is een veel voorkomend misverstand, men denkt; " hoe hoger het cijfer van het aantal turns, hoe zwaarder de capaciteit van de motor", neen want het is net andersom; hoe lager het cijfer van de turns, hoe zwaarder de motor.
De modelcraft ESC is bestand  tot motoren van 38 turns en iedere motor met een aantal turns dat gelijk of hoger is dan 38 is dus geschikt voor deze 38 turns ESC.
Dus is de modelcraft 38 turns ESC met overschot van capaciteit uiterst geschikt voor de LRP Crawler Special 3 Elektro-Motor die een 55 turns is.

Conclusie: voor een ESC geschikt voor motoren tot bvb. 38 turns moet men altijd een motor kiezen met het aantal turns dat hoger is of gelijk is aan het capaciteitcijfer van de ESC

Ik rij zelf met grote tevredenheid met deze set-up in mijn Bronco en lease Pajero en qua kracht zowel vooruit of achteruit presteren die heel goed. Het koppel is altijd meer dan voldoende, zelfs in de zwaarste omstandigheden.


Laatst aangepast door Hoggy op do 23 jan 2014 - 12:21; in totaal 1 keer bewerkt (Reden : Toevoeging uiteenzetting)
Hoggy
Hoggy
Addict
Addict

Aantal berichten : 1466
Woonplaats : Gullegem

Terug naar boven Ga naar beneden

cc-01 pajero Empty Re: cc-01 pajero

Bericht van rustigerudy do 23 jan 2014 - 12:19

Hoggy schreef:Hoi Wouter

Een  teu-104bk kan u best gebruiken als noodoplossing maar is niet echt geschikt voor trial te rijden en zeker al niet voor een beginnend rijder.
Ik adviseer u om een Modelcraft Carbon series snelheidsregelaar Belastbaarheid 75 A / 50 A / 35 A Motorlimiet 38 turns van Conrad aan te kopen. Op de Modelcraft ESC zit een dragbrake welk u niet op de Tamiya ESC heeft.

cc-01 pajero 207370_RB_00_FB.EPS_1000
http://www.conrad.be/ce/nl/product/207370/Modelcraft-Carbon-series-snelheidsregelaar-Belastbaarheid-75-A-50-A-35-A-Motorlimiet-38-turns?ref=list

Ik rij met deze budgetvriendelijke ESC en ik ben er heel tevreden over  cc-01 pajero 4078649926

merci voor deze tip , echt een aanrader
rustigerudy
rustigerudy
Addict
Addict

Aantal berichten : 876
Woonplaats : m****e

http://www.dumpert.nl/

Terug naar boven Ga naar beneden

cc-01 pajero Empty Re: cc-01 pajero

Bericht van axial&maverick do 23 jan 2014 - 12:33

dat is idd een heel goeie tip  cc-01 pajero 4078649926 cc-01 pajero 4078649926 
axial&maverick
axial&maverick
Initiate
Initiate

Aantal berichten : 190
Woonplaats : stekene

Terug naar boven Ga naar beneden

cc-01 pajero Empty Re: cc-01 pajero

Bericht van Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum