RC Trial
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Grass (Hopper) volledig opnieuw bouwen

+7
Hottwheels
Hoggy
rustigerudy
Bas
Toyobart
Touareg
GhostCrawler
11 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

Grass (Hopper) volledig opnieuw bouwen  Empty Grass (Hopper) volledig opnieuw bouwen

Bericht van GhostCrawler ma 17 dec 2012 - 19:25

Ooit uitgebracht als Tamiya Grashopper:

Grass (Hopper) volledig opnieuw bouwen  Img07817dy

Ik heb deze al verbouwde grasshopper zo gekocht, hij was door de vorige bouwer een beetje aangepast qua body en looks en genaamd "de hopper".

Grass (Hopper) volledig opnieuw bouwen  GroteFoto-8LQKAXKO

Grass (Hopper) volledig opnieuw bouwen  GroteFoto-XS4HV4O6

Door mij is ie verder aangepast, namelijk is er van messing een kooi achterop gesoldeerd, en de voorbumper is ook vervangen door een messing bumper wat het geheel erg degelijk maakt. Ook is de bodylijn aan de zijkant veranderd.
Tussentijds nog bij een andere liefhebber geweest maar ik wilde hem eigenlijk weer dus terug gekocht Smile .
Ik ben nu nog op zoek voor een paar alu wielen waar waarschijnlijk Fast Attack Vehicle banden op komen.
Ook zit ik er over te denken om hem helemaal mat zwart te maken.

Grass (Hopper) volledig opnieuw bouwen  100_4023

Grass (Hopper) volledig opnieuw bouwen  100_4024

Grass (Hopper) volledig opnieuw bouwen  100_4025

Grass (Hopper) volledig opnieuw bouwen  100_4026

Zo staat hij er al een poosje bij. Binnenkort aluwielen, andere banden waarmee hij een stuk lager zal komen te liggen en matzwart in zijn geheel.



Laatst aangepast door GhostCrawler op ma 4 feb 2013 - 7:57; in totaal 8 keer bewerkt
GhostCrawler
GhostCrawler
Regular
Regular

Aantal berichten : 488

Terug naar boven Ga naar beneden

Grass (Hopper) volledig opnieuw bouwen  Empty Re: Grass (Hopper) volledig opnieuw bouwen

Bericht van Touareg di 18 dec 2012 - 12:55

Matzwart is wel phantoms. Maar ik zou voor een mooie camo gaan. Misschien zelfs wel het blokjes camo om radars te misleiden. Dat ziet er heel bizar uit, zou mooi passen. Maar zekers jou idee is zonder meer stoer. Sowieso een aparte buggy, vooral de rear vind ik erg mooi. Had deze niet eerder gezien, bijzondere.............
Touareg
Touareg
Regular
Regular

Aantal berichten : 666
Woonplaats : Amsterdam

Terug naar boven Ga naar beneden

Grass (Hopper) volledig opnieuw bouwen  Empty Re: Grass (Hopper) volledig opnieuw bouwen

Bericht van GhostCrawler di 18 dec 2012 - 13:01

Ben een beetje door jullie besmet met de legervoertuigen, mijn Hummer is ook al onderweg als t goed is Smile .
GhostCrawler
GhostCrawler
Regular
Regular

Aantal berichten : 488

Terug naar boven Ga naar beneden

Grass (Hopper) volledig opnieuw bouwen  Empty Re: Grass (Hopper) volledig opnieuw bouwen

Bericht van Touareg di 18 dec 2012 - 13:19

Grass (Hopper) volledig opnieuw bouwen  Images_zps3e79866f
Zoiets dergelijks.
Touareg
Touareg
Regular
Regular

Aantal berichten : 666
Woonplaats : Amsterdam

Terug naar boven Ga naar beneden

Grass (Hopper) volledig opnieuw bouwen  Empty Re: Grass (Hopper) volledig opnieuw bouwen

Bericht van Toyobart di 18 dec 2012 - 18:46

Ik vond hem in het bruin leuk (er) Smile
Toyobart
Toyobart
Addict
Addict

Aantal berichten : 1186
Woonplaats : Stabroek

Terug naar boven Ga naar beneden

Grass (Hopper) volledig opnieuw bouwen  Empty Re: Grass (Hopper) volledig opnieuw bouwen

Bericht van Bas di 18 dec 2012 - 18:50

Digitale camo? Leuk - maar moeilijk te doen.

Leuke thread: http://www.rcuniverse.com/forum/m_10613771/anchors_10613771/mpage_1/key_/anchor/tm.htm#10613771
Bas
Bas
Beyond salvation
Beyond salvation

Aantal berichten : 2649
Woonplaats : Edegem

Terug naar boven Ga naar beneden

Grass (Hopper) volledig opnieuw bouwen  Empty Re: Grass (Hopper) volledig opnieuw bouwen

Bericht van Touareg di 18 dec 2012 - 19:19

Bas schreef:Digitale camo? Leuk - maar moeilijk te doen.

Leuke thread: http://www.rcuniverse.com/forum/m_10613771/anchors_10613771/mpage_1/key_/anchor/tm.htm#10613771

Je kan met sjablonen werken of zelfs met afplaktape, is erg tijdrovend en is precisie werk.
Maar er is nog een optie :
Een kennis van mij geeft aan harde plastic interieur delen uit auto's een carbon look. Hoe het precies gaat is me een raadsel, maar een speciale sticker waar een print op staat wordt in een hele grote bak met water gelegd. Dan wordt elk gewenst deel daar in gelegd/gezakt. Het hecht wonderschoon glad. Is een aparte manier, maar hij bood het aan om te willen doen en het is mogelijk om deze te wheateren. Voordeel is eenmaal droog dat het erg hard is en het lijkt dus bijna op een lexaan jasje mm dun. Zal eens vragen of hij het iets meer kan toelichten. Normaal is het niet goedkoop maar je heb dus wel iets bijzonder.
Touareg
Touareg
Regular
Regular

Aantal berichten : 666
Woonplaats : Amsterdam

Terug naar boven Ga naar beneden

Grass (Hopper) volledig opnieuw bouwen  Empty Re: Grass (Hopper) volledig opnieuw bouwen

Bericht van Bas di 18 dec 2012 - 19:29

Zoiets?

Bas
Bas
Beyond salvation
Beyond salvation

Aantal berichten : 2649
Woonplaats : Edegem

Terug naar boven Ga naar beneden

Grass (Hopper) volledig opnieuw bouwen  Empty Re: Grass (Hopper) volledig opnieuw bouwen

Bericht van Touareg di 18 dec 2012 - 20:12

Bas schreef:Zoiets?


Yep, knap is dat toch.
Touareg
Touareg
Regular
Regular

Aantal berichten : 666
Woonplaats : Amsterdam

Terug naar boven Ga naar beneden

Grass (Hopper) volledig opnieuw bouwen  Empty Re: Grass (Hopper) volledig opnieuw bouwen

Bericht van rustigerudy wo 2 jan 2013 - 2:07

mooi bandjes !!
wss goede wegligging daarmee
rustigerudy
rustigerudy
Addict
Addict

Aantal berichten : 876
Woonplaats : m****e

http://www.dumpert.nl/

Terug naar boven Ga naar beneden

Grass (Hopper) volledig opnieuw bouwen  Empty Re: Grass (Hopper) volledig opnieuw bouwen

Bericht van GhostCrawler wo 2 jan 2013 - 15:11

Die bandjes hebben op de meeste ondergronden erg veel grip. Alleen op straat slijten ze erg snel.
GhostCrawler
GhostCrawler
Regular
Regular

Aantal berichten : 488

Terug naar boven Ga naar beneden

Grass (Hopper) volledig opnieuw bouwen  Empty Re: Grass (Hopper) volledig opnieuw bouwen

Bericht van Hoggy wo 2 jan 2013 - 17:36

rustigerudy schreef:mooi bandjes !!
wss goede wegligging daarmee

Dit zijn ze; 12.90€ voor een complete set met de velgen erbij: https://www.tamico.de/Carson-Reifen-Felgen-Set-All-Terrain-schwarz-DT-01-DT-02-900027

Grass (Hopper) volledig opnieuw bouwen  CN-900027

En ook verchroomd verkrijgbaar: https://www.tamico.de/Reifen-Felgen-Set-All-Terrain-chrom-DT-01-DT-02-Chassis

Grass (Hopper) volledig opnieuw bouwen  CN-900028
Hoggy
Hoggy
Addict
Addict

Aantal berichten : 1466
Woonplaats : Gullegem

Terug naar boven Ga naar beneden

Grass (Hopper) volledig opnieuw bouwen  Empty Re: Grass (Hopper) volledig opnieuw bouwen

Bericht van GhostCrawler wo 2 jan 2013 - 17:42

Indd, ik heb ze zelf ook allebei.
GhostCrawler
GhostCrawler
Regular
Regular

Aantal berichten : 488

Terug naar boven Ga naar beneden

Grass (Hopper) volledig opnieuw bouwen  Empty Re: Grass (Hopper) volledig opnieuw bouwen

Bericht van GhostCrawler di 22 jan 2013 - 17:00

De grasshopper is inmiddels volledig gestript. Vandaag ga ik hem ook volledig schuren zodat er andere kleuren op kunnen.
Hij zal blauw metallic gaan worden met grijze kooi en voorbumper, er komen chromen wielen onder en veel kleine stickers zullen de auto opleuken.
Wielen, stickers e.d zijn besteld. Verf is binnen, zowel grond, blauw metallic als blance lak. Over de stickers wil ik namelijk blanke lak gaan spuiten.

Grass (Hopper) volledig opnieuw bouwen  100_4092

Grass (Hopper) volledig opnieuw bouwen  100_4090

Grass (Hopper) volledig opnieuw bouwen  100_4091

Wordt vervolgd.....

GhostCrawler
GhostCrawler
Regular
Regular

Aantal berichten : 488

Terug naar boven Ga naar beneden

Grass (Hopper) volledig opnieuw bouwen  Empty Re: Grass (Hopper) volledig opnieuw bouwen

Bericht van rustigerudy di 22 jan 2013 - 17:14

en hij was daarvoor al zo schoon .....

rustigerudy
rustigerudy
Addict
Addict

Aantal berichten : 876
Woonplaats : m****e

http://www.dumpert.nl/

Terug naar boven Ga naar beneden

Grass (Hopper) volledig opnieuw bouwen  Empty Re: Grass (Hopper) volledig opnieuw bouwen

Bericht van GhostCrawler vr 25 jan 2013 - 19:24

Aangezien ik alles van de Grass Hopper nog nieuw heb liggen gaat hij helemaal als nieuw worden opgebouwd. Vele lagers op voorraad dus deze zal ook volledig worden gelagerd. De nijlon lagers gaan dus in de kliko aangezien ik daar al bakjes vol van heb.
In de oude zat een 540 Mabuchi echter hierin komt de originele 380 die bij de kit wordt meegeleverd. Natuurlijk komt de messing kooi en messing voorbumper er wel weer op. Ook komt in eerste instantie de oude body er weer op, maar in nood verzaag ik de nieuwe, maar hopen van niet zodat ik later ook nog een 2e kan opbouwen in originele staat.
Hier wat pics tot zover:

Grass (Hopper) volledig opnieuw bouwen  100_4118

Grass (Hopper) volledig opnieuw bouwen  100_4119

Grass (Hopper) volledig opnieuw bouwen  100_4120

Grass (Hopper) volledig opnieuw bouwen  100_4121
GhostCrawler
GhostCrawler
Regular
Regular

Aantal berichten : 488

Terug naar boven Ga naar beneden

Grass (Hopper) volledig opnieuw bouwen  Empty Re: Grass (Hopper) volledig opnieuw bouwen

Bericht van GhostCrawler za 26 jan 2013 - 11:08

Vanmorgen nog even een stukkie verder geklust aan de nieuwe hopper.
Nieuwe draagarmen en fussee's geplaatst. Heerlijk fris dat nieuwe spul er allemaal op.
Wel de oude servo en servosaver gemonteerd omdat dit allemaal nog naar behoren werkt.
Draagarmen aan het chassis vast gemaakt, en voorlopig de oude wielen even gemonteerd.
Als alles is gespoten worden de nieuwe gemonteerd en zo beschadigen ze ook niet tijdens de bouw Laughing .
Achterop het luchtfilter en de uitlaat gemonteerd.
Hopelijk vandaag de kooi, bumper en sidebars in de grondlak, eerst even een gedeelte crëeren in huis waar ik bij een goede temperatuur kan spuiten en geen nevel in huis krijg = ruzie met de vrouw affraid .

Nog wat pics tot zover:

Grass (Hopper) volledig opnieuw bouwen  100_4122

Grass (Hopper) volledig opnieuw bouwen  100_4123

Grass (Hopper) volledig opnieuw bouwen  100_4124

Grass (Hopper) volledig opnieuw bouwen  100_4125

Grass (Hopper) volledig opnieuw bouwen  100_4127
GhostCrawler
GhostCrawler
Regular
Regular

Aantal berichten : 488

Terug naar boven Ga naar beneden

Grass (Hopper) volledig opnieuw bouwen  Empty Re: Grass (Hopper) volledig opnieuw bouwen

Bericht van rustigerudy za 26 jan 2013 - 11:19

welke wielmeenemer hes je achteraan ?
want op de grashopper is dat wss iets exotisch van model , waardoor je dan moeilijker wielen vind voor erop.
rustigerudy
rustigerudy
Addict
Addict

Aantal berichten : 876
Woonplaats : m****e

http://www.dumpert.nl/

Terug naar boven Ga naar beneden

Grass (Hopper) volledig opnieuw bouwen  Empty Re: Grass (Hopper) volledig opnieuw bouwen

Bericht van GhostCrawler za 26 jan 2013 - 14:00

Met deze adapter kan elk wiel erop met standaard wielmeenemer.
Hier een foto van de adapter.
Deze adapter was van HPI en heette "5 pin/hex adaptor set"

Grass (Hopper) volledig opnieuw bouwen  100_4151

Grass (Hopper) volledig opnieuw bouwen  100_4150

Grass (Hopper) volledig opnieuw bouwen  100_4154

Ze werden zo geleverd:
Grass (Hopper) volledig opnieuw bouwen  Post-4-1158756240


Laatst aangepast door GhostCrawler op za 26 jan 2013 - 14:23; in totaal 2 keer bewerkt
GhostCrawler
GhostCrawler
Regular
Regular

Aantal berichten : 488

Terug naar boven Ga naar beneden

Grass (Hopper) volledig opnieuw bouwen  Empty Re: Grass (Hopper) volledig opnieuw bouwen

Bericht van GhostCrawler za 26 jan 2013 - 14:03

Ook de sidebar en de messing voorbumper gespoten.
De kooi moest opnieuw omdat ik hem tijdens het spuiten liet vallen en hierdoor een bevestigingslipje is afgebroken. Dus eerst opnieuw solderen, schuren en in de primer, hopelijk einde van deze middag nog op de auto.
De oude body staat ook in de primer en die ga ik waarschijnlijk morgen spuiten.

Grass (Hopper) volledig opnieuw bouwen  100_4134

Grass (Hopper) volledig opnieuw bouwen  100_4135

Wordt vervolgd...............
GhostCrawler
GhostCrawler
Regular
Regular

Aantal berichten : 488

Terug naar boven Ga naar beneden

Grass (Hopper) volledig opnieuw bouwen  Empty Re: Grass (Hopper) volledig opnieuw bouwen

Bericht van GhostCrawler zo 27 jan 2013 - 12:01

Gistermiddag de messing kooi nog gespoten en gemonteerd, echter toen waren de batterijen van de camera leeg Embarassed . Dus vandaag een paar pics van de kooi.
Ook de eerste paar lagen op de body. Deze moet nog een paar keer worden gespoten, maar dit gebeurd aankomende week.
Ook de bestuurder heeft zijn legerpakje ingeruild voor iets meer normale kleuren.
Daarna komen de stickers er nog op, hierop zit ik te wachten. Verwacht ze eigenlijk deze week wel. Als dan de body meer lagen blauw heeft, kunnen de stickers erop, dan de blanke lak en als laatste de nieuwe velgen monteren en de antenne erop.
Tot zover ben ik tevreden Smile .

Grass (Hopper) volledig opnieuw bouwen  100_4157

Grass (Hopper) volledig opnieuw bouwen  100_4155

Grass (Hopper) volledig opnieuw bouwen  100_4163

Grass (Hopper) volledig opnieuw bouwen  100_4162

Wordt vervolgd.......
GhostCrawler
GhostCrawler
Regular
Regular

Aantal berichten : 488

Terug naar boven Ga naar beneden

Grass (Hopper) volledig opnieuw bouwen  Empty Re: Grass (Hopper) volledig opnieuw bouwen

Bericht van Hottwheels zo 27 jan 2013 - 13:07

Nice! Het is meer een Sand buggy geworden.
Hottwheels
Hottwheels
Regular
Regular

Aantal berichten : 372
Woonplaats : Ridderkerk

Terug naar boven Ga naar beneden

Grass (Hopper) volledig opnieuw bouwen  Empty Re: Grass (Hopper) volledig opnieuw bouwen

Bericht van Boussini zo 27 jan 2013 - 13:41

ik vind het toch al een pak mooier dan de camo versie Smile

komt mooi
Boussini
Boussini
Addict
Addict

Aantal berichten : 2050
Woonplaats : Kortenaken

Terug naar boven Ga naar beneden

Grass (Hopper) volledig opnieuw bouwen  Empty Re: Grass (Hopper) volledig opnieuw bouwen

Bericht van GhostCrawler ma 28 jan 2013 - 10:59

Ben zelf ook tevreden, en indd hij is stukken mooier de dan de camo. Maar totaalplaatje zal hopelijk nog veel mooier zijn als ie klaar is.
GhostCrawler
GhostCrawler
Regular
Regular

Aantal berichten : 488

Terug naar boven Ga naar beneden

Grass (Hopper) volledig opnieuw bouwen  Empty Re: Grass (Hopper) volledig opnieuw bouwen

Bericht van GhostCrawler di 29 jan 2013 - 15:58

De body heeft nog 2 lagen verf gekregen en ziet er al strak uit. De oude velgen even zilver gemaakt, vrijdag komen de nieuwe Chromen velgen erop Smile .
De lampen staan in de rode grondverf en krijgen deze week nog de glanzende laatste laag. Hopelijk deze week de stickers ook binnen.
Hier 2 pics hoe hij er momenteel bijstaat.

Grass (Hopper) volledig opnieuw bouwen  100_4164

Grass (Hopper) volledig opnieuw bouwen  100_4167
GhostCrawler
GhostCrawler
Regular
Regular

Aantal berichten : 488

Terug naar boven Ga naar beneden

Grass (Hopper) volledig opnieuw bouwen  Empty Re: Grass (Hopper) volledig opnieuw bouwen

Bericht van Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum