mp4 omzetten.....
+2
Cornholio
Sylvie.
6 plaatsers
mp4 omzetten.....
Hallo,
Ik heb een probleem, ik heb een foto-muziek film gemaakt met movie maker.
maar nu heeft die dat opgeslaan in MP4,
Ik heb die dan op een dvd gebrand maar helaas kunnen onder andere mijn schoonouders dit niet bekijken.
weet iemand in welk bestand ik dit moet omzetten zodat iedereen het kan bekijken vanaf de dvd ?
En weet iemand hier een programma of zo voor aub ?
Ben echt een leek in zo een zaken sorry !
Grtjs.
Ik heb een probleem, ik heb een foto-muziek film gemaakt met movie maker.
maar nu heeft die dat opgeslaan in MP4,
Ik heb die dan op een dvd gebrand maar helaas kunnen onder andere mijn schoonouders dit niet bekijken.
weet iemand in welk bestand ik dit moet omzetten zodat iedereen het kan bekijken vanaf de dvd ?
En weet iemand hier een programma of zo voor aub ?
Ben echt een leek in zo een zaken sorry !
Grtjs.
Sylvie.- Regular
- Aantal berichten : 568
Re: mp4 omzetten.....
Google: mp4 to dvd freeware
Cornholio- Addict
- Aantal berichten : 1151
Oké dank u wel, zal ik straks keer zoeken.Cornholio schreef:Google: mp4 to dvd freeware
Grtjs
Sylvie.- Regular
En anders windows movie maker.
Bas- Beyond salvation
- Aantal berichten : 2649
Met dit programma is de film gemaakt Bas.Bas schreef:En anders windows movie maker.
Maar ik wil die opslaan op pc om dan op dvd te zetten en die doet dat in mp4
begrijp niet wat ik verkeerd doe want kan het niet veranderen.
Grtjs.
Sylvie.- Regular
Wat voor dvd-speler gebruik je ervoor?
Het varieert vaak wat ze kunnen afspelen...
De meeste kans heb je denk ik met de video op te slaan als .avi op mpeg maar je zou het best even de speler kunnen checken of er iets opstaat.
Helaas biedt de nieuwere versie van Movie Maker geen mogelijkheid hiervoor.
Deze oudere versie voor Vista kennelijk wel :
Linkje
Wil je het liever bij je huidige versie houden, dan kun je ook aanvullend een extra mp4 naar avi converter gebruiken (zou ik het meest aanraden) :
http://www.pazera-software.com/products/mp4-to-avi-converter/
Succes ermee, hopelijk lukt het.
Het varieert vaak wat ze kunnen afspelen...
De meeste kans heb je denk ik met de video op te slaan als .avi op mpeg maar je zou het best even de speler kunnen checken of er iets opstaat.
Helaas biedt de nieuwere versie van Movie Maker geen mogelijkheid hiervoor.
Deze oudere versie voor Vista kennelijk wel :
Linkje
Wil je het liever bij je huidige versie houden, dan kun je ook aanvullend een extra mp4 naar avi converter gebruiken (zou ik het meest aanraden) :
http://www.pazera-software.com/products/mp4-to-avi-converter/
Succes ermee, hopelijk lukt het.
Laatst aangepast door LazyFatCat op wo 16 okt 2013 - 1:48; in totaal 1 keer bewerkt
Oké dank u wel ! Ik ben nu met iPad bezig,
Zal morgen laptop aanzetten en eens deftig kijken naar de linkjes. En wat we hadden geprobeerd is de dvd in de vaste computer van mijn schoonouders te steken om deze dan aftespelen, maar helaas lukt het niet, in mijn laptop daarentegen lukt het wel.
Grtjs.
Zal morgen laptop aanzetten en eens deftig kijken naar de linkjes. En wat we hadden geprobeerd is de dvd in de vaste computer van mijn schoonouders te steken om deze dan aftespelen, maar helaas lukt het niet, in mijn laptop daarentegen lukt het wel.
Grtjs.
Sylvie.- Regular
Dat gaat als avi of mpg zeker goed komen dan.
Maar het klinkt alsof de andere computer slechts de juiste codec mist om mp4 te kunnen weergeven (wat met losse dvd-spelers vrijwel altijd het geval is)...
Een oplossing op die manier zou ook kunnen maar het eerdergenoemde is makkelijker, denk ik.
De software van Pazera om de video om te zetten werkt goed en is redelijk eenvoudig in gebruik.
Maar het klinkt alsof de andere computer slechts de juiste codec mist om mp4 te kunnen weergeven (wat met losse dvd-spelers vrijwel altijd het geval is)...
Een oplossing op die manier zou ook kunnen maar het eerdergenoemde is makkelijker, denk ik.
De software van Pazera om de video om te zetten werkt goed en is redelijk eenvoudig in gebruik.
Hallo iedereen,
Het is opgelost dank u LazyFatCat heb het gedaan via het 2de linkje van je.
@Bas deze mag slotje op of zelfs verwijderd worden.
Grtjs
Het is opgelost dank u LazyFatCat heb het gedaan via het 2de linkje van je.
@Bas deze mag slotje op of zelfs verwijderd worden.
Grtjs
Sylvie.- Regular
Overigens kan je bij moviemaker gewoon andere bestands formaten op geven.
Volgens mij ook als DVD image of VOB/TS bestanden.
Onder W7 tenminste... En dan heb je gewoon netjes de bron direct als alternatief (DVD) opgeslagen ipv via via.
Volgens mij ook als DVD image of VOB/TS bestanden.
Onder W7 tenminste... En dan heb je gewoon netjes de bron direct als alternatief (DVD) opgeslagen ipv via via.
@lampje22
Ik kan het enkel maar opslaan als : MPEG-4/H.264-videobestand
Als ik dan recht klik en naar eigenschappen kijk dan staat er : bestandstype MP4
Ik kan het enkel maar opslaan als : MPEG-4/H.264-videobestand
Als ik dan recht klik en naar eigenschappen kijk dan staat er : bestandstype MP4
Sylvie.- Regular
In Moviemaker heb je rechts bove nhet knopje Film opslaan. daar zie je ook een klein pijltje bij. in de lijst die te voorschijn komt staat de optie 'een DVD branden'. niks aan het handje. Die DVD zou je in elke normale DVD speler horen te kunen afspelen.
Maar het probleem is niet dat het niet werkt in DVD speler, het probleem is dat het niet werkt als we de dvd in de pc steken van schoonouders
Sylvie.- Regular
Dan is het een codec/player probleem.
Maar media player moet een eind kunnen komen. en anders VLC gebruiken...
Maar MP4 is niet een DVD film. MP4 is een video format (Codec) en maalt er niet om waar het op wordt opgeslagen. Een DVD video is wat anders en zal geen MP4 codec tonen bij de info. DVD is ook geen HD wat de MP4 mogelijk wel is.
De film converteren naar een ander format/codec is geen garantie dat het dan wel zal afspelen op de andere pc.
Maar media player moet een eind kunnen komen. en anders VLC gebruiken...
Maar MP4 is niet een DVD film. MP4 is een video format (Codec) en maalt er niet om waar het op wordt opgeslagen. Een DVD video is wat anders en zal geen MP4 codec tonen bij de info. DVD is ook geen HD wat de MP4 mogelijk wel is.
De film converteren naar een ander format/codec is geen garantie dat het dan wel zal afspelen op de andere pc.
Permissies van dit forum: