Drive shafts
5 plaatsers
RC Trial :: RC Trial Talk :: Technisch
Pagina 1 van 1
Drive shafts
Ben op zoek naar andre drive shafts voor mijn wraith. Nu volgt mijn vraag, kunnen die van de SCX10 ook op de wraith ?
Of kunnen er nog andere drive shafts gebruikt worden als je maar de juist lengte hebt ?
Of kunnen er nog andere drive shafts gebruikt worden als je maar de juist lengte hebt ?
desmoboy- Regular
- Aantal berichten : 483
Re: Drive shafts
Die van de SCX passen maar zijn minder stevig dan die van de Wraith. In principe zijn er een paar dingen waar je op moet letten:
1. De lengte (minimum én maximum): maximum is evident (te kort = as valt uiteen), minimum: je wagen moet alle bewegingen feilloos kunnen doen, zowel in- als uitveren. Als je minimum lengte te lang is, geeft dat wrijving en/of schade.
2. de diameter van de aansluiting (meestal 5mm of 6mm, voor de Wraith / SCX is 5mm de juiste)
Die van Junfac zijn sowieso juist, ze hebben gewoon een kit voor de Wraith. Die kit staat nu ook op mijn SCX... Nadeel: ik heb er vorige keer forse taksen op mogen betalen.
http://www.junfac.com/shop/index.php?main_page=product_info&cPath=27&products_id=506&zenid=349d427a0afd7392023a61b017f9d142
Als je natuurlijk met je wielbasis gefoefeld hebt, moet je zelf nameten welke assen je moet hebben.
1. De lengte (minimum én maximum): maximum is evident (te kort = as valt uiteen), minimum: je wagen moet alle bewegingen feilloos kunnen doen, zowel in- als uitveren. Als je minimum lengte te lang is, geeft dat wrijving en/of schade.
2. de diameter van de aansluiting (meestal 5mm of 6mm, voor de Wraith / SCX is 5mm de juiste)
Die van Junfac zijn sowieso juist, ze hebben gewoon een kit voor de Wraith. Die kit staat nu ook op mijn SCX... Nadeel: ik heb er vorige keer forse taksen op mogen betalen.
http://www.junfac.com/shop/index.php?main_page=product_info&cPath=27&products_id=506&zenid=349d427a0afd7392023a61b017f9d142
Als je natuurlijk met je wielbasis gefoefeld hebt, moet je zelf nameten welke assen je moet hebben.
Bas- Beyond salvation
- Aantal berichten : 2649
Een cardan as moet minimum 1/3 in elkaar geschoven zijn.
N
N
Nobody- Addict
- Aantal berichten : 875
Kijk eens op rccrawler.
daar staat hoe je de drive shafts kan verstevigen.
de shaft wordt uitgeboord en dan voorzien van een metalen/alu volle buis.
Steven- Regular
- Aantal berichten : 360
Steven schreef:Kijk eens op rccrawler.
I know, heb ik al gedaan. Toch bedankt,
desmoboy- Regular
Misschien is dit iets voor je.. aluminum, maar de koppelingen willen wel ns los schieten bij heftig gebruik. Ik heb er eentje in gebruik op mn mud patrol.
drive shaft
greetz
drive shaft
greetz
Verdion- Initiate
- Aantal berichten : 183
Verdion schreef:Misschien is dit iets voor je.. aluminum, maar de koppelingen willen wel ns los schieten bij heftig gebruik. Ik heb er eentje in gebruik op mn mud patrol.
drive shaft
greetz
Nie mis, helemaal nie mis, merci zenne
desmoboy- Regular
RC Trial :: RC Trial Talk :: Technisch
Pagina 1 van 1
Permissies van dit forum: