RC Trial
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Eerste airbrush setje Parkside PABK 60 A1

3 plaatsers

Ga naar beneden

Eerste airbrush setje Parkside PABK 60 A1 Empty Eerste airbrush setje Parkside PABK 60 A1

Bericht van Skiep za 10 aug 2013 - 12:44

Hallo allemaal,

kweet niet of het hier op zijn plaats staat, het is een ander project, maar het heeft met rc te maken (van ver dan Smile )

Mijn eerstje airbrush set opgepikt in de lidl voor slechts 69.99. De kenners zullen weten dat dit niet iets is waar je veel moet van verwachten, maar aan deze prijs mag je niet teveel verwachten.
Het setje komt compleet met compressor, slangetjes, luchtpistool (met verschillende opzetstukjes voor oa, banden, ballen, luchtmatrassen mee op te blazen) en een airbrush setje. Er zitten ook potjes verf bij maar als beginner laat je deze best in de doos zitten.
Een drukregelaar zit er niet bij, deze kan er wel tussen gezet worden, maar op dit moment is dit voor mij nog niet nodig.

Het airbrush setje zelf is ook heel basic, voelt wat goedkoop aan (wat had je anders verwacht Wink ). Twee glazen meng potjes, een druppel teller en natuurlijk het pistooltje.

Klein beetje later is alles aangesloten zoals het hoort en begin ik vol goede moed de verf te mengen. Daar gaat het dus volledig mis. De bij geleverde verf is heel dik en moet dus worden verdund met water. De hoeveelheden hier worden niet echt uitgelegd dus even een paar verhoudingen zelf geprobeerd, helaas niet met een goed resultaat.
Gelukkig had ik een potje vallejo verf liggen. Mijn raad aan alle beginners is dan ook koop een potje goede verf. Met deze verf had ik direct een goed resultaat, goed dekkend zonder lopers of uitzakkers.
Nadien nog even getest met de bijgeleverde verf en opnieuw moeten vaststellen dat het mengen niet meevalt. Hoogstwaarschijnlijk is het gebrek aan ervaring, of is het gewoon rommel verf. Toekomst zal dat misschien uitwijzen.

Besluit: Voor een zacht prijsje gaat er een nieuwe wereld voor mij open, aan te raden voor iedereen die het eens wil testen zonder al te hoge prijzen te betalen. Verwacht echter niet dat je er onmiddelijk mooie tekeningen mee gaat brushen. Voor mij is het enkel de bedoeling om het als vervanging voor klassieke spuitbussen te gebruiken.
Binnenkort (hopelijk) zal ik er eens een body mee spuiten en de resultaten hier tonen, maar eerst nog wat verder oefenen op lege cola flessen Very Happy

Skiep
Regular
Regular

Aantal berichten : 300

Terug naar boven Ga naar beneden

Eerste airbrush setje Parkside PABK 60 A1 Empty Re: Eerste airbrush setje Parkside PABK 60 A1

Bericht van Hoggy za 10 aug 2013 - 13:01

Hoi Skiep

Heeft u ook het filmpje op de site van Lidl bekeken Question  misschien kan u daar nog tips vinden i.v.m. het mengen van de verf Idea 

Het is dan ook bedoeld als een set voor beginners en vind je het airbrushpistool niet zo van een goede kwaliteit dan heb je alvast de compressor en kan u later nog eventueel een Badger of een ander pistool aanschaffen.

Ben toch ook aan het twijfelen om er eentje aan te kopen.
Hoggy
Hoggy
Addict
Addict

Aantal berichten : 1466

Eerste airbrush setje Parkside PABK 60 A1 Empty Re: Eerste airbrush setje Parkside PABK 60 A1

Bericht van Skiep za 10 aug 2013 - 15:19

Anders moet je snel even langskomen, kan je hem zien en testen Very Happy

Met dank aan de brandstofprijzen is het dan wel geen koopje meer Very Happy

Skiep
Regular
Regular

Bericht van Bas za 10 aug 2013 - 19:04

In mijn ondervinding is een drukventiel heel belangrijk, als er teveel druk op staat lukt het spuiten voor geen meter. En qua verf-verdunning geeft men typisch de raad te gaan voor de dikte van melk, ongeveer. Dus kijk eens hoe melk zich gedraagt en stem je verf daarop af. Youtube is hier ook een schat aan informatie, als je ergens info over wilt gewoon opzoeken en je krijgt met woord en beeld een handleiding... Handig!
Bas
Bas
Beyond salvation
Beyond salvation

Aantal berichten : 2649

Bericht van Skiep za 10 aug 2013 - 22:16

Kweet dat ik nog veel moet leren, maar de verf liet zich niet goed mengen. Na 2 min zat alle verf weer onderaan en een waterige verf erboven op.

Volgende keer nog eens proberen. En anders gewoon die vallejo verf kopen. Daarmee lukt het wel.

Skiep
Regular
Regular

Bericht van Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: