RC Trial
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

TA 02 opmaak project.

Ga naar beneden

TA 02 opmaak project. Empty TA 02 opmaak project.

Bericht van land rover freak di 21 feb 2012 - 16:53

Ik heb van Koen de ingekorte TA 02 overgekocht en ik ben nu bezig die terug in orde te brengen om er een ford F150 body op te zetten en er dan mee te gaan rond racen hier in de bossen van Hechtel Very Happy

Zo kreeg ik hem binnen, vuil maar dat is niet erg want is meteen een goede reden om alles uit elkaar te halen en is goed proper te maken en de tandwielen terug in te vetten.
TA 02 opmaak project. IMG_3839

Ik ga van voor naar achter werken dus ben begonnen met de front gearbox uit elkaar te halen en de stuurinrichting te demonteren.
TA 02 opmaak project. IMG_3840

Met de diff te unlocken die was vastgelijmd heb ik bij het los wrikken de diffasjes gebroken, ik heb geen moeite meer gedaan om de lijm verder los te krijgen dus heb het tandwiel de vuilbak in gesmeten en mezelf getrakteerd op een nieuw setje tandwielen dat nu onderweg is van modellbau Seidel Smile
TA 02 opmaak project. IMG_3853

Ik heb het diff dat vanachter zat los gemaakt en die van voor ingestoken, normaal moet er vanachter een kogeldiff maar om het simpel te houden ga ik er het gewone tandwieldiff insteken.

Ondertussen is alles uit elkaar gehaald, proper gemaakt en terug ineen gezet, de 2 kleinere tandwielen ga ik er wel pas inzetten als ik mijn kogellagers heb.
TA 02 opmaak project. IMG_3843
TA 02 opmaak project. IMG_3841

Zo proper zul je een gebruikte wagen niet snel terugzien bij mij lol!
TA 02 opmaak project. IMG_3842

De stuurinrichting gemonteerd op het kuipchassis en toen viel het mij op dat er nogal wat gaten in stonden dus ik heb met traanplaat de zijkant en de onderkant vol geplakt, het ziet er niet echt mooi uit maar het is wel functioneel.
TA 02 opmaak project. IMG_3844
TA 02 opmaak project. IMG_3845
TA 02 opmaak project. IMG_3849

Vervolgens heb ik de voorste ophanging gemonteerd en er al is wat banden onder gelegd, ziet er goed uit en ik kan niet wachten totdat die af is Smile
TA 02 opmaak project. IMG_3850
TA 02 opmaak project. IMG_3852

Ander leuk weetje aan deze auto is dat als ik de afdruk van de auto moet geloven die 2 jaar ouder is dan mij Cool
TA 02 opmaak project. IMG_3848
land rover freak
land rover freak
Regular
Regular

Aantal berichten : 339

Terug naar boven Ga naar beneden

TA 02 opmaak project. Empty Re: TA 02 opmaak project.

Bericht van land rover freak di 21 feb 2012 - 16:54

Dwerg update!

Spulletjes zijn binnengekomen: kogellagers, tandwielen, bodyposts en bumpers.
TA 02 opmaak project. IMG_3854

TA 02 opmaak project. IMG_3857
Niet veel gedaan, heb enkel de ophanging, veren en de demperhouders proper gemaakt en er lagers ingestoken.
Heb ook tussen de motormount en de motor zo een karton plaatje gestoken zodat het vuil niet door de motor langs de gaten van de motormount naar binnen kan komen. Smile
land rover freak
land rover freak
Regular
Regular

Bericht van land rover freak di 21 feb 2012 - 16:55

Met een beetje geluk de voorlaatste update tot de eerste rit cheers
Heb geprobeerd ook zoveel mogelijk foto's te maken deze keer Smile

De achterste gearbox helemaal uit elkaar gehaald en proper gemaakt, de oude tandwielen ga ik wel aan de kant houden als reserve.
TA 02 opmaak project. IMG_3859

Tandwieldiff gemonteerd vanachter maar zal later vervangen worden door een ball diff.
TA 02 opmaak project. IMG_3860

Kapje van de diff erop gezet.
TA 02 opmaak project. IMG_3862

Dan heb ik de manual even gevolgd, het was wel de manual van een TA-01 maar die zijn toch bijna hetzelfde dus dat maakt niet veel uit Smile
In de manual werd de motor als 2de tandwiel gemonteerd.
TA 02 opmaak project. IMG_3863

En dan komen de andere tandwielen dus mag het zakje met gloednieuwe tandwielen open.
TA 02 opmaak project. IMG_3865

Ook gelijk de glijlagers van de asjes gehaald en vervangen door kogellagers.
TA 02 opmaak project. IMG_3866
TA 02 opmaak project. IMG_3867

Tandwielen ingevet en in de versnellingsbak gestoken, deksel erop en even testen, toen kwam ik tot de ontdekking dat ik mijn motor verkeerd heb gemonteerd aangezien de motor niet draaide tijdens het draaien van de tandwielen.
TA 02 opmaak project. IMG_3868
TA 02 opmaak project. IMG_3869

In de manual stond ook dat er rubberen O-ringetjes in de dog-bone ashouders moest en die zaten er niet, gelukkig had ik er nog 2 over van mijn high lift want daar zit toch voor €50 aan reserve onderdelen in Very Happy
TA 02 opmaak project. IMG_3870

Shock tower gemonteerd.
TA 02 opmaak project. IMG_3871

Achterophanging gemonteerd.
TA 02 opmaak project. IMG_3872

Veren gemonteerd maar er zaten scheuren in het plastiek dus ga ze denk ik is gaan moeten vervangen met de allu shock towers, low budget gaat toch niet echt de goede kant uit Sad
TA 02 opmaak project. IMG_3873
TA 02 opmaak project. IMG_3874

Dan nog het achterbumpertje gemonteerd, hiervoor mocht weer een zak open.
TA 02 opmaak project. IMG_3877
TA 02 opmaak project. IMG_3879

En dan heb ik de achterste gearbox nog gemonteerd op de rest van het chassis.
TA 02 opmaak project. IMG_3880
TA 02 opmaak project. IMG_3882

Dit was het voor deze update, morgen (ondertussen is dat al straks geworden) weer een update Cool
land rover freak
land rover freak
Regular
Regular

Bericht van Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Terug naar boven

Permissies van dit forum: