Wat is dat
+4
Bas
crissypaint
rustigerudy
Donpetzl
8 plaatsers
RC Trial :: RC Trial Talk :: Technisch
Pagina 1 van 2
Pagina 1 van 2 • 1, 2
Wat is dat
Ik heb een vraag over de Losi 55T motor van de night crawler.
Wat zijn die 2 bolletjes tusen de kabels en de motor en wat doen ze ?
zie foto
[img] [/img]
Wat zijn die 2 bolletjes tusen de kabels en de motor en wat doen ze ?
zie foto
[img] [/img]
Re: Wat is dat
Bedankt voor je reactie rudi, ik moet het zeker weten.
Ik probeer een probleem te analyseren.
Ik probeer een probleem te analyseren.
een condensator zullen ze niet zo aansluiten , en een condensator is niet geschikt om stroom door te sturen
of als het zo een steentje is kan het een ferrietkern zijn
wat is het probleem wel ermee?
of als het zo een steentje is kan het een ferrietkern zijn
wat is het probleem wel ermee?
Het probleem is dat wanneer er power gevraagd wordt dat er niet is.
De esc staat op crawler ingesteld. Hij lijkt snel kracht te verliezen, alsof de stroom snel verdwijnt. Bij stijlere stukken of waar wat meer gevraagd wordt zie dat hij wel wil maar gewoon niet kan. De accu is nieuw.
De esc staat op crawler ingesteld. Hij lijkt snel kracht te verliezen, alsof de stroom snel verdwijnt. Bij stijlere stukken of waar wat meer gevraagd wordt zie dat hij wel wil maar gewoon niet kan. De accu is nieuw.
heb mij er ook ene aangeschaft en heb hetzelfde probleem ,bij mij vliegt er de motor uit en komt er een andere inDonpetzl schreef:Het probleem is dat wanneer er power gevraagd wordt dat er niet is.
crissypaint- Addict
- Aantal berichten : 1448
Interessant
crissypaint schreef:heb mij er ook ene aangeschaft en heb hetzelfde probleem ,bij mij vliegt er de motor uit en komt er een andere inDonpetzl schreef:Het probleem is dat wanneer er power gevraagd wordt dat er niet is.
Interessante opmerking. Weet je zeker dat het daaraan ligt ? En heb jij ook die 2 bolletjes (geen idee wat ze zijn) tussen de kabels en de motor zitten ?
soldeer eens draden direct aan de motor ipv aansluiten achter de spoel/kern
wel wat isloatie rond de klemmen doen zodat ze niet kortsluiten
wel wat isloatie rond de klemmen doen zodat ze niet kortsluiten
Laatst aangepast door rustigerudy op ma 13 jan 2014 - 20:56; in totaal 1 keer bewerkt
Gewoon zo'n krimpkousje eraf snijden om eens te kijken. Als het iets belangrijks is een nieuw krimpkousje errond. Ik heb het in elk geval nog nooit gezien...
Bas- Beyond salvation
- Aantal berichten : 2649
Donpetzl schreef:Het probleem is dat wanneer er power gevraagd wordt dat er niet is.
LVP ?
Dat kan ik doen
Bas schreef:Gewoon zo'n krimpkousje eraf snijden om eens te kijken. Als het iets belangrijks is een nieuw krimpkousje errond. Ik heb het in elk geval nog nooit gezien...
Ja Bas, dat kan ik zeker doen.
Je zegt je hebt het nog nooit gezien. Ik heb de manual gedownload en op de tekening staan die dingetjes er niet op en heeft de motor dus gewoon twee kabels.
Zoek je het motortje op bij Google "losi 55T night crawler" en je kijkt bij afbeeldingen, dan staan zitten ze er wel aan.
Ook op ebay worden ze zo verkocht.
Ik heb gewoon geen kaas gegeten van electronica, alles is nieuw voor mij, dus alle hulp en uitleg is welkom.
LVP ?
rustigerudy schreef:Donpetzl schreef:Het probleem is dat wanneer er power gevraagd wordt dat er niet is.
LVP ?
Wat is LVP ?
Low voltage protection vermoed ik.
Probeer gewoon eens die dingen te bypassen, gewoon recht op de motor bevestigen. En kijken wat er gebeurt - hopelijk geen witte rook
Probeer gewoon eens die dingen te bypassen, gewoon recht op de motor bevestigen. En kijken wat er gebeurt - hopelijk geen witte rook
Bas- Beyond salvation
ferriet kernen om te ontstoren vermoed ik,
kan ook een thermo koppel zijn om de motor niet op te smoren
Boussini- Addict
- Aantal berichten : 2050
Boussini schreef:ferriet kernen om te ontstoren vermoed ik,
thermokoppel zal eerder in de motor zitten
Maar ferriet zit rond de kabels, dit zit er echt op gesoldeerd (krimpkous, verandering van diameter van de draden, etc... )
Ik gok op condensatoren, maar ik zou niet weten waarom ze die erop zouden steken.
Ik gok op condensatoren, maar ik zou niet weten waarom ze die erop zouden steken.
Bas- Beyond salvation
Mannen, ik heb echt geen idee. Op youtube zijn er mensen die tevreden zijn met de standaard electronica en anderen veranderen van motor. Dta zijn motoren zonder
die rare dingetjes.
die rare dingetjes.
condensatoren kan wel mogenlijk zijn, je maakt de lus compleet door de windingen van de rotor zodat deze enkel afgeven bij het raken van de polen als hij draait?
openknippen die handel
in de motor zelf zal je geen thermokoppel vinden toch niet in die maat motoren
openknippen die handel
Boussini- Addict
?
Boussini schreef:condensatoren kan wel mogenlijk zijn, je maakt de lus compleet door de windingen van de rotor zodat deze enkel afgeven bij het raken van de polen als hij draait?
openknippen die handel
Ok, stel het zijn condensatoren (ze lijken er wel op), kunnen zij de oorzaak zijn van te weinig vermogen wanneer dat gevraagd
wordt ? wat als ik deze dingen er tussenuit haal ? Op de tekening van de manual staan ze niet aangegeven en is er gewoon een normale directe verbinding.
volgens "t'internet" zijn het shotkey (sper) diodes, wss met een serieus doorlaatvermogen in sper richting
die hebben als doel om in een enkele richting stroom door te laten en te stoppen of limiteren in de andere richting , en kan hier bedoeld zijn om de terugvloeistroom in omgekeerde richting te dempen?
die hebben als doel om in een enkele richting stroom door te laten en te stoppen of limiteren in de andere richting , en kan hier bedoeld zijn om de terugvloeistroom in omgekeerde richting te dempen?
Boussini- Addict
Boussini schreef:volgens "t'internet" zijn het shotkey (sper) diodes, wss met een serieus doorlaatvermogen in sper richting
Amai, waar heb je die informatie gevonden ? Ik zoek me helemaal wezenloos en vind niks.
Blijft de vraag, is dat een oorzaak van vermogenverlies wanneer het nodig is.
Zou ik een andere motor plaatsen , bijvoorbeeld een RC4WD 55T crawlmotor, loop ik dan risico's die ik nu niet heb ?
"t'internet" spreekt ook over ruisfilters , die dienen om bij hoge stromen het elektrisch ruis te onderdrukken om storingen tegen te gaan,
in de info die ik tegenkom opt "t'internet" worden ze der meestal uit gegeooid omdat deze een vrij zwaar verlies berokkenen op de motor prestaties,
een obscuur artikel spreekt over het feit dat deze zijn geplaatst voor stralings- /zendnormen te behalen voor export van het product?
in de info die ik tegenkom opt "t'internet" worden ze der meestal uit gegeooid omdat deze een vrij zwaar verlies berokkenen op de motor prestaties,
een obscuur artikel spreekt over het feit dat deze zijn geplaatst voor stralings- /zendnormen te behalen voor export van het product?
Boussini- Addict
Ik zal eens met de techneut van mijn lokale rc-hobbywinkel praten.
Er moet een oplossing zijn om de crawler beter te laten presteren.
Er moet een oplossing zijn om de crawler beter te laten presteren.
Bas schreef:Maar ferriet zit rond de kabels, dit zit er echt op gesoldeerd (krimpkous, verandering van diameter van de draden, etc... )
maar condensator zitten er soms op met 1 pin aan de behuizing , en is om storing weg te doen
dit zijn op die foto wel enorme condensators , en een condensator gaat men nooit in serie zetten met een motor
op gelijkspanning is een condensator hoogohmig ,
Laatst aangepast door rustigerudy op ma 13 jan 2014 - 23:30; in totaal 1 keer bewerkt
Pagina 1 van 2 • 1, 2
RC Trial :: RC Trial Talk :: Technisch
Pagina 1 van 2
Permissies van dit forum: