Mijn koekedoos
+12
Hoggy
magic2002
shadow2709
nilsken
Rocco.
Bas
gunther
Nobody
Frakke393
Ranger Joe
StefCross
tamiya2000
16 plaatsers
Pagina 2 van 2 • 1, 2
Re: Mijn koekedoos
Enkel verlagen gaf mijn auto enorm veel onderstuur. En door gebrek aan grip op de voorwielen kon ik hem ook niet 'smijten'. Mijn eerste raad is goed rubber. Daar begint alles mee. Veel mensen besparen op hun banden, maar als ze dan moeten remmen komt de factuur meestal duurder. Ik rij graag wat door, vooral als er wat bochten zijn. Ik ga niet beweren dat de duurste banden de beste zijn (in mijn geval waren de duurste goodyear eagle F1 en die vond ik slecht), maar ik kan toch niet zeggen dat ik veel vertrouwen heb in die chinese merken.
In uw geval zijn t michelins, dus dat zit wel al goed maar ge zou een iets groter velgje met een iets lager bandje kunnen steken, dat helpt bij de stabiliteit. En die velgen kan je eventueel ook tweedehands kopen, wel opletten voor kromme velgen.
Het financiele deel van het verhaal begrijp ik maar al te goed, het leven is een en al keuzes en opofferingen maken. Ik zat in die tijd op een studentenbudget, dus echt veel mocht het allemaal niet kosten, kdeed dan ook bijna alles zelf. Maar t blijft duur en een mens wil meer dan alleen maar een mooie auto he
In uw geval zijn t michelins, dus dat zit wel al goed maar ge zou een iets groter velgje met een iets lager bandje kunnen steken, dat helpt bij de stabiliteit. En die velgen kan je eventueel ook tweedehands kopen, wel opletten voor kromme velgen.
Het financiele deel van het verhaal begrijp ik maar al te goed, het leven is een en al keuzes en opofferingen maken. Ik zat in die tijd op een studentenbudget, dus echt veel mocht het allemaal niet kosten, kdeed dan ook bijna alles zelf. Maar t blijft duur en een mens wil meer dan alleen maar een mooie auto he
Skiep- Regular
- Aantal berichten : 300
Mercie voor de tips, maar allereerst, die Michelin's zijn al lang vervangen door Dunlop, waarom? Ze waren 18 jaar oud en begonnen te verdrogen
I aquaplanning daarmee terecht komen vond ik niet plezant (wel spannend), dus ben ik door gereden naar de bandencentrale tegenover mijn deur. Op zulke dingen wil ik allesinds niet besparen, als ge met die Micra ergens tegenplakt mogen ze komen met een blikopener.
Zelf doe ik ook zoveel mogelijk zelf (onderhoud, olie, ...), maar de volgende dingen zoals koppeling en tandenkrans (dat tandwiel op je vliegwiel waar de startmotor op zit) moeten vervangen worden, en dit kan ik zelf niet.
Qua velgen zie ik graag die witte rally velgen (zie foto) en had ik hem graag gehad zoals de foto
Voor deze auto is ook het probleem dat een verlagingsset moeilijk te vinden is, deze moet zelf gemaakt worden.
I aquaplanning daarmee terecht komen vond ik niet plezant (wel spannend), dus ben ik door gereden naar de bandencentrale tegenover mijn deur. Op zulke dingen wil ik allesinds niet besparen, als ge met die Micra ergens tegenplakt mogen ze komen met een blikopener.
Zelf doe ik ook zoveel mogelijk zelf (onderhoud, olie, ...), maar de volgende dingen zoals koppeling en tandenkrans (dat tandwiel op je vliegwiel waar de startmotor op zit) moeten vervangen worden, en dit kan ik zelf niet.
Qua velgen zie ik graag die witte rally velgen (zie foto) en had ik hem graag gehad zoals de foto
Voor deze auto is ook het probleem dat een verlagingsset moeilijk te vinden is, deze moet zelf gemaakt worden.
tamiya2000- Regular
- Aantal berichten : 638
Met die witte velgjes is inderdaad heel mooi. Zijn er geen verlagingsveren voor deze wagen? t Zou goe kunnen dat ze niet meer beschikbaar zijn. t moet daarvoor geen regelbare kit zijn he, die kosten meestal veel. Met enkel veren voelt ge al een goede verschil en die kosten niet zo heel veel (als je ze nog kan vinden). Hou wel rekening dat je de schokbrekers misschien ook zal moeten vervangen zeker gezien de leeftijd van het voertuig
die dunlops welke maat zijn die en zijn het sp sport?
die dunlops welke maat zijn die en zijn het sp sport?
Skiep- Regular
- Aantal berichten : 300
Jupla, heb prijs, koppakking eraan. Olie + koelwater die aan het mengen waren tot een bruine slurrie die overal zit... in de thermostaat, carterpan, radiator... alles mag gespoeld worden :/
tamiya2000- Regular
joint culasse derdoor? magische Boussini recept; motor met meer cc-tjes derin
Boussini- Addict
- Aantal berichten : 2050
tamiya2000 schreef:Een wat? :p
Joint de culasse = koppakking
Bas- Beyond salvation
- Aantal berichten : 2649
Zware kosten zo te zien, dikke pech maatje.
Resultaat van een iets te zware voet bij een koude motor.
Hoe geraak je nu op de LAR. voor uw opleiding ???
Resultaat van een iets te zware voet bij een koude motor.
Hoe geraak je nu op de LAR. voor uw opleiding ???
Hoggy- Addict
- Aantal berichten : 1466
Bas, ik weet wat joint de culasse betekend, dat zeggen wij hier in west vlaanderen ertegen
Ik bedoelde het op de zin: motor met meer cc-tjes
Hoggy: zware voet op koude motor??? NIet echt, hij zuipt al genoeg.
Ik heb een vervangwagen van de garage... een Saxo 1.1... rijd leuken met dat gat in de uitlaat ist precies een rallywagen
Een ruilmotor was ook een optie, maar wie weet ligt na 5 maand de koppakking er weer uit... ik doe nu wel een erg zotte kost, maar ben eker dat de motor nu deftig is
Ik bedoelde het op de zin: motor met meer cc-tjes
Hoggy: zware voet op koude motor??? NIet echt, hij zuipt al genoeg.
Ik heb een vervangwagen van de garage... een Saxo 1.1... rijd leuken met dat gat in de uitlaat ist precies een rallywagen
Een ruilmotor was ook een optie, maar wie weet ligt na 5 maand de koppakking er weer uit... ik doe nu wel een erg zotte kost, maar ben eker dat de motor nu deftig is
tamiya2000- Regular
Pagina 2 van 2 • 1, 2
Soortgelijke onderwerpen
» Mijn CC 01 :D
» Show your RC lab, take a look inside
» Mijn voorsteeling, take II
» Mijn SCX10 G6
» Mijn CC01'ke
» Show your RC lab, take a look inside
» Mijn voorsteeling, take II
» Mijn SCX10 G6