RC Trial
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Ontlakken , deanodiseren

Ga naar beneden

Ontlakken , deanodiseren Empty Ontlakken , deanodiseren

Bericht van Toyobart wo 22 feb 2012 - 0:32

Dit oorspronkelijk bericht is ouder dan het vorige RCTrial forum Very Happy

Toyobart schreef:Berichtdoor BTD Bart 1979 op za okt 10, 2009 11:22 am

Mja, toch maar even meegeven...

Hoe krijg je ergens de verf af? ( autolak, tamiyaspuitbussen )

-Zelf geprobeerd : Een nachtje ondergedompeld in remolie : resultaat, de verf valt ervan af.

-Methode Joeri : een uurtje in Methanol , vooral bij plastics oppassen en zeker niet te lang laten weken.

Hoe krijg je dat belachelijke kleurtje van je aluminium delen... ( gekleurde aluminium )

-Zelf getest en goed bevonden : 10min of langer onderdompelen in ovenreiniger , de kleur lost gewoon op.
Ook weer niet te lang ( paar uur ) , dan kan de alu een beetje zwart uitslagen...
Ovenreiniger is te verkrijgen in de supermarkt... goede polisch is koperpoets of speciale watten "Brasso" in de delhaize.

Grtz!

Berichtdoor Bas op di feb 02, 2010 9:48 pm

Kleine toevoeging ivm het deanodiseren. Ik heb wat stukjes gedaan, en heb weer wat bevindingen.
1. Kies je ovenreiniger goed. Ik had eerst actief schuim van Bref, maar dat werkt voor geen meter. Nu heb ik ovenreiniger van HG, da's een vloeistof in een 'manuele' spuitbus, die dus ook gewoon in een glas kan blijven staan. Handig om de stukken volledig onder te dompelen, waardoor het veel beter werkt.
2. Dompel, indien mogelijk, de stukken volledig onder. Dit lost alles veel krachtiger en gelijkmatiger op.
3. Complexe stukken moeten langer weken dan eenvoudige stukken: de vloeistof heeft meer moeite met hoekskes.
4. Nadat je de dingen hebt ondergedompeld spoel je ze eerst af met veel water, daarna even met wat keukenrol de restjes verder verwijderen, goed wrijven, als het goed is komt alles eraf.
5. Weektijd kan, afhankelijk van de stukjes, tussen de 10 en de 30 minuten zitten. Langer kan volgens mij geen kwaad, maar pas op dat je het niet té lang doet, want dan slaat de alu zwart uit.
6. Als je daar zin in hebt, kan je de stukjes makkelijk polijsten, dan worden ze mooi chroom. Ikzelf vind dit niet mooi, maar OK.

Foto's van wat ik vandaag deed komen nog in een andere thread...
Ontlakken , deanodiseren 823234

Berichtdoor Rataplan op di feb 02, 2010 11:27 pm

heel simpel

ik gebruik ontstopper van de colruyt
Ontlakken , deanodiseren Flux054

Ontlakken , deanodiseren Flux055
daarna water toevoegen om het boeltje te activeren
5min wachten
Ontlakken , deanodiseren Flux056
dan spoelen met water
Ontlakken , deanodiseren Flux057
Ontlakken , deanodiseren Flux058
Ontlakken , deanodiseren Flux059
Toyobart
Toyobart
Addict
Addict

Aantal berichten : 1186
Woonplaats : Stabroek

Terug naar boven Ga naar beneden

Ontlakken , deanodiseren Empty Re: Ontlakken , deanodiseren

Bericht van Toyobart wo 22 feb 2012 - 0:35

Rocco schreef:Voor
Ontlakken , deanodiseren A4wjn6
Ontlakken , deanodiseren 33e6e0x

met javel (voor kruisen vloer)
Ontlakken , deanodiseren Mwa8ol

Na
Ontlakken , deanodiseren 10milqc
Ontlakken , deanodiseren 152jqbs
Ontlakken , deanodiseren Nq4dbl
ziet het beter uit he Smile

Rocco
Toyobart
Toyobart
Addict
Addict

Aantal berichten : 1186
Woonplaats : Stabroek

Terug naar boven Ga naar beneden

Ontlakken , deanodiseren Empty Re: Ontlakken , deanodiseren

Bericht van Toyobart wo 22 feb 2012 - 0:41

Gette schreef:Ik lees hier en daar dat je een ABS body kan proper maken door hem in remvloeistof DOT3 of DOT4 te stoppen.

Heeft hier iemand ervaringen mee Question

Toyobart schreef:wie was het nu weer... iemand van het forum ze...

het klopt in ieder geval, zelfs op een doekje en rustig wrijven dacht ik...

onderdompelen is natuurlijk altijd juist... en ik denk niet dat dot3 of 4 er toe doet...

pak anders Dot5 :-)

Nobody schreef:Pak gewoon de goedkoopste, af spoelen met voldoende water is het eenige dat je moet doen.

Dot 3 en 4 zijn het gemakelijkste weg te spoelen want dot 5 pakt minder water op en kost trouwens teveel ook.

N

Bas schreef:Da's inderdaad blijkbaar de beste methode. Heb er nog geen ervaring mee. Sommigen spreken van een uurke onderdompelen, anderen van een nacht... Kijk eens op de tamiyaclub forums, daar staat er een hele uitleg over.

Jan schreef:Ik heb dat inderdaad al gedaan. De body die ik van Bas gekregen heb was eerst geel. Daar ik de juiste verf niet meer kon vinden heb ik de verf er allemaal afgehaald. Ik heb gewone dot 4 gebruikt. De body goed ingesmeerd met de remvloeistof klein tien minuutjes gewacht en met keukenpapier de verf afgehaald. Sommige stukken heb ik meerder malen moeten doen (waarschijnlijk hangt het af van het merk van de verf en hoeveel lagen verf er op zit) ik denk dat ik al bij al een twee uur bezig ben geweest. Achteraf wel goed ontvetten anders pakt de nieuwe verf niet zo goed. Voor de gene die het nog niet moesten weten over welke body het gaat, het is m'n rode jeep body die op het TLT chassis staat. Ik vondt het resultaat in elk geval super.

Ik zou zeggen gewoon doen het is eenvoudiger dan gedacht en loont zeker de moeite

Nilsken schreef:Remolie,

gewoon voldoende erop kwakken, tijdje laten trekken en dan goed los wrijven met een oude borstel.
Onder water leggen, en hup bijna als nieuw :-)



Toyobart
Toyobart
Addict
Addict

Aantal berichten : 1186
Woonplaats : Stabroek

Terug naar boven Ga naar beneden

Ontlakken , deanodiseren Empty Re: Ontlakken , deanodiseren

Bericht van Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven


 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum