Herbie goes ww2
+11
davy (just drift it crew)
nicholas316
shadow2709
desmoboy
RickvS
Toyobart
Boussini
karel47
Bas
magic2002
Leown
15 plaatsers
RC Trial :: RC Algemeen :: Te Land
Pagina 1 van 1
Herbie goes ww2
Aangezien ik hier nieuw ben en toch wil laten zien waar ik zoal mee bezig ben de laatste tijd,
hier mijn laatste project:
Een 1/6 Herbie die omgebouwd word tot KDF 82E (grotendeels dan)
Ze is mooi groot
Doos zag er wat gehavend uit, maar de Ami heeft hem mooi ingepakt, zat bijna klem door de noppenfolie.
Alles is nog intact, was eerst de accu kwijt van de wagen, maar die zat er gewoon in
Even een figuurtje erbij gezet ter vergelijking:
Na een inspectie van 5 minuten kwam ik tot de conclusie:
WAT EEN GAAF DING!
Alles zit vast met schroefjes, dus kan hem zo uit elkaar halen, zelfs de zwarte stootranden onder de chromen bumpers kun je met enkele schroefjes verwijderen.
Het enige dat vastzit (volgens mij) zijn de raampjes.
Enige minpunt, er zit geen volumeregelaar op. Aan = Keihard. Zit wel een schakelaar onder zodat je het aan of uit kunt zetten.
Maargoed, ik = blij.
Heb hem inmiddels al uit elkaar en de sierlijsten/stickers gestript..
Sierlijsten zijn vast''gebrand'' aan de binnenkant, maar ze knappen zo af dus alleen maar handig.
Rest is met schroeven, alleen de spiegels zijn vastgelijmd.
Bij de figuren straks moet ik ook de benen amputeren, want de motoren zitten in de weg voorin.
Interieur blijft lekker simpel, zwarte bekleding op tamiya neutral grey (word ook de kleur op de body)
Moet nog een keer gedaan worden, maar de eerste laag staat er op.
Interieur is totaal niet op schaal (denk ik) want er is totaal geen beenruimte achterin
Wel handig trouwens dat ik de ''deuren'' er uit kon halen, zit met een schuifsysteem en 2 schroefjes vast.
En hier de eerste laag, moet flink bijgewerkt worden onderaan, maar eigenlijk kun je dat niet meer zien als ie eenmaal weer op het chassis staat.
En die ziet er nu zo uit:
Hier is de bumper rechts al aangepast, de dunne balkjes zijn weggehaald. De dikke stompen kunnen er niet af, want dan verzwak je de constructie en als je dan een muurtje raakt ofzo dan valt de bumper er af
Dus alleen de ronde dingen eraf geknipt, dan krijg je dit:
En daarna dus vlakschuren
Dashboard blijft ook simpel, wijzerplaten worden zwart, knopjes ook en de rest neutral grey.
En dan bezig met de achterruit:
Schuren schuren en nog eens... Foto's maken.
Een beugel van de bumper was gescheurd op een plek, dus heb een ''in the field'' reparatie toegepast. Wat stukjes styreen gezocht, niet bewerkt, en aan beide kanten geplakt. Daarna wat lasjes met milliput gelegd.
Ook het hele voertuig in de eerste laag verf gezet, om te kijken of ik wat plekken vergeten was te vullen en of er beschadigingen zijn die ik gemist heb.
Word nog weer vlakgeschuurd/geplamuurd en daarna de laatste lagen verf er op. De verf die ik ga gebruiken is neutral grey, niet te licht en niet te donker in mijn ogen
De originele lampen liepen gelijk met de wielkasten, bij de herbie niet. En om geklooi met de hoek te voorkomen, verduister ik ze gewoon. Net zo makkelijk!
Omdat ze toen nog geen autoradio's hadden, en ik het VW logo ui de motorkap gehaald heb, heb ik hem over de radio geplaatst. wel in stijl natuurlijk.
Deze versie had ook geen knipperlichten op de wielkasten, maar vlaggetjes in de deurstijlen.
En toen waren ze verdwenen:
Straks weer tijd om te schuren..
Schuren, plamuren met vallejo putty, schuren, verf?
En de ''richtingvlaggetjes'' aangebracht
Op de foto het zwarte balkje in de stijlen, die klapt uit als je de richting aangeeft, heb dat hier proberen na te bootsen door een streepje putty aan te brengen
Moet ook nog bijgeschuurd worden
En wat lassen aangebracht op de bumpers, dit om de schroeven aan de achterkant te verbergen, en om het steviger te maken.
En dan ben ik alweer een stapje verder..
hier mijn laatste project:
Een 1/6 Herbie die omgebouwd word tot KDF 82E (grotendeels dan)
Ze is mooi groot
Doos zag er wat gehavend uit, maar de Ami heeft hem mooi ingepakt, zat bijna klem door de noppenfolie.
Alles is nog intact, was eerst de accu kwijt van de wagen, maar die zat er gewoon in
Even een figuurtje erbij gezet ter vergelijking:
Na een inspectie van 5 minuten kwam ik tot de conclusie:
WAT EEN GAAF DING!
Alles zit vast met schroefjes, dus kan hem zo uit elkaar halen, zelfs de zwarte stootranden onder de chromen bumpers kun je met enkele schroefjes verwijderen.
Het enige dat vastzit (volgens mij) zijn de raampjes.
Enige minpunt, er zit geen volumeregelaar op. Aan = Keihard. Zit wel een schakelaar onder zodat je het aan of uit kunt zetten.
Maargoed, ik = blij.
Heb hem inmiddels al uit elkaar en de sierlijsten/stickers gestript..
Sierlijsten zijn vast''gebrand'' aan de binnenkant, maar ze knappen zo af dus alleen maar handig.
Rest is met schroeven, alleen de spiegels zijn vastgelijmd.
Bij de figuren straks moet ik ook de benen amputeren, want de motoren zitten in de weg voorin.
Interieur blijft lekker simpel, zwarte bekleding op tamiya neutral grey (word ook de kleur op de body)
Moet nog een keer gedaan worden, maar de eerste laag staat er op.
Interieur is totaal niet op schaal (denk ik) want er is totaal geen beenruimte achterin
Wel handig trouwens dat ik de ''deuren'' er uit kon halen, zit met een schuifsysteem en 2 schroefjes vast.
En hier de eerste laag, moet flink bijgewerkt worden onderaan, maar eigenlijk kun je dat niet meer zien als ie eenmaal weer op het chassis staat.
En die ziet er nu zo uit:
Hier is de bumper rechts al aangepast, de dunne balkjes zijn weggehaald. De dikke stompen kunnen er niet af, want dan verzwak je de constructie en als je dan een muurtje raakt ofzo dan valt de bumper er af
Dus alleen de ronde dingen eraf geknipt, dan krijg je dit:
En daarna dus vlakschuren
Dashboard blijft ook simpel, wijzerplaten worden zwart, knopjes ook en de rest neutral grey.
En dan bezig met de achterruit:
Schuren schuren en nog eens... Foto's maken.
Een beugel van de bumper was gescheurd op een plek, dus heb een ''in the field'' reparatie toegepast. Wat stukjes styreen gezocht, niet bewerkt, en aan beide kanten geplakt. Daarna wat lasjes met milliput gelegd.
Ook het hele voertuig in de eerste laag verf gezet, om te kijken of ik wat plekken vergeten was te vullen en of er beschadigingen zijn die ik gemist heb.
Word nog weer vlakgeschuurd/geplamuurd en daarna de laatste lagen verf er op. De verf die ik ga gebruiken is neutral grey, niet te licht en niet te donker in mijn ogen
De originele lampen liepen gelijk met de wielkasten, bij de herbie niet. En om geklooi met de hoek te voorkomen, verduister ik ze gewoon. Net zo makkelijk!
Omdat ze toen nog geen autoradio's hadden, en ik het VW logo ui de motorkap gehaald heb, heb ik hem over de radio geplaatst. wel in stijl natuurlijk.
Deze versie had ook geen knipperlichten op de wielkasten, maar vlaggetjes in de deurstijlen.
En toen waren ze verdwenen:
Straks weer tijd om te schuren..
Schuren, plamuren met vallejo putty, schuren, verf?
En de ''richtingvlaggetjes'' aangebracht
Op de foto het zwarte balkje in de stijlen, die klapt uit als je de richting aangeeft, heb dat hier proberen na te bootsen door een streepje putty aan te brengen
Moet ook nog bijgeschuurd worden
En wat lassen aangebracht op de bumpers, dit om de schroeven aan de achterkant te verbergen, en om het steviger te maken.
En dan ben ik alweer een stapje verder..
Leown- Member
- Aantal berichten : 7
Re: Herbie goes ww2
Waw, knap project! Heb je een foto van hoe hij uiteindelijk moet worden? Van je voorbeeldmodel, zeg maar?
Bas- Beyond salvation
- Aantal berichten : 2649
aha onze leown, ferm keverke he man !
karel47- Regular
- Aantal berichten : 743
@bas;
Ze waren redelijk gelijk in de jaren 40, dus ik kan een heleboel foto's gebruiken voor referentie.
Dit vond ik wel een leuke auto,
Een jaren 60 kever(herbie) naast een jaren 40 kever. Zit wel aardig wat verschil in
Hé Kareltje!
Ze waren redelijk gelijk in de jaren 40, dus ik kan een heleboel foto's gebruiken voor referentie.
Dit vond ik wel een leuke auto,
Een jaren 60 kever(herbie) naast een jaren 40 kever. Zit wel aardig wat verschil in
Hé Kareltje!
Leown- Member
ha ja, inderdaad, als je ze zo naast elkaar ziet...
Bas- Beyond salvation
wow super build
vanwaar kwam die herbie ergens vandaan? lijkt me een leuk ombouwproject
vanwaar kwam die herbie ergens vandaan? lijkt me een leuk ombouwproject
Boussini- Addict
- Aantal berichten : 2050
Herbie heb ik uit de USA over laten vliegen ;)was in 2005 uitgebracht in combinatie met de film Herbie Fully Loaded. Alleen te koop bij Wal-Mart.. Zijn nog wel regelmatig te zien op Ebay. Kwam deze tegen voor 175 dollar (en dit was één van de goedkoopste).
Weer wat verder:
Nieuw doek voor het dak is binnen, nu nog bekijken hoe ik het ga bevestigen, zat zelf aan boutjes en moertjes te denken..
En na aanleiding van deze foto's dacht ik, dat kan ik ook! :cool lol
Dus heb ik ook wat gefrutseld:
Nu nog(steeds) wachten op antwoord voor de notek etc, begin volgende maand komt één van de 2 figuren pas uit dus dan krijg ik die ook geleverd en ga nog decals bestellen bij Peddinghaus, en dan ben ik al een heel eind dacht ik zo.
Weer wat verder:
Nieuw doek voor het dak is binnen, nu nog bekijken hoe ik het ga bevestigen, zat zelf aan boutjes en moertjes te denken..
En na aanleiding van deze foto's dacht ik, dat kan ik ook! :cool lol
Dus heb ik ook wat gefrutseld:
Nu nog(steeds) wachten op antwoord voor de notek etc, begin volgende maand komt één van de 2 figuren pas uit dus dan krijg ik die ook geleverd en ga nog decals bestellen bij Peddinghaus, en dan ben ik al een heel eind dacht ik zo.
Leown- Member
had ik het geweten had ik wat foto's genomen vorig weekend in hessisch oldendorf op het kevertreffen, daar was een heel hoekje echte militaire kevers
Boussini- Addict
- Aantal berichten : 2050
Echt kicken dit, mocht je nog referentie nodig hebben dan kan ik je misschien helpen, tof dit!!
Groeten Rick
Groeten Rick
RickvS- Regular
- Aantal berichten : 586
Super, mooie details man
desmoboy- Regular
- Aantal berichten : 483
knap ik ben al benieuwd naar het eindresultaat
davy (just drift it crew)- Regular
- Aantal berichten : 297
Inderdaad zeer leuk project, maar ik betwijfel of we nog meer te zien gaan krijgen:
Leown: "Laatste bezoek : za 29 jun 2013 - 20:42"
Leown: "Laatste bezoek : za 29 jun 2013 - 20:42"
Cornholio- Addict
- Aantal berichten : 1151
Deze is ondertussen voor 98% afgewerkt en is te zien op BTB.
" />
" />
buzzy10719- Regular
- Aantal berichten : 212
Misschien een domme vraag, maar wat is BTB?
Cornholio- Addict
Dat is een forum over (vooral RC) tanks en andere militaire voertuigen en noemt voluitCornholio schreef:Misschien een domme vraag, maar wat is BTB?
"Battle Tanks België".
buzzy10719- Regular
Cornholio, da's een zéér gevaarlijke plek voor jou: als je daar komt heb je binnen de 2 weken een tank! (Ik spreek uit ervaring )
Bas- Beyond salvation
Bas schreef:Cornholio, da's een zéér gevaarlijke plek voor jou: als je daar komt heb je binnen de 2 weken een tank! (Ik spreek uit ervaring )
Zo lang het er 1 is is het nog niet erg e, ik heb er op iets meer dan een jaar ondertussen al een half leger.
buzzy10719- Regular
LolBas schreef:Cornholio, da's een zéér gevaarlijke plek voor jou: als je daar komt heb je binnen de 2 weken een tank! (Ik spreek uit ervaring )
Dan gaan we daar maar wegblijven zeker, anders gaat dat hier thuis niet goed komen
Cornholio- Addict
Cornholio schreef:LolBas schreef:Cornholio, da's een zéér gevaarlijke plek voor jou: als je daar komt heb je binnen de 2 weken een tank! (Ik spreek uit ervaring )
Dan gaan we daar maar wegblijven zeker, anders gaat dat hier thuis niet goed komen
gewapend met een tank kan je overal goed aankomen hoor
RC Trial :: RC Algemeen :: Te Land
Pagina 1 van 1
Permissies van dit forum: