Graphite conterminated Avante MkII
5 plaatsers
RC Trial :: RC Algemeen :: Te Land
Pagina 1 van 1
Graphite conterminated Avante MkII
Lightly pimped Avante MkII
Een veel gemaakte opmerking over de Avante MkII is dat het geen waardige opvolger was voor de Avante en terecht maar daar gaan we een mouw aan passen en er gewoon zelf eentje maken en daarvoor heb ik de nodige onderdelen bijeen gesprokkeld.
Het is een beetje een allegaartje geworden want onderdelen voor een DF-03 worden toch al iets zeldzamer. Met het 3Racing Graphite conversion chassis hadden we toch al het belangrijkste onderdeel gescoord, voor de rest is het een mix van GPM, Yeah Racing en Topcad parts .
Oorspronkelijk was het de bedoeling om een complete Topcad DF-03 conversie set te monteren maar die zijn helaas overal uitverkocht en niet meer te vinden
Dus noodgedwongen op zoek naar alternatieven die helaas ook niet de hoogstaand kwaliteit hebben zoals de Topcad parts.
Voor een zacht prijsje wist ik deze NIB te strikken en enige tijd geleden had ik van Dimmu een DF-03 MS overgenomen met als extra verrassing een zo goed als complete DF-03 waarvan alleen de achterste gearbox en diff bleken gesneuveld dus materiaal genoeg voor een dubbelproject
Het resultaat: als dit niet Avante-waardig is
Alles wat er dan ook nog maar te vinden was van blue anodized parts zit er dan ook op gemonteerd.
De bovenste is de gerecupereerde DF-03 die ik van Dimmu had overgenomen en deze is helemaal standaard gebouw op één toegeving na; een Aluminum Motor Heat Sink Plate om een betere koeling voor de motor te bekomen
Verstelbare spoilermount
Alles blauw is een beetje te blauw dus met metalic orange mijn eigen subtiel accent toegevoegd welk ook een beetje relateert met de Avante
Hope you enjoy this
Een veel gemaakte opmerking over de Avante MkII is dat het geen waardige opvolger was voor de Avante en terecht maar daar gaan we een mouw aan passen en er gewoon zelf eentje maken en daarvoor heb ik de nodige onderdelen bijeen gesprokkeld.
Het is een beetje een allegaartje geworden want onderdelen voor een DF-03 worden toch al iets zeldzamer. Met het 3Racing Graphite conversion chassis hadden we toch al het belangrijkste onderdeel gescoord, voor de rest is het een mix van GPM, Yeah Racing en Topcad parts .
Oorspronkelijk was het de bedoeling om een complete Topcad DF-03 conversie set te monteren maar die zijn helaas overal uitverkocht en niet meer te vinden
Dus noodgedwongen op zoek naar alternatieven die helaas ook niet de hoogstaand kwaliteit hebben zoals de Topcad parts.
Voor een zacht prijsje wist ik deze NIB te strikken en enige tijd geleden had ik van Dimmu een DF-03 MS overgenomen met als extra verrassing een zo goed als complete DF-03 waarvan alleen de achterste gearbox en diff bleken gesneuveld dus materiaal genoeg voor een dubbelproject
Het resultaat: als dit niet Avante-waardig is
Alles wat er dan ook nog maar te vinden was van blue anodized parts zit er dan ook op gemonteerd.
De bovenste is de gerecupereerde DF-03 die ik van Dimmu had overgenomen en deze is helemaal standaard gebouw op één toegeving na; een Aluminum Motor Heat Sink Plate om een betere koeling voor de motor te bekomen
Verstelbare spoilermount
Alles blauw is een beetje te blauw dus met metalic orange mijn eigen subtiel accent toegevoegd welk ook een beetje relateert met de Avante
Hope you enjoy this
Hoggy- Addict
- Aantal berichten : 1466
Re: Graphite conterminated Avante MkII
Leuk project! Maar doe mij toch maar een echte avante
Bas- Beyond salvation
- Aantal berichten : 2649
Ziet er gaaf uit.
Volgende niet bedoelt je creatie af te kraken!!:
De voor ophanging heeft niks meer uit te staan met de ophanging van de avante... Zal zijn omdat die onderdelen niet als aftermarket parts na gemaakt worden.
Volgende niet bedoelt je creatie af te kraken!!:
De voor ophanging heeft niks meer uit te staan met de ophanging van de avante... Zal zijn omdat die onderdelen niet als aftermarket parts na gemaakt worden.
Thanks voor de leuke reactie jongensBas schreef:Leuk project! Maar doe mij toch maar een echte avante
Hoi Bas, ik heb nog nooit met een DF-03 gereden en ik kan dus ook de vergelijking niet maken, de originele Avante heb ik daarentegen wel gehad en daarvan weet ik dat de rijeigenschappen super zijn.
Ik vermoed dat het 3Racing graphite chassis een serieuze upgrade is voor de DF-03 omwille van de ventilatie welk voor het standaard chassis het grootste probleem vormt omdat de motor helemaal ingesloten zit ingebouwd.
Met het Graphite chassis is de ventilatie aanzienlijk beter.
Hoggy- Addict
Inderdaad Edo maar met grote ontwerpfouten, wist je trouwens dat de DF-03 niet door Tamiya is ontworpen maar door een andere RC car disignerLazyFatCat schreef:Volgens mij is de DF-03 op zich al een zeer capabel chassis.
Ik weet niet door wie maar Bialbero ( aka Abarth en mijn bron) zal dit ook zo maar niet losjes uit zn mouw geschud hebben maar die wist het ook niet meer te zeggen.
Wie weet meer
Hoggy- Addict
Leuke bling bling Hoggy !
Toyobart- Addict
- Aantal berichten : 1186
RC Trial :: RC Algemeen :: Te Land
Pagina 1 van 1
Permissies van dit forum: