Timo's Honcho
+2
slashplayer
Timo Creemers
6 plaatsers
Pagina 1 van 1
Timo's Honcho
Sommigen kennen mij denk ik nog wel, was dit forum een beetje vergeten , maar kwam er gister weer op via het Nederlandse .
Hier wil ik dus een beetje bijhouden wat er allemaal aan de Honcho gebeurd, ik heb hem nu 3/4 jaar.
Zo heb ik hem gehaald in Dortmund:
.
Al snel had ik het probleem dat de plastic links gingen buigen, dus zelf nieuwe gemaakt van alu, 3mm draadstang, daar een 4mm buisje omheen en daar een 5mm buisje omheen, oersterk:
.
Ging allemaal goed, tussendoor nog een keer alle lagers moeten vervangen, ik had hem in het begin niet uit mekaar gehaald, en nu bleek er dus nergens fatsoenlijk vet in te zitten, dus alle lagers hadden speling/waren kapot .
En afgelopen week heb ik de accu omlaga gebracht, voor een lager zwaartepunt, zelf een bakje gemaakt van alu:
En nog een skideplate gemaakt, voor de tranny-plaat:
Nu heb ik een gewichtsverdeling van 55% voor en 45% achter, met accu en body+reservewiel, en ben er hartstikke tevreden mee.
Hier wil ik dus een beetje bijhouden wat er allemaal aan de Honcho gebeurd, ik heb hem nu 3/4 jaar.
Zo heb ik hem gehaald in Dortmund:
.
Al snel had ik het probleem dat de plastic links gingen buigen, dus zelf nieuwe gemaakt van alu, 3mm draadstang, daar een 4mm buisje omheen en daar een 5mm buisje omheen, oersterk:
.
Ging allemaal goed, tussendoor nog een keer alle lagers moeten vervangen, ik had hem in het begin niet uit mekaar gehaald, en nu bleek er dus nergens fatsoenlijk vet in te zitten, dus alle lagers hadden speling/waren kapot .
En afgelopen week heb ik de accu omlaga gebracht, voor een lager zwaartepunt, zelf een bakje gemaakt van alu:
En nog een skideplate gemaakt, voor de tranny-plaat:
Nu heb ik een gewichtsverdeling van 55% voor en 45% achter, met accu en body+reservewiel, en ben er hartstikke tevreden mee.
Timo Creemers- Initiate
- Aantal berichten : 118
Re: Timo's Honcho
Mooi wagentje !
die alu dif protectors zou ik ook wel willen.
ik veronderstel zelf gemaakt ?
waar heb je ze aan vastgemaakt ?
grtz
stijn
die alu dif protectors zou ik ook wel willen.
ik veronderstel zelf gemaakt ?
waar heb je ze aan vastgemaakt ?
grtz
stijn
slashplayer- Regular
- Aantal berichten : 377
Hoi Stijn, die diffprotectors zijn gemaakt van een alu typeplaatje, deze op maat geknipt en rond geklopt. Ik heb ze bevestigt met vloeibare pakking (easy gasket) .
Timo Creemers- Initiate
Zo, vandaag nog wat geklust .
Eerst de vooras recht gezet, stond al een tijdje scheef, maar nog geen zin gehad om hem recht te zetten haha.
Tussen de bovenste links zat dus een verschil van 3mm in lengte, was best goed te zien, en de servo raakte het chassis soms, nu is alles weer in orde:
Achter heb ik de 'traanplaat' uit de kooi gehaald, vond het wel leuk ogen, na het gezien te hebben bij Bart in Lummen:
Reservewiel ook een andere plaats gegeven met oog op de gewichtsverdeling en de zandplaten erop gezet.
En de Ripsaws zijn nu alle 4 klaar :
Geeft een stuk meer grip, in sneeuw, losse zand en modder .
Eerst de vooras recht gezet, stond al een tijdje scheef, maar nog geen zin gehad om hem recht te zetten haha.
Tussen de bovenste links zat dus een verschil van 3mm in lengte, was best goed te zien, en de servo raakte het chassis soms, nu is alles weer in orde:
Achter heb ik de 'traanplaat' uit de kooi gehaald, vond het wel leuk ogen, na het gezien te hebben bij Bart in Lummen:
Reservewiel ook een andere plaats gegeven met oog op de gewichtsverdeling en de zandplaten erop gezet.
En de Ripsaws zijn nu alle 4 klaar :
Geeft een stuk meer grip, in sneeuw, losse zand en modder .
Timo Creemers- Initiate
nu nog ne goeie zondag voormiddag en wat hellingen en 't is in orde ;-)
Frakke393- VRCP Crew
- Aantal berichten : 877
Bedankt! Waarschijnlijk morgen of maandag de cvd's van voor binnen
Timo Creemers- Initiate
Leuke wagen.. dat alu aan de onderkant geeft mij ook weer wat ideeen..
goed bezig!
goed bezig!
Verdion- Initiate
- Aantal berichten : 183
Haha bedankt! Al die alu plaatjes zijn typeplaatjes van oude armmaaiers, bij mn vader op t werk gevonden haha Ze zitten vast met vloeibare pakking en de rockslider plaatjes met tie wraps
Timo Creemers- Initiate
Plastidip is besteld, en verlengkabels voor de ontvanger, dan steek ik die erin en ga ik hem dan plastidippen, kan ik ook nog een makkelijk van servo ofzo wisselen .
Timo Creemers- Initiate
Goe bezig! Ik als het zo lees komt er een nieuwe duikboot bij
nilsken- Addict
- Aantal berichten : 1346
Haha ja . Alleen heb de servo al vol waterafstotend vet, maar hij draait erg zwaar nu, dus die wordt nog een keer uit elkaar gehaald haha
Timo Creemers- Initiate
Was toch een beetje klaar achterop, dus vandaag zelf een plaat gemaakt voor erop, wel anders dan het origineel.
Eerst passend gezaagt:
Stuk voor het reservewiel eruit gedremeld:
En de rijplaten erop gezet, nu kan ik ze wel makkelijk los en vast maken, komen waarschijnlijk nog vleugelmoertjes op:
De plaat is matzwart gespoten en hangt nu te drogen.
Eerst passend gezaagt:
Stuk voor het reservewiel eruit gedremeld:
En de rijplaten erop gezet, nu kan ik ze wel makkelijk los en vast maken, komen waarschijnlijk nog vleugelmoertjes op:
De plaat is matzwart gespoten en hangt nu te drogen.
Timo Creemers- Initiate
De plaat is gespoten en alles is nu klaar:
Van de week komt als het goed is weer vanalles, Plastidip, cvd's voor de vooras en een 20T wraith motor o.a.
Dan is hij voor de komende tijd wel af .Tot er weer iemand met ideeën komt...
Van de week komt als het goed is weer vanalles, Plastidip, cvd's voor de vooras en een 20T wraith motor o.a.
Dan is hij voor de komende tijd wel af .
Timo Creemers- Initiate
De CVD's zijn vandaag aangekomen en erin gezet, nu nog wachten op de 20T en de plastidip .
Timo Creemers- Initiate
Pagina 1 van 1
Permissies van dit forum: