CTI Modellbau
3 plaatsers
RC Trial :: RC Trial Talk :: Links
Pagina 1 van 1
CTI Modellbau
Is een winkel voor hele kleine schakelmodules en regelaars. Ik gebruik die modulekes al jaren, met 1 zo een module (zo klein als een eurocent) kun je 4 dingen aansturen (bvb claxon, lichten, grootlichten, ...) dmv een 3 standen schakelaar (liefst eene die terugkeert naar 0 punt). dus
1 keer naar boven: optie 1 aan, 1 keer naar beneden, optie 1 uit
1 keer naar boven: optie 2 aan, 1 keer naar beneden, optie 2 uit
1 keer lang (langer dan 1 sec) naar boven: optie 3 aan, 1 keer lang (langer dan 1 sec) naar beneden, optie 3 uit
1 keer lang (langer dan 1 sec) naar boven: optie 4 aan, 1 keer lang (langer dan 1 sec) naar beneden, optie 4 uit
Ikzelf gebruik de PS4a, die werkt zoals hierboven geschreven
http://www.cti-modellbau.de/CTI-Schaltmodule/
1 keer naar boven: optie 1 aan, 1 keer naar beneden, optie 1 uit
1 keer naar boven: optie 2 aan, 1 keer naar beneden, optie 2 uit
1 keer lang (langer dan 1 sec) naar boven: optie 3 aan, 1 keer lang (langer dan 1 sec) naar beneden, optie 3 uit
1 keer lang (langer dan 1 sec) naar boven: optie 4 aan, 1 keer lang (langer dan 1 sec) naar beneden, optie 4 uit
Ikzelf gebruik de PS4a, die werkt zoals hierboven geschreven
http://www.cti-modellbau.de/CTI-Schaltmodule/
tamiya2000- Regular
- Aantal berichten : 638
Re: CTI Modellbau
Ok, thanks for sharing
desmoboy- Regular
- Aantal berichten : 483
Lijkt me heel handig... alleen snap ik niet goed hoe je dat ding aansluit en hoe je hem bedient?
tamiyatony- Regular
- Aantal berichten : 491
tamiyatony schreef:Lijkt me heel handig... alleen snap ik niet goed hoe je dat ding aansluit en hoe je hem bedient?
Idem hier, zou een klein diagram kunnen maken. Hoe je die bedient vanuit je zender naar je module ?
desmoboy- Regular
Zal ik vanavond eens allemaal.posten sie
tamiya2000- Regular
Handleiding Multi-miniswitch PS4a (Nieuwe versie vanaf 01-2010)
De reden:
Goedkoper en alle minkabels moeten van alle voedingen moeten toch in 1 punt samenkomen om storingen te voorkomen.
Net als bij een auto, het zogenaamde massapunt! "De minpool"
De zwarte negatieve batterij kabel is in de nieuwe versie vanaf de print niet meer naar buiten gebracht omdat het niet nodig is tot 3 ampère.
Zeer zelden worden grotere stromingen vereist, als u dat toch wilt, kunt u dat doen door het etiket te verwijderen en een kabel vastsolderen aan het pre-vertind pad onderaan.
Wilt u echt hogere stromen schakelen, gebruik dan een (auto)relais. De schakelstroom is dan maar +/- 30-60mA
Schakelmodule voor 4 In/Uit-Funkties op 1 servokanaal.
Met een moduul dat kleiner als een eurocent is!!!
Het is niet alleen dat er de kleinste 8-Bit-Controller van de wereld is ingebouwd!!
Het is vermoedelijk ook nog eens het kleinste Multi-processorsystem van de wereld!
In de PS4a zitten namelijk maar liefst 2 PIC10-Processoren !
Hierdoor worden de gegeven commando’s verdeeld en zorgen zodoende voor een zeer snelle verwerking en flexibiliteit van de mogelijke schakelingen.
De vier schakeluitgangen kunnen op de volgende wijze in- of uitgeschakeld worden:
We nemen als voorbeeld “de stick”.
Stick kort naar links = Schakeluitgang 1 IN of UIT
Stick lang naar links = Schakeluitgang 2 IN of UIT
Stick kort naar rechts = Schakeluitgang 3 IN of UIT
Stick lang naar rechts = Schakeluitgang 4 IN of UIT
(lang = 1 Seconde of meer)
In de zender zijn geen veranderingen nodig als je met de Stick schakelt.
Anderzijds kan men een 3 standen (moment / puls ) schakelaar op een vrij servokanaal in de zender monteren.
Op de corresponderende uitgang van de Ontvanger wordt dan de miniswitch aangesloten.
Technische Gegevens:
De Mosfet-Transistoren zijn voor duurstromen van maximaal 4 Ampère beveiligd en uitgevoerd.
Zij kunnen echter voor een korte tijd piekstromen verdragen tot wel 26 Ampère.
Maximale Spanning is 20 Volt. RDSON is 29 Milliohm.
Dat heeft tot gevolg met een duurstroom van 4 Ampère een warmteverlies heeft van minder dan 1/2 Watt!
Let Op:
Plaats een zekering van 3Amp in de plus of min leiding ter bescherming van uw componenten!
Bij hogere stromen is het beter een relais laten schakelen!! Dit beschermt de elektronica
Bij zend- en ontvangststoringen van diverse aard of bij een mogelijk defect aan het moduul, kan het zijn dat er een uitgang onbedoeld wordt in- of uitgeschakeld.
Aansluitschema:
De module plug je dan gewoon in je ontvanger van het desbetreffende kanaal
De reden:
Goedkoper en alle minkabels moeten van alle voedingen moeten toch in 1 punt samenkomen om storingen te voorkomen.
Net als bij een auto, het zogenaamde massapunt! "De minpool"
De zwarte negatieve batterij kabel is in de nieuwe versie vanaf de print niet meer naar buiten gebracht omdat het niet nodig is tot 3 ampère.
Zeer zelden worden grotere stromingen vereist, als u dat toch wilt, kunt u dat doen door het etiket te verwijderen en een kabel vastsolderen aan het pre-vertind pad onderaan.
Wilt u echt hogere stromen schakelen, gebruik dan een (auto)relais. De schakelstroom is dan maar +/- 30-60mA
Schakelmodule voor 4 In/Uit-Funkties op 1 servokanaal.
Met een moduul dat kleiner als een eurocent is!!!
Het is niet alleen dat er de kleinste 8-Bit-Controller van de wereld is ingebouwd!!
Het is vermoedelijk ook nog eens het kleinste Multi-processorsystem van de wereld!
In de PS4a zitten namelijk maar liefst 2 PIC10-Processoren !
Hierdoor worden de gegeven commando’s verdeeld en zorgen zodoende voor een zeer snelle verwerking en flexibiliteit van de mogelijke schakelingen.
De vier schakeluitgangen kunnen op de volgende wijze in- of uitgeschakeld worden:
We nemen als voorbeeld “de stick”.
Stick kort naar links = Schakeluitgang 1 IN of UIT
Stick lang naar links = Schakeluitgang 2 IN of UIT
Stick kort naar rechts = Schakeluitgang 3 IN of UIT
Stick lang naar rechts = Schakeluitgang 4 IN of UIT
(lang = 1 Seconde of meer)
In de zender zijn geen veranderingen nodig als je met de Stick schakelt.
Anderzijds kan men een 3 standen (moment / puls ) schakelaar op een vrij servokanaal in de zender monteren.
Op de corresponderende uitgang van de Ontvanger wordt dan de miniswitch aangesloten.
Technische Gegevens:
De Mosfet-Transistoren zijn voor duurstromen van maximaal 4 Ampère beveiligd en uitgevoerd.
Zij kunnen echter voor een korte tijd piekstromen verdragen tot wel 26 Ampère.
Maximale Spanning is 20 Volt. RDSON is 29 Milliohm.
Dat heeft tot gevolg met een duurstroom van 4 Ampère een warmteverlies heeft van minder dan 1/2 Watt!
Let Op:
Plaats een zekering van 3Amp in de plus of min leiding ter bescherming van uw componenten!
Bij hogere stromen is het beter een relais laten schakelen!! Dit beschermt de elektronica
Bij zend- en ontvangststoringen van diverse aard of bij een mogelijk defect aan het moduul, kan het zijn dat er een uitgang onbedoeld wordt in- of uitgeschakeld.
Aansluitschema:
De module plug je dan gewoon in je ontvanger van het desbetreffende kanaal
Laatst aangepast door tamiya2000 op di 10 dec 2013 - 18:34; in totaal 1 keer bewerkt
tamiya2000- Regular
PS: de plus van de verbruikers heb ik gewoon naar een servo stekker gebracht (ipv naar de accu +) en in een niet gebruikt kanaal gestoken van de ontvanger
PPS: ik heb de PS4A module in plastidip gedoopt
PPS: ik heb de PS4A module in plastidip gedoopt
tamiya2000- Regular
Amaai wa nen uitleg, ben al voor een stuk mee, maar kunt ook een beetje fotomateriaal bij zetten. Ik vind dit super interessant. Merci voor de moeit man
desmoboy- Regular
zal morgen wat fotokes trekken ervan, alleen geen idee of ge er wijs uit geraakt daar mijn bedrading 1 bord spaghetti is
Graag gedaan trouwens
in het kort uitgelegd: module in kanaal prikken, de verbruiker aan het printje solderen zoals schema (min van de verbruiker an 1 van de 4 blauwe kabelkes en de plus naar de accu plus of ontvanger) en voila
ik ken die printjes nog van de tijd met de tamiya trucks, ze zijn 2 eurocent groot dus nemen niks van plaats en gewicht in... en voor die prijs...
Graag gedaan trouwens
in het kort uitgelegd: module in kanaal prikken, de verbruiker aan het printje solderen zoals schema (min van de verbruiker an 1 van de 4 blauwe kabelkes en de plus naar de accu plus of ontvanger) en voila
ik ken die printjes nog van de tijd met de tamiya trucks, ze zijn 2 eurocent groot dus nemen niks van plaats en gewicht in... en voor die prijs...
tamiya2000- Regular
RC Trial :: RC Trial Talk :: Links
Pagina 1 van 1
Permissies van dit forum: