Abarth 500 R3T
+5
Boussini
Ranger Joe
crissypaint
StefCross
Bas
9 plaatsers
Pagina 1 van 1
Abarth 500 R3T
Eindelijk is er iets te zeggen over mijn rally-wagentje. Uiteraard is het een Abarth geworden. De R3T is de rally versie, gebaseerd op de huidige ABarth 500. Aangezien er enkel een body van een Assetto Corse beschikbaar is, heb ik zo eentje genomen. Ik had even goed een gewone 500 kunnen nemen, want de uitzonderingen op de echte R3T zijn ongeveer even groot bij de gewone 500 als bij de Assetto Corse.
Foto's zijn voorlopig nog van de body zonder enige stickers. Alles is gespoten, was ook een beetje een probeerseltje om te zoen wat er zou kunnen de luchtgaten (behalve de grote rooster vooraan), raamomrandingen, raam-smoke, zijstrepen en de blokskes op het dak zijn dus allemaal verf.
Der zitten uiteraard foutjes in, maar het geheel is toch redelijk goed gelukt. Het is overigens dankzij de foutjes dat ik ermee ga durven rijden. Mogelijk komt er nog een tweede, om bij de collectie op de kast te zetten...
Het origineel:
Nu moet ik stickeren, een paar kleine verf-retouchekes doen, lampjes inbouwen, verstevigingen aanbrengen, en de voorflap (enfin, onder de bumper) bijsnijden.
Meer info over het chassis:
Het is een basic M05RA, eigenlijk een M05 waar ik de RA uprights en lexan stukskes heb opgezet.
Kogellagers, een alu motorplaat, kruiskoppelingen, servosaver, rally bandjes, en oliedemperkes.
Verder zit er een BZ 23T motor in, waarmee hij wel vooruit zal gaan.
De electronica moet ik nog ergens vinden, mogelijk wordt het een Volac ESC die ik nog ergens kan recuperen.
Ben ook nog een deftige bodemplaat van plan, eventueel een bumperke. Dan nog de onderarmen in één stuk en hier en daar nog wat verstevigingen.
Dan nog alles mooi stevig inpakken en we kunnen gaan rally'en! 8-)
Bon, we zijn weer wat verder. De stickers plakken erop, spoiler is inderdaad bijgeknipt, lichtjes ingebouwd, verstevigingen aangebracht vanbinnen.
Nu moet ik het chassis nog vuilbestendig maken, er moet een skidplate op, en dan zal hij klaar zijn voor een eerste testrit
Foto's zijn voorlopig nog van de body zonder enige stickers. Alles is gespoten, was ook een beetje een probeerseltje om te zoen wat er zou kunnen de luchtgaten (behalve de grote rooster vooraan), raamomrandingen, raam-smoke, zijstrepen en de blokskes op het dak zijn dus allemaal verf.
Der zitten uiteraard foutjes in, maar het geheel is toch redelijk goed gelukt. Het is overigens dankzij de foutjes dat ik ermee ga durven rijden. Mogelijk komt er nog een tweede, om bij de collectie op de kast te zetten...
Het origineel:
Nu moet ik stickeren, een paar kleine verf-retouchekes doen, lampjes inbouwen, verstevigingen aanbrengen, en de voorflap (enfin, onder de bumper) bijsnijden.
Meer info over het chassis:
Het is een basic M05RA, eigenlijk een M05 waar ik de RA uprights en lexan stukskes heb opgezet.
Kogellagers, een alu motorplaat, kruiskoppelingen, servosaver, rally bandjes, en oliedemperkes.
Verder zit er een BZ 23T motor in, waarmee hij wel vooruit zal gaan.
De electronica moet ik nog ergens vinden, mogelijk wordt het een Volac ESC die ik nog ergens kan recuperen.
Ben ook nog een deftige bodemplaat van plan, eventueel een bumperke. Dan nog de onderarmen in één stuk en hier en daar nog wat verstevigingen.
Dan nog alles mooi stevig inpakken en we kunnen gaan rally'en! 8-)
Bon, we zijn weer wat verder. De stickers plakken erop, spoiler is inderdaad bijgeknipt, lichtjes ingebouwd, verstevigingen aangebracht vanbinnen.
Nu moet ik het chassis nog vuilbestendig maken, er moet een skidplate op, en dan zal hij klaar zijn voor een eerste testrit
Laatst aangepast door Bas op za 7 dec 2013 - 20:34; in totaal 1 keer bewerkt
Bas- Beyond salvation
- Aantal berichten : 2649
Re: Abarth 500 R3T
mooi , is en blijft een mooie body,heb ze ondertussen ook liggen en is mooi om te zien rijden
meebrengen naar WTT want gaat ergens vorrzien zijn om te kunnen rallyrijden
meebrengen naar WTT want gaat ergens vorrzien zijn om te kunnen rallyrijden
crissypaint- Addict
- Aantal berichten : 1448
Netjes, hoe heb je Abarth gespoten in de grille? Mal, ...
Ranger Joe- Addict
- Aantal berichten : 999
Ranger Joe schreef:Netjes, hoe heb je Abarth gespoten in de grille? Mal, ...
Dat is nu net een sticker, zie
Bas- Beyond salvation
- Aantal berichten : 2649
hehe, ook eens een passend rallykapke op mijne m05 zetten , kunnen we fwd rallyen!
Boussini- Addict
- Aantal berichten : 2050
Bijna leuker dan de originele 500 dit, knappe paintjob ook, kan er niet zoveel fout aan ontdekken eigenlijk, ik zal ook 's een rally iets meenemen, kunnen we een minicompetitie starten!
RickvS- Regular
- Aantal berichten : 586
Voor geen fouten te maken in mijn uitspraken, zal ik maar zeggen, leuk autootje Bas
desmoboy- Regular
- Aantal berichten : 483
Inderdaad een mooi Fiatje dat mag gezien worden.desmoboy schreef:Voor geen fouten te maken in mijn uitspraken, zal ik maar zeggen, leuk autootje Bas
Hoggy- Addict
- Aantal berichten : 1466
heel tof bakske...! proficiat
nicholas316- Initiate
- Aantal berichten : 45
Pagina 1 van 1
Permissies van dit forum: