Rogers tank trailer, verf en weatheren
+3
karel47
Ranger Joe
RickvS
7 plaatsers
Pagina 1 van 1
Rogers tank trailer, verf en weatheren
Hi All,
Na de 8x8 en de Gephard moet er nog een trailer bij om mijn supertrio compleet te maken
Ik wilde eigenlijk geen dieplader want dat is al vaak genoeg gedaan en dan blijft er niet zoveel over, om het dump-aspect een beetje te benadrukken heb ik naar ex militair spul gekeken, een van de dingen waar ik dan graag in kijk is een van de drie delen van Frituur Zorro, het zijn fotoboeken van hoe ex-army trucks na de 2de WO terecht kwamen, een echte must voor de liefhebber en ik kan het niet genoeg aanraden voor iedereen die verder kijkt dan die dingen in de file elke dag:
http://www.frituurzorro.nl/html/ned/frame.html
Eerst wilde ik serieus een Duitse Sd.ah.116 maken, da's een aanhanger voor een Famo met een extra stuurhuisje achterop maar dat was al te enthousiast, de geallieerde tegenhanger is de Rogers trailer en dat zal beter lukken.
Rogers maakte behalve de 10 en 20t aanhangers ook veel 'made to order' spul en dat geeft weer vrijheid tot een beetje klooien en aan te passen aan het doel waarvoor het hier dient.
In Oirschot staat er nog eentje oud te wezen met een jaren 50 Achilles erop:
Dus die gaat worden, in ieder geval een variant erop, want ook dit ga ik doen zonder klinknagels te tellen maar gewoon iets leuks maken, da's een strak plan dacht ik totdat je de banden eronder gaat tellen........
Dus een diepte investering later voor een lading 12 dubbele Tamiya wielen en banden:
En aangezien ik nog aan het verzinnen was hoe dit nu aan te pakken heb ik ze alvast ontchroomed met gootsteenontstopper en olive drab gespoten:
Zo, nu is er geen weg terug meer en is de kop eraf, later meer vrienden, groeten Rick
Na de 8x8 en de Gephard moet er nog een trailer bij om mijn supertrio compleet te maken
Ik wilde eigenlijk geen dieplader want dat is al vaak genoeg gedaan en dan blijft er niet zoveel over, om het dump-aspect een beetje te benadrukken heb ik naar ex militair spul gekeken, een van de dingen waar ik dan graag in kijk is een van de drie delen van Frituur Zorro, het zijn fotoboeken van hoe ex-army trucks na de 2de WO terecht kwamen, een echte must voor de liefhebber en ik kan het niet genoeg aanraden voor iedereen die verder kijkt dan die dingen in de file elke dag:
http://www.frituurzorro.nl/html/ned/frame.html
Eerst wilde ik serieus een Duitse Sd.ah.116 maken, da's een aanhanger voor een Famo met een extra stuurhuisje achterop maar dat was al te enthousiast, de geallieerde tegenhanger is de Rogers trailer en dat zal beter lukken.
Rogers maakte behalve de 10 en 20t aanhangers ook veel 'made to order' spul en dat geeft weer vrijheid tot een beetje klooien en aan te passen aan het doel waarvoor het hier dient.
In Oirschot staat er nog eentje oud te wezen met een jaren 50 Achilles erop:
Dus die gaat worden, in ieder geval een variant erop, want ook dit ga ik doen zonder klinknagels te tellen maar gewoon iets leuks maken, da's een strak plan dacht ik totdat je de banden eronder gaat tellen........
Dus een diepte investering later voor een lading 12 dubbele Tamiya wielen en banden:
En aangezien ik nog aan het verzinnen was hoe dit nu aan te pakken heb ik ze alvast ontchroomed met gootsteenontstopper en olive drab gespoten:
Zo, nu is er geen weg terug meer en is de kop eraf, later meer vrienden, groeten Rick
Laatst aangepast door RickvS op zo 28 apr 2013 - 11:27; in totaal 4 keer bewerkt
RickvS- Regular
- Aantal berichten : 586
Re: Rogers tank trailer, verf en weatheren
en daar gaan we weer, ik dacht al wanneer start hij eindelijk eens iets nieuws...
Ranger Joe- Addict
- Aantal berichten : 999
Zo het begin vrienden, de vooras (viel niet mee) en de triangel:
RickvS- Regular
pfff waarom doen we nog moeite als je dit vakmanschap ziet...
Ranger Joe- Addict
- Aantal berichten : 999
Een beetje verder weer, het chassis en bekleden met styreen:
RickvS- Regular
mooi ontwerp rick !!!
karel47- Regular
- Aantal berichten : 743
haardrogers, het ultiem vormgevend instrument
Boussini- Addict
- Aantal berichten : 2050
Yep Ik zal kapper geweest zijn in een vorig leven, prachtig instrument zo'n fohn!
RickvS- Regular
Prachtig detail op die vooras.
Ik volg dit ook weer.
N
Ik volg dit ook weer.
N
Nobody- Addict
- Aantal berichten : 875
Steven_1983- Initiate
- Aantal berichten : 94
We zijn er bijna, nog een paar details zoals de oprijbokken maar er is licht aan het eind van de tunnel.
En nu de verf nog...........
Groeten Rick
En nu de verf nog...........
Groeten Rick
RickvS- Regular
waaw zeg, hoe diep is je toverhoed??
Boussini- Addict
Bedankt David!
Verven en weatheren dus, en omdat het een 2de WO dinosaurus moet voorstellen heb ik het lekker doorleefd gemaakt, er komen nog wat details op maar de grote kick is straks tank erop en achter de 8x8.
Bedankt voor het kijken! Rick
Verven en weatheren dus, en omdat het een 2de WO dinosaurus moet voorstellen heb ik het lekker doorleefd gemaakt, er komen nog wat details op maar de grote kick is straks tank erop en achter de 8x8.
Bedankt voor het kijken! Rick
RickvS- Regular
topjob (y) ik weet niet wat het is maar de fender omrandingen trekken mij aan , ziet der authentiek uit
Boussini- Addict
Fantastisch gedaan. Ik sta blijkbaar nog heel ver...
Maar we leuk om zo een project van a tot z te kunnen volgen!
W
Maar we leuk om zo een project van a tot z te kunnen volgen!
W
wimmerus- Initiate
- Aantal berichten : 63
prachtig gedaan! echt schoon afgewerkt ook.
ben ook wel eens benieuwd naar foto van tank erop en getrokken door truck
grtz
ben ook wel eens benieuwd naar foto van tank erop en getrokken door truck
grtz
Steven_1983- Initiate
- Aantal berichten : 94
Bedankt vrienden, David het is een kleine truuk om het massiever en vooral ouder te laten ogen.
Steven ze komen eraan!
Steven ze komen eraan!
RickvS- Regular
Soortgelijke onderwerpen
» Verf
» TAMIYA FLAKPANZER GEPARD TANK 1/16 build
» Bangers in de verf
» Hoe Verf verwijderen ?
» Truck trailer/oplegger
» TAMIYA FLAKPANZER GEPARD TANK 1/16 build
» Bangers in de verf