Rondingen afplakken
3 plaatsers
RC Trial :: RC Trial Talk :: Technisch
Pagina 1 van 1
Rondingen afplakken
Ongetwijfeld een domme vraag voor iemand die toch al effe met rc bezig is (maar dus helemaal niet kan verven/spuiten en het dus ook niet graag doet), maar het feit dat ik in totaal nog maar 2 lexaanbodies heb gespoten mij toch een beetje vrijpleit.
Hoe kan je nu het makkelijkste rondingen afplakken in een lexaan kap (op een slecht bereikbare plaats)?
Hoe kan je nu het makkelijkste rondingen afplakken in een lexaan kap (op een slecht bereikbare plaats)?
Cornholio- Addict
- Aantal berichten : 1151
Re: Rondingen afplakken
Hangt van de plaats en de ronding af... Je kan goeie tape gebruiken en die licht laten buigen. Je kan ook tape afsnijden voor je hem aanbrengt.
Waarvan ikzelf geen voorstander ben is eerst tape aanbrengen en er dan in snijden (verzwakt de body). Tenslotte kan je ook nog met vloeibare masking tape werken, die kan je in je ronding borstelen, of aanbrengen en daarna bijsnijden.
Da's zowat alles wat ik kan bedenken...
Waarvan ikzelf geen voorstander ben is eerst tape aanbrengen en er dan in snijden (verzwakt de body). Tenslotte kan je ook nog met vloeibare masking tape werken, die kan je in je ronding borstelen, of aanbrengen en daarna bijsnijden.
Da's zowat alles wat ik kan bedenken...
Bas- Beyond salvation
- Aantal berichten : 2649
Het was vrij algemeen bedoeld, maar in dit specifieke geval gaat het over scherpe rondingen aan het dakraam van een Blizzard body (cabine dus )...
Het ziet er momenteel nogal zeer amateuristisch uit eerlijk gezegd
Het ziet er momenteel nogal zeer amateuristisch uit eerlijk gezegd
Cornholio- Addict
Die zou ik met tape doen en bijsnijden; het is geen supergevoelige plaats.
Eén laag goeie tape (Tamiya!) erop en met een scherp mesje héél licht aansnijden, enkel de tape doorsnijden, niet (of zo weinig mogelijk) in de lexan snijden. Als je je onzeker voelt eerst even proberen om een lost stukje lexan.
Eén laag goeie tape (Tamiya!) erop en met een scherp mesje héél licht aansnijden, enkel de tape doorsnijden, niet (of zo weinig mogelijk) in de lexan snijden. Als je je onzeker voelt eerst even proberen om een lost stukje lexan.
Bas- Beyond salvation
Voor de binnenbocht zou dat inderdaad kunnen werken, dan kun je met je mes de inkeping volgen.
De buitenbocht echter ga je dan vanuit de losse pols moeten snijden?
De buitenbocht echter ga je dan vanuit de losse pols moeten snijden?
Cornholio- Addict
Ja, gewoon evenwijdig met de andere he
Ik zeg niet dat het gemakkelijk zal zijn, maar zo zou ik het doen.
Ik zeg niet dat het gemakkelijk zal zijn, maar zo zou ik het doen.
Bas- Beyond salvation
Lol, hoor ik nu een om voorstel dat jij het komt doen voor mij?
Trok op niets, alles er terug afgetrokken, morgen nog eens proberen...
Trok op niets, alles er terug afgetrokken, morgen nog eens proberen...
Cornholio- Addict
Voor de buitenbocht een stukje uit de tamiya tape gesneden mbv een 2 cent stukje.
De binnenbocht opgevuld met geperforeerde stukjes uit de overschot van het raam-afplak-vel.
Misschien niet echt professioneel maar toch redelijk tevreden met het resultaat
Nu nog spuiten natuurlijk
Edit: Hmm, jammer genoeg zie je imperfecties pas nadat er verf opzit... enfin, weer een ervaring en een bash-kapje rijker
De binnenbocht opgevuld met geperforeerde stukjes uit de overschot van het raam-afplak-vel.
Misschien niet echt professioneel maar toch redelijk tevreden met het resultaat
Nu nog spuiten natuurlijk
Edit: Hmm, jammer genoeg zie je imperfecties pas nadat er verf opzit... enfin, weer een ervaring en een bash-kapje rijker
Cornholio- Addict
Bijkomende vraag, wat is de minimumdroogtijd voordat je op je verf terug mag afplakken (Tamiya spuitbus)?
Cornholio- Addict
Hmmm... Tricky one. Ik zou zeggen 24u maar beter nog 48 of 72u. Hangt er ook van af hoe je je body voorbereid hebt (opgeschuurd?) en welke tape je gaat gebruiken over het gespoten stuk.
Bas- Beyond salvation
En laat geduld nu net niet mijn sterkste kant zijn
Niet opgeschuurd (moest dat dan?) + ik gebruik Tamiya afplaktape, voor alle zekerheid dan toch maar 48h pakken?
Niet opgeschuurd (moest dat dan?) + ik gebruik Tamiya afplaktape, voor alle zekerheid dan toch maar 48h pakken?
Cornholio- Addict
afhankelijk van de omgevingstemperatuur en hechting op de body,Cornholio schreef:Bijkomende vraag, wat is de minimumdroogtijd voordat je op je verf terug mag afplakken (Tamiya spuitbus)?
mij lukt dat met een paar kunstmatige technieken op 4 uur ongeveer
Boussini- Addict
- Aantal berichten : 2050
RC Trial :: RC Trial Talk :: Technisch
Pagina 1 van 1
Permissies van dit forum: