RC Trial
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

ebay advies

+6
shadow2709
rataplan
GhostCrawler
Verdion
desmoboy
Skiep
10 plaatsers

Ga naar beneden

ebay advies Empty ebay advies

Bericht van Skiep wo 27 nov 2013 - 9:24

Hallo,

misschien hebben mensen hier er meer ervaring mee, vandaar de vraag. Wat kan ik doen?

Ik heb een aankoop op ebay gedaan, betaald via paypal. Een drietal dagen later krijg ik mijn pakje, en wat blijkt het is niet compatibel met mijn apparaat, ook al staat er in de advertentie en op de site van de fabricant dat het wel compatibel moet zijn. Verder zoekwerk toont aan dat het geleverde pakje niet is wat ik moet hebben, deze is namelijk voor een recenter model.
Ik heb op dat moment de verkoper gecontacteerd en die antwoorde: stuur het terug en we sturen het correcte zodra we het ontvangen hebben. Dat heb ik gedaan, maar nu twee weken later is dat pakje nog niet terug bij de verkoper.

Dus nu begin ik me ongerust te maken. Wat kan ik nu doen? Bij de post verhaal halen lijkt me niet echt een oplossing, aangezien ik het gewoon terug heb gezonden zonder track and trace (stom achteraf bekeken). En via paypal een klacht (verkeerd product geleverd?) indienen lijkt me ook niet echt fair naar de verkoper naartoe. Ik heb hem nog een laatste email gestuurd met de vraag of er nog iets kan worden geregeld, maar k vrees dat dat niets gaat opleveren...

Ik hoop dat jullie de uitleg wat begrijpen en dat er misschien iemand me advies kan geven in deze vervelende situatie.
Alvast bedankt aan iedereen die het gelezen heeft Smile

Skiep
Regular
Regular

Aantal berichten : 300
Woonplaats : Halle

Terug naar boven Ga naar beneden

ebay advies Empty Re: ebay advies

Bericht van desmoboy wo 27 nov 2013 - 12:10

Tja als ik iets terug wil sturen is het steeds aangetekend. Is veiliger voor jezelf. Mss jou verhaal doen bij ebay.
desmoboy
desmoboy
Regular
Regular

Aantal berichten : 483
Woonplaats : Damme-Moerkerke

Terug naar boven Ga naar beneden

ebay advies Empty Re: ebay advies

Bericht van Verdion wo 27 nov 2013 - 12:18

lastig verhaal. je hebt de leverancier al gemaild en deze heeft een oplossing aangeboden. ik denk dat bij hem nu weinig meer te halen is. jij hebt het pakje opgestuurd en zal door jou aangetoond moeten worden. mocht je nog een bonnetje hebben dan kun je bij het postkantoor verhaal halen over waar het pakje is.

je hebt geen sterke zaak in dit geval denk ik.
Verdion
Verdion
Initiate
Initiate

Aantal berichten : 183
Woonplaats : Helmond

Terug naar boven Ga naar beneden

ebay advies Empty Re: ebay advies

Bericht van GhostCrawler wo 27 nov 2013 - 15:07

Toch proberen via de verkoper dat je het goede product krijgt, wil hij dat niet kun je altijd zeggen dat je hem geen goede feedback geeft omdat het foute artikel is geleverd, verkopers zijn hier gevoelig voor want mensen kijken toch altijd naar de feedback voor ze iets kopen. Daarna kun je altijd nog contact opnemen met PayPal hoe te handelen.
Hopelijk loopt dit goed af.
GhostCrawler
GhostCrawler
Regular
Regular

Aantal berichten : 488

Terug naar boven Ga naar beneden

ebay advies Empty Re: ebay advies

Bericht van rataplan wo 27 nov 2013 - 16:24

Idd altijd aangetekend verzenden . Denk dat je nu gewoon geduld moet uitoefenen en blijven mailen of hij het al heeft aangekregen
rataplan
rataplan
VRCP Crew
VRCP Crew

Aantal berichten : 1120
Woonplaats : Merksem

Terug naar boven Ga naar beneden

ebay advies Empty Re: ebay advies

Bericht van Skiep wo 27 nov 2013 - 16:30

Mja, anderzijds verstuur ik geregeld naar albanië en daar komt het probleemloos aan. Je zou dan toch denken dat naar een buurland zoals duitsland het zeker geen probleem zou mogen opleveren, maar helaas zijn we weer een illusie armer Very Happy

Stiekem hoop ik op een geste van de verkoper, het correcte product heb ik nog steeds nodig, dus een korting zou daar toch de pijn al wat verzachten.

Skiep
Regular
Regular

Aantal berichten : 300
Woonplaats : Halle

Terug naar boven Ga naar beneden

ebay advies Empty Re: ebay advies

Bericht van shadow2709 wo 27 nov 2013 - 17:34

probeer via paypall een klacht in te dienen fair of niet fair jij hebt betaald en wil je je juiste produckt
je hebt hem al een 2 de email gestuurd zo als hij daar niet op antwoord is zijn probleem
ik zouw zo veel mogelijk stappen ondernemen tot je het juiste produckt hebt of tot je je geld terug hebt
hij moet maar juiste advertensies on line zetten of je de juiste produckten sturen dat je hebt besteld

khoop dat het goed komt
shadow2709
shadow2709
Regular
Regular

Aantal berichten : 222
Woonplaats : Marke

Terug naar boven Ga naar beneden

ebay advies Empty Re: ebay advies

Bericht van MasterBingo wo 27 nov 2013 - 17:43

Hey Skiep,
Na twee weken wachten, zal ik zeker ook een klacht bij Paypal indienen. Die kan je allentijds terug intrekken als je een overeenkomst met de verkoper maakt. Daarmee zet je de verkoper onder druk, die moet namelijk binnen de 48u geantwoord hebben. Je kunt via een klacht ook vragen u geld terug betaald te kregen. Doe ik iedere keer als ik te lang op een antwoord moet warten, heb iedere keer mijn aankoop ontvangen of geld terug gehad.
Groeten
Michael
MasterBingo
MasterBingo
Initiate
Initiate

Aantal berichten : 156
Woonplaats : Zellik

Terug naar boven Ga naar beneden

ebay advies Empty Re: ebay advies

Bericht van Toyobart wo 27 nov 2013 - 18:05

Lastige zaak maar proberen gaat mee ebay advies 4078649926
Toyobart
Toyobart
Addict
Addict

Aantal berichten : 1186
Woonplaats : Stabroek

Terug naar boven Ga naar beneden

ebay advies Empty Re: ebay advies

Bericht van Bas wo 27 nov 2013 - 18:35

Zoals al gezegd, altijd aangetekend terugsturen en op mail krijgen dat je je verzendkosten terugbetaald krijgt. Ik heb onlangs iets teruggestuurd naar Asiatees, aangetekend en in een gewatteerde enveloppe van de post zelf, totaal verzending was iets van een €15 voor een stukje van €5 ofzo, maar het was een principeskwestie. Ze hebben alles proper terugbetaald, dus buiten wat ongemak heb ik er geen last van gehad.

Klachtenprocedure opstarten zou ik zeker ook doen, als wordt het een beetje 'woord tegen woord' of je het ding wel hebt opgestuurd. Maar als er een klacht van paypal bij komt kijken schieten die verkopers meestal wel in gang, ik denk dat vele mensen niet zover gaan, en de verkopers pas dan een geste gaan doen.
Bas
Bas
Beyond salvation
Beyond salvation

Aantal berichten : 2649
Woonplaats : Edegem

Terug naar boven Ga naar beneden

ebay advies Empty Re: ebay advies

Bericht van Skiep do 28 nov 2013 - 12:55

Ik heb tot nu toe wel steeds antwoord gekregen van de verkoper, net daarom dat ik nog niet via paypal ben gegaan. Maar mocht het antwoord op een commerciele geste uitblijven denk ik toch via paypal te gaan. Voor de tijd verstrijkt en ik helemaal geen druk meer kan uitvoeren.
Ik geef toe dat het niet echt aan de verkoper ligt, maar anderzijds is het in de eerste plaats toch ook hun fout dat ze het verkeerde product leveren.

Skiep
Regular
Regular

Aantal berichten : 300
Woonplaats : Halle

Terug naar boven Ga naar beneden

ebay advies Empty Re: ebay advies

Bericht van nilsken do 28 nov 2013 - 14:14

Is nooit gemakkelijk dergelijke kwesties.
Ik heb ooit zo een probleempje gehad met RC4WD.
Bij een volgende bestelling kreeg ik uit het niets toch de juiste stukjes kosteloos meegestuurd.
Was wel leuk en onverwacht. Maar dat zullen de zeldzame gevallen zijn.

Mijn beste ervaringen heb ik nog altijd met de echt grote alla stella en dergelijke
nilsken
nilsken
Addict
Addict

Aantal berichten : 1346
Woonplaats : Mortsel

Terug naar boven Ga naar beneden

ebay advies Empty Re: ebay advies

Bericht van Skiep do 28 nov 2013 - 14:54

Kleine update, ze vragen in welke verpakking en naar welk adres ik het heb verstuurd. Misschien is het toch toegekomen maar intern niet bij de juiste dienst? Hoop doet leven he Very Happy

EDIT:
Ik kan met heel veel blijdschap melden dat ze mijn pakje hebben gevonden en mij het correcte item asap gaan opsturen. Vertrouwen in de post is hersteld Very Happy
Nogmaals dank aan iedereen voor het advies en de steun.

Skiep
Regular
Regular

Aantal berichten : 300
Woonplaats : Halle

Terug naar boven Ga naar beneden

ebay advies Empty Re: ebay advies

Bericht van Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum