Verf verwijderen
+6
RCWW
Toyobart
gils
tamiyatony
Bas
Verdion
10 plaatsers
RC Trial :: RC Trial Talk :: Technisch
Pagina 1 van 1
Verf verwijderen
Ok, i screwed up...
Ik heb n body gespoten en niet goed afgeplakt. Nu zie je de ene kleur op sommige plaatsen door de tweede kleur lopen. Het gaat om een lexaan kap die aan de binnenkant gespoten is met tamiya lexaan verf. Is er een mogelijkheid om alle verf netjes e verwijderen en dan de kap opnieuw te spuiten?
Alvast bedankt.
GJ
Ik heb n body gespoten en niet goed afgeplakt. Nu zie je de ene kleur op sommige plaatsen door de tweede kleur lopen. Het gaat om een lexaan kap die aan de binnenkant gespoten is met tamiya lexaan verf. Is er een mogelijkheid om alle verf netjes e verwijderen en dan de kap opnieuw te spuiten?
Alvast bedankt.
GJ
Verdion- Initiate
- Aantal berichten : 183
Re: Verf verwijderen
Ik ben benieuwd of iemand hiervoor een truukje heeft...
In mijn ervaring niet: als je de juiste verf gebruikt hebt dan toch.
In mijn ervaring niet: als je de juiste verf gebruikt hebt dan toch.
Bas- Beyond salvation
- Aantal berichten : 2649
kleuren zijn goed. maar het is niet netjes.. had t op n andere manier afgeplakt en dit blijkt niet gord te zijn. best balen..
Verdion- Initiate
Ik heb ooit verf willen verwijderen met aceton: zéér slecht idee, het lexan word gewoon weggevreten. Heb ook ooit methanol geprobeerd: het lexan kan daar zonder problemen tegen, maar de verf wordt maar zo'n 80 à 90% verwijderd, en in de hoekjes blijft nog het meeste plakken. Zag er niet mooi uit en ben dan maar opnieuw begonnen maar aan de buitenkant. Ook niet ideaal natuurlijk, maar zag er best nog goed uit. Behalve dat je dan meer een matte dan een glanzende "look" krijgt".
Je kan ook goedkope remolie (van bij den Halfords of zo) gebruiken, deze methode zou ook goed werken maar ik heb er persoonlijk geen ervaring mee.
Je kan ook goedkope remolie (van bij den Halfords of zo) gebruiken, deze methode zou ook goed werken maar ik heb er persoonlijk geen ervaring mee.
tamiyatony- Regular
- Aantal berichten : 491
mijn ervaring met remolie, dit werkt niet op lexan.
gils- Initiate
- Aantal berichten : 56
Mja ik meende ook remolie te zeggen , ik heb er toch een heilige schrik van als ik aan de remmen van m'n moto werk , direkt afkuisen als je morst !
Anders kan je ook alcohol proberen op verse verf...
Maar proberen blijft wel het sleutelwoord hier
Anders kan je ook alcohol proberen op verse verf...
Maar proberen blijft wel het sleutelwoord hier
Toyobart- Addict
- Aantal berichten : 1186
Iemand op www.rcbelgie.be zou deze manier al gebruikt hebben en dat werkt volgens hem :
https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=085nJyj4TBM
goed om te weten, thx voor de link RCWW
Frakke393- VRCP Crew
- Aantal berichten : 877
nagellakremover ZONDER acceton, dit werkt weet ik uit ervaring
Met een wattenstaafje heel voorzichtig een KLEIN beetje opbrengen, gelijk met een droog wattenstaafje wegvegen en veel spoelen tussendoor met water en een drupje sop.
Gebruik je nagelakremover met acceton, slaat je body wit uit.
gebruik je teveel nagelakremover zonder acceton, slaat je body wit uit.
veeg je het niet snel genoeg weg, slaat je body wit uit.
spoel je niet genoeg, slaat je body wit uit.
succes, het is te doen maar het is een rotklusje kan ik je vertellen, het is mij gelukt om een complete body te ontdoen van verf zonder dat het wit uitgeslagen is. eeft wel veel uurtjes werk opgeleverd ;-)
Met een wattenstaafje heel voorzichtig een KLEIN beetje opbrengen, gelijk met een droog wattenstaafje wegvegen en veel spoelen tussendoor met water en een drupje sop.
Gebruik je nagelakremover met acceton, slaat je body wit uit.
gebruik je teveel nagelakremover zonder acceton, slaat je body wit uit.
veeg je het niet snel genoeg weg, slaat je body wit uit.
spoel je niet genoeg, slaat je body wit uit.
succes, het is te doen maar het is een rotklusje kan ik je vertellen, het is mij gelukt om een complete body te ontdoen van verf zonder dat het wit uitgeslagen is. eeft wel veel uurtjes werk opgeleverd ;-)
memphis- Regular
- Aantal berichten : 208
RCWW schreef:Iemand op www.rcbelgie.be zou deze manier al gebruikt hebben en dat werkt volgens hem :
Dat ziet er vrij goed uit.. Eens kijken of dat spul hier in europa te koop is dan.
Andere optie is om een soort van lijn-sticker erop te plakken.. maar ja.. das niet wat ik wil...
Dot 4 break fluid lijkt de betere oplossing.
Bedankt voor de antwoorden !
Verdion- Initiate
dot4 is hier zeker te koop. Misschien niet hetzelfde merk
Frakke393- VRCP Crew
- Aantal berichten : 877
Frakke393 schreef:dot4 is hier zeker te koop. Misschien niet hetzelfde merk
Helemaal goed, ik heb het al gevonden, overal verkrijgbaar. Morgen even een flesje halen.
Verdion- Initiate
na die dot 4 verschillende keren te hebben opgebracht blijkt het toch niet zo'n wondermiddel te zijn. ben nog niet klaar met testen maar ik zie het toch nog gebeuren dat ik de buitenkant moet spuiten...
to be continued
to be continued
Verdion- Initiate
Misschien is de ene DOT4 de andere niet. Het is zoals deanodiseren: met de ene ovenreiniger werkt dat vanzelf, met de andere langs geen kanten...
Veel succes met je zoektocht!
Veel succes met je zoektocht!
Bas- Beyond salvation
- Aantal berichten : 2649
Als je nog een reservestukje lexaan hebt, kun je proberen wat er in een lichte oplossing van caustische soda gebeurt...
Heb dat zelf eerder gedaan zonder dat het verkleuring of deformatie tot gevolg had.
Vreemd genoeg werkt soms remolie goed en in andere gevallen weer natriumhydroxide.
Maar soms ook niets...
In dat geval zou je nog (fijn) kunnen schuren en weer polijsten met Novus polish.
Maar dat lijkt me een heel karwei. :-S
Andere opties : nitro fuel of Tamiya polycarbonate cleaner.
Heb dat zelf eerder gedaan zonder dat het verkleuring of deformatie tot gevolg had.
Vreemd genoeg werkt soms remolie goed en in andere gevallen weer natriumhydroxide.
Maar soms ook niets...
In dat geval zou je nog (fijn) kunnen schuren en weer polijsten met Novus polish.
Maar dat lijkt me een heel karwei. :-S
Andere opties : nitro fuel of Tamiya polycarbonate cleaner.
hangt allemaal af met welke verf het gedaan is en hoelang geleden
Boussini- Addict
- Aantal berichten : 2050
Boussini schreef:hangt allemaal af met welke verf het gedaan is en hoelang geleden
ik denk inderdaad dat het daar ook van afhangt in combinatie met de reiniger. Het was net 2 dagen gespoten met tamiya lexan paint. bovenstaande zal getest worden. dan zien we wel verder. maar wel op n test stuk lexan.
Verdion- Initiate
Soortgelijke onderwerpen
» Hoe Verf verwijderen ?
» Blanke lak verwijderen
» Verf
» gopro fish eye verwijderen
» Bangers in de verf
» Blanke lak verwijderen
» Verf
» gopro fish eye verwijderen
» Bangers in de verf