RC Trial
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

lexan schilderen van de buitenkant.

+2
Frakke393
Skiep
6 plaatsers

Ga naar beneden

lexan schilderen van de buitenkant. Empty lexan schilderen van de buitenkant.

Bericht van Skiep za 8 jun 2013 - 8:19

Heeft er iemand al geprobeerd lexan te schilderen langs de buitenkant? Lukt dit of toch maar beter niet? En wat met bvb hammerite om een verweerde metaal look te krijgen?

Skiep
Regular
Regular

Aantal berichten : 300

Terug naar boven Ga naar beneden

lexan schilderen van de buitenkant. Empty Re: lexan schilderen van de buitenkant.

Bericht van Frakke393 za 8 jun 2013 - 9:47

Hier zijn wel enkele how to's als ik het goed heb om lexan aan de buitenkant te schilderen. Moet je eens effe kijken!! Hammerite --> geen idee. De meeste hebben wel een speciaal truukje om te 'weatheren' maar is ook niet direkt mijn beste kant hoor ;-) Effe zoeken bij de how to's en je zal je gading wel vinden!!
Frakke393
Frakke393
VRCP Crew
VRCP Crew

Aantal berichten : 877

lexan schilderen van de buitenkant. Empty Re: lexan schilderen van de buitenkant.

Bericht van Bas za 8 jun 2013 - 13:11

Lexan aan de buitenkant schilderen is toch hetzelfde als aan de binnenkant? Alleen moet je in omgekeerde volgorde afplakken, en dunnere laagjes leggen om geen druipers te krijgen.

Hammerite zou ik niet doen, da's niet geschikt voor lexan en zal eraf schilferen denk ik. Misschien met de juiste primer eronder, maar daarmee heb ik nog geen ervaring. Ik denk dat er interessantere manieren zijn om een weathered look te bekomen, lees er eens wat onderwerpen van RickVS op na...
Bas
Bas
Beyond salvation
Beyond salvation

Aantal berichten : 2649

Bericht van Skiep za 8 jun 2013 - 13:54

Bas schreef:Lexan aan de buitenkant schilderen is toch hetzelfde als aan de binnenkant? Alleen moet je in omgekeerde volgorde afplakken, en dunnere laagjes leggen om geen druipers te krijgen.

Hammerite zou ik niet doen, da's niet geschikt voor lexan en zal eraf schilferen denk ik. Misschien met de juiste primer eronder, maar daarmee heb ik nog geen ervaring. Ik denk dat er interessantere manieren zijn om een weathered look te bekomen, lees er eens wat onderwerpen van RickVS op na...

Ik bedoelde eigenlijk hoe zit het met de krasvastheid, en doe je er een vernislaagje op om het wat meer te laten blinken en krasvaster te maken?

De hammerite is eigenlijk een idee dat ontstaan is na het lezen van die topics. De creaties die je daar ziet zal je natuurlijk nooit verkrijgen met hammerite, maar het is een keer iets anders, vooral dan met een relief erin. Denk dat ik een kapje ga moeten opofferen als test.

Skiep
Regular
Regular

Bericht van Hoggy za 8 jun 2013 - 19:22

Skiep schreef:Heeft er iemand al geprobeerd lexan te schilderen langs de buitenkant? Lukt dit of toch maar beter niet? En wat met bvb hammerite om een verweerde metaal look te krijgen?
Een beetje absurd als je het mij vraagt maar wat is uw voornaamste motivatie om een lexan body aan de buitenkant te spuiten Question
Hoggy
Hoggy
Addict
Addict

Aantal berichten : 1466

Bericht van Skiep za 8 jun 2013 - 20:17

Hoggy schreef:
Skiep schreef:Heeft er iemand al geprobeerd lexan te schilderen langs de buitenkant? Lukt dit of toch maar beter niet? En wat met bvb hammerite om een verweerde metaal look te krijgen?
Een beetje absurd als je het mij vraagt maar wat is uw voornaamste motivatie om een lexan body aan de buitenkant te spuiten Question

De body is al geschilderd langs de binnenkant. Maar nu zou k die graag een andere kleur geven.

Skiep
Regular
Regular

Bericht van Hoggy za 8 jun 2013 - 20:50

Over welke body gaat het precies Question
Misschien is het interessanter om een nieuwe body aan te schaffen want aan de buitenkant spuiten is nooit bullitproof en heel gevoelig voor beschadigingen, bij de minste hapering heeft u meteen een kras. Dat is één van de voornaamste doelstellingen waarom men lexanbody's langs de binnenkant spuit, namelijk de krasbestendigheid.
Hoggy
Hoggy
Addict
Addict

Aantal berichten : 1466

Bericht van Skiep za 8 jun 2013 - 22:43

Een mini revo body, maar heb geen zin om er nog 1 bij te kopen, k heb 3 originele en 1 proline kap. Vandaar dan ook de vraag Wink

k zal er nog een nachtje of 2 over slapen, misschien gebruik ik er eentje voor een experiment Very Happy

Alvast bedankt voor de reacties Smile

Skiep
Regular
Regular

Bericht van Bas za 8 jun 2013 - 23:06

Boh er zijn ook redenen om lexan bodies langs buiten te spuiten: spuit bvb zilver op de gewone manier (langs binnen), buiten een grondlaag zwart en daarover je eindkleur. Als je dan een kras oploopt komt het zilver erdoor, en lijkt het dus een 'echte' kras.

... Maar dat lukt dus voor jou niet meer.
Gebruik zeker lexanverf, dan zullen die krassen nog wel meevallen. Zeker op een mini revo, de banden zitten er ver buiten en vangen dus de meeste krassen op.

Vernis erop zetten wordt lastig, want vernis voor lexanverf bestaat niet voor zover ik weet. Dat is immers niet nodig omdat de buitenkant altijd blinkt.

Edit: ... ook even verzet naar 'technisch'.

Laatst aangepast door Bas op za 8 jun 2013 - 23:47; in totaal 1 keer bewerkt
Bas
Bas
Beyond salvation
Beyond salvation

Bericht van Ranger Joe za 8 jun 2013 - 23:44

Skiep schreef:
Hoggy schreef:

De body is al geschilderd langs de binnenkant. Maar nu zou k die graag een andere kleur geven.

simpelweg de verf eraf halen door de body in remolie te leggen, even laten weken en je kan de verf eraf pellen/borstelen. Goed naspoelen met proper water, remolie lost op in water. lexan schilderen van de buitenkant. 4078649926

Ranger Joe
Addict
Addict

Aantal berichten : 999

Bericht van raf77 za 24 aug 2013 - 20:01

Bas schreef:Boh er zijn ook redenen om lexan bodies langs buiten te spuiten: spuit bvb zilver op de gewone manier (langs binnen), buiten een grondlaag zwart en daarover je eindkleur. Als je dan een kras oploopt komt het zilver erdoor, en lijkt het dus een 'echte' kras.

... Maar dat lukt dus voor jou niet meer.
Gebruik zeker lexanverf, dan zullen die krassen nog wel meevallen. Zeker op een mini revo, de banden zitten er ver buiten en vangen dus de meeste krassen op.

Vernis erop zetten wordt lastig, want vernis voor lexanverf bestaat niet voor zover ik weet. Dat is immers niet nodig omdat de buitenkant altijd blinkt.

Edit: ... ook even verzet naar 'technisch'.
Ik wil hetzelfde effect creeren van krassen/roest maar wou tamiya TS78 gebruiken voor de buitenkant maar daar staat dan weer bij, niet geschikt voor lexan kappen. Of kent iemand de variant hiervan in tamiya PS ?
raf77
raf77
Initiate
Initiate

Aantal berichten : 54

Bericht van Bas zo 25 aug 2013 - 22:57

Polycarbonaat kleuren zijn PS, maar daarin is veel minder kleur dan in de TS reeks. Maar je kan eventueel zelf kleurtjes mengen en airbrushen (Pactra zijn bvb goeie verfjes hiervoor).

Vor de tamiya PS kleurtjes gebruik je gewoon je goeie vriend, google
Bas
Bas
Beyond salvation
Beyond salvation

Bericht van Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Terug naar boven

Permissies van dit forum: