RC Trial
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

RC schokdempers en olie...

Ga naar beneden

RC schokdempers en olie... Empty RC schokdempers en olie...

Bericht van Toyobart di 21 feb 2012 - 23:43

Nobody schreef:Vraagje.

Welke olien (op basis van) mag men in onze dempertjes doen?

Ik wens de demp snelheid van het dempen vertragen dus heb ik "dikkere" olie nodig die trager door die gaatjes vloeid.
Nu wens ik niet een heele stock aan olien aankopen dus heb ik getest met plantaardige olien als arachide, olijf en zonne bloem olie, maar die zijn nog te "dun".

Mag daar motor, hydrauliek,rem, olie in?

Heeft iemand hier ervaring mee?

N

Boussini schreef:de pistons van uw dempers aanpassen naar minder / kleinere gaten,
remolie en dergelijke kunnen de plastic aanvreten, dus dat zou ik mijden Very Happy
mineraal olie werkt wel, zoals in de auto dus, of olie op siliconen basis, anderzijds een fleske 60wt in de modelbouwhandel kan u probleem al een pak oplossen,
versnellingsbakolie voor de tractor kan ook wel lukken

Nobody schreef:Versnellingsbak olie bedoel je 80W90 waarschijnlijk?

Plantaardige hydrauliek olie heb ik hier ook dus ga ik ook proberen.

Gaatjes verkleinnen is een goed idee maar moet nog uitzoeken hoe.

N

Boussini schreef:dichtsmelten kan ook altijd, of eens neuzen tussen de touring spullen, een schijfje draaien uit plastic mischien Very Happy
in ieder geval succes met de rebuild !

Nobody schreef:Thanks,

Toe plakken en herboren vind ik ook redelijk goed. Maar ik wil niet dat de zuiger scheef gaat door een miniem verschil in de gaatjes, dus liever dikkere olie zoeken.

N

Toyobart schreef:ik denk niet dat je de zuiger scheef krijgt met een verschil aan gaatjes... theoretisch ja maar merkbaar ?

Boussini schreef:ik heb der hier ook slingeren met 1 gaatje vanuit bouwdozen , dus ik denk niet dat op deze schaal dat een probleem gaat zijn

Nobody schreef:Dank u RCT Bart en Boussini.

Ik ga het proberen Wink

N
Toyobart
Toyobart
Addict
Addict

Aantal berichten : 1186
Woonplaats : Stabroek

Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven


 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum