Indoor R/C locatie
+2
Hoggy
Cornholio
6 plaatsers
Interesse in een indoorplek voor rc te Mechelen?
Indoor R/C locatie
Ik zit eigenlijk al heel lang met het idee (echt nog maar een idee, geen gedacht of werkelijk haalbaar is) te spelen hoe het zou zijn om een indoor locatie voor RC te hebben in het Mechelse. Maar ik heb eerlijk gezegd geen idee over hou je zoiets opricht? Ook financieel gezien weet ik niet of het haalbaar is. Maar het lijkt me tof en bij mijn weten is er geen locatie in de grote omgeving van Mechelen waar je dit kunt vinden?
Ik denk aan een grote hal met een parcour voor te racen/driften, een plek voor indoor te vliegen en misschien een (modulair) crawl/trial parcour hetwelk dus eens in de zoveel tijd veranderd kan worden. Er staat hier in de buurt van de afrit van de autostrade een pand te koop compleet met parking en al. Door dit te zien kwam de droom weer omhoog dus dacht ik hier even te informeren/polsen.
1. Is er animo voor een dergelijke indoor rc hal in het Mechelse?
2. Iemand een idee over hoe je zoiets opricht?
2. Iemand verstand van de financiele kant (in welk stelsel (vzw ofzo) zou zoiets vallen, voor/nadelen, risico's, enz...)?
Gewoon even een ballontje oplaten hé, voorlopig is het nog maar een "idee"...
Ik denk aan een grote hal met een parcour voor te racen/driften, een plek voor indoor te vliegen en misschien een (modulair) crawl/trial parcour hetwelk dus eens in de zoveel tijd veranderd kan worden. Er staat hier in de buurt van de afrit van de autostrade een pand te koop compleet met parking en al. Door dit te zien kwam de droom weer omhoog dus dacht ik hier even te informeren/polsen.
2. Iemand een idee over hoe je zoiets opricht?
2. Iemand verstand van de financiele kant (in welk stelsel (vzw ofzo) zou zoiets vallen, voor/nadelen, risico's, enz...)?
Cornholio- Addict
- Aantal berichten : 1151
Re: Indoor R/C locatie
Dat er animo is voor dergelijk initiatief heeft MC Ronse al meer dan bewezen en die hebben het voordeel dat het etablissement ook hun eigendom is en dus moeten ze zich ook niet blauw betalen aan decadente huurbedragen en dit is voor veel verenigingen het grootste probleem en in sommige gevallen zelfs de doodsteek. Geschikte behuizing vinden is dus het grootste probleem tenzij je een industrieël vind die uw interesse's deelt en een vrijstaande loods ter beschikking stelt of u er zelf één ter beschikking heeft.Cornholio schreef:
Als het probleem behuizing is opgelost is het aan te raden een VZW op te richten en ook de regels te raadplegen voor de uitbating van een openbare ontmoetingsplaats met de nodige veiligheidsmaatregelen en uiteraard verzekeringen. Ik wil je niet ontmoedigen Cornholio maar er vallen heel wat watertjes te doorzwemmen voor je aan een openingsreceptie mag beginnen denken.
Hoggy- Addict
- Aantal berichten : 1466
Hey cornholio als je meer info wil voeg even andy van den borre toe op Facebook dat is de voorzitter van yellowracing;)
Sonny- Regular
- Aantal berichten : 338
Hey, vroeger is er in Mechelen wel eens een rc club geweest.
Deze maakte gebruik van een zaaltje op de galgenberg dit was een indoor zaaltje dat wel elke keer terug moest worden leeggemaakt wat wel wat werk met zich meebracht.
Er was ook een tijdje een buiten circuit.
Later is deze club op zoek gegaan naar een andere locatie omdat er schade was toegebracht aan het materiaal. Een tijdje was dit in een zaaltje op de liersesteenweg en ook in duffel is er een tijdje gereden in een feestzaal.
Deze maakte gebruik van een zaaltje op de galgenberg dit was een indoor zaaltje dat wel elke keer terug moest worden leeggemaakt wat wel wat werk met zich meebracht.
Er was ook een tijdje een buiten circuit.
Later is deze club op zoek gegaan naar een andere locatie omdat er schade was toegebracht aan het materiaal. Een tijdje was dit in een zaaltje op de liersesteenweg en ook in duffel is er een tijdje gereden in een feestzaal.
StefanR- Member
- Aantal berichten : 6
het jammere aan de indoor parcours is dat het meestal platten truut is...no airtime ;-)
Frakke393- VRCP Crew
- Aantal berichten : 877
De Nekkerhallen lijkt me uitermate geschikt
Toyobart- Addict
- Aantal berichten : 1186
Ja, die hadden perfect geweest , helaas was ik daarvoor net te laat, zijn voor een volledig jaar verhuurd aan Studio 100 (no kidding)...
Enfin, ik heb het idee intussen al laten varen, financiëel (voor mij) niet haalbaar + een te groot risico.
Enfin, ik heb het idee intussen al laten varen, financiëel (voor mij) niet haalbaar + een te groot risico.
Cornholio- Addict
- Aantal berichten : 1151
Permissies van dit forum: